fbpx

Geplaatst door

Sanne

op:

12 november 2021

Hondencentrum Bijndelsveld: “Mijn vaste klanten kunnen zelf een reservering plaatsen, ik merk dat ze dat heel erg fijn vinden.”

Nancy van Dooren is samen met haar man 12 jaar geleden begonnen met Hondencentrum Bijndelsveld. Haar passie voor dieren is vanaf kinds af aan al met de paplepel ingebracht. Ze had thuis altijd al honden en haar opa en oma waren ook helemaal hondengek. ”Als ik ooit een lot uit de loterij zou winnen, zou ik een hondenpension beginnen”, aldus Nancy. Daarom had ze na haar eigen opleiding gelijk de papieren voor vakbekwaamheid gehaald, om ooit een hondenpension te kunnen beginnen. En het lot uit de loterij? Dat bleek uiteindelijk haar man te zijn, waarmee ze haar droom kon verwezenlijken.

Wat vind je het leukste aan het hebben van een hondenpension?

“Het is van jezelf, dat vind ik al heel leuk. Het contact met klanten is ook gewoon leuk en mensen toch proberen op het moment dat ze problemen ervaren, ze altijd weer een stapje verder te brengen. Een stukje gedrag wat we hierbij ook wel heel erg proberen te motiveren, dat als we honden zien die wat angstig zijn of juist heel erg uitvallen naar andere honden, om die toch altijd op het moment dat ze in het pension of de dagopvang zijn een stapje verder te brengen dan ze waren. De uitdaging ligt dus echt wel gedragsmatig.”

Hebben jullie om een bepaalde reden voor de locatie van het hondenpension gekozen? Zitten er bijvoorbeeld bepaalde voordelen aan?

“Het was dus zo, ik had het net over dat lotje uit de loterij… Bedrijfskundig gezien als je zoiets moet gaan kopen, en je moet een heel bedrijf gaan opbouwen, kost dat gewoon heel veel geld. En dan moet je echt giga worden wil je het bedrijfsmatig kunnen rooien. Ik liep mijn lotje uit de loterij tegen het lijf. Mijn huidige man leerde ik kennen, en die stond net in de fase van ga ik het huis overnemen van mijn ouders ja of nee. Zijn ouders hadden een gemengd veebedrijf, koeien en varkens, en hij had wel zoiets van als ik het doe, ik heb zoveel ruimte en zoveel stallen en gebouwen eromheen staan, daar moet dan wel een bedrijfsmatige invulling aan gegeven worden. Anders is het voor mij ook niet rendabel om dat over te nemen. En zodoende is het balletje gaan rollen. Inmiddels hadden wij iets met elkaar en zijn de plannen van daaruit gekomen. Dus we hebben het ouderlijk huis van mijn man overgenomen, en daar zijn wij het hondenpension gestart.”

“Het is een locatie met veel grond eromheen. We zijn uiteindelijk wel, ik denk alles bij elkaar, 8 jaar bezig geweest om het vergunning technisch voor elkaar te krijgen. Op het moment dat we startte waren wel de plannen van de gemeente om eens een keer met hen en onze buren om de tafel te gaan zitten, van goh dit en dit zijn we van plan, hoe denken jullie hierover. En de gemeente was welwillend om mee te denken, maar omdat je natuurlijk een agrarisch bedrijf bent dat moet omgezet worden naar een andere bestemming, heeft het uiteindelijk 8 jaar geduurd. Hierdoor hebben we wel echt op het punt gestaan dat het allemaal niet meer door kon gaan. Uiteindelijk hebben we toch weer een weg gevonden om het voor elkaar te krijgen. Dus we zijn in totaal 8 jaar bezig geweest om het te kunnen opzetten en daadwerkelijk aan de gang te kunnen gaan.”

Hebben jullie ook nog een speciale inrichting van de kennels? 

