fbpx

Ontdek KennelCare tijdens het Next Level Event (8, 9 & 10 november) -> Meld je nu aan!

Logo KennelCare 2020

Geplaatst door

Julia

op:

18 april 2021

6 handige Corona functies van KennelCare die je niet mag missen!

Het is natuurlijk geen nieuws dat de dierenpensions en trimsalons het niet makkelijk hebben in dit Corona tijdperk. De hondenscholen hebben al een paar versoepelingen gekregen, maar door het aanhoudende negatieve reisadvies lopen de dierenpensions veel omzet mis. In het KennelCare systeem zitten een aantal handige Corona functies die je als dierenspecialist niet mag missen in deze periode!

1. Factuur op ‘schade’ zetten

De functie ‘Factuur op schade zetten’ zorgt ervoor dat een factuur niet meegeteld wordt met de omzet, maar wel gemeld staat als misgelopen omzet oftewel ‘schade’.

In onderstaande video laten we jou zien hoe je een factuur op schade kunt zetten:

Klik hier om meer te lezen over facturen op schade zetten. Daarnaast leggen we jou uit waar je de schade totalen terug kunt vinden.

2. Betaling na annulering verplaatsen naar wallet

Het kan voorkomen dat een boeking niet meer door kan gaan door bijvoorbeeld vernieuwde Corona maatregelen. Een aanbetaling of volledige betaling kun je dan makkelijk verplaatsen naar de wallet van de desbetreffende klant.

6 handige Corona functies van KennelCare die je niet mag missen!

Een wallet is een digitale portemonnee voor de klant tegoeden. Je kunt bijvoorbeeld betalingen verplaatsen van een boeking via de wallet naar een andere boeking of het tegoed van de wallet gebruiken voor een volgende boeking voor deze klant. Je vindt de Wallet met het tegoed op de ‘bekijk klant’ pagina. Bij elke betaling (binnen in een boeking) staat een knop om de betaling eenvoudig naar de klant Wallet te verplaatsen.

Klik hier om meer te lezen over de klant wallet. Daarnaast leggen we je uit hoe je tegoeden uit de wallet weer kunt gebruiken bij een volgende boeking.

3. Annuleringsverzekering afsluiten

Met onze annuleringsverzekering (tot nu toe alleen beschikbaar voor ons dierenpension systeem) kun je klanten een extra service bieden voor het geval dat hun boeking toch onverwachts geannuleerd moet worden. Met behulp van deze annuleringsverzekering kun je extra kosten in rekening brengen zodat bij een eventuele annulering van de klant, de kosten voor de klant worden gedekt.

6 handige Corona functies van KennelCare die je niet mag missen!

Deze service kan er in deze Corona tijd aan bijdragen dat klanten sneller geneigd zijn hun boeking toch alvast te plaatsen. Het afsluiten van deze verzekering kun jij zelf doen, maar ook de klant kan dit direct vanuit zijn account afsluiten tijdens het boeken van een overnachting. Ga naar ‘Instellingen > Annuleringsverzekering’ om deze service te activeren.

Klik hier voor meer informatie over het instellen van een annuleringsverzekering.

4. Voorkom piekdrukte bij brengen en ophalen met deze Corona functies

Het blijft een hele taak om op de juiste wijze aan alle regels van de overheid te voldoen. Daarom hebben wij een functie waarbij je piekdrukte kunt voorkomen bij het brengen en ophalen. Je kunt bij de ‘Voorkeurstijd’ zelf instellen hoeveel klanten / dieren in elk voorkeurstijd blok mogen komen. Zo houd je eenvoudig grip op je dagelijkse breng- en ophaalplanning.

Voorkom piekdrukte bij brengen en ophalen

Deze ‘Voorkeurstijd’ kun je instellen voor jouw dierenpension via ‘Instellingen > Boekingen instellingen > Voorkeurstijd reserveren’. Hier kun je instellen of je gebruik wilt maken van deze functie, hoeveel boekingen er mogelijk zijn per voorkeustijd en hoelang de voorkeurstijdblokken zijn.

