fbpx
Volg een gratis rondleiding door KennelCare Plan een demo
Logo KennelCare 2020

Geplaatst door

Sanne

op:

23 september 2021

5 tips om meer online verkeer naar je website te genereren

Het is voor bedrijven steeds belangrijker om online de interactie aan te gaan met je doelgroep. Hierdoor voelen zij zich persoonlijk betrokken bij je organisatie en geef je hen het gevoel dat ze zowel offline als online op je kunnen rekenen. Social media kanalen zijn voor deze vorm van interactie the place to be. Daarnaast kan je deze kanalen ook erg goed gebruiken om website content te verspreiden en daarmee het online verkeer naar je website te vergroten. Met onderstaande tips kun jij je als dierprofessional onderscheiden van andere organisaties en door middel van social media meer traffic naar je website genereren!

1. Post regelmatig, maar niet te vaak

Om überhaupt traffic te kunnen genereren via social media kanalen, is het van belang dat je regelmatig iets post. Daarbij is het wel goed om te benadrukken dat je ook niet te vaak moet posten. Hierdoor haal je niet het gewenste bereik uit elke individuele post. Wanneer je te weinig post, mis je weer kansen om de interactie aan te gaan met je doelgroep. 

Dit laatste punt is erg belangrijk. De algoritmes van social media kanalen zien interactie met de volgers namelijk als een belangrijk punt in de ranking van je posts. Zorg er dus voor dat je genoeg post, zodat je met je dierenvrienden kan blijven communiceren. Voor Instagram is dit gemiddeld 1x per 3 dagen, voor Facebook 1x per 2 dagen en voor LinkedIn 1x per 3 dagen.

2. Wees kieskeurig in de content die je deelt

Bij de vorige tip ging het er vooral over dat het posten op consequente momenten helpt om je volgers te blijven interesseren en je bereik op peil te houden. Wanneer je van plan bent om vaker te gaan posten, kan het al snel gebeuren dat je even geen inspiratie hebt. Je besluit om een kiekje te plaatsen van één van je medewerkers die zijn verjaardag heeft gevierd, maar vinden je volgers dit wel interessant? 

Dit soort content delen kan voor een keertje geen kwaad, maar wanneer je vaker content plaatst die niet interessant is voor je doelgroep, zullen je volgers op een gegeven moment af gaan haken. Zo wordt het steeds moeilijker om je bereik en aantal clicks weer op niveau te brengen. Het is dus belangrijk om structureel content te plaatsen die past bij jouw organisatie en je ten allen tijde te verplaatsen in de wensen en behoeften van je doelgroep.

3. Gebruik de actualiteit als onderwerp van je posts

Wanneer je met je content inhaakt op actuele onderwerpen, is de kans groter dat het gedeeld wordt en je bereik groeit. Hiervoor hoef je niet eens perse nieuwe content te schrijven. Stel je hebt al eens bericht geplaatst over de extreme drukte in dierenpensions, en dat onderwerp is momenteel weer een hot topic? Dan is dit het perfecte moment om die content nog een keer te plaatsen.

4. Houd je content kort en krachtig

Wanneer je met je social media berichten als doel hebt om meer interactie en bereik te genereren, is het juist belangrijk om lange teksten te gebruiken. Wil je dat mensen daadwerkelijk doorklikken naar je website? Dan kun je beter kort en bondig zijn. Het is je doel om meer traffic te genereren naar je website, dus dan kan je je volgers beter zo snel mogelijk overtuigen om op de link te klikken. 

Nog niet overtuigd? Uit een analyse van Coosto blijkt dat Facebookposts met maximaal 90 tekens gemiddeld 74,6% meer clicks scoren!

5. Gebruik geen hashtags en emoji’s

Misschien zorgt deze tip voor wat verwarring. Hashtags zijn een hele goede manier om nieuwe mensen te bereiken. Echter blijkt dat ze minder goed werken voor organisaties die meer clicks willen naar hun website. De reden hiervoor is dat mensen vaak worden afgeleid door hashtags en daarop klikken, in plaats van dat ze op de link naar je website klikken. 

Naast het gebruik van hashtags, wordt ook het gebruik van emoji’s in social media posts afgeraden. Op de social media kanalen zelf zorgen ze voor meer bereik en interactie, maar net als bij de hashtags zorgen emoji’s voor afleiding en zullen mensen minder snel op je link klikken.

Wil je na het lezen van deze blog weten hoe je van jouw bedrijf een ‘mobiel vriendelijk’ bedrijf maakt? Klik hier!

Benieuwd naar wat onze krachtige plannings- en administratie tool voor jouw organisatie kan betekenen? Plan een gratis rondleiding in waarin we jou de belangrijkste functionaliteiten in KennelCare laten zien. We kijken tijdens de rondleiding naar jouw wensen en specifieke behoeften, zodat je goed kunt bepalen of KennelCare ook geschikt is voor jouw organisatie. Daarnaast is er nog de mogelijkheid om ons systeem op je eigen gemak gratis uit te proberen voor 14 dagen.

Vragen?

