Geplaatst door

Martijn

op:

15 januari 2021

10 redenen om juist nu over te stappen naar een online plannings- en boekingssysteem voor dierprofessionals

Sinds het uitbreken van het coronavirus zijn we in een situatie belandt wat een grote impact heeft op de economie en op ons dagelijks leven. Alle dierprofessionals ondervinden hier sindsdien de gevolgen van. Steeds meer dierprofessionals zien dan ook het belang van automatisering en kiezen voor onze krachtige plannings- en administratie tool. Wij geven jou 10 redenen om juist nu in deze tijd over te stappen naar een online plannings- en boekingssysteem.

Misschien klinkt het overstappen naar een online boekingssysteem voor jouw bedrijf te modern en te gecompliceerd, en vind je dat het meer van toepassing is op grotere bedrijven of starters. Maar tijden zijn veranderd en het is belangrijk om te onderzoeken wat de opties zijn voor jouw als dierprofessional om deze stap te maken en klaar te zijn voor de toekomst. Waarom je juist nu moet overstappen? 10 redenen:

10 redenen waarom je juist nu moet overstappen:

1. Tijd…

Door de huidige lockdown is het lastig om jouw diensten aan te blijven bieden aan jouw klanten. Hierdoor heb je wel meer tijd om te kijken welke opties er zijn zodat je je nu goed kunt voorbereiden voor de toekomst. Wij van KennelCare geven jou de handvatten zoals een onboardingstraject met een duidelijke uitleg en een checklist waardoor je alle belangrijke instellingen goed hebt ingesteld. Daarnaast staat ons team klaar om jou verder te kunnen helpen.

2. Bied zekerheid in onzekere tijden

Zoals de overheid zegt ’er is licht aan het einde van de tunnel waarbij we straks meer kunnen en mogen’ blijft het ondanks dat een onzekere tijd. Met ons krachtige plannings- en administratie tool kun je een annuleringsverzekering aanbieden zodat je in het ergste geval zelf nog inkomsten krijgt en de klant zonder hoge kosten de boeking kan annuleren. Dat is niet alleen service maar geeft klanten ook het vertrouwen om nu toch al hun boeking(en) te plaatsen.

3. Centrale plek klant data en boekingen

Ons onboardingsteam (zie punt 1) helpt jou graag met het instellen van al je instellingen en data. Hierdoor heb je al je klant-, dier- en boekingsgegevens op één centrale plek staan. Alle gegevens kun je vervolgens waar dan ook (veilig) inzien en bewerken, zowel op desktop, tablet en/of op je mobiele telefoon. Je kunt zelfs met meerdere gebruikers tegelijk inloggen. Zo houd je altijd grip op je organisatie.

4. Communiceren

Omdat al je klant- en diergegevens veilig zijn opgeslagen in het KennelCare systeem wordt communiceren naar je klanten een stuk eenvoudiger waardoor je veel tijd kunt besparen. Verstuur (desgewenst) automatische bevestigingen en persoonlijke e-mails. Of segmenteer je klantgegevens en verstuur gerichte e-mailcampagnes.

5. 24/7 bereikbaar door online boeken

Klanten willen niet afhankelijk zijn van jouw telefonische bereikbaarheid. Hoe handig zou het zijn voor jou en je klanten als je ze de mogelijkheid biedt om op elk tijdstip zelf online een boeking te kunnen maken, dat is het toppunt van klantgerichtheid.

6. Minder telefoon

Ben jij en je medewerkers om de haverklap telefonisch in gesprek om vragen te beantwoorden, terwijl er ook klanten geholpen moeten worden? Met online mijn account haal je de telefoondruk omlaag tijdens de werktijden. Je klant kunt dan zelf hun adresgegevens wijzigen, dierinformatie toevoegen, inzicht krijgen in hun boekingen en online boeken en (desgewenst) betalen. Hierdoor krijg jij alle tijd voor jouw klanten en dieren.

7. Bouw een band op met jou klanten en hun dieren

Een goed online boekings- en planningssysteem geeft jou informatie over jouw klanten en dieren, welke doorgegeven kunnen worden bij het toevoegen van een boeking. Wat voor een ras? Vaccinaties? Medicatie? Bijzonderheden? Met deze informatie speel jij nog beter in op de wensen van jouw klant.

8. Duidelijke online planning

Er komen betere tijden aan, daar hebben wij alle vertrouwen in. Hierdoor zal er een toenamen zijn in nieuwe boekingen. Wees hierop voorbereid. Een duidelijk planningsoverzicht geeft je goed inzicht in je bezetting. Het KennelCare systeem ziet automatisch wanneer je bezetting vol is. Zo voorkom je dubbele boekingen en teleurgestelde klanten die alsnog opzoek moeten naar iemand anders.

