fbpx

Geplaatst door

Sanne

op:

5 augustus 2022

5 tips waarmee je no-shows voorkomt in je trimsalon

De zomer is bij velen waarschijnlijk het favoriete seizoen van het jaar. De temperaturen zijn aangenaam, mensen zijn vrolijker en gaan er vaker op uit. Impulsief een dagje naar het strand of een avond naar het terras, heerlijk toch? Voor die mensen zeker, maar het kan wel invloed hebben op het aantal no-shows in je trimsalon. Wanneer mensen aangeven dat ze niet meer komen kun je dat gat wellicht nog opvullen, maar het gebeurt helaas ook vaak dat mensen niet komen opdagen zonder iets te laten weten. Gelukkig hebben wij een aantal tips voor je waarmee je no-shows in de toekomst kunt voorkomen!

1. Stuur een bevestiging en herinnering

Wanneer een klant een afspraak heeft gemaakt is het belangrijk om direct een bevestigingsmail te sturen. Zo weet de klant dat de afspraak bij jou is binnengekomen en staat het voor diegene ook zwart op wit. Zorg er daarnaast voor dat je in ieder geval 24 uur voor de afspraak nog een herinnering stuurt. Dit kan via de mail, maar bij een hele vergeetachtige klant kan je ook nog een sms sturen. Met KennelCare kun je jouw bevestigings- en herinneringsmails automatiseren, zodat je ze maar één keer hoeft te schrijven. Wanneer je dit inzet voor je trimsalon, heb je de kans op een no-show bijna onmogelijk gemaakt.

2. Een persoonlijke touch

Zorg ervoor dat de mails die je verstuurt op een persoonlijke manier zijn geschreven. Hierdoor voelen klanten zich verbonden met je trimsalon, valt je e-mail op en onthouden ze de afspraak beter. Zoals je hierboven al hebt gelezen, is het mogelijk om met KennelCare geautomatiseerde bevestigings- en herinneringsmails te versturen. Daarnaast kun je ze ook heel eenvoudig personaliseren met onze e-mail templates. Om je e-mail persoonlijk te maken zijn er een aantal dingen waar je op kunt letten. Zo is het slim om de klant informeel te benaderen, zoals met ‘je’ in plaats van ‘u’. Ook is het belangrijk om te communiceren dat je de klant waardeert en dankbaar bent voor het maken van de afspraak. Als laatste vinden klanten het vaak leuk om een gezicht te hebben bij een bedrijf. Voeg daarom een leuke foto van jou of je team toe aan de mail.

3. Laat klanten (gedeeltelijk) online betalen

Het is slim om je klanten gedeeltelijk of volledig online te laten betalen. Zo hebben zij in ieder geval al een deel van de afspraak betaald en zullen zij ook minder snel de afspraak afzeggen. Daarnaast heb je zelf een heel laag financieel risico. Met KennelCare kun je jouw klanten eenvoudig online laten betalen. Dit kan gedeeltelijk of volledig. Zo verklein je het risico op een no-show aanzienlijk.

4. Mogelijkheid tot verplaatsen/annuleren

Geef je klanten de mogelijkheid om hun afspraak tijdig te kunnen verplaatsen of annuleren. Zorg ervoor dat je klanten dit zowel in de bevestigingsmail als de herinneringsmail kunnen doen en vermeld duidelijk hoe het werkt. Communiceer ook naar je klanten dat ze iemand anders nog blij kunnen maken met jouw plek en laat ze dus inzien wat het belang is van het tijdig annuleren of verplaatsen van hun afspraak.

5. Maak je klanten bewust

In de bevestigings- en herinneringsmails die je stuurt kun je klanten op een luchtige manier laten inzien wat voor gevolgen het voor jou heeft wanneer ze niet komen. Veel klanten denken dat wanneer ze niet komen de plek wel weer wordt opgevuld door iemand die even binnen komt lopen. Helaas is dit niet vaak het geval en heb jij uiteindelijk voor niks tijd vrijgemaakt in je agenda. Laat bijvoorbeeld in je mail weten dat je zin hebt in hun komst en alles tot in de puntjes gaat voorbereiden voor hun afspraak.


Ben je benieuwd hoe je bovenstaande tips kunt toepassen op jouw trimsalon en hoe KennelCare je hierbij kan ontzorgen? Klik dan hier voor meer informatie over onze trimsalon module. Probeer ons plannings- en boekingssysteem geheel vrijblijvend en gratis voor 14 dagen of laat één van onze collega’s je de weg wijzen tijdens een demo!

