Volg een gratis rondleiding door KennelCare Plan een demo
Logo KennelCare 2020

Geplaatst door

Sanne

op:

12 november 2021

Hondencentrum Bijndelsveld: “Mijn vaste klanten kunnen zelf een reservering plaatsen, ik merk dat ze dat heel erg fijn vinden.”

Nancy van Dooren is samen met haar man 12 jaar geleden begonnen met Hondencentrum Bijndelsveld. Haar passie voor dieren is vanaf kinds af aan al met de paplepel ingebracht. Ze had thuis altijd al honden en haar opa en oma waren ook helemaal hondengek. ”Als ik ooit een lot uit de loterij zou winnen, zou ik een hondenpension beginnen”, aldus Nancy. Daarom had ze na haar eigen opleiding gelijk de papieren voor vakbekwaamheid gehaald, om ooit een hondenpension te kunnen beginnen. En het lot uit de loterij? Dat bleek uiteindelijk haar man te zijn, waarmee ze haar droom kon verwezenlijken.

Wat vind je het leukste aan het hebben van een hondenpension?

“Het is van jezelf, dat vind ik al heel leuk. Het contact met klanten is ook gewoon leuk en mensen toch proberen op het moment dat ze problemen ervaren, ze altijd weer een stapje verder te brengen. Een stukje gedrag wat we hierbij ook wel heel erg proberen te motiveren, dat als we honden zien die wat angstig zijn of juist heel erg uitvallen naar andere honden, om die toch altijd op het moment dat ze in het pension of de dagopvang zijn een stapje verder te brengen dan ze waren. De uitdaging ligt dus echt wel gedragsmatig.”

Hebben jullie om een bepaalde reden voor de locatie van het hondenpension gekozen? Zitten er bijvoorbeeld bepaalde voordelen aan?

“Het was dus zo, ik had het net over dat lotje uit de loterij… Bedrijfskundig gezien als je zoiets moet gaan kopen, en je moet een heel bedrijf gaan opbouwen, kost dat gewoon heel veel geld. En dan moet je echt giga worden wil je het bedrijfsmatig kunnen rooien. Ik liep mijn lotje uit de loterij tegen het lijf. Mijn huidige man leerde ik kennen, en die stond net in de fase van ga ik het huis overnemen van mijn ouders ja of nee. Zijn ouders hadden een gemengd veebedrijf, koeien en varkens, en hij had wel zoiets van als ik het doe, ik heb zoveel ruimte en zoveel stallen en gebouwen eromheen staan, daar moet dan wel een bedrijfsmatige invulling aan gegeven worden. Anders is het voor mij ook niet rendabel om dat over te nemen. En zodoende is het balletje gaan rollen. Inmiddels hadden wij iets met elkaar en zijn de plannen van daaruit gekomen. Dus we hebben het ouderlijk huis van mijn man overgenomen, en daar zijn wij het hondenpension gestart.”

“Het is een locatie met veel grond eromheen. We zijn uiteindelijk wel, ik denk alles bij elkaar, 8 jaar bezig geweest om het vergunning technisch voor elkaar te krijgen. Op het moment dat we startte waren wel de plannen van de gemeente om eens een keer met hen en onze buren om de tafel te gaan zitten, van goh dit en dit zijn we van plan, hoe denken jullie hierover. En de gemeente was welwillend om mee te denken, maar omdat je natuurlijk een agrarisch bedrijf bent dat moet omgezet worden naar een andere bestemming, heeft het uiteindelijk 8 jaar geduurd. Hierdoor hebben we wel echt op het punt gestaan dat het allemaal niet meer door kon gaan. Uiteindelijk hebben we toch weer een weg gevonden om het voor elkaar te krijgen. Dus we zijn in totaal 8 jaar bezig geweest om het te kunnen opzetten en daadwerkelijk aan de gang te kunnen gaan.”

Hebben jullie ook nog een speciale inrichting van de kennels? 

“Ja, wij hebben, omdat we ook aan bepaalde geluidseisen moeten voldoen, een geluidsdicht gebouw. En ik heb er zelf heel bewust voor gekozen om de honden niet vanuit de nacht- dag- of binnen verblijven naar buiten te laten gaan. Dus wij hebben echt een gebouw waar de kennels in zijn en apart hele grote uitrenvelden aan de achterkant.”

