Volg een gratis rondleiding door KennelCare Plan een demo
Logo KennelCare 2020

Geplaatst door

Sanne

op:

22 april 2022

7 tips om nieuwe klanten te werven voor je trimsalon

Wanneer je net bent begonnen met je trimsalon, wil je het liefst zo snel mogelijk een klantenbestand opbouwen. Maar ook als je al even bezig bent met je trimsalon, kan je huidige klantenbestand toe zijn aan een boost. Waarom lukt dit het ene salon beter dan de ander? De beste reclame blijft altijd mond-op-mond. Waarschijnlijk zullen de goed lopende salons dus veel enthousiaste klanten hebben die hun ervaringen delen met anderen. Maar hoe kom je aan die eerste klanten? Wij hebben een aantal tips die jou gaan helpen om (meer) klanten te werven voor je trimsalon.

1. Een goede eerste indruk van je salon

Het is belangrijk dat je trimsalon er bij binnenkomst verzorgd en netjes uitziet, zodat je klanten direct een goede eerste indruk krijgen. Echter is dit niet het enige waar je aan moet denken, want ook buiten de fysieke salon zijn er dingen die belangrijk zijn. Denk bijvoorbeeld aan het onderhouden van de sociale media kanalen met zowel visuele als tekstuele content en een mooie en overzichtelijke website. Daarbij komt ook dat het belangrijk is als deze kanalen goed vindbaar zijn op Google. Wanneer mensen Googelen op ‘trimsalon’ geeft het natuurlijk een goede indruk als jouw trimsalon bovenaan de zoekresultaten staat. Investeer daarom in goede SEO en plaats relevante content op je website en sociale media, zodat Google je kanalen hoger plaatst.

Naast de online kanalen, zijn de offline uitingen ook belangrijk. Denk hierbij aan posters en brochures die mensen door de brievenbus krijgen, of bij de plaatselijke supermarkt zien hangen. Wanneer deze uitingen er professioneel en uitnodigend uitzien, zorgt dit weer voor een goede eerste indruk bij potentiële klanten.

2. Bepaal je doelgroep

Om je uitingen bij de juiste potentiele klanten terecht te laten komen, is het van belang om eerst te kijken wie je doelgroep is. Maar hoe bepaal je jouw doelgroep? Ga eens na hoe jouw ideale klant eruit zou zien. Wat voor soort persoon is dit? Hoe oud zijn ze ongeveer? Hoe is de leefsituatie? Waar kun je deze persoon vinden? Met deze vragen in je achterhoofd kun je jouw online en offline uitingen gaan creëren.

3. Beloningen en kortingsacties

Om nieuwe klanten te werven kun je kortingsacties of andere leuke promotie acties aanbieden. Denk bijvoorbeeld aan het geven van een korting bij een eerste bezoek of een gratis product die ze kunnen uitproberen. Het is natuurlijk wel belangrijk dat je potentiële klanten weten dat ze gebruik kunnen maken van deze acties, dus promoot ze via alle marketingmiddelen die je inzet.

Wanneer je de acties online wilt gaan promoten, kunnen de marketingfuncties van KennelCare je erg goed op weg helpen. Zo kun je zelf kortingscodes aanmaken en ze vervolgens tonen in het ‘Mijn account’ van de (potentiële) klant. Zo wordt de korting direct bij de online boeking verrekend. Wil je meer informatie over de kortingscode functie van KennelCare? Lees hier de blog! Daarnaast kun je promotie banners maken en tonen op alle pagina’s in het ‘Mijn account’. Zo weten jouw (potentiële) klanten direct welke actie(s) je aanbiedt en kunnen ze sneller getriggerd worden om boeking te plaatsen.

Deze afbeelding heeft een leeg alt-attribuut; de bestandsnaam is promoten-dierenbranche-blog-3-1024x291.png
Kortingscodes KennelCare
Deze afbeelding heeft een leeg alt-attribuut; de bestandsnaam is promoten-dierenbranche-blog-1024x640.png
Promotie banner KennelCare

4. Publicaties

Wanneer je een trimsalon hebt, zullen je meeste klanten uit de buurt komen. Daarom is het belangrijk om je trimsalon in het regionale nieuws te krijgen. Denk hierbij aan kranten, tijdschriften, maar ook de sociale media kanalen van regionale organisaties die mensen uit de buurt kunnen bereiken. Wil je het wat groter aanpakken? Probeer dan eens relevante online magazines en bloggers uit jouw branche te bereiken. Wie weet willen ze een stukje content over jouw trimsalon schrijven.