Lees meer van KennelCare
Van uitdaging naar oplossing: Het succesverhaal van Op Famke’s Pleats en KennelCare
Hoe KennelCare kan bijdragen aan de groei van jouw dierenbedrijf
3 tips om de bezetting in jouw dierenpension te maximaliseren
4 tips om jouw dierenbedrijf hoger in de Google zoekresultaten te krijgen
Hondenpension Sennyards: “Niet alles meer met de hand te hoeven doen, dat was voor ons de doorslag om te starten met KennelCare.”
4 tips om de marketing voor jouw dierenbedrijf persoonlijk te maken
KennelCare blikt terug op een waardevol & succesvol 2022
5 voordelen van e-mail marketing voor jouw trimsalon
Zo zorg je voor een persoonlijke benadering van je trimsalon klanten
Hondenschool Lingewaard: “Het ideale van KennelCare is dat je alle gegevens door je klanten in kunt laten vullen.”
Tips om de decembermaand speciaal te maken voor jouw trimsalon klanten
Het Next Level Event 2022 was een groot succes!
4 redenen waarom een systeem ervoor zorgt dat jij volgend jaar geen zomerstress meer hebt
KennelCare is verhuisd naar nieuwe razendsnelle servers
KennelCare nu nog simpeler én gebruiksvriendelijker
Dierenpension Excellent: “Ik kan overal mijn afspraken inzien en dat vind ik echt een enorme pré.”
De beste planningstool kiezen voor je dierenbedrijf? Wij helpen je!
5 tips om kosten te besparen voor jouw dierenbedrijf
4 tips om van jouw trimsalon een succes te maken
Hondencentrum Dox: “Het systeem neemt je echt werk uit handen en zorgt voor meer tempo in je werkzaamheden.”
Voordelen van een boekingssysteem voor jouw dierenbedrijf
Hier letten potentiële klanten op wanneer ze op zoek zijn naar een puppycursus
4 effectieve online marketing tips voor jouw dierenbedrijf
Nieuwe prijzen voor KennelCare
5 tips om van jouw dierenpension een succes te maken
Heb je een eigen trimsalon? Probeer dan deze 5 valkuilen te voorkomen
Hondenhotel Vlieland: “De klant kan eigenlijk al zijn gegevens zelf invullen en jij hebt daar dus geen werk meer aan.”
5 tips waarmee je no-shows voorkomt in je trimsalon
Met deze 4 tips maak je van een nieuwe klant een vaste klant
Dierenpension de Bommel: “Waar wij heel blij mee zijn is dat het systeem aangepast wordt als we vragen om nieuwe opties.”
5 redenen om cadeaubonnen in te zetten voor jouw trimsalon
Hier letten jouw potentiële klanten op voordat ze kiezen voor een dierenpension
Voordelen van online boeken voor jouw trimsalon
Hondenschool Renga: “KennelCare denkt mee en draagt oplossingen en functies aan die mij weer makkelijker met het systeem laten werken.”
4 besparingstips voor jouw trimsalon
De voordelen van een krachtige reviewpagina voor jouw dierenbedrijf
Deze 5 tips maken de Instagram pagina van jouw dierenpension succesvol
Omzet verhogen? Dit zijn de 6 beste producten om te verkopen
Zo stimuleer je mond-tot-mond reclame voor je hondenschool
2 tips om nog efficiënter te kunnen werken met de vernieuwde KennelCare versie
Dierenpension ‘t Laarbroek: “De grootste voordelen voor ons zijn dat je niet zelf hoeft te tellen hoeveel honden er zijn en continu kunt zien wat je bezetting is.”
De tips van deze week voor optimaal gebruik van de vernieuwde KennelCare versie
7 essentiële onderdelen voor de website van jouw dierenpension
Het is een feit: De compleet vernieuwde versie van KennelCare is gelanceerd!
7 tips om nieuwe klanten te werven voor je trimsalon
The Dog Company: “Automatisering van het inschrijfproces en versturen van e-mails zijn grote voordelen voor ons, het bespaart ons enorm veel tijd.”
Zo digitaliseer je contracten voor je dierenasiel
Zo mis je nooit meer verjaardagen van je dieren
5 tips om klanten een warm welkom te geven in je pension
10 jaar KennelCare: Hoe het allemaal begon
KennelCare updates februari 2022 met het oplichten van klant- en dieropmerkingen, mogelijkheid van wallet betalingen bij het inchecken en meer!
De 7 beste manieren om je bedrijf in de dierenbranche te promoten
Tip voor alle producten: Documenten uploaden
Tip voor alle producten: Kortingscodes toevoegen
KennelCare updates januari 2022 met een vernieuwde Snelstart koppeling, dagopvang dagen annuleren vanuit ‘Mijn account’ en nog veel meer!
Met deze 5 tips hoeft je hond zich nooit meer eenzaam te voelen
Tip voor alle producten: Formulier velden
Wat kun je verwachten van KennelCare in 2022?