“De ervaring is toch op het moment dat honden die hun eigen buitenrennetje hebben, andere honden zien die op een veldje aan het spelen zijn. Dat levert gewoon heel veel geblaf en frustratie op. Ik heb echt wel geprobeerd om rust te creëren in het pension. Dus geen hokken die op elkaar uitkijken, met twee aparte gangen. Elke hond heeft daglicht door middel van ramen. We hebben daglicht lampen, er staat altijd muziek aan, we hebben vloerverwarming door middel van een warmtepomp, zodat we in de zomer ook kunnen koelen en het binnenklimaat goed kunt beheersen en we hebben een WTW systeem, zodat de honden voldoende frisse lucht in de hokken hebben.”

Hoe zou je jouw eigen bedrijf omschrijven in één of enkele zinnen?

“Kleinschalig hondenpension, met aandacht voor de individuele hond.”

“We stralen graag uit naar klanten dat we professioneel zijn, dat we weten waar we mee bezig zijn.”

Nancy van Dooren – Eigenaresse Hondencentrum Bijndelsveld

Als je een normale werkdag zou moeten omschrijven, hoe zien je werkzaamheden er dan uit? 

“Ik begin ‘s morgens om half 7/kwart voor 7, want ik moet alle deuren opendoen voor de dagopvang. Die honden worden door de mensen zelf gebracht. Zij hebben een sleutel waarmee ze zelf naar binnen kunnen komen, maar ik moet natuurlijk wel het slot van de deur afhalen. Vanaf 7 uur mag ik de pensionhonden naar buiten brengen, dus dan gaan we hokken schrobben, dat soort dingen. Als die honden lekker buiten zijn geweest mogen ze weer naar binnen, rusten ze uit en krijgen ze eten. En dan na het eten zijn de pensionhonden verplicht om 3 uur te rusten, in verband met de maagklachten die ze kunnen krijgen als ze met volle maag gaan spelen. In die tijd gaan de dagopvang honden naar buiten. Ik heb 2 groepen dagopvang honden, dus die kunnen op 2 velden naar buiten toe. En dan ligt het ook een beetje aan het weer of ze de rest van de dag buiten blijven, ja of nee. Dan doen we de klussen binnen die moeten gebeuren. Het schoonmaken, bakken wassen, dat soort dingen.

“En dan gaan ‘s middags de pensionhonden weer naar buiten en tussen 4 en half 5 gaan de dagopvang honden weer naar binnen. Die worden vanaf 5 uur opgehaald, dus we moeten zorgen dat die voor half 5 binnen zitten. De ene keer is het wat eerder, en de andere keer is het al kwart voor 5 en moeten ze nog naar binnen. We zijn soms zo druk dat we de tijd even vergeten. De dieren mogen vergunning technisch tot 7 uur buiten blijven, dus voor 7 uur moeten we alles weer binnen hebben. Dan krijgen ze eten en na het eten laten we ze gewoon rusten. En dan loop ik altijd nog een avondronde ergens tussen half 10 en half 12. Ze krijgen dan altijd nog een snoepje en het drinken wordt bijgevuld. Dan doen we altijd even een check of alles goed is en gaan de honden de nacht in.”

Wat vind jij de leukste momenten die je meemaakt met de dieren? 

“Wat we voornamelijk tegenkomen en nu al helemaal met corona, zijn honden die het toch allemaal wel heel spannend en eng vinden. En ook zowel andere honden eng vinden als ons eng vinden. Op het moment dat we daar echt ijs kunnen breken bij die honden, dat ze naar ons toekomen en dat we ze kunnen aaien en knuffelen, dat ze zoiets hebben van hier is het ook leuk. Dat zijn eigenlijk wel de leukste momenten. Dat je ziet dat je een hond hebt die andere honden heel spannend vindt en die dan uiteindelijk zo ver komt dat hij gaat spelen met andere honden. Dat zijn wel de voldoeningsmomenten.”

Vind je het soms niet lastig als een dier best wel een lange tijd bij je is geweest, dat hij weggaat en je hem daarna misschien nooit meer ziet? 