“Ja, wij hebben, omdat we ook aan bepaalde geluidseisen moeten voldoen, een geluidsdicht gebouw. En ik heb er zelf heel bewust voor gekozen om de honden niet vanuit de nacht- dag- of binnen verblijven naar buiten te laten gaan. Dus wij hebben echt een gebouw waar de kennels in zijn en apart hele grote uitrenvelden aan de achterkant.”

“De ervaring is toch op het moment dat honden die hun eigen buitenrennetje hebben, andere honden zien die op een veldje aan het spelen zijn. Dat levert gewoon heel veel geblaf en frustratie op. Ik heb echt wel geprobeerd om rust te creëren in het pension. Dus geen hokken die op elkaar uitkijken, met twee aparte gangen. Elke hond heeft daglicht door middel van ramen. We hebben daglicht lampen, er staat altijd muziek aan, we hebben vloerverwarming door middel van een warmtepomp, zodat we in de zomer ook kunnen koelen en het binnenklimaat goed kunt beheersen en we hebben een WTW systeem, zodat de honden voldoende frisse lucht in de hokken hebben.”

Hoe zou je jouw eigen bedrijf omschrijven in één of enkele zinnen?

“Kleinschalig hondenpension, met aandacht voor de individuele hond.”

“We stralen graag uit naar klanten dat we professioneel zijn, dat we weten waar we mee bezig zijn.”

Nancy van Dooren – Eigenaresse Hondencentrum Bijndelsveld

Als je een normale werkdag zou moeten omschrijven, hoe zien je werkzaamheden er dan uit? 

“Ik begin ‘s morgens om half 7/kwart voor 7, want ik moet alle deuren opendoen voor de dagopvang. Die honden worden door de mensen zelf gebracht. Zij hebben een sleutel waarmee ze zelf naar binnen kunnen komen, maar ik moet natuurlijk wel het slot van de deur afhalen. Vanaf 7 uur mag ik de pensionhonden naar buiten brengen, dus dan gaan we hokken schrobben, dat soort dingen. Als die honden lekker buiten zijn geweest mogen ze weer naar binnen, rusten ze uit en krijgen ze eten. En dan na het eten zijn de pensionhonden verplicht om 3 uur te rusten, in verband met de maagklachten die ze kunnen krijgen als ze met volle maag gaan spelen. In die tijd gaan de dagopvang honden naar buiten. Ik heb 2 groepen dagopvang honden, dus die kunnen op 2 velden naar buiten toe. En dan ligt het ook een beetje aan het weer of ze de rest van de dag buiten blijven, ja of nee. Dan doen we de klussen binnen die moeten gebeuren. Het schoonmaken, bakken wassen, dat soort dingen.

“En dan gaan ‘s middags de pensionhonden weer naar buiten en tussen 4 en half 5 gaan de dagopvang honden weer naar binnen. Die worden vanaf 5 uur opgehaald, dus we moeten zorgen dat die voor half 5 binnen zitten. De ene keer is het wat eerder, en de andere keer is het al kwart voor 5 en moeten ze nog naar binnen. We zijn soms zo druk dat we de tijd even vergeten. De dieren mogen vergunning technisch tot 7 uur buiten blijven, dus voor 7 uur moeten we alles weer binnen hebben. Dan krijgen ze eten en na het eten laten we ze gewoon rusten. En dan loop ik altijd nog een avondronde ergens tussen half 10 en half 12. Ze krijgen dan altijd nog een snoepje en het drinken wordt bijgevuld. Dan doen we altijd even een check of alles goed is en gaan de honden de nacht in.”

Wat vind jij de leukste momenten die je meemaakt met de dieren? 

“Wat we voornamelijk tegenkomen en nu al helemaal met corona, zijn honden die het toch allemaal wel heel spannend en eng vinden. En ook zowel andere honden eng vinden als ons eng vinden. Op het moment dat we daar echt ijs kunnen breken bij die honden, dat ze naar ons toekomen en dat we ze kunnen aaien en knuffelen, dat ze zoiets hebben van hier is het ook leuk. Dat zijn eigenlijk wel de leukste momenten. Dat je ziet dat je een hond hebt die andere honden heel spannend vindt en die dan uiteindelijk zo ver komt dat hij gaat spelen met andere honden. Dat zijn wel de voldoeningsmomenten.”

