fbpx

Geplaatst door

Sanne

op:

29 april 2022

7 essentiële onderdelen voor de website van jouw dierenpension

Bij het runnen van een dierenpension komt meer kijken dan je denkt. De zorg voor de dieren staat natuurlijk voorop, maar die dieren komen meestal niet vanzelf. Tegenwoordig is de online wereld van groot belang voor het werven van klanten en daarbij is je website een erg belangrijke tool. Er zijn een aantal onderdelen die essentieel zijn voor op de website van je pension. Wij vertellen je welke dit zijn, zodat je jouw (potentiële) klanten kunt voorzien van alle nodige informatie.

1. Zorg voor een overzichtelijke lay-out

Wanneer een bezoeker op jouw website belandt, beslist diegene binnen een paar seconden of hij verder wilt kijken of de website verlaat. De homepagina van je website moet er dus professioneel en overzichtelijk uitzien. Het is belangrijk dat de bezoeker direct het gevoel heeft dat je een betrouwbaar bedrijf bent en jij hem kunt voorzien in zijn behoefte(n). Zorg er daarom voor dat je homepagina duidelijk maakt wat jij doet en waar jij voor staat, zodat de bezoeker direct weet waar hij aan toe is. Sluit het aan bij zijn behoefte(n)? Dan heb je mogelijk een nieuwe klant binnen!

2. Tarieven van je diensten en/of producten

Het is van belang dat er een duidelijke pagina op je website is waar de tarieven te vinden zijn. Wanneer mensen geïnteresseerd zijn in je pension en er een goed gevoel bij hebben, is het volgende wat ze meestal willen weten hoeveel het gaat kosten. Vooral als je een plannings- en boekingssysteem hebt waarbij klanten online kunnen boeken is het belangrijk om je tarieven te vermelden. Zo weten zij van tevoren al wat het gaat kosten en zullen ze sneller een boeking plaatsen.

3. Een online plannings- en boekingssysteem

Tegenwoordig worden steeds meer zaken online geregeld. Mensen hebben geen zin meer om te bellen of ergens langs te gaan, want dat kost gewoon veel meer tijd. Daarom is het slim om een online plannings- en boekingssysteem te gebruiken voor jouw pension. Je bezoekers kunnen zo op elk moment van de dag je beschikbaarheid inzien en zelf een afspraak maken. Dit scheelt tijd en moeite voor zowel jou als voor je klanten. Wil je eens kijken of dit iets is voor jouw pension? Probeer KennelCare dan 14 dagen gratis!

KennelCare ‘Mijn Account’ voor klanten

4. Beoordelingen van klanten

Dit is een manier om je bezoekers een gevoel van vertrouwen te geven en je te onderscheiden van concurrenten. Wanneer je goede beoordelingen op je website hebt staan, zullen mensen eerder kiezen voor jouw pension in plaats van je concurrent. Je moet het wel een beetje aantrekkelijk maken voor klanten om een review te plaatsen, dus zorg ervoor dat zij geen nieuw account hoeven aan te maken, maar gewoon met hun gebruikersaccount kunnen inloggen. Ook kun je ervoor kiezen om een korting te geven aan klanten die een review plaatsen of een gratis product.

5. Foto’s van je pension

Het is fijn voor de bezoekers van je website als ze een impressie kunnen krijgen van je pension. Met foto’s en/of filmpjes kun je goed de sfeer van je pension overbrengen. Plaats foto’s van de dieren in je pension, zodat bezoekers zien waar hun huisdier zal verblijven. Vergeet daarnaast niet om ook medewerkers op de foto te zetten en zorg ervoor dat zij een vrolijke uitstraling hebben. Dit zorgt weer voor een gevoel van vertrouwen bij de bezoekers.

