fbpx

Geplaatst door

Sanne

op:

3 juni 2022

Deze 5 tips maken de Instagram pagina van jouw dierenpension succesvol

Instagram is een groeiend social media platform, terwijl de populariteit van Facebook juist lijkt af te nemen. Veel dierenpensions houden het nog bij Facebook voor het bereiken van (potentiële) klanten, maar Instagram wordt een steeds belangrijker platform om nieuwe klanten te trekken. Zou je graag het klantenbestand voor jouw dierenpension uitbreiden en ook je huidige klanten aanspreken met je Instagram pagina? Met een zakelijk Instagram account kun je jouw doelgroep eenvoudig bereiken. Wij geven je een aantal tips om de Instagram pagina van jouw dierenpension succesvol te maken!

Geef er een persoonlijke draai aan

Tegenwoordig is het voor mensen belangrijk dat ze weten wie de gezichten zijn achter een bedrijf en vinden ze het leuk om te zien hoe het er op de werkvloer aan toe gaat. Ze willen zich namelijk kunnen identificeren met iemand en wanneer dit lukt met je Instagram pagina, is de kans groter dat mensen kiezen voor jouw dierenpension. Je kunt dit op verschillende manieren doen, zoals jezelf filmen tijdens het voeren van de dieren en dit plaatsen op je Instagram Stories. Zo geef je mensen een inkijkje in je dagelijkse werkzaamheden en kun je ze op de hoogte houden van wat er speelt binnen je dierenpension. Bij het plaatsen van content op je Instagram pagina kun je denken aan leuke foto’s van je team, zodat je volgers een beeld krijgen van wie jullie zijn.

Focus op visuele content

Houd altijd in je achterhoofd dat het op Instagram draait om afbeeldingen en video’s. Mensen kijken op je Instagram pagina voor visuele content en niet voor lappen tekst. Zorg er dus voor dat je bij alle content die je plaatst een kort en krachtig stukje tekst schrijft dat iets interessants of opvallends vertelt over de afbeelding of video. Daarnaast is het natuurlijk belangrijk dat je afbeeldingen en video’s van goede kwaliteit zijn en interessant zijn voor de doelgroep die je wilt aanspreken.

Wie is je doelgroep precies?

Om een succesvolle Instagram pagina te creëren is het belangrijk dat je weet wie je ermee wilt aanspreken. Wil je mannen bereiken of juist vrouwen? In welke leeftijdscategorie vallen ze? Hebben ze honden, katten of spreek je alle huisdiereigenaren aan? Wanneer je dit weet, kun je de content die je plaatst hierop aanpassen. Denk bijvoorbeeld aan je manier van schrijven. Jongere mensen houden wellicht wat meer van een speelse, informele schrijfstijl, terwijl oudere mensen meer waarde hechten aan een professionele, formele manier van schrijven. Wanneer je de juiste doelgroep weet aan te spreken, kun je de waarde van jouw Instagram pagina verhogen en is de kans op nieuwe klanten voor je dierenpension groter.

Maak gebruik van hashtags

Dit is vooral een slimme manier om potentiële klanten aan te trekken voor je dierenpension. Mensen die jou nog niet volgen op Instagram, kunnen je berichten wel tegenkomen door de hashtags die je gebruikt in je beschrijving. Mensen die geïnteresseerd zijn in de onderwerpen waar je over post komen je berichten tegen en dit kan weer nieuwe volgers en potentiële klanten opleveren. Het is wel van belang dat de hashtags aansluiten bij het onderwerp van je bericht, want anders worden de mensen misleid wanneer ze je bericht gaan bekijken en zullen ze je ook niet gaan volgen.

Adverteren is de oplossing

Pas je bovenstaande tips allemaal al toe op je Instagram pagina? Dan is de volgende stap om advertenties in te zetten. Je kunt deze advertenties zelf inrichten en een doelgroep kiezen waarvan jij wilt dat ze jouw advertenties zien. Voor een bepaald bedrag per dag laat Instagram je advertenties zien aan deze doelgroep. Zo komen er vanzelf nieuwe volgers binnen en kun je ze daarna vasthouden met de content die je plaatst. Je uiteindelijke doel is natuurlijk nieuwe klanten, dus daarom is het slim om een call to action toe te voegen aan je advertentie. Hierdoor kunnen mensen klikken op je advertentie en worden ze doorgestuurd naar een pagina die jij eraan hebt gelinkt. Denk hierbij aan een websitepagina met meer informatie over je dierenpension, of direct naar de aanmeldpagina van je dierenpension.

Wil je meer interessante blogs lezen? Klik dan hier!


Benieuwd naar wat onze krachtige plannings- en administratie tool voor jouw organisatie kan betekenen? Plan een gratis rondleiding in waarin we jou de belangrijkste functionaliteiten in KennelCare laten zien. We kijken tijdens de rondleiding naar jouw wensen en specifieke behoeften, zodat je goed kunt bepalen of KennelCare ook geschikt is voor jouw organisatie. Daarnaast is er nog de mogelijkheid om ons systeem op je eigen gemak gratis uit te proberen voor 14 dagen.