“Nee, je hebt natuurlijk wel lievelingshondjes erbij zitten, maar je weet dat ze weer naar de eigen baas gaan en dat ze ook weer blij zijn om die te zien. Ik vind het juist een mooi moment als de eigenaren de hond weer komen halen en je ziet dat de hond heel blij is. Dat vind ik heel erg leuk. Dus nee, ik heb daar niet zoveel moeite mee.”

Wat heb je zelf geleerd van honden, waarvan je denkt dat alle mensen dat van honden zouden moeten leren? 

“Dat ze vaak toch wel een spiegel zijn van ons. Ik kom wel eens binnen en dan denk ik wat zijn die honden toch allemaal druk en lastig. Inmiddels weet je dan gewoon, oké Nancy, ga maar even terug en een bakje koffie drinken. Als je zelf rustig bent, ga dan maar weer terug. Dus je merkt gewoon als ik opgejaagd ben, dat die honden dat ook gewoon overnemen. En dat ze ook heel erg reageren op het weer bijvoorbeeld. Als er onweer in de lucht zit of storm zijn ze veel drukker en anders dan anders.”

Wat is de meest originele of leuke naam van een dier die je voorbij hebt zien komen in je dierenpension? 

“Google en Bing, de zoekmachines van internet.”

“Ze oordelen niet, zijn altijd blij om je te zien en zijn zo lekker onbevangen.”

Nancy van Dooren – Eigenaresse Hondencentrum Bijndelsveld

Wat vind je nou echt de drie mooiste, leukste eigenschappen van honden? 

“Ze oordelen niet, dat stukje vind ik wel heel mooi. Ze zijn altijd blij, buiten beschouwing gelaten van de honden die angstig zijn. Over het algemeen is een hond altijd blij om je te zien. Ze willen vaak lekker bij je zijn, dat aanhankelijke vind ik wel heel mooi. En dat ze zo lekker onbevangen zijn, vooral als pup. Dat zijn wij mensen ook als we een baby zijn, natuurlijk wel anders, maar die onbevangenheid is bij honden eigenlijk hetzelfde. Dat heb ik natuurlijk ook wel tijdens mijn opleiding geleerd, ik was zwanger tijdens mijn opleiding, dan heb je het over hoe we leren enz. En eigenlijk zijn wij precies hetzelfde als honden, alleen wij kunnen dan een stap verder nadenken natuurlijk. We leren precies hetzelfde.”

Hoe lang maken jullie al gebruik van KennelCare?

“Sinds begin dit jaar, we zijn in januari/februari overgestapt. Ik heb Gegoogeld op planningssysteem, ergens in die richting. En toen kwam ik KennelCare tegen.”

Waren er nog dingen waar je tegenop keek toen je begon met KennelCare? 

“Ja, dat je een overstap moest maken van je oude naar je nieuwe systeem. Het systeem wat ik op dat moment had liep eigenlijk niet helemaal lekker meer, daar moest ik iets mee. En ik had wel zoiets van, al die gegevens die ik er al in heb zitten, nu moet ik overstappen naar een heel nieuw systeem. Toen kwam Corona om de hoek kijken en had ik toch niks te doen, dus heb ik me er even in zitten verdiepen. Uiteindelijk viel het allemaal wel heel erg mee, maar dat was wel een stap.”

Wat zijn voor jou de grootste voordelen van het gebruiken van KennelCare?

“Dat mijn vaste klanten zelf een reservering kunnen plaatsen, ik merk dat ze dat heel erg fijn vinden. Het is ook net allemaal wat professioneler, dus de uitstraling is wat professioneler. En het gebruik is gewoon heel makkelijk vind ik.”

En wat vind je van de service vanuit KennelCare? Heb je daar nog tips voor of tops? 

“Op dit moment eigenlijk alleen tops, want ik vind echt op het moment dat ik via de chat of mail contact opneem, dat er altijd heel snel wordt gereageerd. Dat is echt wel een top, dat vind ik heel erg fijn. En dat er met je wordt meegedacht, dat is ook heel fijn. Ik snap ook echt wel dat het een centraal systeem is, en dat het systeem niet continu aangepast kan worden naar de wensen van alle klanten. Maar dat jullie wel meedenken in dingen, zoals misschien is het voor jou dan handig om het zo en zo te doen, dat is wel heel fijn.”