5. Doe iets terug (liefdadigheid)

Ondersteun vrijwilligersorganisaties die aansluiten bij je branche. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een dierenopvang uit de buurt die je van nodige producten of een financiële bijdrage voorziet. Als zij jou hierdoor vermelden op hun online of offline kanalen, zullen mensen je sneller voorbij zien komen en wellicht onthouden als ze je nodig hebben. Ook kun je vragen of je in ruil voor steun flyers of brochures bij de organisatie neer mag leggen. Op die manier komen mensen ook weer sneller in aanraking met jouw trimsalon.

6. Nieuwsbrieven

Het versturen van nieuwsbrieven is ook een goede manier om nieuwe klanten te werven. Een goed voorbeeld van een nieuwsbrief waarmee je je bestaande klantenbestand kunt uitbreiden, is een actie waarmee bekenden van jouw vaste klanten een grote korting kunnen krijgen op hun eerste bezoek. Zo creëer je indirect ook weer mond-tot-mond reclame.

Ook is een nieuwsbrief een goede manier om potentiële klanten te informeren over je bedrijf en over te halen om klant te worden. Met KennelCare kun je eenvoudig nieuwsbrieven versturen naar je klanten. Je kunt de nieuwsbrieven naar wens opmaken, zodat ze aansluiten bij de huisstijl van je bedrijf.

Nieuwsbrief template KennelCare

7. Vraag om feedback

Wanneer nieuwe klanten voor het eerst een bezoek hebben gebracht aan je trimsalon, is het belangrijk om te vragen om feedback. Op die manier weet je direct wat ze wel of niet fijn vonden en kun je dit meenemen in je manier van werken. Is de feedback positief? Vraag dan gelijk of ze een review achter willen laten op het platform dat je daarvoor gebruikt.

Wil je meer blogs lezen of op de hoogte blijven van de laatste updates van KennelCare? Klik dan hier!


Benieuwd naar wat onze krachtige plannings- en administratie tool voor jouw organisatie kan betekenen? Plan een gratis rondleiding in waarin we jou de belangrijkste functionaliteiten in KennelCare laten zien. We kijken tijdens de rondleiding naar jouw wensen en specifieke behoeften, zodat je goed kunt bepalen of KennelCare ook geschikt is voor jouw organisatie. Daarnaast is er nog de mogelijkheid om ons systeem op je eigen gemak gratis uit te proberen voor 14 dagen.

Vragen?

Wij denken graag mee in oplossingen en helpen jou om de overstap zo gestroomlijnd, eenvoudig, snel en gemakkelijk te laten verlopen. Ons team staat voor je klaar op (+31) (0)24 – 377 37 31 of stuur een e-mail naar info@kennelcare.nl.