Tip voor alle producten: Het toevoegen van taken
KennelCare updates december 2021 met alleen de eerste boeking als concept, een extra optie voor het kortingstarief, een grote verrassing… en meer!
KennelCare blikt terug op 2021
Tip voor hondenscholen: De weekkalender
Dierenpension De Driehoek: “Ik ben echt tevreden over KennelCare. Wij hebben heel veel voordelen gekregen met dit systeem en het is makkelijk in gebruik.”
Tip voor trimsalons: De overzichtelijke agenda en het toevoegen van herhaalde afspraken
KennelCare updates november 2021 met een RSS feed waarmee dierenasielen dieren kunnen tonen op de website, herhaalde afspraken voor trimsalons en meer!
Klantcontact verbeteren? Zo doe je dat!
Tip voor dierenpensions: De planningskalender
Hondencentrum Bijndelsveld: “Mijn vaste klanten kunnen zelf een reservering plaatsen, ik merk dat ze dat heel erg fijn vinden.”
KennelCare updates oktober 2021 met een overzicht van integratie tools, het koppelen van documenten aan klanten of dieren en meer!
Hondenschool Jottem: ”Vroeger had ik een planbord, nu heb ik KennelCare. Dat werkt veel overzichtelijker voor mij”
Succesvolle dagen en enthousiaste reacties op de Dibevo Vakbeurs 2021
KennelCare updates september 2021 met herhaalde taken toevoegen aan je agenda, kennelkaarten voor dierenasielen en meer!
5 redenen waarom een digitale agenda je werk als dierprofessional makkelijker maakt
Puppy’s kunnen al vlak na hun geboorte communiceren met mensen
Kom kennis maken met KennelCare op de Dibevo vakbeurs!
5 tips om meer online verkeer naar je website te genereren
Dit waren de populairste kattenrassen van 2020!
KennelCare updates augustus 2021 met eenvoudig nieuwsbrieven versturen, kennelkaarten stijlen naar wens en meer!
Dierenpensions volgeboekt, de zomervakantie zorgt voor extreme drukte
Antibioticaresistente bacteriën ontdekt in hondenvoer
KennelCare updates juli 2021 met boekingen samenvoegen een nieuw vaccinatieoverzicht en meer!
Meer online reviews verzamelen doe je zo!
KennelCare updates juni 2021 met de lancering van Dierenasiel v1.0 en meer!
Hondenschool 101: ”Je moet het gewoon doen en het zelf ervaren. Gelukkig konden we ook goed bij KennelCare terecht voor vragen en hulp, dus uiteindelijk werd het alleen maar makkelijker”
Dit waren de populairste hondenrassen van 2020!
KennelCare updates mei 2021 met gecombineerde agenda’s en meer!
Hondenschool Goes: ”Ik ben gewoon super tevreden en dat vertel ik ook aan collega’s van andere hondenscholen!”
Dit waren de populairste kattennamen van 2020!
Hondenhotel de Tatelaarhoeve: ”Het is echt een verrijking dat ik nu gewoon de boekingen op meerdere computers bij kan houden”
KennelCare update april 2021 met: vernieuwde formulieren en velden, filters voor het boekingen overzicht en meer!
Dierenpension De Borgelinckshof: ”Ik kan niks bedenken wat ik mis in het systeem, ik heb KennelCare zelf juist ook aanbevolen aan andere dierenpensions”
6 handige Corona functies van KennelCare die je niet mag missen!
Dierenpension Olieke: ”Wij hadden het vrij snel onder de knie! Het is een kwestie van het durven doen”
KennelCare updates maart 2021 met: nieuwe vormgeving, lancering weekkalender, lancering grootboek en meer!
Is jouw bedrijf ‘mobiel vriendelijk’?
Dit waren de populairste hondennamen van 2020!
KennelCare updates februari 2021 met: Klant rechten, dier eigenschappen, In-en-uitchecken ongedaan maken, verplaatsen privélessen en meer!
Dagelijks nieuwe aanmeldingen voor de puppycursus? Zo houd je de planning overzichtelijk!
Januari 2021 update met: Lancering Dierenoppas product, eenvoudig lesdagen verschuiven, e-mails met bijlagen versturen, BTW grondslag en meer!
Ga zelf aan de slag en start gratis met KennelCare

Probeer KennelCare gratis 14 dagen op proef uit, ervaar het gemak en maak kennis met alle mogelijkheden van ons boekingssysteem.

KennelCare account aanmaken - 14 dagen gratis uitproberen

Nieuw, maar vertrouwd: Welkom aniday!

Wij zijn extra enthousiast om jou te laten weten dat we een nieuw hoofdstuk in ons avontuur zijn begonnen. Op woensdagavond 4 oktober, tijdens ons eigen ‘The Next Step’ klantevent in De Vasim in Nijmegen, hebben wij onze nieuwe naam onthuld: aniday.

Door gebruik te maken van onze website ga je akkoord met ons cookiebeleid