6. Een pagina over jezelf

Het is voor mensen vaak best wel een ding om hun huisdier bij iemand achter te laten. Wanneer ze jouw website bezoeken, is het daarom geruststellend voor hen om te zien met wie ze te maken hebben. Zorg ervoor dat je een persoonlijke, maar wel professionele tekst plaatst en maak daarin duidelijk dat je de nodige kennis bezit en een grote liefde hebt voor het werk wat je doet. Plaats daarbij ook een foto van jezelf, zodat bezoekers een gezicht hebben bij de persoon waarover zij lezen. Hiermee creëer je binding met je bezoekers.

7. Duidelijke contactpagina

Zorg er altijd voor dat je een duidelijke en up-to-date contactpagina op je website hebt. Laat hierop je adresgegevens zien, een e-mailadres, een telefoonnummer en een foto van de buitenkant van je pension. Zo herkennen mensen je pension eenvoudig bij aankomst. Ook is het aan te raden om je voor- en achternaam nog een keer te laten zien, zodat bezoekers weten met wie ze te maken hebben. Als laatste kun je nog een Google-Maps kaart toevoegen die mensen kunnen gebruiken bij het navigeren naar jouw pension.


Benieuwd naar wat onze krachtige plannings- en administratie tool voor jouw organisatie kan betekenen? Plan een gratis rondleiding in waarin we jou de belangrijkste functionaliteiten in KennelCare laten zien. We kijken tijdens de rondleiding naar jouw wensen en specifieke behoeften, zodat je goed kunt bepalen of KennelCare ook geschikt is voor jouw organisatie. Daarnaast is er nog de mogelijkheid om ons systeem op je eigen gemak gratis uit te proberen voor 14 dagen.

Vragen?

Wij denken graag mee in oplossingen en helpen jou om de overstap zo gestroomlijnd, eenvoudig, snel en gemakkelijk te laten verlopen. Ons team staat voor je klaar op (+31) (0)24 – 377 37 31 of stuur een e-mail naar info@kennelcare.nl.

Wil je meer interessante blogs lezen? Klik dan hier!