9. Voorkom ‘no shows’

Ons online boekingssysteem kan jouw klanten automatisch een bevestiging sturen en daaropvolgend een herinnering zodat niemand zijn afspraak vergeet. Ook kun je kiezen voor een (gedeeltelijke) aanbetaling voor een boeking. Daarnaast voorkom je no-shows doordat klanten met één druk op de knop hun boeking kunnen annuleren.

10. Klaar zijn voor de toekomst

Wees bereid op wat komen gaat. Momenteel zitten we in een zware tijd. Uiteindelijk komen we hier samen uit. Jouw klanten en hun dieren hebben straks meer dan ooit behoefte aan de diensten die jij als dierprofessional aanbiedt. Zorg ervoor dat je klaar bent voor de toekomst met onze krachtige plannings- en administratie tool.


Probeer KennelCare 14 dagen gratis uit

Benieuwd naar wat onze krachtige plannings- en administratie tool voor jouw organisatie kan betekenen? Start 14 dagen gratis op proef en ervaar alle mogelijkheden. Zo kun jij je perfect voorbereiden en ben je op tijd klaar voor de toekomst.

Vragen?
Wij denken graag mee in oplossingen en helpen jou om de overstap zo gestroomlijnd, eenvoudig, snel en gemakkelijk te laten verlopen. Ons team staat voor je klaar op (+31) (0)24 – 377 37 31 of stuur een e-mail naar info@kennelcare.nl.

Lees meer van KennelCare
Januari 2021 update met: Lancering Dierenoppas product, eenvoudig lesdagen verschuiven, e-mails met bijlagen versturen, BTW grondslag en meer!
10 redenen om juist nu over te stappen naar een online plannings- en boekingssysteem voor dierprofessionals
December 2020 update met: Annuleringsverzekering, periodieke dagopvang (week-/maandfactuur), iCal agenda’s en handige marketing tools
November 2020 update met: Voorkom piekdrukte met ‘Voorkeurstijd’, sneller je klant selecteren bij boeken, prijs per kamer, exporteren naar boekhoudprogramma’s en een flink verbeterd hondenschool product
Oktober 2020 update met: Vernieuwde Mijn KennelCare omgeving, nieuwe abonnementen en automatische incasso
September 2020 update met: Lancering Uitlaatservice product
Augustus 2020 update met: Vernieuwde strippenkaart en snel boeking toevoegen
Juli 2020 update met: Creditfacturen, Wallet en Vergrendelen
Juni 2020 update met: Online trimsalon afspraken boeken, nieuwe boekingen overzichten, nieuwe beheerders mogelijkheden en meer.
Mei 2020 update met: Lancering Trimsalon product
April 2020 update met: Klant wijzigingen aan hun boeking laten indienen, schade functies, nieuwe inlogomgeving, snel wisselen van account én een verbeterde bezettingskalender
5 tips rondom het Corona-virus voor professionals in de dierenbranche
Onze website is vernieuwd! Zo vind jij als dierprofessional alles nog sneller
Maart 2020 update met: Boekingen terugdraaien, mededelingen tonen in het Mijn account, nieuwe filters in planning tools, én nieuwe rapporten
Februari 2020 update met: Vernieuwde boekingspagina, verbeterde planningstools en sneller boeken
Januari 2020 update met: Nieuw verblijven-overzicht, betalingsoverzicht, tweestapsverificatie, rekeningen en meer…
December update met: Contracten, Productverkoop, Klant reserveringsherinnering en meer…
Grote november update met: verzamelfacturen, vernieuwde manier van in- en uitchecken en meer…
5 redenen om vandaag nog over te stappen!
Bekijk de updates in 2019 tot zover (KennelCare versie 3.39)
Wat kunt u van KennelCare verwachten in 2019?
Tal van nieuwe functies doorgevoerd in KennelCare 3.21
KennelCare softwareleverancier bij Dibevo
Enthousiast en trots kijken wij terug op onze deelname aan de Dibevo University beurs
Ook 2e editie KennelCare – Next Level Event met succes geslaagd
Bezoek onze KennelCare stand op de Dibevo University!
Succesvolle eerste editie van het KennelCare – Next Level Event
KennelCare breidt online reserveringssysteem uit – v3.5
Aankondiging lancering KennelCare v3.0
Voorbereidingen marketing campagne in volle gang
KennelCare – 2.1
KennelCare – 2.0 Release
KennelCare – 2.0 Beta 1
KennelCare – 1.0
Blijf op de hoogte van onze producten, handige updates, tips en trends

Meld je nu aan en ontvang per mail informatie over het KennelCare systeem. Daarnaast krijg je handige tips voor jou als dierenprofessional die je kunt toepassen in jouw bedrijf.

Ga zelf aan de slag en start gratis met KennelCare

Probeer KennelCare gratis 14 dagen op proef uit, ervaar het gemak en maak kennis met alle mogelijkheden van ons boekingssysteem.

KennelCare account aanmaken - 14 dagen gratis uitproberen

Door gebruik te maken van onze website ga je akkoord met ons cookiebeleid