Vragen?

Wij denken graag mee in oplossingen en helpen jou om de overstap zo gestroomlijnd, eenvoudig, snel en gemakkelijk te laten verlopen. Ons team staat voor je klaar op (+31) (0)24 – 377 37 31 of stuur een e-mail naar info@kennelcare.nl.

Lees meer van KennelCare
Van uitdaging naar oplossing: Het succesverhaal van Op Famke’s Pleats en KennelCare
Hoe KennelCare kan bijdragen aan de groei van jouw dierenbedrijf
3 tips om de bezetting in jouw dierenpension te maximaliseren
4 tips om jouw dierenbedrijf hoger in de Google zoekresultaten te krijgen
Hondenpension Sennyards: “Niet alles meer met de hand te hoeven doen, dat was voor ons de doorslag om te starten met KennelCare.”
4 tips om de marketing voor jouw dierenbedrijf persoonlijk te maken
KennelCare blikt terug op een waardevol & succesvol 2022
5 voordelen van e-mail marketing voor jouw trimsalon
Zo zorg je voor een persoonlijke benadering van je trimsalon klanten
Hondenschool Lingewaard: “Het ideale van KennelCare is dat je alle gegevens door je klanten in kunt laten vullen.”
Tips om de decembermaand speciaal te maken voor jouw trimsalon klanten
Het Next Level Event 2022 was een groot succes!
4 redenen waarom een systeem ervoor zorgt dat jij volgend jaar geen zomerstress meer hebt
KennelCare is verhuisd naar nieuwe razendsnelle servers
KennelCare nu nog simpeler én gebruiksvriendelijker
Dierenpension Excellent: “Ik kan overal mijn afspraken inzien en dat vind ik echt een enorme pré.”
De beste planningstool kiezen voor je dierenbedrijf? Wij helpen je!
5 tips om kosten te besparen voor jouw dierenbedrijf
4 tips om van jouw trimsalon een succes te maken
Hondencentrum Dox: “Het systeem neemt je echt werk uit handen en zorgt voor meer tempo in je werkzaamheden.”
Voordelen van een boekingssysteem voor jouw dierenbedrijf
Hier letten potentiële klanten op wanneer ze op zoek zijn naar een puppycursus
4 effectieve online marketing tips voor jouw dierenbedrijf
Nieuwe prijzen voor KennelCare
5 tips om van jouw dierenpension een succes te maken
Heb je een eigen trimsalon? Probeer dan deze 5 valkuilen te voorkomen
Hondenhotel Vlieland: “De klant kan eigenlijk al zijn gegevens zelf invullen en jij hebt daar dus geen werk meer aan.”
5 tips waarmee je no-shows voorkomt in je trimsalon
Met deze 4 tips maak je van een nieuwe klant een vaste klant
Dierenpension de Bommel: “Waar wij heel blij mee zijn is dat het systeem aangepast wordt als we vragen om nieuwe opties.”
5 redenen om cadeaubonnen in te zetten voor jouw trimsalon
Hier letten jouw potentiële klanten op voordat ze kiezen voor een dierenpension
Voordelen van online boeken voor jouw trimsalon
Hondenschool Renga: “KennelCare denkt mee en draagt oplossingen en functies aan die mij weer makkelijker met het systeem laten werken.”
4 besparingstips voor jouw trimsalon
De voordelen van een krachtige reviewpagina voor jouw dierenbedrijf
Deze 5 tips maken de Instagram pagina van jouw dierenpension succesvol
Omzet verhogen? Dit zijn de 6 beste producten om te verkopen
Zo stimuleer je mond-tot-mond reclame voor je hondenschool
2 tips om nog efficiënter te kunnen werken met de vernieuwde KennelCare versie
Dierenpension ‘t Laarbroek: “De grootste voordelen voor ons zijn dat je niet zelf hoeft te tellen hoeveel honden er zijn en continu kunt zien wat je bezetting is.”
De tips van deze week voor optimaal gebruik van de vernieuwde KennelCare versie
7 essentiële onderdelen voor de website van jouw dierenpension
Het is een feit: De compleet vernieuwde versie van KennelCare is gelanceerd!
7 tips om nieuwe klanten te werven voor je trimsalon
The Dog Company: “Automatisering van het inschrijfproces en versturen van e-mails zijn grote voordelen voor ons, het bespaart ons enorm veel tijd.”
Zo digitaliseer je contracten voor je dierenasiel
Zo mis je nooit meer verjaardagen van je dieren
5 tips om klanten een warm welkom te geven in je pension
10 jaar KennelCare: Hoe het allemaal begon
KennelCare updates februari 2022 met het oplichten van klant- en dieropmerkingen, mogelijkheid van wallet betalingen bij het inchecken en meer!
De 7 beste manieren om je bedrijf in de dierenbranche te promoten
Tip voor alle producten: Documenten uploaden
Tip voor alle producten: Kortingscodes toevoegen
KennelCare updates januari 2022 met een vernieuwde Snelstart koppeling, dagopvang dagen annuleren vanuit ‘Mijn account’ en nog veel meer!