Wij denken graag mee in oplossingen en helpen jou om de overstap zo gestroomlijnd, eenvoudig, snel en gemakkelijk te laten verlopen. Ons team staat voor je klaar op (+31) (0)24 – 377 37 31 of stuur een e-mail naar info@kennelcare.nl.

Lees meer van KennelCare
Hondenschool Renga: “KennelCare denkt mee en draagt oplossingen en functies aan die mij weer makkelijker met het systeem laten werken.”
4 besparingstips voor jouw trimsalon
De voordelen van een krachtige reviewpagina voor jouw dierenbedrijf
Deze 5 tips maken de Instagram pagina van jouw dierenpension succesvol
Omzet verhogen? Dit zijn de 6 beste producten om te verkopen
Zo stimuleer je mond-tot-mond reclame voor je hondenschool
2 tips om nog efficiënter te kunnen werken met de vernieuwde KennelCare versie
Dierenpension ’t Laarbroek: “De grootste voordelen voor ons zijn dat je niet zelf hoeft te tellen hoeveel honden er zijn en continu kunt zien wat je bezetting is.”
De tips van deze week voor optimaal gebruik van de vernieuwde KennelCare versie
7 essentiële onderdelen voor de website van jouw dierenpension
Het is een feit: De compleet vernieuwde versie van KennelCare is gelanceerd!
7 tips om nieuwe klanten te werven voor je trimsalon
The Dog Company: “Automatisering van het inschrijfproces en versturen van e-mails zijn grote voordelen voor ons, het bespaart ons enorm veel tijd.”
Zo digitaliseer je contracten voor je dierenasiel
Zo mis je nooit meer verjaardagen van je dieren
5 tips om klanten een warm welkom te geven in je pension
10 jaar KennelCare: Hoe het allemaal begon
KennelCare updates februari 2022 met het oplichten van klant- en dieropmerkingen, mogelijkheid van wallet betalingen bij het inchecken en meer!
De 7 beste manieren om je bedrijf in de dierenbranche te promoten
Tip voor alle producten: Documenten uploaden
Tip voor alle producten: Kortingscodes toevoegen
KennelCare updates januari 2022 met een vernieuwde Snelstart koppeling, dagopvang dagen annuleren vanuit ‘Mijn account’ en nog veel meer!
Met deze 5 tips hoeft je hond zich nooit meer eenzaam te voelen
Tip voor alle producten: Formulier velden
Wat kun je verwachten van KennelCare in 2022?
Tip voor alle producten: Het toevoegen van taken
KennelCare updates december 2021 met alleen de eerste boeking als concept, een extra optie voor het kortingstarief, een grote verrassing… en meer!
KennelCare blikt terug op 2021
Tip voor hondenscholen: De weekkalender
Dierenpension De Driehoek: “Ik ben echt tevreden over KennelCare. Wij hebben heel veel voordelen gekregen met dit systeem en het is makkelijk in gebruik.”
Tip voor trimsalons: De overzichtelijke agenda en het toevoegen van herhaalde afspraken
KennelCare updates november 2021 met een RSS feed waarmee dierenasielen dieren kunnen tonen op de website, herhaalde afspraken voor trimsalons en meer!
Klantcontact verbeteren? Zo doe je dat!
Tip voor dierenpensions: De planningskalender
Hondencentrum Bijndelsveld: “Mijn vaste klanten kunnen zelf een reservering plaatsen, ik merk dat ze dat heel erg fijn vinden.”
KennelCare updates oktober 2021 met een overzicht van integratie tools, het koppelen van documenten aan klanten of dieren en meer!
Hondenschool Jottem: ”Vroeger had ik een planbord, nu heb ik KennelCare. Dat werkt veel overzichtelijker voor mij”
Succesvolle dagen en enthousiaste reacties op de Dibevo Vakbeurs 2021
KennelCare updates september 2021 met herhaalde taken toevoegen aan je agenda, kennelkaarten voor dierenasielen en meer!
5 redenen waarom een digitale agenda je werk als dierprofessional makkelijker maakt
Puppy’s kunnen al vlak na hun geboorte communiceren met mensen
Kom kennis maken met KennelCare op de Dibevo vakbeurs!
5 tips om meer online verkeer naar je website te genereren
Dit waren de populairste kattenrassen van 2020!
KennelCare updates augustus 2021 met eenvoudig nieuwsbrieven versturen, kennelkaarten stijlen naar wens en meer!
Dierenpensions volgeboekt, de zomervakantie zorgt voor extreme drukte
Antibioticaresistente bacteriën ontdekt in hondenvoer
KennelCare updates juli 2021 met boekingen samenvoegen een nieuw vaccinatieoverzicht en meer!
Meer online reviews verzamelen doe je zo!
KennelCare updates juni 2021 met de lancering van Dierenasiel v1.0 en meer!
Hondenschool 101: ”Je moet het gewoon doen en het zelf ervaren. Gelukkig konden we ook goed bij KennelCare terecht voor vragen en hulp, dus uiteindelijk werd het alleen maar makkelijker”
Dit waren de populairste hondenrassen van 2020!
