fbpx

Geplaatst door

Martijn

op:

15 januari 2021

10 redenen om juist nu over te stappen naar een online plannings- en boekingssysteem voor dierprofessionals

Sinds het uitbreken van het coronavirus zijn we in een situatie belandt wat een grote impact heeft op de economie en op ons dagelijks leven. Alle dierprofessionals ondervinden hier sindsdien de gevolgen van. Steeds meer dierprofessionals zien dan ook het belang van automatisering en kiezen voor onze krachtige plannings- en administratie tool. Wij geven jou 10 redenen om juist nu in deze tijd over te stappen naar een online plannings- en boekingssysteem.

Misschien klinkt het overstappen naar een online boekingssysteem voor jouw bedrijf te modern en te gecompliceerd, en vind je dat het meer van toepassing is op grotere bedrijven of starters. Maar tijden zijn veranderd en het is belangrijk om te onderzoeken wat de opties zijn voor jouw als dierprofessional om deze stap te maken en klaar te zijn voor de toekomst. Waarom je juist nu moet overstappen? 10 redenen:

10 redenen waarom je juist nu moet overstappen:

1. Tijd…

Door de huidige lockdown is het lastig om jouw diensten aan te blijven bieden aan jouw klanten. Hierdoor heb je wel meer tijd om te kijken welke opties er zijn zodat je je nu goed kunt voorbereiden voor de toekomst. Wij van KennelCare geven jou de handvatten zoals een onboardingstraject met een duidelijke uitleg en een checklist waardoor je alle belangrijke instellingen goed hebt ingesteld. Daarnaast staat ons team klaar om jou verder te kunnen helpen.

2. Bied zekerheid in onzekere tijden

Zoals de overheid zegt ’er is licht aan het einde van de tunnel waarbij we straks meer kunnen en mogen’ blijft het ondanks dat een onzekere tijd. Met ons krachtige plannings- en administratie tool kun je een annuleringsverzekering aanbieden zodat je in het ergste geval zelf nog inkomsten krijgt en de klant zonder hoge kosten de boeking kan annuleren. Dat is niet alleen service maar geeft klanten ook het vertrouwen om nu toch al hun boeking(en) te plaatsen.

3. Centrale plek klant data en boekingen

Ons onboardingsteam (zie punt 1) helpt jou graag met het instellen van al je instellingen en data. Hierdoor heb je al je klant-, dier- en boekingsgegevens op één centrale plek staan. Alle gegevens kun je vervolgens waar dan ook (veilig) inzien en bewerken, zowel op desktop, tablet en/of op je mobiele telefoon. Je kunt zelfs met meerdere gebruikers tegelijk inloggen. Zo houd je altijd grip op je organisatie.

4. Communiceren

Omdat al je klant- en diergegevens veilig zijn opgeslagen in het KennelCare systeem wordt communiceren naar je klanten een stuk eenvoudiger waardoor je veel tijd kunt besparen. Verstuur (desgewenst) automatische bevestigingen en persoonlijke e-mails. Of segmenteer je klantgegevens en verstuur gerichte e-mailcampagnes.

5. 24/7 bereikbaar door online boeken

Klanten willen niet afhankelijk zijn van jouw telefonische bereikbaarheid. Hoe handig zou het zijn voor jou en je klanten als je ze de mogelijkheid biedt om op elk tijdstip zelf online een boeking te kunnen maken, dat is het toppunt van klantgerichtheid.

6. Minder telefoon

Ben jij en je medewerkers om de haverklap telefonisch in gesprek om vragen te beantwoorden, terwijl er ook klanten geholpen moeten worden? Met online mijn account haal je de telefoondruk omlaag tijdens de werktijden. Je klant kunt dan zelf hun adresgegevens wijzigen, dierinformatie toevoegen, inzicht krijgen in hun boekingen en online boeken en (desgewenst) betalen. Hierdoor krijg jij alle tijd voor jouw klanten en dieren.

