fbpx

Geplaatst door

Sanne

op:

26 augustus 2022

5 tips om van jouw dierenpension een succes te maken

Er zijn tegenwoordig veel mensen die besluiten om van hun passie voor dieren hun werk te maken. Ze laten hun oude werk voor wat het is en besluiten om helemaal opnieuw te beginnen, bijvoorbeeld met een dierenpension. Dit lijkt misschien een grote droom die uitkomt, maar bij het runnen van een dierenpension komt meer kijken dan alleen het verzorgen van dieren. Je moet een klantenbestand opbouwen en uiteindelijk is het natuurlijk de bedoeling dat je voldoende inkomsten krijgt. Om ervoor te zorgen dat jouw dierenpension uitgroeit tot een succesvolle onderneming en een toekomst heeft, hebben we een aantal tips voor je op een rijtje gezet.

1. Tijd is geld

Wanneer je een dierenpension runt ben je de hele dag in de weer. Naast het verzorgen van de dieren, het schoon houden van je pension en het ontvangen van klanten komen er ook nog allemaal administratieve werkzaamheden bij kijken. Je houdt niet veel tijd over, dus het is slim om deze tijd te besteden aan activiteiten die ook bijdragen aan je winst. Activiteiten die ervoor kunnen zorgen dat je winst stijgt zijn:

  • Offline en online marketing inzetten voor je bedrijf. Hier lees je hoe je jouw dierenpension het beste kunt promoten.
  • Ga efficiënter te werk. Denk goed na over hoe je tijd kunt besparen, bijvoorbeeld door het aanschaffen van een plannings-en boekingssysteem. Klik hier om te lezen welke voordelen zo’n systeem nog meer kan hebben voor jouw dierenpension.
  • Extra producten of diensten aanbieden, zoals het verkopen van speeltjes en/of voer, of het aanbieden van trim services.

2. Behandel je dierenpension als een onderneming

Veel mensen die besluiten om een dierenpension te starten doen dit vanuit hun liefde voor dieren. Ze weten zelf hoeveel het betekent voor huisdiereigenaren als hun geliefde dier in veilige handen achtergelaten kan worden. Hierdoor zien ze hun pension niet altijd als een winstgevende organisatie en dat is een grote fout. Het runnen van een dierenpension neemt namelijk veel kosten met zich mee en deze dien je toch terug te verdienen. Het komt erop neer dat hoeveel je ook van dieren houdt, je toch ook het kostenplaatje in je hoofd moet houden. Anders gaat je dierenpension het niet lang volhouden en dat is natuurlijk het laatste wat je wilt. Je zult je pension moeten zien als een bedrijf en niet als een hobby.

3. Blijf sparen

Het is belangrijk om genoeg spaargeld te hebben wanneer je een bedrijf start. Zo heb je een buffer voor wanneer er onverwachte dingen gebeuren, zoals een lekkend dak, een kennel die kapot is enz. Daarnaast zorgt spaargeld ervoor dat je steeds meer kapitaal hebt om in de toekomst te kunnen uitbreiden.

Zorg er ook voor dat je blijft sparen wanneer je dierenpension is gestart. Stel maandelijkse financiële doelen en doe ook echt je best om deze te halen. Gaat het goed met je pension? Stel dan steeds wat hogere doelen, zodat je kapitaal meegroeit. Dit is misschien iets waar je het liefst niet mee bezig wilt zijn, maar het helpt je echt om een succesvol dierenpension te runnen voor de langere termijn.

4. Promoot je dierenpension

Zoals je eerder in deze blog al kon lezen, is het slim om marketingactiviteiten in te zetten wanneer je wilt groeien met je dierenpension. Je kunt hierbij kiezen voor zowel offline als online marketing. Bij offline marketing kun je denken aan het ophangen van flyers bij dierenwinkels, bossen etc. waar veel mensen met huisdieren komen. Daarnaast kun je er ook voor kiezen om te adverteren in tijdschriften die veel worden gelezen door huisdiereigenaren.