Vind je het soms niet lastig als een dier best wel een lange tijd bij je is geweest, dat hij weggaat en je hem daarna misschien nooit meer ziet? 

“Nee, je hebt natuurlijk wel lievelingshondjes erbij zitten, maar je weet dat ze weer naar de eigen baas gaan en dat ze ook weer blij zijn om die te zien. Ik vind het juist een mooi moment als de eigenaren de hond weer komen halen en je ziet dat de hond heel blij is. Dat vind ik heel erg leuk. Dus nee, ik heb daar niet zoveel moeite mee.”

Wat heb je zelf geleerd van honden, waarvan je denkt dat alle mensen dat van honden zouden moeten leren? 

“Dat ze vaak toch wel een spiegel zijn van ons. Ik kom wel eens binnen en dan denk ik wat zijn die honden toch allemaal druk en lastig. Inmiddels weet je dan gewoon, oké Nancy, ga maar even terug en een bakje koffie drinken. Als je zelf rustig bent, ga dan maar weer terug. Dus je merkt gewoon als ik opgejaagd ben, dat die honden dat ook gewoon overnemen. En dat ze ook heel erg reageren op het weer bijvoorbeeld. Als er onweer in de lucht zit of storm zijn ze veel drukker en anders dan anders.”

Wat is de meest originele of leuke naam van een dier die je voorbij hebt zien komen in je dierenpension? 

“Google en Bing, de zoekmachines van internet.”

“Ze oordelen niet, zijn altijd blij om je te zien en zijn zo lekker onbevangen.”

Nancy van Dooren – Eigenaresse Hondencentrum Bijndelsveld

Wat vind je nou echt de drie mooiste, leukste eigenschappen van honden? 

“Ze oordelen niet, dat stukje vind ik wel heel mooi. Ze zijn altijd blij, buiten beschouwing gelaten van de honden die angstig zijn. Over het algemeen is een hond altijd blij om je te zien. Ze willen vaak lekker bij je zijn, dat aanhankelijke vind ik wel heel mooi. En dat ze zo lekker onbevangen zijn, vooral als pup. Dat zijn wij mensen ook als we een baby zijn, natuurlijk wel anders, maar die onbevangenheid is bij honden eigenlijk hetzelfde. Dat heb ik natuurlijk ook wel tijdens mijn opleiding geleerd, ik was zwanger tijdens mijn opleiding, dan heb je het over hoe we leren enz. En eigenlijk zijn wij precies hetzelfde als honden, alleen wij kunnen dan een stap verder nadenken natuurlijk. We leren precies hetzelfde.”

Hoe lang maken jullie al gebruik van KennelCare?

“Sinds begin dit jaar, we zijn in januari/februari overgestapt. Ik heb Gegoogeld op planningssysteem, ergens in die richting. En toen kwam ik KennelCare tegen.”

Waren er nog dingen waar je tegenop keek toen je begon met KennelCare? 

“Ja, dat je een overstap moest maken van je oude naar je nieuwe systeem. Het systeem wat ik op dat moment had liep eigenlijk niet helemaal lekker meer, daar moest ik iets mee. En ik had wel zoiets van, al die gegevens die ik er al in heb zitten, nu moet ik overstappen naar een heel nieuw systeem. Toen kwam Corona om de hoek kijken en had ik toch niks te doen, dus heb ik me er even in zitten verdiepen. Uiteindelijk viel het allemaal wel heel erg mee, maar dat was wel een stap.”

Wat zijn voor jou de grootste voordelen van het gebruiken van KennelCare?

“Dat mijn vaste klanten zelf een reservering kunnen plaatsen, ik merk dat ze dat heel erg fijn vinden. Het is ook net allemaal wat professioneler, dus de uitstraling is wat professioneler. En het gebruik is gewoon heel makkelijk vind ik.”