5. Plaats een promotioneel bericht of actueel nieuws op alle pagina’s

Via deze banner kun je eenvoudig op alle pagina’s een belangrijke mededeling of een promotioneel bericht plaatsen. Laat je klanten bijvoorbeeld weten hoe het gaat in jouw bedrijf met betrekking tot de Corona maatregelen. Ook kun je gebruik maken van deze functie om een promotioneel bericht te plaatsen, waarbij klanten een mooie aanbieding te zien krijgen.

Plaats een promotioneel bericht of actueel nieuws op alle pagina's

Een promotie banner kun je ook gebruiken (zoals hierboven te zien is) om klanten makkelijker te overtuigen om alvast een boeking te maken voor de zomer. Dit natuurlijk in de hoop dat de vakantie van de klant dan wel door kan gaan in verband met Corona.

6. Eenvoudig lesdagen verschuiven

Als er een les vervalt door bijvoorbeeld vernieuwde Corona maatregelen, dan kun je de geselecteerde les eenvoudig verplaatsen met deze functies. Dit geldt overigens ook voor lessen uit het verleden en daarnaast kunnen lessen vooruit of achteruit geschoven worden. Dit alles regel je vanuit de klas/les pagina.

Eenvoudig lesdagen verschuiven

Benieuwd naar wat onze krachtige plannings- en administratie tool voor jouw organisatie kan betekenen? Plan een gratis rondleiding in waarin we jou de belangrijkste functionaliteiten in KennelCare laten zien. We kijken tijdens de rondleiding naar jouw wensen en specifieke behoeften, zodat je goed kunt bepalen of KennelCare ook geschikt is voor jouw organisatie. Daarnaast is er nog de mogelijkheid om ons systeem op je eigen gemak gratis uit te proberen voor 14 dagen.

Vragen?

Wij denken graag mee in oplossingen en helpen jou om de overstap zo gestroomlijnd, eenvoudig, snel en gemakkelijk te laten verlopen. Ons team staat voor je klaar op (+31) (0)24 – 377 37 31 of stuur een e-mail naar info@kennelcare.nl.