Met deze 5 tips hoeft je hond zich nooit meer eenzaam te voelen
Tip voor alle producten: Formulier velden
Wat kun je verwachten van KennelCare in 2022?
Tip voor alle producten: Het toevoegen van taken
KennelCare updates december 2021 met alleen de eerste boeking als concept, een extra optie voor het kortingstarief, een grote verrassing… en meer!
KennelCare blikt terug op 2021
Tip voor hondenscholen: De weekkalender
Dierenpension De Driehoek: “Ik ben echt tevreden over KennelCare. Wij hebben heel veel voordelen gekregen met dit systeem en het is makkelijk in gebruik.”
Tip voor trimsalons: De overzichtelijke agenda en het toevoegen van herhaalde afspraken
KennelCare updates november 2021 met een RSS feed waarmee dierenasielen dieren kunnen tonen op de website, herhaalde afspraken voor trimsalons en meer!
Klantcontact verbeteren? Zo doe je dat!
Tip voor dierenpensions: De planningskalender
Hondencentrum Bijndelsveld: “Mijn vaste klanten kunnen zelf een reservering plaatsen, ik merk dat ze dat heel erg fijn vinden.”
KennelCare updates oktober 2021 met een overzicht van integratie tools, het koppelen van documenten aan klanten of dieren en meer!
Hondenschool Jottem: ”Vroeger had ik een planbord, nu heb ik KennelCare. Dat werkt veel overzichtelijker voor mij”
Succesvolle dagen en enthousiaste reacties op de Dibevo Vakbeurs 2021
KennelCare updates september 2021 met herhaalde taken toevoegen aan je agenda, kennelkaarten voor dierenasielen en meer!
5 redenen waarom een digitale agenda je werk als dierprofessional makkelijker maakt
Puppy’s kunnen al vlak na hun geboorte communiceren met mensen
Kom kennis maken met KennelCare op de Dibevo vakbeurs!
5 tips om meer online verkeer naar je website te genereren
Dit waren de populairste kattenrassen van 2020!
KennelCare updates augustus 2021 met eenvoudig nieuwsbrieven versturen, kennelkaarten stijlen naar wens en meer!
Dierenpensions volgeboekt, de zomervakantie zorgt voor extreme drukte
Antibioticaresistente bacteriën ontdekt in hondenvoer
KennelCare updates juli 2021 met boekingen samenvoegen een nieuw vaccinatieoverzicht en meer!
Meer online reviews verzamelen doe je zo!
KennelCare updates juni 2021 met de lancering van Dierenasiel v1.0 en meer!
Hondenschool 101: ”Je moet het gewoon doen en het zelf ervaren. Gelukkig konden we ook goed bij KennelCare terecht voor vragen en hulp, dus uiteindelijk werd het alleen maar makkelijker”
Dit waren de populairste hondenrassen van 2020!
KennelCare updates mei 2021 met gecombineerde agenda’s en meer!
Hondenschool Goes: ”Ik ben gewoon super tevreden en dat vertel ik ook aan collega’s van andere hondenscholen!”
Dit waren de populairste kattennamen van 2020!
Hondenhotel de Tatelaarhoeve: ”Het is echt een verrijking dat ik nu gewoon de boekingen op meerdere computers bij kan houden”
KennelCare update april 2021 met: vernieuwde formulieren en velden, filters voor het boekingen overzicht en meer!
Dierenpension De Borgelinckshof: ”Ik kan niks bedenken wat ik mis in het systeem, ik heb KennelCare zelf juist ook aanbevolen aan andere dierenpensions”
6 handige Corona functies van KennelCare die je niet mag missen!
Dierenpension Olieke: ”Wij hadden het vrij snel onder de knie! Het is een kwestie van het durven doen”
KennelCare updates maart 2021 met: nieuwe vormgeving, lancering weekkalender, lancering grootboek en meer!
Is jouw bedrijf ‘mobiel vriendelijk’?
Dit waren de populairste hondennamen van 2020!
KennelCare updates februari 2021 met: Klant rechten, dier eigenschappen, In-en-uitchecken ongedaan maken, verplaatsen privélessen en meer!
Dagelijks nieuwe aanmeldingen voor de puppycursus? Zo houd je de planning overzichtelijk!
Januari 2021 update met: Lancering Dierenoppas product, eenvoudig lesdagen verschuiven, e-mails met bijlagen versturen, BTW grondslag en meer!
Ga zelf aan de slag en start gratis met KennelCare

Probeer KennelCare gratis 14 dagen op proef uit, ervaar het gemak en maak kennis met alle mogelijkheden van ons boekingssysteem.

KennelCare account aanmaken - 14 dagen gratis uitproberen

Nieuw, maar vertrouwd: Welkom aniday!

Wij zijn extra enthousiast om jou te laten weten dat we een nieuw hoofdstuk in ons avontuur zijn begonnen. Op woensdagavond 4 oktober, tijdens ons eigen ‘The Next Step’ klantevent in De Vasim in Nijmegen, hebben wij onze nieuwe naam onthuld: aniday.

Door gebruik te maken van onze website ga je akkoord met ons cookiebeleid