Lees meer van KennelCare
Zo stimuleer je mond-tot-mond reclame voor je hondenschool
2 tips om nog efficiënter te kunnen werken met de vernieuwde KennelCare versie
Dierenpension ‘t Laarbroek: “De grootste voordelen voor ons zijn dat je niet zelf hoeft te tellen hoeveel honden er zijn en continu kunt zien wat je bezetting is.”
De tips van deze week voor optimaal gebruik van de vernieuwde KennelCare versie
7 essentiële onderdelen voor de website van jouw dierenpension
Het is een feit: De compleet vernieuwde versie van KennelCare is gelanceerd!
7 tips om nieuwe klanten te werven voor je trimsalon
The Dog Company: “Automatisering van het inschrijfproces en versturen van e-mails zijn grote voordelen voor ons, het bespaart ons enorm veel tijd.”
Zo digitaliseer je contracten voor je dierenasiel
Zo mis je nooit meer verjaardagen van je dieren
5 tips om klanten een warm welkom te geven in je pension
10 jaar KennelCare: Hoe het allemaal begon
KennelCare updates februari 2022 met het oplichten van klant- en dieropmerkingen, mogelijkheid van wallet betalingen bij het inchecken en meer!
De 7 beste manieren om je bedrijf in de dierenbranche te promoten
Tip voor alle producten: Documenten uploaden
Tip voor alle producten: Kortingscodes toevoegen
KennelCare updates januari 2022 met een vernieuwde Snelstart koppeling, dagopvang dagen annuleren vanuit ‘Mijn account’ en nog veel meer!
Met deze 5 tips hoeft je hond zich nooit meer eenzaam te voelen
Tip voor alle producten: Formulier velden
Wat kun je verwachten van KennelCare in 2022?
Tip voor alle producten: Het toevoegen van taken
KennelCare updates december 2021 met alleen de eerste boeking als concept, een extra optie voor het kortingstarief, een grote verrassing… en meer!
KennelCare blikt terug op 2021
Tip voor hondenscholen: De weekkalender
Dierenpension De Driehoek: “Ik ben echt tevreden over KennelCare. Wij hebben heel veel voordelen gekregen met dit systeem en het is makkelijk in gebruik.”
Tip voor trimsalons: De overzichtelijke agenda en het toevoegen van herhaalde afspraken
KennelCare updates november 2021 met een RSS feed waarmee dierenasielen dieren kunnen tonen op de website, herhaalde afspraken voor trimsalons en meer!
Klantcontact verbeteren? Zo doe je dat!
Tip voor dierenpensions: De planningskalender
Hondencentrum Bijndelsveld: “Mijn vaste klanten kunnen zelf een reservering plaatsen, ik merk dat ze dat heel erg fijn vinden.”
KennelCare updates oktober 2021 met een overzicht van integratie tools, het koppelen van documenten aan klanten of dieren en meer!
Hondenschool Jottem: ”Vroeger had ik een planbord, nu heb ik KennelCare. Dat werkt veel overzichtelijker voor mij”
Succesvolle dagen en enthousiaste reacties op de Dibevo Vakbeurs 2021
KennelCare updates september 2021 met herhaalde taken toevoegen aan je agenda, kennelkaarten voor dierenasielen en meer!
5 redenen waarom een digitale agenda je werk als dierprofessional makkelijker maakt
Puppy’s kunnen al vlak na hun geboorte communiceren met mensen
Kom kennis maken met KennelCare op de Dibevo vakbeurs!
5 tips om meer online verkeer naar je website te genereren
Dit waren de populairste kattenrassen van 2020!
KennelCare updates augustus 2021 met eenvoudig nieuwsbrieven versturen, kennelkaarten stijlen naar wens en meer!
Dierenpensions volgeboekt, de zomervakantie zorgt voor extreme drukte
Antibioticaresistente bacteriën ontdekt in hondenvoer
KennelCare updates juli 2021 met boekingen samenvoegen een nieuw vaccinatieoverzicht en meer!
Meer online reviews verzamelen doe je zo!
KennelCare updates juni 2021 met de lancering van Dierenasiel v1.0 en meer!
Hondenschool 101: ”Je moet het gewoon doen en het zelf ervaren. Gelukkig konden we ook goed bij KennelCare terecht voor vragen en hulp, dus uiteindelijk werd het alleen maar makkelijker”
Dit waren de populairste hondenrassen van 2020!
KennelCare updates mei 2021 met gecombineerde agenda’s en meer!
Hondenschool Goes: ”Ik ben gewoon super tevreden en dat vertel ik ook aan collega’s van andere hondenscholen!”
Dit waren de populairste kattennamen van 2020!
Hondenhotel de Tatelaarhoeve: ”Het is echt een verrijking dat ik nu gewoon de boekingen op meerdere computers bij kan houden”
