fbpx
Volg een gratis rondleiding door KennelCare Plan een demo
Logo KennelCare 2020

Geplaatst door

Sanne

op:

8 juli 2022

Hier letten jouw potentiële klanten op voordat ze kiezen voor een dierenpension

Huisdiereigenaren die opzoek zijn naar een pension voor hun viervoeters zijn vaak erg kritisch. Ze willen namelijk de beste zorg voor hun huisdier en moeten het gevoel hebben dat zij hun dier in alle vertrouwen kunnen achterlaten. Maar hoe zorg je er als dierenpension voor dat je aan alle eisen van je potentiële klanten voldoet? Wij hebben een lijstje voor je samengesteld met punten waar potentiële klanten op letten wanneer zij opzoek gaan naar een dierenpension. Als je je hieraan houdt is de kans groot dat je klantenbestand zal blijven groeien!

1. Je website

De meeste mensen die zoeken naar een dierenpension beginnen bij Google. Zorg er daarom voor dat je website goed vindbaar is en professioneel oogt. Zo hebben mensen direct een positief beeld van je dierenpension. Daarnaast is het van belang om de inhoud van je website zo compleet mogelijk te hebben. Er zijn een aantal dingen die niet mogen ontbreken, zoals:

  • Tarieven
  • De opvangmethode: In kennels, huiselijke sfeer of groepsverband?
  • Hoe de dieren worden verzorgd en hoe belangrijk dat is voor jullie
  • De voeding van de dieren en waarom je voor deze voeding hebt gekozen
  • Hoe je omgaat met medische beperkingen, zoals medicatie of dierenartsbezoeken
  • KVK-nummer
  • Het voorstellen van de medewerkers met kennis en ervaringen
  • Missie en visie van je dierenpension
  • Foto’s van je pension, medewerkers en de dieren
  • Review pagina waar klanten hun ervaring kunnen achterlaten

2. Sociale media

Nog niet alle dierenpensions hebben een eigen Facebook of Instagram pagina, maar tegenwoordig ontkom je er eigenlijk niet meer aan. Mensen verwachten dat ze een kijkje kunnen nemen op jouw sociale mediakanalen en wanneer je die niet hebt is dat gelijk een minpunt. Wanneer je actief bent op sociale media kom je namelijk over als een dierenpension dat zichzelf graag aan de buitenwereld laat zien door middel van foto’s, filmpjes en berichten bedoeld voor (potentiële) klanten. Daarnaast is het voor bezoekers van je kanalen ook mogelijk om te reageren op berichten, vragen te stellen en/of hun ervaringen met jouw dierenpension te delen. Hoe meer je de interactie met deze mensen aangaat, hoe betrouwbaarder je overkomt naar (potentiële) klanten.

3. Kennismaking

Het is zover, je maakt kennis met een potentiële nieuwe klant. Dit is een erg belangrijk moment voor een huisdiereigenaar, want hij wilt natuurlijk weten wie de persoon achter het dierenpension is en of er een goede klik is met hem en de viervoeter. Neem ruim de tijd voor deze kennismaking, zodat de potentiële klant het gevoel heeft dat hij geen nummertje is. Let daarnaast op de volgende dingen:

  • Luister goed naar vragen
  • Toon interesse in de viervoeter, dus vraag om het karakter, medische achtergrond, geschiedenis etc.
  • Toon interesse in de huisdiereigenaar
  • Zorg ervoor dat je dierenpension er van binnen en buiten netjes uitziet
  • Geef een rondleiding
  • Maak duidelijk of de huisdiereigenaar rekening moet houden met een proefdag en hoe die dag eruit ziet

4. Bereikbaarheid

Het is van belang dat mensen eenvoudig contact kunnen opnemen met je dierenpension. Zorg ervoor dat je contactgegevens makkelijk te vinden zijn en wees op meerdere manieren bereikbaar, zoals telefonisch, via mail, chat via je website, Messenger of WhatsApp. Krijg je een berichtje? Reageer er dan zo snel mogelijk op, het liefst binnen een dag. Zo kom je over als een betrouwbaar dierenpension en hebben mensen het gevoel dat ze serieus worden genomen. Wanneer je snel reageert op potentiële klanten heb je ook een grotere kans dat ze voor jou kiezen en niet meer verder zoeken.