Lees meer van KennelCare
Tips om de decembermaand speciaal te maken voor jouw trimsalon klanten
Het Next Level Event 2022 was een groot succes!
4 redenen waarom een systeem ervoor zorgt dat jij volgend jaar geen zomerstress meer hebt
KennelCare is verhuisd naar nieuwe razendsnelle servers
KennelCare nu nog simpeler én gebruiksvriendelijker
Dierenpension Excellent: “Ik kan overal mijn afspraken inzien en dat vind ik echt een enorme pré.”
De beste planningstool kiezen voor je dierenbedrijf? Wij helpen je!
5 tips om kosten te besparen voor jouw dierenbedrijf
4 tips om van jouw trimsalon een succes te maken
Hondencentrum Dox: “Het systeem neemt je echt werk uit handen en zorgt voor meer tempo in je werkzaamheden.”
Voordelen van een boekingssysteem voor jouw dierenbedrijf
Hier letten potentiële klanten op wanneer ze op zoek zijn naar een puppycursus
4 effectieve online marketing tips voor jouw dierenbedrijf
Nieuwe prijzen voor KennelCare
5 tips om van jouw dierenpension een succes te maken
Heb je een eigen trimsalon? Probeer dan deze 5 valkuilen te voorkomen
Hondenhotel Vlieland: “De klant kan eigenlijk al zijn gegevens zelf invullen en jij hebt daar dus geen werk meer aan.”
5 tips waarmee je no-shows voorkomt in je trimsalon
Met deze 4 tips maak je van een nieuwe klant een vaste klant
Dierenpension de Bommel: “Waar wij heel blij mee zijn is dat het systeem aangepast wordt als we vragen om nieuwe opties.”
5 redenen om cadeaubonnen in te zetten voor jouw trimsalon
Hier letten jouw potentiële klanten op voordat ze kiezen voor een dierenpension
Voordelen van online boeken voor jouw trimsalon
Hondenschool Renga: “KennelCare denkt mee en draagt oplossingen en functies aan die mij weer makkelijker met het systeem laten werken.”
4 besparingstips voor jouw trimsalon
De voordelen van een krachtige reviewpagina voor jouw dierenbedrijf
Deze 5 tips maken de Instagram pagina van jouw dierenpension succesvol
Omzet verhogen? Dit zijn de 6 beste producten om te verkopen
Zo stimuleer je mond-tot-mond reclame voor je hondenschool
2 tips om nog efficiënter te kunnen werken met de vernieuwde KennelCare versie
Dierenpension ’t Laarbroek: “De grootste voordelen voor ons zijn dat je niet zelf hoeft te tellen hoeveel honden er zijn en continu kunt zien wat je bezetting is.”
De tips van deze week voor optimaal gebruik van de vernieuwde KennelCare versie
7 essentiële onderdelen voor de website van jouw dierenpension
Het is een feit: De compleet vernieuwde versie van KennelCare is gelanceerd!
7 tips om nieuwe klanten te werven voor je trimsalon
The Dog Company: “Automatisering van het inschrijfproces en versturen van e-mails zijn grote voordelen voor ons, het bespaart ons enorm veel tijd.”
Zo digitaliseer je contracten voor je dierenasiel
Zo mis je nooit meer verjaardagen van je dieren
5 tips om klanten een warm welkom te geven in je pension
10 jaar KennelCare: Hoe het allemaal begon
KennelCare updates februari 2022 met het oplichten van klant- en dieropmerkingen, mogelijkheid van wallet betalingen bij het inchecken en meer!
De 7 beste manieren om je bedrijf in de dierenbranche te promoten
Tip voor alle producten: Documenten uploaden
Tip voor alle producten: Kortingscodes toevoegen
KennelCare updates januari 2022 met een vernieuwde Snelstart koppeling, dagopvang dagen annuleren vanuit ‘Mijn account’ en nog veel meer!
Met deze 5 tips hoeft je hond zich nooit meer eenzaam te voelen
Tip voor alle producten: Formulier velden
Wat kun je verwachten van KennelCare in 2022?
Tip voor alle producten: Het toevoegen van taken
KennelCare updates december 2021 met alleen de eerste boeking als concept, een extra optie voor het kortingstarief, een grote verrassing… en meer!
KennelCare blikt terug op 2021
Tip voor hondenscholen: De weekkalender
Dierenpension De Driehoek: “Ik ben echt tevreden over KennelCare. Wij hebben heel veel voordelen gekregen met dit systeem en het is makkelijk in gebruik.”
Tip voor trimsalons: De overzichtelijke agenda en het toevoegen van herhaalde afspraken
KennelCare updates november 2021 met een RSS feed waarmee dierenasielen dieren kunnen tonen op de website, herhaalde afspraken voor trimsalons en meer!
Klantcontact verbeteren? Zo doe je dat!
Tip voor dierenpensions: De planningskalender
