Volg een gratis rondleiding door KennelCare Plan een demo
Logo KennelCare 2020

Geplaatst door

Sanne

op:

29 april 2022

7 essentiële onderdelen voor de website van jouw dierenpension

Bij het runnen van een dierenpension komt meer kijken dan je denkt. De zorg voor de dieren staat natuurlijk voorop, maar die dieren komen meestal niet vanzelf. Tegenwoordig is de online wereld van groot belang voor het werven van klanten en daarbij is je website een erg belangrijke tool. Er zijn een aantal onderdelen die essentieel zijn voor op de website van je pension. Wij vertellen je welke dit zijn, zodat je jouw (potentiële) klanten kunt voorzien van alle nodige informatie.

1. Zorg voor een overzichtelijke lay-out

Wanneer een bezoeker op jouw website belandt, beslist diegene binnen een paar seconden of hij verder wilt kijken of de website verlaat. De homepagina van je website moet er dus professioneel en overzichtelijk uitzien. Het is belangrijk dat de bezoeker direct het gevoel heeft dat je een betrouwbaar bedrijf bent en jij hem kunt voorzien in zijn behoefte(n). Zorg er daarom voor dat je homepagina duidelijk maakt wat jij doet en waar jij voor staat, zodat de bezoeker direct weet waar hij aan toe is. Sluit het aan bij zijn behoefte(n)? Dan heb je mogelijk een nieuwe klant binnen!

2. Tarieven van je diensten en/of producten

Het is van belang dat er een duidelijke pagina op je website is waar de tarieven te vinden zijn. Wanneer mensen geïnteresseerd zijn in je pension en er een goed gevoel bij hebben, is het volgende wat ze meestal willen weten hoeveel het gaat kosten. Vooral als je een plannings- en boekingssysteem hebt waarbij klanten online kunnen boeken is het belangrijk om je tarieven te vermelden. Zo weten zij van tevoren al wat het gaat kosten en zullen ze sneller een boeking plaatsen.

3. Een online plannings- en boekingssysteem

Tegenwoordig worden steeds meer zaken online geregeld. Mensen hebben geen zin meer om te bellen of ergens langs te gaan, want dat kost gewoon veel meer tijd. Daarom is het slim om een online plannings- en boekingssysteem te gebruiken voor jouw pension. Je bezoekers kunnen zo op elk moment van de dag je beschikbaarheid inzien en zelf een afspraak maken. Dit scheelt tijd en moeite voor zowel jou als voor je klanten. Wil je eens kijken of dit iets is voor jouw pension? Probeer KennelCare dan 14 dagen gratis!

KennelCare ‘Mijn Account’ voor klanten

4. Beoordelingen van klanten

Dit is een manier om je bezoekers een gevoel van vertrouwen te geven en je te onderscheiden van concurrenten. Wanneer je goede beoordelingen op je website hebt staan, zullen mensen eerder kiezen voor jouw pension in plaats van je concurrent. Je moet het wel een beetje aantrekkelijk maken voor klanten om een review te plaatsen, dus zorg ervoor dat zij geen nieuw account hoeven aan te maken, maar gewoon met hun gebruikersaccount kunnen inloggen. Ook kun je ervoor kiezen om een korting te geven aan klanten die een review plaatsen of een gratis product.

5. Foto’s van je pension

Het is fijn voor de bezoekers van je website als ze een impressie kunnen krijgen van je pension. Met foto’s en/of filmpjes kun je goed de sfeer van je pension overbrengen. Plaats foto’s van de dieren in je pension, zodat bezoekers zien waar hun huisdier zal verblijven. Vergeet daarnaast niet om ook medewerkers op de foto te zetten en zorg ervoor dat zij een vrolijke uitstraling hebben. Dit zorgt weer voor een gevoel van vertrouwen bij de bezoekers.

6. Een pagina over jezelf

Het is voor mensen vaak best wel een ding om hun huisdier bij iemand achter te laten. Wanneer ze jouw website bezoeken, is het daarom geruststellend voor hen om te zien met wie ze te maken hebben. Zorg ervoor dat je een persoonlijke, maar wel professionele tekst plaatst en maak daarin duidelijk dat je de nodige kennis bezit en een grote liefde hebt voor het werk wat je doet. Plaats daarbij ook een foto van jezelf, zodat bezoekers een gezicht hebben bij de persoon waarover zij lezen. Hiermee creëer je binding met je bezoekers.

7. Duidelijke contactpagina

Zorg er altijd voor dat je een duidelijke en up-to-date contactpagina op je website hebt. Laat hierop je adresgegevens zien, een e-mailadres, een telefoonnummer en een foto van de buitenkant van je pension. Zo herkennen mensen je pension eenvoudig bij aankomst. Ook is het aan te raden om je voor- en achternaam nog een keer te laten zien, zodat bezoekers weten met wie ze te maken hebben. Als laatste kun je nog een Google-Maps kaart toevoegen die mensen kunnen gebruiken bij het navigeren naar jouw pension.