5. De prijs

Dit is voor veel huisdiereigenaren in eerste instantie niet van belang, want goede zorg voor hun viervoeter is het allerbelangrijkst. Toch wanneer er een definitieve keuze gemaakt moet worden tussen meerdere goede dierenpensions, zal de prijs een rol spelen. Zorg er daarom voor dat je prijzen hanteert die je goed kunt onderbouwen. Besteed je bijv. extra veel tijd aan het spelen met de dieren, of worden zij tijdens hun verblijf ook dagelijks gewassen? Dan is het logisch dat je prijzen hoger zijn, maar zorg ervoor dat die extra diensten ook duidelijk worden benoemd. Zo weten huisdiereigenaren waar zij voor betalen en wordt het voor hen ook makkelijker om dierenpensions met elkaar te vergelijken.


Benieuwd naar wat onze krachtige plannings- en administratie tool voor jouw organisatie kan betekenen? Plan een gratis rondleiding in waarin we jou de belangrijkste functionaliteiten in KennelCare laten zien. We kijken tijdens de rondleiding naar jouw wensen en specifieke behoeften, zodat je goed kunt bepalen of KennelCare ook geschikt is voor jouw organisatie. Daarnaast is er nog de mogelijkheid om ons systeem op je eigen gemak gratis uit te proberen voor 14 dagen.

Vragen?

Wij denken graag mee in oplossingen en helpen jou om de overstap zo gestroomlijnd, eenvoudig, snel en gemakkelijk te laten verlopen. Ons team staat voor je klaar op (+31) (0)24 – 377 37 31 of stuur een e-mail naar info@kennelcare.nl.