KennelCare updates mei 2021 met gecombineerde agenda’s en meer!
Hondenschool Goes: ”Ik ben gewoon super tevreden en dat vertel ik ook aan collega’s van andere hondenscholen!”
Dit waren de populairste kattennamen van 2020!
Hondenhotel de Tatelaarhoeve: ”Het is echt een verrijking dat ik nu gewoon de boekingen op meerdere computers bij kan houden”
KennelCare update april 2021 met: vernieuwde formulieren en velden, filters voor het boekingen overzicht en meer!
Dierenpension De Borgelinckshof: ”Ik kan niks bedenken wat ik mis in het systeem, ik heb KennelCare zelf juist ook aanbevolen aan andere dierenpensions”
6 handige Corona functies van KennelCare die je niet mag missen!
Dierenpension Olieke: ”Wij hadden het vrij snel onder de knie! Het is een kwestie van het durven doen”
KennelCare updates maart 2021 met: nieuwe vormgeving, lancering weekkalender, lancering grootboek en meer!
Is jouw bedrijf ‘mobiel vriendelijk’?
Dit waren de populairste hondennamen van 2020!
KennelCare updates februari 2021 met: Klant rechten, dier eigenschappen, In-en-uitchecken ongedaan maken, verplaatsen privélessen en meer!
Dagelijks nieuwe aanmeldingen voor de puppycursus? Zo houd je de planning overzichtelijk!
Januari 2021 update met: Lancering Dierenoppas product, eenvoudig lesdagen verschuiven, e-mails met bijlagen versturen, BTW grondslag en meer!
10 redenen om juist nu over te stappen naar een online plannings- en boekingssysteem voor dierprofessionals
December 2020 update met: Annuleringsverzekering, periodieke dagopvang (week-/maandfactuur), iCal agenda’s en handige marketing tools
November 2020 update met: Voorkom piekdrukte met ‘Voorkeurstijd’, sneller je klant selecteren bij boeken, prijs per kamer, exporteren naar boekhoudprogramma’s en een flink verbeterd hondenschool product
Oktober 2020 update met: Vernieuwde Mijn KennelCare omgeving, nieuwe abonnementen en automatische incasso
September 2020 update met: Lancering Uitlaatservice product
Augustus 2020 update met: Vernieuwde strippenkaart en snel boeking toevoegen
Juli 2020 update met: Creditfacturen, Wallet en Vergrendelen
Juni 2020 update met: Online trimsalon afspraken boeken, nieuwe boekingen overzichten, nieuwe beheerders mogelijkheden en meer.
Mei 2020 update met: Lancering Trimsalon product
April 2020 update met: Klant wijzigingen aan hun boeking laten indienen, schade functies, nieuwe inlogomgeving, snel wisselen van account én een verbeterde bezettingskalender
5 tips rondom het Corona-virus voor professionals in de dierenbranche
Onze website is vernieuwd! Zo vind jij als dierprofessional alles nog sneller
Maart 2020 update met: Boekingen terugdraaien, mededelingen tonen in het Mijn account, nieuwe filters in planning tools, én nieuwe rapporten
Februari 2020 update met: Vernieuwde boekingspagina, verbeterde planningstools en sneller boeken
Januari 2020 update met: Nieuw verblijven-overzicht, betalingsoverzicht, tweestapsverificatie, rekeningen en meer…
December update met: Contracten, Productverkoop, Klant reserveringsherinnering en meer…
Grote november update met: verzamelfacturen, vernieuwde manier van in- en uitchecken en meer…
5 redenen om vandaag nog over te stappen!
Bekijk de updates in 2019 tot zover (KennelCare versie 3.39)
Wat kunt u van KennelCare verwachten in 2019?
Tal van nieuwe functies doorgevoerd in KennelCare 3.21
KennelCare softwareleverancier bij Dibevo
Enthousiast en trots kijken wij terug op onze deelname aan de Dibevo University beurs
Ook 2e editie KennelCare – Next Level Event met succes geslaagd
Bezoek onze KennelCare stand op de Dibevo University!
Succesvolle eerste editie van het KennelCare – Next Level Event
KennelCare breidt online reserveringssysteem uit – v3.5
Aankondiging lancering KennelCare v3.0
Voorbereidingen marketing campagne in volle gang
KennelCare – 2.1
KennelCare – 2.0 Release
KennelCare – 2.0 Beta 1
KennelCare – 1.0
Blijf op de hoogte van onze producten, handige updates, tips en trends

Meld je nu aan en ontvang per mail informatie over het KennelCare systeem. Daarnaast krijg je handige tips voor jou als dierenprofessional die je kunt toepassen in jouw bedrijf.

Ga zelf aan de slag en start gratis met KennelCare

Probeer KennelCare gratis 14 dagen op proef uit, ervaar het gemak en maak kennis met alle mogelijkheden van ons boekingssysteem.

KennelCare account aanmaken - 14 dagen gratis uitproberen

Door gebruik te maken van onze website ga je akkoord met ons cookiebeleid