KennelCare update april 2021 met: vernieuwde formulieren en velden, filters voor het boekingen overzicht en meer!
Dierenpension De Borgelinckshof: ”Ik kan niks bedenken wat ik mis in het systeem, ik heb KennelCare zelf juist ook aanbevolen aan andere dierenpensions”
6 handige Corona functies van KennelCare die je niet mag missen!
Dierenpension Olieke: ”Wij hadden het vrij snel onder de knie! Het is een kwestie van het durven doen”
KennelCare updates maart 2021 met: nieuwe vormgeving, lancering weekkalender, lancering grootboek en meer!
Is jouw bedrijf ‘mobiel vriendelijk’?
Dit waren de populairste hondennamen van 2020!
KennelCare updates februari 2021 met: Klant rechten, dier eigenschappen, In-en-uitchecken ongedaan maken, verplaatsen privélessen en meer!
Dagelijks nieuwe aanmeldingen voor de puppycursus? Zo houd je de planning overzichtelijk!
Januari 2021 update met: Lancering Dierenoppas product, eenvoudig lesdagen verschuiven, e-mails met bijlagen versturen, BTW grondslag en meer!
10 redenen om juist nu over te stappen naar een online plannings- en boekingssysteem voor dierprofessionals
December 2020 update met: Annuleringsverzekering, periodieke dagopvang (week-/maandfactuur), iCal agenda’s en handige marketing tools
November 2020 update met: Voorkom piekdrukte met ‘Voorkeurstijd’, sneller je klant selecteren bij boeken, prijs per kamer, exporteren naar boekhoudprogramma’s en een flink verbeterd hondenschool product
Oktober 2020 update met: Vernieuwde Mijn KennelCare omgeving, nieuwe abonnementen en automatische incasso
September 2020 update met: Lancering Uitlaatservice product
Augustus 2020 update met: Vernieuwde strippenkaart en snel boeking toevoegen
Juli 2020 update met: Creditfacturen, Wallet en Vergrendelen
Juni 2020 update met: Online trimsalon afspraken boeken, nieuwe boekingen overzichten, nieuwe beheerders mogelijkheden en meer.
Mei 2020 update met: Lancering Trimsalon product
April 2020 update met: Klant wijzigingen aan hun boeking laten indienen, schade functies, nieuwe inlogomgeving, snel wisselen van account én een verbeterde bezettingskalender
5 tips rondom het Corona-virus voor professionals in de dierenbranche
Onze website is vernieuwd! Zo vind jij als dierprofessional alles nog sneller
Maart 2020 update met: Boekingen terugdraaien, mededelingen tonen in het Mijn account, nieuwe filters in planning tools, én nieuwe rapporten
Februari 2020 update met: Vernieuwde boekingspagina, verbeterde planningstools en sneller boeken
Januari 2020 update met: Nieuw verblijven-overzicht, betalingsoverzicht, tweestapsverificatie, rekeningen en meer…
December update met: Contracten, Productverkoop, Klant reserveringsherinnering en meer…
Grote november update met: verzamelfacturen, vernieuwde manier van in- en uitchecken en meer…
5 redenen om vandaag nog over te stappen!
Bekijk de updates in 2019 tot zover (KennelCare versie 3.39)
Wat kunt u van KennelCare verwachten in 2019?
Tal van nieuwe functies doorgevoerd in KennelCare 3.21
KennelCare softwareleverancier bij Dibevo
Enthousiast en trots kijken wij terug op onze deelname aan de Dibevo University beurs
Ook 2e editie KennelCare – Next Level Event met succes geslaagd
Bezoek onze KennelCare stand op de Dibevo University!
Succesvolle eerste editie van het KennelCare – Next Level Event
KennelCare breidt online reserveringssysteem uit – v3.5
Aankondiging lancering KennelCare v3.0
Voorbereidingen marketing campagne in volle gang
KennelCare – 2.1
KennelCare – 2.0 Release
KennelCare – 2.0 Beta 1
KennelCare – 1.0
Blijf op de hoogte van onze producten, handige updates, tips en trends

Meld je nu aan en ontvang per mail informatie over het KennelCare systeem. Daarnaast krijg je handige tips voor jou als dierenprofessional die je kunt toepassen in jouw bedrijf.

Ga zelf aan de slag en start gratis met KennelCare

Probeer KennelCare gratis 14 dagen op proef uit, ervaar het gemak en maak kennis met alle mogelijkheden van ons boekingssysteem.

KennelCare account aanmaken - 14 dagen gratis uitproberen

Door gebruik te maken van onze website ga je akkoord met ons cookiebeleid