Lees meer van KennelCare
Hondenhotel Vlieland: “De klant kan eigenlijk al zijn gegevens zelf invullen en jij hebt daar dus geen werk meer aan.”
5 tips waarmee je no-shows voorkomt in je trimsalon
Met deze 4 tips maak je van een nieuwe klant een vaste klant
Dierenpension de Bommel: “Waar wij heel blij mee zijn is dat het systeem aangepast wordt als we vragen om nieuwe opties.”
5 redenen om cadeaubonnen in te zetten voor jouw trimsalon
Hier letten jouw potentiële klanten op voordat ze kiezen voor een dierenpension
Voordelen van online boeken voor jouw trimsalon
Hondenschool Renga: “KennelCare denkt mee en draagt oplossingen en functies aan die mij weer makkelijker met het systeem laten werken.”
4 besparingstips voor jouw trimsalon
De voordelen van een krachtige reviewpagina voor jouw dierenbedrijf
Deze 5 tips maken de Instagram pagina van jouw dierenpension succesvol
Omzet verhogen? Dit zijn de 6 beste producten om te verkopen
Zo stimuleer je mond-tot-mond reclame voor je hondenschool
2 tips om nog efficiënter te kunnen werken met de vernieuwde KennelCare versie
Dierenpension ’t Laarbroek: “De grootste voordelen voor ons zijn dat je niet zelf hoeft te tellen hoeveel honden er zijn en continu kunt zien wat je bezetting is.”
De tips van deze week voor optimaal gebruik van de vernieuwde KennelCare versie
7 essentiële onderdelen voor de website van jouw dierenpension
Het is een feit: De compleet vernieuwde versie van KennelCare is gelanceerd!
7 tips om nieuwe klanten te werven voor je trimsalon
The Dog Company: “Automatisering van het inschrijfproces en versturen van e-mails zijn grote voordelen voor ons, het bespaart ons enorm veel tijd.”
Zo digitaliseer je contracten voor je dierenasiel
Zo mis je nooit meer verjaardagen van je dieren
5 tips om klanten een warm welkom te geven in je pension
10 jaar KennelCare: Hoe het allemaal begon
KennelCare updates februari 2022 met het oplichten van klant- en dieropmerkingen, mogelijkheid van wallet betalingen bij het inchecken en meer!
De 7 beste manieren om je bedrijf in de dierenbranche te promoten
Tip voor alle producten: Documenten uploaden
Tip voor alle producten: Kortingscodes toevoegen
KennelCare updates januari 2022 met een vernieuwde Snelstart koppeling, dagopvang dagen annuleren vanuit ‘Mijn account’ en nog veel meer!
Met deze 5 tips hoeft je hond zich nooit meer eenzaam te voelen
Tip voor alle producten: Formulier velden
Wat kun je verwachten van KennelCare in 2022?
Tip voor alle producten: Het toevoegen van taken
KennelCare updates december 2021 met alleen de eerste boeking als concept, een extra optie voor het kortingstarief, een grote verrassing… en meer!
KennelCare blikt terug op 2021
Tip voor hondenscholen: De weekkalender
Dierenpension De Driehoek: “Ik ben echt tevreden over KennelCare. Wij hebben heel veel voordelen gekregen met dit systeem en het is makkelijk in gebruik.”
Tip voor trimsalons: De overzichtelijke agenda en het toevoegen van herhaalde afspraken
KennelCare updates november 2021 met een RSS feed waarmee dierenasielen dieren kunnen tonen op de website, herhaalde afspraken voor trimsalons en meer!
Klantcontact verbeteren? Zo doe je dat!
Tip voor dierenpensions: De planningskalender
Hondencentrum Bijndelsveld: “Mijn vaste klanten kunnen zelf een reservering plaatsen, ik merk dat ze dat heel erg fijn vinden.”
KennelCare updates oktober 2021 met een overzicht van integratie tools, het koppelen van documenten aan klanten of dieren en meer!
Hondenschool Jottem: ”Vroeger had ik een planbord, nu heb ik KennelCare. Dat werkt veel overzichtelijker voor mij”
Succesvolle dagen en enthousiaste reacties op de Dibevo Vakbeurs 2021
KennelCare updates september 2021 met herhaalde taken toevoegen aan je agenda, kennelkaarten voor dierenasielen en meer!
5 redenen waarom een digitale agenda je werk als dierprofessional makkelijker maakt
Puppy’s kunnen al vlak na hun geboorte communiceren met mensen
Kom kennis maken met KennelCare op de Dibevo vakbeurs!
5 tips om meer online verkeer naar je website te genereren
Dit waren de populairste kattenrassen van 2020!
KennelCare updates augustus 2021 met eenvoudig nieuwsbrieven versturen, kennelkaarten stijlen naar wens en meer!
Dierenpensions volgeboekt, de zomervakantie zorgt voor extreme drukte
Antibioticaresistente bacteriën ontdekt in hondenvoer
KennelCare updates juli 2021 met boekingen samenvoegen een nieuw vaccinatieoverzicht en meer!
Meer online reviews verzamelen doe je zo!
KennelCare updates juni 2021 met de lancering van Dierenasiel v1.0 en meer!