Tegenwoordig is online marketing ook erg belangrijk om in te zetten. Je kunt door middel van advertenties op sociale mediakanalen en websites enorm veel mensen bereiken en ze direct doorsturen naar jouw website. Zo komen veel mensen te weten dat jouw dierenpension bestaat en krijgen zij direct een goede eerste indruk. Denk hierbij goed na op welke kanalen en websites jouw doelgroep zich bevindt, want alleen zo kan je de meeste potentiële klanten bereiken.

5. Straal de passie voor dieren uit

Last but not least, vergeet nooit je passie voor dieren uit te stralen naar je (potentiële) klanten! Huisdiereigenaren zetten het geluk en de gezondheid van hun viervoeters op nummer één en zullen hun huisdier niet zomaar bij elk dierenpension onderbrengen. Laat je potentiële klanten daarom weten dat hun dier net zoveel voor jou betekent als je eigen dier. Dit moet uit alles blijken, van je marketinguitingen tot je faciliteiten en vooral je persoonlijke gesprekken. Wanneer je je dierenpension met passie runt, zal je bedrijf veel meer kans hebben om uit te groeien tot een succesvol dierenpension!


Benieuwd naar wat onze krachtige plannings- en administratie tool voor jouw organisatie kan betekenen? Plan een gratis rondleiding in waarin we jou de belangrijkste functionaliteiten in KennelCare laten zien. We kijken tijdens de rondleiding naar jouw wensen en specifieke behoeften, zodat je goed kunt bepalen of KennelCare ook geschikt is voor jouw organisatie. Daarnaast is er nog de mogelijkheid om ons systeem op je eigen gemak gratis uit te proberen voor 14 dagen.

Vragen?

Wij denken graag mee in oplossingen en helpen jou om de overstap zo gestroomlijnd, eenvoudig, snel en gemakkelijk te laten verlopen. Ons team staat voor je klaar op (+31) (0)24 – 377 37 31 of stuur een e-mail naar info@kennelcare.nl.