7. Bouw een band op met jou klanten en hun dieren

Een goed online boekings- en planningssysteem geeft jou informatie over jouw klanten en dieren, welke doorgegeven kunnen worden bij het toevoegen van een boeking. Wat voor een ras? Vaccinaties? Medicatie? Bijzonderheden? Met deze informatie speel jij nog beter in op de wensen van jouw klant.

8. Duidelijke online planning

Er komen betere tijden aan, daar hebben wij alle vertrouwen in. Hierdoor zal er een toenamen zijn in nieuwe boekingen. Wees hierop voorbereid. Een duidelijk planningsoverzicht geeft je goed inzicht in je bezetting. Het KennelCare systeem ziet automatisch wanneer je bezetting vol is. Zo voorkom je dubbele boekingen en teleurgestelde klanten die alsnog opzoek moeten naar iemand anders.

9. Voorkom ‘no shows’

Ons online boekingssysteem kan jouw klanten automatisch een bevestiging sturen en daaropvolgend een herinnering zodat niemand zijn afspraak vergeet. Ook kun je kiezen voor een (gedeeltelijke) aanbetaling voor een boeking. Daarnaast voorkom je no-shows doordat klanten met één druk op de knop hun boeking kunnen annuleren.

10. Klaar zijn voor de toekomst

Wees bereid op wat komen gaat. Momenteel zitten we in een zware tijd. Uiteindelijk komen we hier samen uit. Jouw klanten en hun dieren hebben straks meer dan ooit behoefte aan de diensten die jij als dierprofessional aanbiedt. Zorg ervoor dat je klaar bent voor de toekomst met onze krachtige plannings- en administratie tool.


Probeer KennelCare 14 dagen gratis uit

Benieuwd naar wat onze krachtige plannings- en administratie tool voor jouw organisatie kan betekenen? Start 14 dagen gratis op proef en ervaar alle mogelijkheden. Zo kun jij je perfect voorbereiden en ben je op tijd klaar voor de toekomst.

Vragen?
Wij denken graag mee in oplossingen en helpen jou om de overstap zo gestroomlijnd, eenvoudig, snel en gemakkelijk te laten verlopen. Ons team staat voor je klaar op (+31) (0)24 – 377 37 31 of stuur een e-mail naar info@kennelcare.nl.