Lees meer van KennelCare
Van uitdaging naar oplossing: Het succesverhaal van Op Famke’s Pleats en KennelCare
Hoe KennelCare kan bijdragen aan de groei van jouw dierenbedrijf
3 tips om de bezetting in jouw dierenpension te maximaliseren
4 tips om jouw dierenbedrijf hoger in de Google zoekresultaten te krijgen
Hondenpension Sennyards: “Niet alles meer met de hand te hoeven doen, dat was voor ons de doorslag om te starten met KennelCare.”
4 tips om de marketing voor jouw dierenbedrijf persoonlijk te maken
KennelCare blikt terug op een waardevol & succesvol 2022
5 voordelen van e-mail marketing voor jouw trimsalon
Zo zorg je voor een persoonlijke benadering van je trimsalon klanten
Hondenschool Lingewaard: “Het ideale van KennelCare is dat je alle gegevens door je klanten in kunt laten vullen.”
Tips om de decembermaand speciaal te maken voor jouw trimsalon klanten
Het Next Level Event 2022 was een groot succes!
4 redenen waarom een systeem ervoor zorgt dat jij volgend jaar geen zomerstress meer hebt
KennelCare is verhuisd naar nieuwe razendsnelle servers
KennelCare nu nog simpeler én gebruiksvriendelijker
Dierenpension Excellent: “Ik kan overal mijn afspraken inzien en dat vind ik echt een enorme pré.”
De beste planningstool kiezen voor je dierenbedrijf? Wij helpen je!
5 tips om kosten te besparen voor jouw dierenbedrijf
4 tips om van jouw trimsalon een succes te maken
Hondencentrum Dox: “Het systeem neemt je echt werk uit handen en zorgt voor meer tempo in je werkzaamheden.”
Voordelen van een boekingssysteem voor jouw dierenbedrijf
Hier letten potentiële klanten op wanneer ze op zoek zijn naar een puppycursus
4 effectieve online marketing tips voor jouw dierenbedrijf
Nieuwe prijzen voor KennelCare
5 tips om van jouw dierenpension een succes te maken
Heb je een eigen trimsalon? Probeer dan deze 5 valkuilen te voorkomen
Hondenhotel Vlieland: “De klant kan eigenlijk al zijn gegevens zelf invullen en jij hebt daar dus geen werk meer aan.”
5 tips waarmee je no-shows voorkomt in je trimsalon
Met deze 4 tips maak je van een nieuwe klant een vaste klant
Dierenpension de Bommel: “Waar wij heel blij mee zijn is dat het systeem aangepast wordt als we vragen om nieuwe opties.”
5 redenen om cadeaubonnen in te zetten voor jouw trimsalon
Hier letten jouw potentiële klanten op voordat ze kiezen voor een dierenpension
Voordelen van online boeken voor jouw trimsalon
Hondenschool Renga: “KennelCare denkt mee en draagt oplossingen en functies aan die mij weer makkelijker met het systeem laten werken.”
4 besparingstips voor jouw trimsalon
De voordelen van een krachtige reviewpagina voor jouw dierenbedrijf
Deze 5 tips maken de Instagram pagina van jouw dierenpension succesvol
Omzet verhogen? Dit zijn de 6 beste producten om te verkopen
Zo stimuleer je mond-tot-mond reclame voor je hondenschool
2 tips om nog efficiënter te kunnen werken met de vernieuwde KennelCare versie
Dierenpension ‘t Laarbroek: “De grootste voordelen voor ons zijn dat je niet zelf hoeft te tellen hoeveel honden er zijn en continu kunt zien wat je bezetting is.”
De tips van deze week voor optimaal gebruik van de vernieuwde KennelCare versie
7 essentiële onderdelen voor de website van jouw dierenpension
Het is een feit: De compleet vernieuwde versie van KennelCare is gelanceerd!
7 tips om nieuwe klanten te werven voor je trimsalon
The Dog Company: “Automatisering van het inschrijfproces en versturen van e-mails zijn grote voordelen voor ons, het bespaart ons enorm veel tijd.”
Zo digitaliseer je contracten voor je dierenasiel
Zo mis je nooit meer verjaardagen van je dieren
5 tips om klanten een warm welkom te geven in je pension
10 jaar KennelCare: Hoe het allemaal begon
KennelCare updates februari 2022 met het oplichten van klant- en dieropmerkingen, mogelijkheid van wallet betalingen bij het inchecken en meer!
De 7 beste manieren om je bedrijf in de dierenbranche te promoten
Tip voor alle producten: Documenten uploaden
Tip voor alle producten: Kortingscodes toevoegen
KennelCare updates januari 2022 met een vernieuwde Snelstart koppeling, dagopvang dagen annuleren vanuit ‘Mijn account’ en nog veel meer!
Met deze 5 tips hoeft je hond zich nooit meer eenzaam te voelen
Tip voor alle producten: Formulier velden
Wat kun je verwachten van KennelCare in 2022?