Benieuwd naar wat onze krachtige plannings- en administratie tool voor jouw organisatie kan betekenen? Plan een gratis rondleiding in waarin we jou de belangrijkste functionaliteiten in KennelCare laten zien. We kijken tijdens de rondleiding naar jouw wensen en specifieke behoeften, zodat je goed kunt bepalen of KennelCare ook geschikt is voor jouw organisatie. Daarnaast is er nog de mogelijkheid om ons systeem op je eigen gemak gratis uit te proberen voor 14 dagen.

Vragen?

Wij denken graag mee in oplossingen en helpen jou om de overstap zo gestroomlijnd, eenvoudig, snel en gemakkelijk te laten verlopen. Ons team staat voor je klaar op (+31) (0)24 – 377 37 31 of stuur een e-mail naar info@kennelcare.nl.

Wil je meer interessante blogs lezen? Klik dan hier!

Lees meer van KennelCare
Zo stimuleer je mond-tot-mond reclame voor je hondenschool
2 tips om nog efficiënter te kunnen werken met de vernieuwde KennelCare versie
Dierenpension ‘t Laarbroek: “De grootste voordelen voor ons zijn dat je niet zelf hoeft te tellen hoeveel honden er zijn en continu kunt zien wat je bezetting is.”
De tips van deze week voor optimaal gebruik van de vernieuwde KennelCare versie
7 essentiële onderdelen voor de website van jouw dierenpension
Het is een feit: De compleet vernieuwde versie van KennelCare is gelanceerd!
7 tips om nieuwe klanten te werven voor je trimsalon
The Dog Company: “Automatisering van het inschrijfproces en versturen van e-mails zijn grote voordelen voor ons, het bespaart ons enorm veel tijd.”
Zo digitaliseer je contracten voor je dierenasiel
Zo mis je nooit meer verjaardagen van je dieren
5 tips om klanten een warm welkom te geven in je pension
10 jaar KennelCare: Hoe het allemaal begon
KennelCare updates februari 2022 met het oplichten van klant- en dieropmerkingen, mogelijkheid van wallet betalingen bij het inchecken en meer!
De 7 beste manieren om je bedrijf in de dierenbranche te promoten
Tip voor alle producten: Documenten uploaden
Tip voor alle producten: Kortingscodes toevoegen
KennelCare updates januari 2022 met een vernieuwde Snelstart koppeling, dagopvang dagen annuleren vanuit ‘Mijn account’ en nog veel meer!
Met deze 5 tips hoeft je hond zich nooit meer eenzaam te voelen
Tip voor alle producten: Formulier velden
Wat kun je verwachten van KennelCare in 2022?
Tip voor alle producten: Het toevoegen van taken
KennelCare updates december 2021 met alleen de eerste boeking als concept, een extra optie voor het kortingstarief, een grote verrassing… en meer!
KennelCare blikt terug op 2021
Tip voor hondenscholen: De weekkalender
Dierenpension De Driehoek: “Ik ben echt tevreden over KennelCare. Wij hebben heel veel voordelen gekregen met dit systeem en het is makkelijk in gebruik.”
Tip voor trimsalons: De overzichtelijke agenda en het toevoegen van herhaalde afspraken
KennelCare updates november 2021 met een RSS feed waarmee dierenasielen dieren kunnen tonen op de website, herhaalde afspraken voor trimsalons en meer!
Klantcontact verbeteren? Zo doe je dat!
Tip voor dierenpensions: De planningskalender
Hondencentrum Bijndelsveld: “Mijn vaste klanten kunnen zelf een reservering plaatsen, ik merk dat ze dat heel erg fijn vinden.”
KennelCare updates oktober 2021 met een overzicht van integratie tools, het koppelen van documenten aan klanten of dieren en meer!
Hondenschool Jottem: ”Vroeger had ik een planbord, nu heb ik KennelCare. Dat werkt veel overzichtelijker voor mij”
Succesvolle dagen en enthousiaste reacties op de Dibevo Vakbeurs 2021
KennelCare updates september 2021 met herhaalde taken toevoegen aan je agenda, kennelkaarten voor dierenasielen en meer!
5 redenen waarom een digitale agenda je werk als dierprofessional makkelijker maakt
Puppy’s kunnen al vlak na hun geboorte communiceren met mensen
Kom kennis maken met KennelCare op de Dibevo vakbeurs!
5 tips om meer online verkeer naar je website te genereren
Dit waren de populairste kattenrassen van 2020!
KennelCare updates augustus 2021 met eenvoudig nieuwsbrieven versturen, kennelkaarten stijlen naar wens en meer!
Dierenpensions volgeboekt, de zomervakantie zorgt voor extreme drukte
Antibioticaresistente bacteriën ontdekt in hondenvoer
KennelCare updates juli 2021 met boekingen samenvoegen een nieuw vaccinatieoverzicht en meer!
Meer online reviews verzamelen doe je zo!
KennelCare updates juni 2021 met de lancering van Dierenasiel v1.0 en meer!
Hondenschool 101: ”Je moet het gewoon doen en het zelf ervaren. Gelukkig konden we ook goed bij KennelCare terecht voor vragen en hulp, dus uiteindelijk werd het alleen maar makkelijker”