Wil je meer interviews lezen met gebruikers van KennelCare of op de hoogte blijven van ons laatste nieuws? Klik hier! Wil je een kijkje nemen op de website van Hondencentrum Bijndelsveld? Klik dan hier.

Dit interview is afgenomen op 20 oktober 2021.

Benieuwd naar wat onze krachtige plannings- en administratie tool voor jouw organisatie kan betekenen? Plan een gratis rondleiding in waarin we jou de belangrijkste functionaliteiten in KennelCare laten zien. We kijken tijdens de rondleiding naar jouw wensen en specifieke behoeften, zodat je goed kunt bepalen of KennelCare ook geschikt is voor jouw organisatie. Daarnaast is er nog de mogelijkheid om ons systeem op je eigen gemak gratis uit te proberen voor 14 dagen.

Vragen?

Wij denken graag mee in oplossingen en helpen jou om de overstap zo gestroomlijnd, eenvoudig, snel en gemakkelijk te laten verlopen. Ons team staat voor je klaar op (+31) (0)24 – 377 37 31 of stuur een e-mail naar info@kennelcare.nl.

Lees meer van KennelCare
Klantcontact verbeteren? Zo doe je dat!
Tip voor dierenpensions: De planningskalender
Hondencentrum Bijndelsveld: “Mijn vaste klanten kunnen zelf een reservering plaatsen, ik merk dat ze dat heel erg fijn vinden.”
KennelCare updates oktober 2021 met een overzicht van integratie tools, het koppelen van documenten aan klanten of dieren en meer!
Hondenschool Jottem: ”Vroeger had ik een planbord, nu heb ik KennelCare. Dat werkt veel overzichtelijker voor mij”
Succesvolle dagen en enthousiaste reacties op de Dibevo Vakbeurs 2021
KennelCare updates september 2021 met herhaalde taken toevoegen aan je agenda, kennelkaarten voor dierenasielen en meer!
5 redenen waarom een digitale agenda je werk als dierprofessional makkelijker maakt
Puppy’s kunnen al vlak na hun geboorte communiceren met mensen
Kom kennis maken met KennelCare op de Dibevo vakbeurs!
5 tips om meer online verkeer naar je website te genereren
Dit waren de populairste kattenrassen van 2020!
KennelCare updates augustus 2021 met eenvoudig nieuwsbrieven versturen, kennelkaarten stijlen naar wens en meer!
Dierenpensions volgeboekt, de zomervakantie zorgt voor extreme drukte
Antibioticaresistente bacteriën ontdekt in hondenvoer
KennelCare updates juli 2021 met boekingen samenvoegen een nieuw vaccinatieoverzicht en meer!
Meer online reviews verzamelen doe je zo!
KennelCare updates juni 2021 met de lancering van Dierenasiel v1.0 en meer!
Hondenschool 101: ”Je moet het gewoon doen en het zelf ervaren. Gelukkig konden we ook goed bij KennelCare terecht voor vragen en hulp, dus uiteindelijk werd het alleen maar makkelijker”
Dit waren de populairste hondenrassen van 2020!
KennelCare updates mei 2021 met gecombineerde agenda’s en meer!
Hondenschool Goes: ”Ik ben gewoon super tevreden en dat vertel ik ook aan collega’s van andere hondenscholen!”
Dit waren de populairste kattennamen van 2020!
Hondenhotel de Tatelaarhoeve: ”Het is echt een verrijking dat ik nu gewoon de boekingen op meerdere computers bij kan houden”
KennelCare update april 2021 met: vernieuwde formulieren en velden, filters voor het boekingen overzicht en meer!
Dierenpension De Borgelinckshof: ”Ik kan niks bedenken wat ik mis in het systeem, ik heb KennelCare zelf juist ook aanbevolen aan andere dierenpensions”
6 handige Corona functies van KennelCare die je niet mag missen!
Dierenpension Olieke: ”Wij hadden het vrij snel onder de knie! Het is een kwestie van het durven doen”
KennelCare updates maart 2021 met: nieuwe vormgeving, lancering weekkalender, lancering grootboek en meer!