Tip voor alle producten: Het toevoegen van taken
KennelCare updates december 2021 met alleen de eerste boeking als concept, een extra optie voor het kortingstarief, een grote verrassing… en meer!
KennelCare blikt terug op 2021
Tip voor hondenscholen: De weekkalender
Dierenpension De Driehoek: “Ik ben echt tevreden over KennelCare. Wij hebben heel veel voordelen gekregen met dit systeem en het is makkelijk in gebruik.”
Tip voor trimsalons: De overzichtelijke agenda en het toevoegen van herhaalde afspraken
KennelCare updates november 2021 met een RSS feed waarmee dierenasielen dieren kunnen tonen op de website, herhaalde afspraken voor trimsalons en meer!
Klantcontact verbeteren? Zo doe je dat!
Tip voor dierenpensions: De planningskalender
Hondencentrum Bijndelsveld: “Mijn vaste klanten kunnen zelf een reservering plaatsen, ik merk dat ze dat heel erg fijn vinden.”
KennelCare updates oktober 2021 met een overzicht van integratie tools, het koppelen van documenten aan klanten of dieren en meer!
Hondenschool Jottem: ”Vroeger had ik een planbord, nu heb ik KennelCare. Dat werkt veel overzichtelijker voor mij”
Succesvolle dagen en enthousiaste reacties op de Dibevo Vakbeurs 2021
KennelCare updates september 2021 met herhaalde taken toevoegen aan je agenda, kennelkaarten voor dierenasielen en meer!
5 redenen waarom een digitale agenda je werk als dierprofessional makkelijker maakt
Puppy’s kunnen al vlak na hun geboorte communiceren met mensen
Kom kennis maken met KennelCare op de Dibevo vakbeurs!
5 tips om meer online verkeer naar je website te genereren
Dit waren de populairste kattenrassen van 2020!
KennelCare updates augustus 2021 met eenvoudig nieuwsbrieven versturen, kennelkaarten stijlen naar wens en meer!
Dierenpensions volgeboekt, de zomervakantie zorgt voor extreme drukte
Antibioticaresistente bacteriën ontdekt in hondenvoer
KennelCare updates juli 2021 met boekingen samenvoegen een nieuw vaccinatieoverzicht en meer!
Meer online reviews verzamelen doe je zo!
KennelCare updates juni 2021 met de lancering van Dierenasiel v1.0 en meer!
Hondenschool 101: ”Je moet het gewoon doen en het zelf ervaren. Gelukkig konden we ook goed bij KennelCare terecht voor vragen en hulp, dus uiteindelijk werd het alleen maar makkelijker”
Dit waren de populairste hondenrassen van 2020!
KennelCare updates mei 2021 met gecombineerde agenda’s en meer!
Hondenschool Goes: ”Ik ben gewoon super tevreden en dat vertel ik ook aan collega’s van andere hondenscholen!”
Dit waren de populairste kattennamen van 2020!
Hondenhotel de Tatelaarhoeve: ”Het is echt een verrijking dat ik nu gewoon de boekingen op meerdere computers bij kan houden”
KennelCare update april 2021 met: vernieuwde formulieren en velden, filters voor het boekingen overzicht en meer!
Dierenpension De Borgelinckshof: ”Ik kan niks bedenken wat ik mis in het systeem, ik heb KennelCare zelf juist ook aanbevolen aan andere dierenpensions”
6 handige Corona functies van KennelCare die je niet mag missen!
Dierenpension Olieke: ”Wij hadden het vrij snel onder de knie! Het is een kwestie van het durven doen”
KennelCare updates maart 2021 met: nieuwe vormgeving, lancering weekkalender, lancering grootboek en meer!
Is jouw bedrijf ‘mobiel vriendelijk’?
Dit waren de populairste hondennamen van 2020!
KennelCare updates februari 2021 met: Klant rechten, dier eigenschappen, In-en-uitchecken ongedaan maken, verplaatsen privélessen en meer!
Dagelijks nieuwe aanmeldingen voor de puppycursus? Zo houd je de planning overzichtelijk!
Januari 2021 update met: Lancering Dierenoppas product, eenvoudig lesdagen verschuiven, e-mails met bijlagen versturen, BTW grondslag en meer!
Ga zelf aan de slag en start gratis met KennelCare

Probeer KennelCare gratis 14 dagen op proef uit, ervaar het gemak en maak kennis met alle mogelijkheden van ons boekingssysteem.

KennelCare account aanmaken - 14 dagen gratis uitproberen

Nieuw, maar vertrouwd: Welkom aniday!

Wij zijn extra enthousiast om jou te laten weten dat we een nieuw hoofdstuk in ons avontuur zijn begonnen. Op woensdagavond 4 oktober, tijdens ons eigen ‘The Next Step’ klantevent in De Vasim in Nijmegen, hebben wij onze nieuwe naam onthuld: aniday.

Door gebruik te maken van onze website ga je akkoord met ons cookiebeleid