Lees meer van KennelCare
Van uitdaging naar oplossing: Het succesverhaal van Op Famke’s Pleats en KennelCare
Hoe KennelCare kan bijdragen aan de groei van jouw dierenbedrijf
3 tips om de bezetting in jouw dierenpension te maximaliseren
4 tips om jouw dierenbedrijf hoger in de Google zoekresultaten te krijgen
Hondenpension Sennyards: “Niet alles meer met de hand te hoeven doen, dat was voor ons de doorslag om te starten met KennelCare.”
4 tips om de marketing voor jouw dierenbedrijf persoonlijk te maken
KennelCare blikt terug op een waardevol & succesvol 2022
5 voordelen van e-mail marketing voor jouw trimsalon
Zo zorg je voor een persoonlijke benadering van je trimsalon klanten
Hondenschool Lingewaard: “Het ideale van KennelCare is dat je alle gegevens door je klanten in kunt laten vullen.”
Tips om de decembermaand speciaal te maken voor jouw trimsalon klanten
Het Next Level Event 2022 was een groot succes!
4 redenen waarom een systeem ervoor zorgt dat jij volgend jaar geen zomerstress meer hebt
KennelCare is verhuisd naar nieuwe razendsnelle servers
KennelCare nu nog simpeler én gebruiksvriendelijker
Dierenpension Excellent: “Ik kan overal mijn afspraken inzien en dat vind ik echt een enorme pré.”
De beste planningstool kiezen voor je dierenbedrijf? Wij helpen je!
5 tips om kosten te besparen voor jouw dierenbedrijf
4 tips om van jouw trimsalon een succes te maken
Hondencentrum Dox: “Het systeem neemt je echt werk uit handen en zorgt voor meer tempo in je werkzaamheden.”
Voordelen van een boekingssysteem voor jouw dierenbedrijf
Hier letten potentiële klanten op wanneer ze op zoek zijn naar een puppycursus
4 effectieve online marketing tips voor jouw dierenbedrijf
Nieuwe prijzen voor KennelCare
5 tips om van jouw dierenpension een succes te maken
Heb je een eigen trimsalon? Probeer dan deze 5 valkuilen te voorkomen
Hondenhotel Vlieland: “De klant kan eigenlijk al zijn gegevens zelf invullen en jij hebt daar dus geen werk meer aan.”
5 tips waarmee je no-shows voorkomt in je trimsalon
Met deze 4 tips maak je van een nieuwe klant een vaste klant
Dierenpension de Bommel: “Waar wij heel blij mee zijn is dat het systeem aangepast wordt als we vragen om nieuwe opties.”
5 redenen om cadeaubonnen in te zetten voor jouw trimsalon
Hier letten jouw potentiële klanten op voordat ze kiezen voor een dierenpension
Voordelen van online boeken voor jouw trimsalon
Hondenschool Renga: “KennelCare denkt mee en draagt oplossingen en functies aan die mij weer makkelijker met het systeem laten werken.”
4 besparingstips voor jouw trimsalon
De voordelen van een krachtige reviewpagina voor jouw dierenbedrijf
Deze 5 tips maken de Instagram pagina van jouw dierenpension succesvol
Omzet verhogen? Dit zijn de 6 beste producten om te verkopen
Zo stimuleer je mond-tot-mond reclame voor je hondenschool
2 tips om nog efficiënter te kunnen werken met de vernieuwde KennelCare versie
Dierenpension ‘t Laarbroek: “De grootste voordelen voor ons zijn dat je niet zelf hoeft te tellen hoeveel honden er zijn en continu kunt zien wat je bezetting is.”
De tips van deze week voor optimaal gebruik van de vernieuwde KennelCare versie
7 essentiële onderdelen voor de website van jouw dierenpension
Het is een feit: De compleet vernieuwde versie van KennelCare is gelanceerd!
7 tips om nieuwe klanten te werven voor je trimsalon
The Dog Company: “Automatisering van het inschrijfproces en versturen van e-mails zijn grote voordelen voor ons, het bespaart ons enorm veel tijd.”
Zo digitaliseer je contracten voor je dierenasiel
Zo mis je nooit meer verjaardagen van je dieren
5 tips om klanten een warm welkom te geven in je pension
10 jaar KennelCare: Hoe het allemaal begon
KennelCare updates februari 2022 met het oplichten van klant- en dieropmerkingen, mogelijkheid van wallet betalingen bij het inchecken en meer!
De 7 beste manieren om je bedrijf in de dierenbranche te promoten
Tip voor alle producten: Documenten uploaden
Tip voor alle producten: Kortingscodes toevoegen
KennelCare updates januari 2022 met een vernieuwde Snelstart koppeling, dagopvang dagen annuleren vanuit ‘Mijn account’ en nog veel meer!
Met deze 5 tips hoeft je hond zich nooit meer eenzaam te voelen
Tip voor alle producten: Formulier velden
Wat kun je verwachten van KennelCare in 2022?