Hondenschool 101: ”Je moet het gewoon doen en het zelf ervaren. Gelukkig konden we ook goed bij KennelCare terecht voor vragen en hulp, dus uiteindelijk werd het alleen maar makkelijker”
Dit waren de populairste hondenrassen van 2020!
KennelCare updates mei 2021 met gecombineerde agenda’s en meer!
Hondenschool Goes: ”Ik ben gewoon super tevreden en dat vertel ik ook aan collega’s van andere hondenscholen!”
Dit waren de populairste kattennamen van 2020!
Hondenhotel de Tatelaarhoeve: ”Het is echt een verrijking dat ik nu gewoon de boekingen op meerdere computers bij kan houden”
KennelCare update april 2021 met: vernieuwde formulieren en velden, filters voor het boekingen overzicht en meer!
Dierenpension De Borgelinckshof: ”Ik kan niks bedenken wat ik mis in het systeem, ik heb KennelCare zelf juist ook aanbevolen aan andere dierenpensions”
6 handige Corona functies van KennelCare die je niet mag missen!
Dierenpension Olieke: ”Wij hadden het vrij snel onder de knie! Het is een kwestie van het durven doen”
KennelCare updates maart 2021 met: nieuwe vormgeving, lancering weekkalender, lancering grootboek en meer!
Is jouw bedrijf ‘mobiel vriendelijk’?
Dit waren de populairste hondennamen van 2020!
KennelCare updates februari 2021 met: Klant rechten, dier eigenschappen, In-en-uitchecken ongedaan maken, verplaatsen privélessen en meer!
Dagelijks nieuwe aanmeldingen voor de puppycursus? Zo houd je de planning overzichtelijk!
Januari 2021 update met: Lancering Dierenoppas product, eenvoudig lesdagen verschuiven, e-mails met bijlagen versturen, BTW grondslag en meer!
10 redenen om juist nu over te stappen naar een online plannings- en boekingssysteem voor dierprofessionals
December 2020 update met: Annuleringsverzekering, periodieke dagopvang (week-/maandfactuur), iCal agenda’s en handige marketing tools
November 2020 update met: Voorkom piekdrukte met ‘Voorkeurstijd’, sneller je klant selecteren bij boeken, prijs per kamer, exporteren naar boekhoudprogramma’s en een flink verbeterd hondenschool product
Oktober 2020 update met: Vernieuwde Mijn KennelCare omgeving, nieuwe abonnementen en automatische incasso
September 2020 update met: Lancering Uitlaatservice product
Augustus 2020 update met: Vernieuwde strippenkaart en snel boeking toevoegen
Juli 2020 update met: Creditfacturen, Wallet en Vergrendelen
Juni 2020 update met: Online trimsalon afspraken boeken, nieuwe boekingen overzichten, nieuwe beheerders mogelijkheden en meer.
Mei 2020 update met: Lancering Trimsalon product
April 2020 update met: Klant wijzigingen aan hun boeking laten indienen, schade functies, nieuwe inlogomgeving, snel wisselen van account én een verbeterde bezettingskalender
5 tips rondom het Corona-virus voor professionals in de dierenbranche
Onze website is vernieuwd! Zo vind jij als dierprofessional alles nog sneller
Maart 2020 update met: Boekingen terugdraaien, mededelingen tonen in het Mijn account, nieuwe filters in planning tools, én nieuwe rapporten
Februari 2020 update met: Vernieuwde boekingspagina, verbeterde planningstools en sneller boeken
Januari 2020 update met: Nieuw verblijven-overzicht, betalingsoverzicht, tweestapsverificatie, rekeningen en meer…
December update met: Contracten, Productverkoop, Klant reserveringsherinnering en meer…
Grote november update met: verzamelfacturen, vernieuwde manier van in- en uitchecken en meer…
5 redenen om vandaag nog over te stappen!
Bekijk de updates in 2019 tot zover (KennelCare versie 3.39)
Wat kunt u van KennelCare verwachten in 2019?
Tal van nieuwe functies doorgevoerd in KennelCare 3.21
KennelCare softwareleverancier bij Dibevo
Enthousiast en trots kijken wij terug op onze deelname aan de Dibevo University beurs
Ook 2e editie KennelCare – Next Level Event met succes geslaagd
Bezoek onze KennelCare stand op de Dibevo University!
Succesvolle eerste editie van het KennelCare – Next Level Event
Blijf op de hoogte van onze producten, handige updates, tips en trends

Meld je nu aan en ontvang per mail informatie over het KennelCare systeem. Daarnaast krijg je handige tips voor jou als dierenprofessional die je kunt toepassen in jouw bedrijf.

[sibwp_form id=1]
Ga zelf aan de slag en start gratis met KennelCare

Probeer KennelCare gratis 14 dagen op proef uit, ervaar het gemak en maak kennis met alle mogelijkheden van ons boekingssysteem.

KennelCare account aanmaken - 14 dagen gratis uitproberen

Door gebruik te maken van onze website ga je akkoord met ons cookiebeleid