Hondencentrum Bijndelsveld: “Mijn vaste klanten kunnen zelf een reservering plaatsen, ik merk dat ze dat heel erg fijn vinden.”
KennelCare updates oktober 2021 met een overzicht van integratie tools, het koppelen van documenten aan klanten of dieren en meer!
Hondenschool Jottem: ”Vroeger had ik een planbord, nu heb ik KennelCare. Dat werkt veel overzichtelijker voor mij”
Succesvolle dagen en enthousiaste reacties op de Dibevo Vakbeurs 2021
KennelCare updates september 2021 met herhaalde taken toevoegen aan je agenda, kennelkaarten voor dierenasielen en meer!
5 redenen waarom een digitale agenda je werk als dierprofessional makkelijker maakt
Puppy’s kunnen al vlak na hun geboorte communiceren met mensen
Kom kennis maken met KennelCare op de Dibevo vakbeurs!
5 tips om meer online verkeer naar je website te genereren
Dit waren de populairste kattenrassen van 2020!
KennelCare updates augustus 2021 met eenvoudig nieuwsbrieven versturen, kennelkaarten stijlen naar wens en meer!
Dierenpensions volgeboekt, de zomervakantie zorgt voor extreme drukte
Antibioticaresistente bacteriën ontdekt in hondenvoer
KennelCare updates juli 2021 met boekingen samenvoegen een nieuw vaccinatieoverzicht en meer!
Meer online reviews verzamelen doe je zo!
KennelCare updates juni 2021 met de lancering van Dierenasiel v1.0 en meer!
Hondenschool 101: ”Je moet het gewoon doen en het zelf ervaren. Gelukkig konden we ook goed bij KennelCare terecht voor vragen en hulp, dus uiteindelijk werd het alleen maar makkelijker”
Dit waren de populairste hondenrassen van 2020!
KennelCare updates mei 2021 met gecombineerde agenda’s en meer!
Hondenschool Goes: ”Ik ben gewoon super tevreden en dat vertel ik ook aan collega’s van andere hondenscholen!”
Dit waren de populairste kattennamen van 2020!
Hondenhotel de Tatelaarhoeve: ”Het is echt een verrijking dat ik nu gewoon de boekingen op meerdere computers bij kan houden”
KennelCare update april 2021 met: vernieuwde formulieren en velden, filters voor het boekingen overzicht en meer!
Dierenpension De Borgelinckshof: ”Ik kan niks bedenken wat ik mis in het systeem, ik heb KennelCare zelf juist ook aanbevolen aan andere dierenpensions”
6 handige Corona functies van KennelCare die je niet mag missen!
Dierenpension Olieke: ”Wij hadden het vrij snel onder de knie! Het is een kwestie van het durven doen”
KennelCare updates maart 2021 met: nieuwe vormgeving, lancering weekkalender, lancering grootboek en meer!
Is jouw bedrijf ‘mobiel vriendelijk’?
Dit waren de populairste hondennamen van 2020!
KennelCare updates februari 2021 met: Klant rechten, dier eigenschappen, In-en-uitchecken ongedaan maken, verplaatsen privélessen en meer!
Dagelijks nieuwe aanmeldingen voor de puppycursus? Zo houd je de planning overzichtelijk!
Januari 2021 update met: Lancering Dierenoppas product, eenvoudig lesdagen verschuiven, e-mails met bijlagen versturen, BTW grondslag en meer!
10 redenen om juist nu over te stappen naar een online plannings- en boekingssysteem voor dierprofessionals
December 2020 update met: Annuleringsverzekering, periodieke dagopvang (week-/maandfactuur), iCal agenda’s en handige marketing tools
November 2020 update met: Voorkom piekdrukte met ‘Voorkeurstijd’, sneller je klant selecteren bij boeken, prijs per kamer, exporteren naar boekhoudprogramma’s en een flink verbeterd hondenschool product
Oktober 2020 update met: Vernieuwde Mijn KennelCare omgeving, nieuwe abonnementen en automatische incasso
September 2020 update met: Lancering Uitlaatservice product
Augustus 2020 update met: Vernieuwde strippenkaart en snel boeking toevoegen
Juli 2020 update met: Creditfacturen, Wallet en Vergrendelen
Juni 2020 update met: Online trimsalon afspraken boeken, nieuwe boekingen overzichten, nieuwe beheerders mogelijkheden en meer.
Mei 2020 update met: Lancering Trimsalon product
April 2020 update met: Klant wijzigingen aan hun boeking laten indienen, schade functies, nieuwe inlogomgeving, snel wisselen van account én een verbeterde bezettingskalender
Ga zelf aan de slag en start gratis met KennelCare

Probeer KennelCare gratis 14 dagen op proef uit, ervaar het gemak en maak kennis met alle mogelijkheden van ons boekingssysteem.

KennelCare account aanmaken - 14 dagen gratis uitproberen

Door gebruik te maken van onze website ga je akkoord met ons cookiebeleid