En wat vind je van de service vanuit KennelCare? Heb je daar nog tips voor of tops? 

“Op dit moment eigenlijk alleen tops, want ik vind echt op het moment dat ik via de chat of mail contact opneem, dat er altijd heel snel wordt gereageerd. Dat is echt wel een top, dat vind ik heel erg fijn. En dat er met je wordt meegedacht, dat is ook heel fijn. Ik snap ook echt wel dat het een centraal systeem is, en dat het systeem niet continu aangepast kan worden naar de wensen van alle klanten. Maar dat jullie wel meedenken in dingen, zoals misschien is het voor jou dan handig om het zo en zo te doen, dat is wel heel fijn.”


Wil je meer interviews lezen met gebruikers van KennelCare of op de hoogte blijven van ons laatste nieuws? Klik hier! Wil je een kijkje nemen op de website van Hondencentrum Bijndelsveld? Klik dan hier.

Dit interview is afgenomen op 20 oktober 2021.

Benieuwd naar wat onze krachtige plannings- en administratie tool voor jouw organisatie kan betekenen? Plan een gratis rondleiding in waarin we jou de belangrijkste functionaliteiten in KennelCare laten zien. We kijken tijdens de rondleiding naar jouw wensen en specifieke behoeften, zodat je goed kunt bepalen of KennelCare ook geschikt is voor jouw organisatie. Daarnaast is er nog de mogelijkheid om ons systeem op je eigen gemak gratis uit te proberen voor 14 dagen.

Vragen?

Wij denken graag mee in oplossingen en helpen jou om de overstap zo gestroomlijnd, eenvoudig, snel en gemakkelijk te laten verlopen. Ons team staat voor je klaar op (+31) (0)24 – 377 37 31 of stuur een e-mail naar info@kennelcare.nl.