Is jouw bedrijf ‘mobiel vriendelijk’?
Dit waren de populairste hondennamen van 2020!
KennelCare updates februari 2021 met: Klant rechten, dier eigenschappen, In-en-uitchecken ongedaan maken, verplaatsen privélessen en meer!
Dagelijks nieuwe aanmeldingen voor de puppycursus? Zo houd je de planning overzichtelijk!
Januari 2021 update met: Lancering Dierenoppas product, eenvoudig lesdagen verschuiven, e-mails met bijlagen versturen, BTW grondslag en meer!
10 redenen om juist nu over te stappen naar een online plannings- en boekingssysteem voor dierprofessionals
December 2020 update met: Annuleringsverzekering, periodieke dagopvang (week-/maandfactuur), iCal agenda’s en handige marketing tools
November 2020 update met: Voorkom piekdrukte met ‘Voorkeurstijd’, sneller je klant selecteren bij boeken, prijs per kamer, exporteren naar boekhoudprogramma’s en een flink verbeterd hondenschool product
Oktober 2020 update met: Vernieuwde Mijn KennelCare omgeving, nieuwe abonnementen en automatische incasso
September 2020 update met: Lancering Uitlaatservice product
Augustus 2020 update met: Vernieuwde strippenkaart en snel boeking toevoegen
Juli 2020 update met: Creditfacturen, Wallet en Vergrendelen
Juni 2020 update met: Online trimsalon afspraken boeken, nieuwe boekingen overzichten, nieuwe beheerders mogelijkheden en meer.
Mei 2020 update met: Lancering Trimsalon product
April 2020 update met: Klant wijzigingen aan hun boeking laten indienen, schade functies, nieuwe inlogomgeving, snel wisselen van account én een verbeterde bezettingskalender
5 tips rondom het Corona-virus voor professionals in de dierenbranche
Onze website is vernieuwd! Zo vind jij als dierprofessional alles nog sneller
Maart 2020 update met: Boekingen terugdraaien, mededelingen tonen in het Mijn account, nieuwe filters in planning tools, én nieuwe rapporten
Februari 2020 update met: Vernieuwde boekingspagina, verbeterde planningstools en sneller boeken
Januari 2020 update met: Nieuw verblijven-overzicht, betalingsoverzicht, tweestapsverificatie, rekeningen en meer…
December update met: Contracten, Productverkoop, Klant reserveringsherinnering en meer…
Grote november update met: verzamelfacturen, vernieuwde manier van in- en uitchecken en meer…
5 redenen om vandaag nog over te stappen!
Bekijk de updates in 2019 tot zover (KennelCare versie 3.39)
Wat kunt u van KennelCare verwachten in 2019?
Tal van nieuwe functies doorgevoerd in KennelCare 3.21
KennelCare softwareleverancier bij Dibevo
Enthousiast en trots kijken wij terug op onze deelname aan de Dibevo University beurs
Ook 2e editie KennelCare – Next Level Event met succes geslaagd
Bezoek onze KennelCare stand op de Dibevo University!
Succesvolle eerste editie van het KennelCare – Next Level Event
KennelCare breidt online reserveringssysteem uit – v3.5
Aankondiging lancering KennelCare v3.0
Voorbereidingen marketing campagne in volle gang
KennelCare – 2.1
KennelCare – 2.0 Release
KennelCare – 2.0 Beta 1
KennelCare – 1.0
Blijf op de hoogte van onze producten, handige updates, tips en trends

Meld je nu aan en ontvang per mail informatie over het KennelCare systeem. Daarnaast krijg je handige tips voor jou als dierenprofessional die je kunt toepassen in jouw bedrijf.

Ga zelf aan de slag en start gratis met KennelCare

Probeer KennelCare gratis 14 dagen op proef uit, ervaar het gemak en maak kennis met alle mogelijkheden van ons boekingssysteem.

KennelCare account aanmaken - 14 dagen gratis uitproberen

Door gebruik te maken van onze website ga je akkoord met ons cookiebeleid