Lees meer van KennelCare
Van uitdaging naar oplossing: Het succesverhaal van Op Famke’s Pleats en KennelCare
Hoe KennelCare kan bijdragen aan de groei van jouw dierenbedrijf
3 tips om de bezetting in jouw dierenpension te maximaliseren
4 tips om jouw dierenbedrijf hoger in de Google zoekresultaten te krijgen
Hondenpension Sennyards: “Niet alles meer met de hand te hoeven doen, dat was voor ons de doorslag om te starten met KennelCare.”
4 tips om de marketing voor jouw dierenbedrijf persoonlijk te maken
KennelCare blikt terug op een waardevol & succesvol 2022
5 voordelen van e-mail marketing voor jouw trimsalon
Zo zorg je voor een persoonlijke benadering van je trimsalon klanten
Hondenschool Lingewaard: “Het ideale van KennelCare is dat je alle gegevens door je klanten in kunt laten vullen.”
Tips om de decembermaand speciaal te maken voor jouw trimsalon klanten
Het Next Level Event 2022 was een groot succes!
4 redenen waarom een systeem ervoor zorgt dat jij volgend jaar geen zomerstress meer hebt
KennelCare is verhuisd naar nieuwe razendsnelle servers
KennelCare nu nog simpeler én gebruiksvriendelijker
Dierenpension Excellent: “Ik kan overal mijn afspraken inzien en dat vind ik echt een enorme pré.”
De beste planningstool kiezen voor je dierenbedrijf? Wij helpen je!
5 tips om kosten te besparen voor jouw dierenbedrijf
4 tips om van jouw trimsalon een succes te maken
Hondencentrum Dox: “Het systeem neemt je echt werk uit handen en zorgt voor meer tempo in je werkzaamheden.”
Voordelen van een boekingssysteem voor jouw dierenbedrijf
Hier letten potentiële klanten op wanneer ze op zoek zijn naar een puppycursus
4 effectieve online marketing tips voor jouw dierenbedrijf
Nieuwe prijzen voor KennelCare
5 tips om van jouw dierenpension een succes te maken
Heb je een eigen trimsalon? Probeer dan deze 5 valkuilen te voorkomen
Hondenhotel Vlieland: “De klant kan eigenlijk al zijn gegevens zelf invullen en jij hebt daar dus geen werk meer aan.”
5 tips waarmee je no-shows voorkomt in je trimsalon
Met deze 4 tips maak je van een nieuwe klant een vaste klant
Dierenpension de Bommel: “Waar wij heel blij mee zijn is dat het systeem aangepast wordt als we vragen om nieuwe opties.”
5 redenen om cadeaubonnen in te zetten voor jouw trimsalon
Hier letten jouw potentiële klanten op voordat ze kiezen voor een dierenpension
Voordelen van online boeken voor jouw trimsalon
Hondenschool Renga: “KennelCare denkt mee en draagt oplossingen en functies aan die mij weer makkelijker met het systeem laten werken.”
4 besparingstips voor jouw trimsalon
De voordelen van een krachtige reviewpagina voor jouw dierenbedrijf
Deze 5 tips maken de Instagram pagina van jouw dierenpension succesvol
Omzet verhogen? Dit zijn de 6 beste producten om te verkopen
Zo stimuleer je mond-tot-mond reclame voor je hondenschool
2 tips om nog efficiënter te kunnen werken met de vernieuwde KennelCare versie
Dierenpension ‘t Laarbroek: “De grootste voordelen voor ons zijn dat je niet zelf hoeft te tellen hoeveel honden er zijn en continu kunt zien wat je bezetting is.”
De tips van deze week voor optimaal gebruik van de vernieuwde KennelCare versie
7 essentiële onderdelen voor de website van jouw dierenpension
Het is een feit: De compleet vernieuwde versie van KennelCare is gelanceerd!
7 tips om nieuwe klanten te werven voor je trimsalon
The Dog Company: “Automatisering van het inschrijfproces en versturen van e-mails zijn grote voordelen voor ons, het bespaart ons enorm veel tijd.”
Zo digitaliseer je contracten voor je dierenasiel
Zo mis je nooit meer verjaardagen van je dieren
5 tips om klanten een warm welkom te geven in je pension
10 jaar KennelCare: Hoe het allemaal begon
KennelCare updates februari 2022 met het oplichten van klant- en dieropmerkingen, mogelijkheid van wallet betalingen bij het inchecken en meer!
De 7 beste manieren om je bedrijf in de dierenbranche te promoten
Tip voor alle producten: Documenten uploaden
Tip voor alle producten: Kortingscodes toevoegen
KennelCare updates januari 2022 met een vernieuwde Snelstart koppeling, dagopvang dagen annuleren vanuit ‘Mijn account’ en nog veel meer!
Met deze 5 tips hoeft je hond zich nooit meer eenzaam te voelen
Tip voor alle producten: Formulier velden
Wat kun je verwachten van KennelCare in 2022?
