Blog

5 voordelen van e-mail marketing voor jouw trimsalon

De markt van trimsalons is groot in Nederland en daarom is het belangrijk om op te vallen tussen je concurrenten. Eén van de betaalbare en zeer waardevolle mogelijkheden om je trimsalon te promoten is e-mail marketing. De kracht van deze marketing activiteit is dat je er nieuwe klanten mee kunt aantrekken en bestaande klanten terug kunt laten komen. E-mail marketing heeft nog veel meer voordelen voor jouw trimsalon en wij geven ze je graag cadeau!

1. Versterkt de klantbinding

Als je jouw klanten wilt binden aan je trimsalon is het belangrijk dat je een goed middel hebt om met je klanten te kunnen communiceren. Hiervoor is e-mail marketing erg handig. Je kunt met jouw e-mails de aandacht pakken van klanten en houdt hen betrokken bij alles wat er speelt binnen je trimsalon. Hierdoor voelen je klanten zich verbonden met je trimsalon en zullen ze minder snel voor een concurrent kiezen.

2. Het creëert vertrouwen

Vertrouwen opbouwen met klanten is voor elk bedrijf belangrijk,  maar al helemaal met klanten die de verantwoordelijkheid over hun viervoeter in jouw handen leggen. Naast natuurlijk de persoonlijke communicatie,  is e-mail marketing een goede manier om vertrouwen te creëren. Het kost vaak wat tijd om erachter te komen wat voor content het beste aanspreekt bij je klanten,  maar als je dit hebt ontdekt zal je merken dat er veel waarde wordt gehecht aan je e-mails. Hoe je dit ontdekt leggen we hieronder uit!

3. Leer snel door te analyseren

Je kunt de resultaten van e-mail marketing heel eenvoudig analyseren met verschillende e-mail marketing tools. Zo krijg je duidelijke overzichten over hoe de content van jouw e-mails wordt ontvangen bij je doelgroep. Denk hierbij aan hoeveel mensen je e-mail geopend hebben,  hoeveel van die mensen daadwerkelijk een actie hebben uitgevoerd door bijv. op een link te klikken etc. Deze informatie zegt veel over welke content wel en niet werkt voor jouw doelgroep.  

4. Trekt potentiële klanten aan

Net zoals bij andere marketingactiviteiten,  zullen niet alle mensen die jij bereikt met e-mail marketing direct klant worden. Door het zenden van informatie over je trimsalon creëer je in eerste instantie awareness bij je doelgroep en probeer je de aandacht vast te houden bij de volgende e-mails. Licht hierbij bijv. een blog uit die jij op je website hebt staan,  geef je doelgroep nuttige tips of kondig een aantrekkelijke kortingsactie aan. Zo bouw je langzamerhand een relatie op met je doelgroep en zullen zij de eerstvolgende keer dat ze een trimsalon nodig hebben voor jou kiezen!

5. Zorgt voor een professionele uitstraling

Wanneer jij een e-mail template gebruikt die volledig is afgestemd op de huisstijl van je trimsalon kom je professioneel over bij je doelgroep en vergroot je het vertrouwen. Een template zorgt er namelijk voor dat je mails consistent zijn qua vormgeving. Zo gaan (potentiële) klanten je e-mails herkennen en creëer je klantbinding.

Ben je van plan om e-mail marketing in te zetten voor jouw trimsalon? KennelCare heeft handige tools om je hierbij te helpen. Zo kun je e-mail campagnes opzetten en templates inrichten naar jouw wensen. Vervolgens kun je handig de contacten filteren waar je jouw campagne naar wilt versturen en hoef je alleen nog maar op de verstuur knop te klikken!

                     

De beste keuze voor elke dierprofessional
Ervaar het gemak van aniday!

Verdiep je kennis met aniday