Lees meer van KennelCare
Van uitdaging naar oplossing: Het succesverhaal van Op Famke’s Pleats en KennelCare
Hoe KennelCare kan bijdragen aan de groei van jouw dierenbedrijf
3 tips om de bezetting in jouw dierenpension te maximaliseren
4 tips om jouw dierenbedrijf hoger in de Google zoekresultaten te krijgen
Hondenpension Sennyards: “Niet alles meer met de hand te hoeven doen, dat was voor ons de doorslag om te starten met KennelCare.”
4 tips om de marketing voor jouw dierenbedrijf persoonlijk te maken
KennelCare blikt terug op een waardevol & succesvol 2022
5 voordelen van e-mail marketing voor jouw trimsalon
Zo zorg je voor een persoonlijke benadering van je trimsalon klanten
Hondenschool Lingewaard: “Het ideale van KennelCare is dat je alle gegevens door je klanten in kunt laten vullen.”
Tips om de decembermaand speciaal te maken voor jouw trimsalon klanten
Het Next Level Event 2022 was een groot succes!
4 redenen waarom een systeem ervoor zorgt dat jij volgend jaar geen zomerstress meer hebt
KennelCare is verhuisd naar nieuwe razendsnelle servers
KennelCare nu nog simpeler én gebruiksvriendelijker
Dierenpension Excellent: “Ik kan overal mijn afspraken inzien en dat vind ik echt een enorme pré.”
De beste planningstool kiezen voor je dierenbedrijf? Wij helpen je!
5 tips om kosten te besparen voor jouw dierenbedrijf
4 tips om van jouw trimsalon een succes te maken
Hondencentrum Dox: “Het systeem neemt je echt werk uit handen en zorgt voor meer tempo in je werkzaamheden.”
Voordelen van een boekingssysteem voor jouw dierenbedrijf
Hier letten potentiële klanten op wanneer ze op zoek zijn naar een puppycursus
4 effectieve online marketing tips voor jouw dierenbedrijf
Nieuwe prijzen voor KennelCare
5 tips om van jouw dierenpension een succes te maken
Heb je een eigen trimsalon? Probeer dan deze 5 valkuilen te voorkomen
Hondenhotel Vlieland: “De klant kan eigenlijk al zijn gegevens zelf invullen en jij hebt daar dus geen werk meer aan.”
5 tips waarmee je no-shows voorkomt in je trimsalon
Met deze 4 tips maak je van een nieuwe klant een vaste klant
Dierenpension de Bommel: “Waar wij heel blij mee zijn is dat het systeem aangepast wordt als we vragen om nieuwe opties.”
5 redenen om cadeaubonnen in te zetten voor jouw trimsalon
Hier letten jouw potentiële klanten op voordat ze kiezen voor een dierenpension
Voordelen van online boeken voor jouw trimsalon
Hondenschool Renga: “KennelCare denkt mee en draagt oplossingen en functies aan die mij weer makkelijker met het systeem laten werken.”
4 besparingstips voor jouw trimsalon
De voordelen van een krachtige reviewpagina voor jouw dierenbedrijf
Deze 5 tips maken de Instagram pagina van jouw dierenpension succesvol
Omzet verhogen? Dit zijn de 6 beste producten om te verkopen
Zo stimuleer je mond-tot-mond reclame voor je hondenschool
2 tips om nog efficiënter te kunnen werken met de vernieuwde KennelCare versie
Dierenpension ‘t Laarbroek: “De grootste voordelen voor ons zijn dat je niet zelf hoeft te tellen hoeveel honden er zijn en continu kunt zien wat je bezetting is.”
De tips van deze week voor optimaal gebruik van de vernieuwde KennelCare versie
7 essentiële onderdelen voor de website van jouw dierenpension
Het is een feit: De compleet vernieuwde versie van KennelCare is gelanceerd!
7 tips om nieuwe klanten te werven voor je trimsalon
The Dog Company: “Automatisering van het inschrijfproces en versturen van e-mails zijn grote voordelen voor ons, het bespaart ons enorm veel tijd.”
Zo digitaliseer je contracten voor je dierenasiel
Zo mis je nooit meer verjaardagen van je dieren
5 tips om klanten een warm welkom te geven in je pension
10 jaar KennelCare: Hoe het allemaal begon
KennelCare updates februari 2022 met het oplichten van klant- en dieropmerkingen, mogelijkheid van wallet betalingen bij het inchecken en meer!
De 7 beste manieren om je bedrijf in de dierenbranche te promoten
Tip voor alle producten: Documenten uploaden
Tip voor alle producten: Kortingscodes toevoegen
KennelCare updates januari 2022 met een vernieuwde Snelstart koppeling, dagopvang dagen annuleren vanuit ‘Mijn account’ en nog veel meer!
Met deze 5 tips hoeft je hond zich nooit meer eenzaam te voelen
Tip voor alle producten: Formulier velden
Wat kun je verwachten van KennelCare in 2022?