Tip voor alle producten: Het toevoegen van taken
KennelCare updates december 2021 met alleen de eerste boeking als concept, een extra optie voor het kortingstarief, een grote verrassing… en meer!
KennelCare blikt terug op 2021
Tip voor hondenscholen: De weekkalender
Dierenpension De Driehoek: “Ik ben echt tevreden over KennelCare. Wij hebben heel veel voordelen gekregen met dit systeem en het is makkelijk in gebruik.”
Tip voor trimsalons: De overzichtelijke agenda en het toevoegen van herhaalde afspraken
KennelCare updates november 2021 met een RSS feed waarmee dierenasielen dieren kunnen tonen op de website, herhaalde afspraken voor trimsalons en meer!
Klantcontact verbeteren? Zo doe je dat!
Tip voor dierenpensions: De planningskalender
Hondencentrum Bijndelsveld: “Mijn vaste klanten kunnen zelf een reservering plaatsen, ik merk dat ze dat heel erg fijn vinden.”
KennelCare updates oktober 2021 met een overzicht van integratie tools, het koppelen van documenten aan klanten of dieren en meer!
Hondenschool Jottem: ”Vroeger had ik een planbord, nu heb ik KennelCare. Dat werkt veel overzichtelijker voor mij”
Succesvolle dagen en enthousiaste reacties op de Dibevo Vakbeurs 2021
KennelCare updates september 2021 met herhaalde taken toevoegen aan je agenda, kennelkaarten voor dierenasielen en meer!
5 redenen waarom een digitale agenda je werk als dierprofessional makkelijker maakt
Puppy’s kunnen al vlak na hun geboorte communiceren met mensen
Kom kennis maken met KennelCare op de Dibevo vakbeurs!
5 tips om meer online verkeer naar je website te genereren
Dit waren de populairste kattenrassen van 2020!
KennelCare updates augustus 2021 met eenvoudig nieuwsbrieven versturen, kennelkaarten stijlen naar wens en meer!
Dierenpensions volgeboekt, de zomervakantie zorgt voor extreme drukte
Antibioticaresistente bacteriën ontdekt in hondenvoer
KennelCare updates juli 2021 met boekingen samenvoegen een nieuw vaccinatieoverzicht en meer!
Meer online reviews verzamelen doe je zo!
KennelCare updates juni 2021 met de lancering van Dierenasiel v1.0 en meer!
Hondenschool 101: ”Je moet het gewoon doen en het zelf ervaren. Gelukkig konden we ook goed bij KennelCare terecht voor vragen en hulp, dus uiteindelijk werd het alleen maar makkelijker”
Dit waren de populairste hondenrassen van 2020!
KennelCare updates mei 2021 met gecombineerde agenda’s en meer!
Hondenschool Goes: ”Ik ben gewoon super tevreden en dat vertel ik ook aan collega’s van andere hondenscholen!”
Dit waren de populairste kattennamen van 2020!
Hondenhotel de Tatelaarhoeve: ”Het is echt een verrijking dat ik nu gewoon de boekingen op meerdere computers bij kan houden”
KennelCare update april 2021 met: vernieuwde formulieren en velden, filters voor het boekingen overzicht en meer!
Dierenpension De Borgelinckshof: ”Ik kan niks bedenken wat ik mis in het systeem, ik heb KennelCare zelf juist ook aanbevolen aan andere dierenpensions”
6 handige Corona functies van KennelCare die je niet mag missen!
Dierenpension Olieke: ”Wij hadden het vrij snel onder de knie! Het is een kwestie van het durven doen”
KennelCare updates maart 2021 met: nieuwe vormgeving, lancering weekkalender, lancering grootboek en meer!
Is jouw bedrijf ‘mobiel vriendelijk’?
Dit waren de populairste hondennamen van 2020!
KennelCare updates februari 2021 met: Klant rechten, dier eigenschappen, In-en-uitchecken ongedaan maken, verplaatsen privélessen en meer!
Dagelijks nieuwe aanmeldingen voor de puppycursus? Zo houd je de planning overzichtelijk!
Januari 2021 update met: Lancering Dierenoppas product, eenvoudig lesdagen verschuiven, e-mails met bijlagen versturen, BTW grondslag en meer!
Ga zelf aan de slag en start gratis met KennelCare

Probeer KennelCare gratis 14 dagen op proef uit, ervaar het gemak en maak kennis met alle mogelijkheden van ons boekingssysteem.

KennelCare account aanmaken - 14 dagen gratis uitproberen

Nieuw, maar vertrouwd: Welkom aniday!

Wij zijn extra enthousiast om jou te laten weten dat we een nieuw hoofdstuk in ons avontuur zijn begonnen. Op woensdagavond 4 oktober, tijdens ons eigen ‘The Next Step’ klantevent in De Vasim in Nijmegen, hebben wij onze nieuwe naam onthuld: aniday.

Door gebruik te maken van onze website ga je akkoord met ons cookiebeleid