Dit waren de populairste hondenrassen van 2020!
KennelCare updates mei 2021 met gecombineerde agenda’s en meer!
Hondenschool Goes: ”Ik ben gewoon super tevreden en dat vertel ik ook aan collega’s van andere hondenscholen!”
Dit waren de populairste kattennamen van 2020!
Hondenhotel de Tatelaarhoeve: ”Het is echt een verrijking dat ik nu gewoon de boekingen op meerdere computers bij kan houden”
KennelCare update april 2021 met: vernieuwde formulieren en velden, filters voor het boekingen overzicht en meer!
Dierenpension De Borgelinckshof: ”Ik kan niks bedenken wat ik mis in het systeem, ik heb KennelCare zelf juist ook aanbevolen aan andere dierenpensions”
6 handige Corona functies van KennelCare die je niet mag missen!
Dierenpension Olieke: ”Wij hadden het vrij snel onder de knie! Het is een kwestie van het durven doen”
KennelCare updates maart 2021 met: nieuwe vormgeving, lancering weekkalender, lancering grootboek en meer!
Is jouw bedrijf ‘mobiel vriendelijk’?
Dit waren de populairste hondennamen van 2020!
KennelCare updates februari 2021 met: Klant rechten, dier eigenschappen, In-en-uitchecken ongedaan maken, verplaatsen privélessen en meer!
Dagelijks nieuwe aanmeldingen voor de puppycursus? Zo houd je de planning overzichtelijk!
Januari 2021 update met: Lancering Dierenoppas product, eenvoudig lesdagen verschuiven, e-mails met bijlagen versturen, BTW grondslag en meer!
10 redenen om juist nu over te stappen naar een online plannings- en boekingssysteem voor dierprofessionals
December 2020 update met: Annuleringsverzekering, periodieke dagopvang (week-/maandfactuur), iCal agenda’s en handige marketing tools
November 2020 update met: Voorkom piekdrukte met ‘Voorkeurstijd’, sneller je klant selecteren bij boeken, prijs per kamer, exporteren naar boekhoudprogramma’s en een flink verbeterd hondenschool product
Oktober 2020 update met: Vernieuwde Mijn KennelCare omgeving, nieuwe abonnementen en automatische incasso
September 2020 update met: Lancering Uitlaatservice product
Augustus 2020 update met: Vernieuwde strippenkaart en snel boeking toevoegen
Juli 2020 update met: Creditfacturen, Wallet en Vergrendelen
Juni 2020 update met: Online trimsalon afspraken boeken, nieuwe boekingen overzichten, nieuwe beheerders mogelijkheden en meer.
Mei 2020 update met: Lancering Trimsalon product
April 2020 update met: Klant wijzigingen aan hun boeking laten indienen, schade functies, nieuwe inlogomgeving, snel wisselen van account én een verbeterde bezettingskalender
5 tips rondom het Corona-virus voor professionals in de dierenbranche
Onze website is vernieuwd! Zo vind jij als dierprofessional alles nog sneller
Maart 2020 update met: Boekingen terugdraaien, mededelingen tonen in het Mijn account, nieuwe filters in planning tools, én nieuwe rapporten
Februari 2020 update met: Vernieuwde boekingspagina, verbeterde planningstools en sneller boeken
Januari 2020 update met: Nieuw verblijven-overzicht, betalingsoverzicht, tweestapsverificatie, rekeningen en meer…
December update met: Contracten, Productverkoop, Klant reserveringsherinnering en meer…
Grote november update met: verzamelfacturen, vernieuwde manier van in- en uitchecken en meer…
5 redenen om vandaag nog over te stappen!
Bekijk de updates in 2019 tot zover (KennelCare versie 3.39)
Wat kunt u van KennelCare verwachten in 2019?
Tal van nieuwe functies doorgevoerd in KennelCare 3.21
KennelCare softwareleverancier bij Dibevo
Enthousiast en trots kijken wij terug op onze deelname aan de Dibevo University beurs
Ook 2e editie KennelCare – Next Level Event met succes geslaagd
Bezoek onze KennelCare stand op de Dibevo University!
Succesvolle eerste editie van het KennelCare – Next Level Event
KennelCare breidt online reserveringssysteem uit – v3.5
Aankondiging lancering KennelCare v3.0
Voorbereidingen marketing campagne in volle gang
KennelCare – 2.1
KennelCare – 2.0 Release
KennelCare – 2.0 Beta 1
KennelCare – 1.0
Blijf op de hoogte van onze producten, handige updates, tips en trends

Meld je nu aan en ontvang per mail informatie over het KennelCare systeem. Daarnaast krijg je handige tips voor jou als dierenprofessional die je kunt toepassen in jouw bedrijf.

Ga zelf aan de slag en start gratis met KennelCare

Probeer KennelCare gratis 14 dagen op proef uit, ervaar het gemak en maak kennis met alle mogelijkheden van ons boekingssysteem.

KennelCare account aanmaken - 14 dagen gratis uitproberen

Door gebruik te maken van onze website ga je akkoord met ons cookiebeleid