Tip voor alle producten: Het toevoegen van taken
KennelCare updates december 2021 met alleen de eerste boeking als concept, een extra optie voor het kortingstarief, een grote verrassing… en meer!
KennelCare blikt terug op 2021
Tip voor hondenscholen: De weekkalender
Dierenpension De Driehoek: “Ik ben echt tevreden over KennelCare. Wij hebben heel veel voordelen gekregen met dit systeem en het is makkelijk in gebruik.”
Tip voor trimsalons: De overzichtelijke agenda en het toevoegen van herhaalde afspraken
KennelCare updates november 2021 met een RSS feed waarmee dierenasielen dieren kunnen tonen op de website, herhaalde afspraken voor trimsalons en meer!
Klantcontact verbeteren? Zo doe je dat!
Tip voor dierenpensions: De planningskalender
Hondencentrum Bijndelsveld: “Mijn vaste klanten kunnen zelf een reservering plaatsen, ik merk dat ze dat heel erg fijn vinden.”
KennelCare updates oktober 2021 met een overzicht van integratie tools, het koppelen van documenten aan klanten of dieren en meer!
Hondenschool Jottem: ”Vroeger had ik een planbord, nu heb ik KennelCare. Dat werkt veel overzichtelijker voor mij”
Succesvolle dagen en enthousiaste reacties op de Dibevo Vakbeurs 2021
KennelCare updates september 2021 met herhaalde taken toevoegen aan je agenda, kennelkaarten voor dierenasielen en meer!
5 redenen waarom een digitale agenda je werk als dierprofessional makkelijker maakt
Puppy’s kunnen al vlak na hun geboorte communiceren met mensen
Kom kennis maken met KennelCare op de Dibevo vakbeurs!
5 tips om meer online verkeer naar je website te genereren
Dit waren de populairste kattenrassen van 2020!
KennelCare updates augustus 2021 met eenvoudig nieuwsbrieven versturen, kennelkaarten stijlen naar wens en meer!
Dierenpensions volgeboekt, de zomervakantie zorgt voor extreme drukte
Antibioticaresistente bacteriën ontdekt in hondenvoer
KennelCare updates juli 2021 met boekingen samenvoegen een nieuw vaccinatieoverzicht en meer!
Meer online reviews verzamelen doe je zo!
KennelCare updates juni 2021 met de lancering van Dierenasiel v1.0 en meer!
Hondenschool 101: ”Je moet het gewoon doen en het zelf ervaren. Gelukkig konden we ook goed bij KennelCare terecht voor vragen en hulp, dus uiteindelijk werd het alleen maar makkelijker”
Dit waren de populairste hondenrassen van 2020!
KennelCare updates mei 2021 met gecombineerde agenda’s en meer!
Hondenschool Goes: ”Ik ben gewoon super tevreden en dat vertel ik ook aan collega’s van andere hondenscholen!”
Dit waren de populairste kattennamen van 2020!
Hondenhotel de Tatelaarhoeve: ”Het is echt een verrijking dat ik nu gewoon de boekingen op meerdere computers bij kan houden”
KennelCare update april 2021 met: vernieuwde formulieren en velden, filters voor het boekingen overzicht en meer!
Dierenpension De Borgelinckshof: ”Ik kan niks bedenken wat ik mis in het systeem, ik heb KennelCare zelf juist ook aanbevolen aan andere dierenpensions”
6 handige Corona functies van KennelCare die je niet mag missen!
Dierenpension Olieke: ”Wij hadden het vrij snel onder de knie! Het is een kwestie van het durven doen”
KennelCare updates maart 2021 met: nieuwe vormgeving, lancering weekkalender, lancering grootboek en meer!
Is jouw bedrijf ‘mobiel vriendelijk’?
Dit waren de populairste hondennamen van 2020!
KennelCare updates februari 2021 met: Klant rechten, dier eigenschappen, In-en-uitchecken ongedaan maken, verplaatsen privélessen en meer!
Dagelijks nieuwe aanmeldingen voor de puppycursus? Zo houd je de planning overzichtelijk!
Januari 2021 update met: Lancering Dierenoppas product, eenvoudig lesdagen verschuiven, e-mails met bijlagen versturen, BTW grondslag en meer!
Ga zelf aan de slag en start gratis met KennelCare

Probeer KennelCare gratis 14 dagen op proef uit, ervaar het gemak en maak kennis met alle mogelijkheden van ons boekingssysteem.

KennelCare account aanmaken - 14 dagen gratis uitproberen

Nieuw, maar vertrouwd: Welkom aniday!

Wij zijn extra enthousiast om jou te laten weten dat we een nieuw hoofdstuk in ons avontuur zijn begonnen. Op woensdagavond 4 oktober, tijdens ons eigen ‘The Next Step’ klantevent in De Vasim in Nijmegen, hebben wij onze nieuwe naam onthuld: aniday.

Door gebruik te maken van onze website ga je akkoord met ons cookiebeleid