Grote november update met: verzamelfacturen, vernieuwde manier van in- en uitchecken en meer…

Vanaf het begin is KennelCare gericht op het vereenvoudigen van alle werkzaamheden én het ontzorgen van bedrijven in de dierenbranche. Dit zetten we door met onze grote November update, die verschillende nieuwe functies en mogelijkheden biedt: van uitgebreide verzamelfacturen en een geheel nieuwe financieel gedeelte, tot een compleet vernieuwde manier van in- en uitchecken. De November update wordt in delen gelanceerd op 26, 27 en 28 november zodat u hier zo min mogelijk hinder van ondervindt.
 

Maak meerdere boekingen in eens met: Verzamelboekingen/-facturen
U kent het wel, uw wilt voor een klant meerdere dagopvang dagen boeken en de klant wil daarbij ook nog een overnachting, of de klant wil graag alle gekozen trainingen op één gezamenlijk factuur voor al hun dieren, of u wilt nog extra producten mee verkopen, of de klant de mogelijkheid bieden om hun dier te laten wassen of knippen, dit alles kan nu in een handomdraai met verzamelboekingen/-facturen.

U vult uw ‘winkelwagen’ eenvoudig met alle gewenste diensten of producten, bevestigd de boeking, en KennelCare bundelt dit automatisch tot één overzichtelijk (verzamel)boeking en bijbehorende factuur. Naderhand nog wijzigingen in de boeking? Geen enkel probleem u kunt de boeking gewoon aanpassen en eenvoudig diensten en/of producten toevoegen en verwijderen voor alle dieren van uw klant.


 
In- en uitchecken was nog nooit zo eenvoudig   (alleen beschikbaar voor dierenpension module)
In deze November update hebben we de manier om in- en uit te checken helemaal op de schop gegooid. De in- en uitcheck popup is vervangen door een overzichtelijke zij-balk die aan de rechterkant het beeld in schuift.

In deze nieuwe in- en uitcheck zij-balk ziet u direct alle benodigde gegevens voor tijdens het inchecken of uitchecken in beeld. Denk aan de basis als klant- en diergegevens, maar u ziet ook in één oogopslag of er nog meldingen zijn als openstaande bedragen van de huidige boeking of oudere boekingen, er activiteiten (bijv. wassen, trimmen, wandelen) zijn geweest, vaccinaties wel/niet op orde zijn, en of er eigenschappen zijn voor dit dier waar rekening mee gehouden dient te worden door u of uw medewerkers / collega’s. Verder ziet u ook de notities van de klant (indien u de Mijn account module heeft) en de recentste interne notities.

Maar dat is nog niet alles, u kunt direct een betaling toevoegen via de in- en uitcheck zij-balk, de concept factuur aan laten passen aan de aankomst- of vertrektijd, en indien gewenst de factuur direct bij aankomst of vertrek definitief maken. Uiteraard kunt u ook het verblijf selecteren waar het dier ingecheckt wordt of een verblijf wijzigen door het dier te verplaatsen naar een ander verblijf. Een ander handigheidje wat is toegevoegd is het inchecktijdstip, welke nu door u zelf in te geven is. Standaard staat deze op de huidige tijd, maar als u bijvoorbeeld door drukte even later het in- en uitchecken wilt verwerken in KennelCare kunt u nu de tijd terugzetten naar het moment dat het dier werkelijk aan kwam.

U ziet nu ook hoe lang het dier verblijft (aankomstdatum/tijd en vertrekdatum/tijd), de contactgegevens van de klant en handige knoppen om direct naar bekijk klant, bekijk dier of de boeking te gaan.


 
Houdt grip op uw financiën met de nieuwe administratie omgeving
Hoe heeft u in 2019 gedraaid t.o.v. 2018, wat was uw beste kwartaal, en in welke maanden groeide uw omzet het hardst? Met onze nieuwe administratie omgeving heeft u inzicht in al deze gegevens en nog veel meer.

Bekijk waar uw omzet vandaan komt en welke van uw diensten en/of producten het beste verkopen, welke klanten in de top 5 van beste klanten staan, welke diersoorten populair zijn qua boekingen en omzet en welke rassen het meest gebruik maken van uw diensten, en dit alles in de door u gewenste periode. Daarnaast ziet u direct de bijbehorende facturen over de geselecteerde periode.

Maar u kunt nog dieper duiken in uw financiën. Selecteer een dienst binnen de module(s) welke u gebruikt en bekijk in detail hoe de omzet van deze dienst is opgebouwd. Daarnaast ziet u ook hier de top 5 klanten, diersoorten en rassen, en krijgt u inzicht in uw boekingen, omzet en facturen in de door u gewenste periode.

Doormiddel van handige grafieken ziet u visueel hoe de zaken ervoor staan. Ook kunt de gemiddelde orderwaarde zien en hoe de omzet zich houdt in percentages per module. Naast uw diensten krijgt u ook inzicht in de eventueel losse product verkoop, wat zijn de beste verkochte producten en waar haalt u de meeste omzet uit.


 
Andere recente updates in KennelCare
Wekelijks worden er kleine en grotere updates in KennelCare doorgevoerd, zowel onder de motorkap als uitbreidingen, feedback of wensen waar u wellicht zelfs zelf om gevraagd heeft. Hieronder treft u een kort overzicht van de belangrijkste toevoegingen en wijzigingen van de afgelopen weken.
  • Hondentrainingen module gelanceerd lees meer...
  • Handmatig toegevoegde velden (van klant-, dier- en reserveringsformulieren) zijn vanaf nu ook toe te voegen aan uw kennelkaart(en).
  • Toevoegen extra sorteer mogelijkheden op medische gegevens en voedingsschema overzicht
  • Mogelijkheid tot inactiveren van een klant toegevoegd
  • PDF Factuur direct vanuit KennelCare mailen naar uw klanten
  • U kunt vanaf nu zelf de diersoorten (hond, kat, vogels, cavia's, etc.) beheren / toevoegen
  • Beheer nu ook eenvoudig alle rassen van je diersoorten (hond, kat, konijn, cavia, etc.).
  • Planningskalender uitgebreid met o.a. ras, geboortedatum dier en extra klantgegevens in zowel het overzicht als in de informatie pop-up.
  • Vernieuwde layout voor de (bekijk) dier pagina's doorgevoerd,
  • Encryptie/Beveiligingsniveau van het KennelCare platform nog verder verhoogd
  • Nieuwe vormgeving tabbladen (o.a. bekijk klant, dier, etc.)

Ervaar zelf wat de online bookings tool van KennelCare voor uw organisatie kan betekenen.
» Test nu 14 dagen gratis.
Maak nu snel, gratis & vrijblijvend uw KennelCare proefaccount aan.