De voordelen van een online reserveringssysteem in de cloud

Het is weer zover, een technische storing op het reserveringsgedeelte van uw website. Het gebeurt te vaak... Naast een gefrustreerde bezoeker loopt u boekingen en omzet mis. Laat staan de nadelige gevolgen voor zoekmachines. Gebruikt u nog conventionele boekingssoftware die draait op uw computer? Tijd om na de te denken over een professioneel online reserveringssysteem in de cloud, die naadloos integreert in websites... In dit blogbericht behandelen wij de verschillen en gaan wij op de voordelen van een reserveringssysteem in de cloud (webapplicatie).
 

1. Overal vandaan inloggen vanaf elk apparaat

Conventionele reserveringssoftware staat op één of meerdere computers bij uw receptie, meer computers of medewerkers zorgen voor hogere licentiekosten en een vaste computer biedt weinig flexibiliteit. Met een reserveringssysteem in de cloud kunt u inloggen met een ongelimiteerd aantal medewerkers (zonder extra kosten) vanaf elk apparaat, waar u ook bent! Het enige wat u nodig hebt is een internetbrowser.
 

2. Geen dataverlies bij een nieuwe computer of tablet

Als uw computer kapot gaat of aan vervanging toe is, dan moet reserveringsoftware opnieuw geïnstalleerd worden. Een online reserveringssysteem in de cloud blijft werken, ongeacht of uw computer stuk gaat of vervangen moet worden. De instellingen van uw organisatie staan gegarandeerd veilig in goed beveiligde ruimtes en dure backup systemen heeft u niet meer nodig, dit wordt allemaal voor u geregeld, zonder extra kosten.
 

3. Geen ingewikkelde reserveringsoftware installatie

Een online reserveringssysteem in de cloud werkt op elk apparaat, het hoeft tenslotte niet geïnstalleerd te worden, het enige wat u doet is inloggen met uw internetbrowser.
 

4. Snelle en stabiele koppeling tussen reserveringssysteem en site

U kent het misschien wel: u hebt tarieven verwerkt in uw boekhoudsoftware maar deze worden niet of pas een dag later verwerkt op uw website. Of u krijgt veel telefoontjes van gasten die het reserveringsproces op uw website niet begrijpen door een gebruikersonvriendelijke boekingsstraat, wat u en uw medewerkers veel tijd kost. We horen het nog gekker: na een update van de reserveringssoftware zijn uw tarieven of verblijven opeens verdwenen of werkt uw boekingssoftware niet meer naar behoren.
Wij staan er van te kijken dat er nog steeds een hoop organisaties zijn die dit soort problemen normaal vinden en al jaren op deze wijze werken, ze hebben dit zelfs geaccepteerd en houden rekening met dit soort problemen. Maar dat hoeft echt niet, met een goed online reserveringssysteem in de cloud bent u van deze problemen af, bespaart u tijd en kosten én krijgt u meer boekingen. Neem bijvoorbeeld tarieven, deze worden ‘live’ gesynchroniseerd en hoeven niet meer ‘opgehaald’ te worden uit uw lokaal draaiende software. Uw bezoeker boekt simpel en snel online via een overzichtelijke boekingsomgeving die direct gekoppeld is aan uw online reserveringssysteem.
 

5. Een aparte online boekingsmodule is niet meer nodig

U kent het misschien wel, u gebruikt boekingssoftware die is gekoppeld met een boekingsstraat van een andere organisatie en uw website is misschien ook nog door een andere organisatie gebouwd. Dat zorgt vaak voor een trage website en miscommunicatie tussen boekingssoftware en website waardoor er fouten optreden. Dit kost tijd en geld. Daarbij betaald u aan elk bedrijf licentiekosten, en als er problemen zijn is het vaak niet te achterhalen waar dit probleem ligt...
Wanneer uw reserveringssysteem in de cloud staat zijn deze problemen verleden tijd. Zowel het reserveringssysteem als het gedeelte waar uw gast online reserveert draait in de cloud waardoor er geen problemen optreden. Daarbij zijn de integratiemogelijkheden van een online reserveringssysteem in uw website veel uitgebreider waardoor u uw bezoeker nog beter kunt bedienen, u beter vindbaar wordt in de zoekmachines en u meer boekingen en omzet binnenhaalt. 
 

6. Een reserveringssysteem in de cloud is veel goedkoper

Een online reserveringssysteem in de cloud wordt centraal beheerd, dit is vele malen goedkoper in het onderhoud dan normale reserveringssoftware. Indien wij een update releasen, dan wordt deze functionaliteit direct actief bij alle gebruikers van ons systeem, zonder downtime of verlies van data. U merkt hier verder niks van en u hoeft er niets aan te doen. Zo beschik t u altijd over de nieuwste versie van de software en hier betaald u niets extra’s voor! Dure consultants en software updates op locatie of via remote desktop heeft u nooit meer nodig.
 

7. Altijd up-to-date

Relevante informatie wordt veilig opgeslagen in een database. Alle medewerkers werken met de meest recente informatie. Excel bestanden sturen met gevoelige informatie is dus niet meer nodig.
 

8. Meten is weten

Het volledige reserveringsproces wordt bijgehouden. Dit geeft u de mogelijkheid om eenvoudig de succes- én uitstappagina’s te analyseren zodat u kunt zien wat er goed gaat en waar de kansen liggen. Het is eenvoudig in ons online reserveringssysteem statistieken te meten met tools Google Adwords en Google Analytics.
 

Samengevat de voordelen online reserveringssysteem in de cloud:

  • Geen ingewikkelde installatieprocedure bij in gebruik name in uw organisatie maar binnen een dag of enkele dagen live.
  • Geen gebruik van schrijfruimte of programma’s op uw computer.
  • Volledig onafhankelijk van eventuele storingen op uw computers of bedrijfsnetwerk.
  • Future proof en altijd de nieuwste versie: updates worden eenvoudig en snel toegepast, u merkt hier niets van.
  • Platform-onafhankelijk (Windows, Mac, Android etc.), het online reserveringssysteem draait in uw internetbrowser.
  • Een cloud reserveringssyteem wordt centraal onderhouden.
  • Een cloud reserveringssysteem is modulair opgebouwd, zodat nieuwe of maatwerk functionaliteit eenvoudig toegevoegd kan worden.
  • Goedkoper, sneller en gebruiksvriendelijker dan normale reserveringssoftware.
  • Een super goede integratie in uw website, zeker als wij die voor u maken.


Let op: staat het reserveringssysteem wel echt in de cloud?

We zien het vaak gebeuren: een conventioneel reserveringssysteem die claimt in de cloud te staan, maar wat eigenlijk draait op een RDP of VNC verbinding (extern bureaublad) waardoor u verbinding maakt met een andere computer waar het reserveringssysteem op draait… Zo word u dus eigenlijk gefopt en mist u natuurlijk alle voordelen die cloud software biedt. 
 

Wat maakt het alles-in-1 reserveringssysteem van KennelCare zo uniek?

Bij KennelCare heeft u alles onder één dak; wij bieden niet alleen een online reserveringssysteem in de cloud aan, maar we ontwikkelen ook aansprekende websites op maat en verzorgen online marketing. De ultieme combinatie voor online succes. Met onze unieke dienstverlening hebben we niet alleen talloze dierenpension organisaties online succesvol gemaakt, maar hebben we voor hun ook veel tijd bespaard.

Benieuwd of het online reserveringssysteem van KennelCare iets voor uw pension is? Neem vrijblijvend contact met ons op en wij helpen u graag verder.

Bel ons op 024 - 377 37 31 of stuur een een e-mail naar info@kennelcare.nl