Tip voor alle producten: Het toevoegen van taken
KennelCare updates december 2021 met alleen de eerste boeking als concept, een extra optie voor het kortingstarief, een grote verrassing… en meer!
KennelCare blikt terug op 2021
Tip voor hondenscholen: De weekkalender
Dierenpension De Driehoek: “Ik ben echt tevreden over KennelCare. Wij hebben heel veel voordelen gekregen met dit systeem en het is makkelijk in gebruik.”
Tip voor trimsalons: De overzichtelijke agenda en het toevoegen van herhaalde afspraken
KennelCare updates november 2021 met een RSS feed waarmee dierenasielen dieren kunnen tonen op de website, herhaalde afspraken voor trimsalons en meer!
Klantcontact verbeteren? Zo doe je dat!
Tip voor dierenpensions: De planningskalender
Hondencentrum Bijndelsveld: “Mijn vaste klanten kunnen zelf een reservering plaatsen, ik merk dat ze dat heel erg fijn vinden.”
KennelCare updates oktober 2021 met een overzicht van integratie tools, het koppelen van documenten aan klanten of dieren en meer!
Hondenschool Jottem: ”Vroeger had ik een planbord, nu heb ik KennelCare. Dat werkt veel overzichtelijker voor mij”
Succesvolle dagen en enthousiaste reacties op de Dibevo Vakbeurs 2021
KennelCare updates september 2021 met herhaalde taken toevoegen aan je agenda, kennelkaarten voor dierenasielen en meer!
5 redenen waarom een digitale agenda je werk als dierprofessional makkelijker maakt
Puppy’s kunnen al vlak na hun geboorte communiceren met mensen
Kom kennis maken met KennelCare op de Dibevo vakbeurs!
5 tips om meer online verkeer naar je website te genereren
Dit waren de populairste kattenrassen van 2020!
KennelCare updates augustus 2021 met eenvoudig nieuwsbrieven versturen, kennelkaarten stijlen naar wens en meer!
Dierenpensions volgeboekt, de zomervakantie zorgt voor extreme drukte
Antibioticaresistente bacteriën ontdekt in hondenvoer
KennelCare updates juli 2021 met boekingen samenvoegen een nieuw vaccinatieoverzicht en meer!
Meer online reviews verzamelen doe je zo!
KennelCare updates juni 2021 met de lancering van Dierenasiel v1.0 en meer!
Hondenschool 101: ”Je moet het gewoon doen en het zelf ervaren. Gelukkig konden we ook goed bij KennelCare terecht voor vragen en hulp, dus uiteindelijk werd het alleen maar makkelijker”
Dit waren de populairste hondenrassen van 2020!
KennelCare updates mei 2021 met gecombineerde agenda’s en meer!
Hondenschool Goes: ”Ik ben gewoon super tevreden en dat vertel ik ook aan collega’s van andere hondenscholen!”
Dit waren de populairste kattennamen van 2020!
Hondenhotel de Tatelaarhoeve: ”Het is echt een verrijking dat ik nu gewoon de boekingen op meerdere computers bij kan houden”
KennelCare update april 2021 met: vernieuwde formulieren en velden, filters voor het boekingen overzicht en meer!
Dierenpension De Borgelinckshof: ”Ik kan niks bedenken wat ik mis in het systeem, ik heb KennelCare zelf juist ook aanbevolen aan andere dierenpensions”
6 handige Corona functies van KennelCare die je niet mag missen!
Dierenpension Olieke: ”Wij hadden het vrij snel onder de knie! Het is een kwestie van het durven doen”
KennelCare updates maart 2021 met: nieuwe vormgeving, lancering weekkalender, lancering grootboek en meer!
Is jouw bedrijf ‘mobiel vriendelijk’?
Dit waren de populairste hondennamen van 2020!
KennelCare updates februari 2021 met: Klant rechten, dier eigenschappen, In-en-uitchecken ongedaan maken, verplaatsen privélessen en meer!
Dagelijks nieuwe aanmeldingen voor de puppycursus? Zo houd je de planning overzichtelijk!
Januari 2021 update met: Lancering Dierenoppas product, eenvoudig lesdagen verschuiven, e-mails met bijlagen versturen, BTW grondslag en meer!
Ga zelf aan de slag en start gratis met KennelCare

Probeer KennelCare gratis 14 dagen op proef uit, ervaar het gemak en maak kennis met alle mogelijkheden van ons boekingssysteem.

KennelCare account aanmaken - 14 dagen gratis uitproberen

Nieuw, maar vertrouwd: Welkom aniday!

Wij zijn extra enthousiast om jou te laten weten dat we een nieuw hoofdstuk in ons avontuur zijn begonnen. Op woensdagavond 4 oktober, tijdens ons eigen ‘The Next Step’ klantevent in De Vasim in Nijmegen, hebben wij onze nieuwe naam onthuld: aniday.

Door gebruik te maken van onze website ga je akkoord met ons cookiebeleid