fbpx

Geplaatst door

Sanne

op:

25 januari 2023

Hondenpension Sennyards: “Niet alles meer met de hand te hoeven doen, dat was voor ons de doorslag om te starten met KennelCare.”

Marjon en haar man Gerard zijn van jongs af aan opgegroeid met dieren om hun heen. Het werken met dieren begon toen zij samen het melkveebedrijf van de ouders van Gerard hadden overgenomen. Na het melkveebedrijf voor 30 jaar te hebben gerund werd de passie voor honden zo groot dat ze een eigen hondenpension wilde beginnen. Maar helaas ging dit niet zonder slag of stoot. Het krijgen van een vergunning was lastig, maar in 2018 konden zij dan eindelijk het vergunningstraject ingaan. In 2019 opende Hondenpension Sennyards voor het eerst haar deuren en tot op de dag van vandaag runnen Marjon en Gerard het pension met veel toewijding en passie.

Wat vind je het leukste aan het runnen van een dierenpension?

“Het bezig zijn met zowel dieren als mensen, dat vind ik een hele leuke combinatie.”

Heb je ook nog bepaalde opleidingen of cursussen gevolgd voordat je begon met het dierenpension?

“Ik heb vroeger de opleiding MDGO-VZ gedaan, maar dat is niet zo relevant. Ik ben namelijk kraamverzorgster geweest van vroeger uit. Met betrekking tot honden heb ik KK1 en KK2 gevolgd en heb ik vakbekwaamheid honden- en kattenbesluit afgerond in Barneveld. Verder heb ik nog wat cursussen EHBO etc. gedaan.”

Als je jouw dierenpension zou moeten omschrijven in één of enkele zinnen, hoe zou je dat dan doen?

“Wij zijn een flexibel en klantvriendelijk pension. Dat is een heel sterk punt van ons bedrijf. Wanneer klanten iets vragen gaan we daar makkelijk op in en stellen we ons flexibel op.”

“Wij vinden het belangrijk om flexibiliteit, klantgerichtheid & netheid uit te stralen naar onze klanten.”

Marjon Branten – Eigenaresse Hondenpension Sennyards

Waarin denk je dat je dierenpension zich onderscheidt van anderen?

“In ieder geval de flexibiliteit. Daarnaast werken wij met een tag. Dat houdt in dat mensen die structureel bij ons in de dagopvang komen een druppel/tag hebben waarmee ze de deur zelf open kunnen doen. Zo kunnen ze altijd hun hond wegbrengen of ophalen wanneer het hen uitkomt. We hebben ook nog een eigen dogwash. Dit is een super mooi apparaat waarin mensen van buitenaf hun honden kunnen komen wassen en wij wassen ook honden die bij ons in het pension hebben gezeten. De mensen kunnen de honden ook altijd zelf wassen als ze dat willen. De dogwash is 24/7 open, dus mensen kunnen er altijd in.”

Wat voor tips zou je aan iemand willen geven die ook van plan is om een dierenpension te starten?

“Als eerste, wees flexibel en houd alles netjes schoon. Het is heel erg arbeidsintensief, dus zorg dat je het aantal medewerkers goed hebt geregeld. Wij dachten ook dat we alles zelf konden, maar op een gegeven moment moesten we echt met personeel gaan werken. Kijk dus uit dat je jezelf niet voorbij loopt, omdat je denkt dat je alles zelf moet doen. Houd tot slot de touwtjes zelf in handen, want er zijn soms mensen die weleens over je heen proberen te lopen.” 

Waar zie jij het dierenpension over 5 jaar? Hebben jullie nog bepaalde ambities?

“We hebben een stal waar het jongvee nu nog loopt, misschien dat we met die ruimte wat kunnen gaan doen. Over een jaar of 5 hopen we eigenlijk dat we zelf nog steeds goed actief kunnen zijn en dat er later misschien iemand komt die interesse heeft in ons hondenpension.”

Zijn er ook nog bepaalde rassen waar jullie gespecialiseerd in zijn?

“Wij zijn gespecialiseerd in Staffordshire Bull Terriers die we zelf al 18 jaar met veel plezier en succes geshowd en ook mee gefokt hebben. We hebben een aantal plaatsen voor Staffordshire Bull Terriërs en American Staffordshire Terriërs. Daarnaast vangen we ook nog wat politiehonden op. We zijn daar wel in gespecialiseerd, maar willen het niet echt uitbreiden. We hebben er een behoorlijk klantenbestand van en dat is goed zoals het nu is.”

Heb je ook weleens een dier gehad met een grappige of rare gewoonte?

“Er zit een hond bij die zelf de voerton openmaakt. Er zit een draaideksel op en die maakt hij op een of andere manier zelf los, hij heeft altijd honger. We hebben boven de kennels planken hangen en hebben ook weleens meegemaakt dat een hond daar overheen liep, dus dat was een echte acrobaat.”

Hoe zijn jullie ooit in aanraking gekomen met KennelCare?

“Volgens mij is dat ooit via Google geweest. We deden eerst altijd alles op papier en dat zorgde voor veel gekras, dus toen zijn we gaan zoeken of daar niet iets makkelijkers voor was. Vervolgens zijn we bij KennelCare uitgekomen.”

Wat was voor jullie de doorslag om aan de slag te gaan met KennelCare?

“Niet alles meer met de hand hoeven doen. Alle gegevens van de honden en hun eigenaren bij de hand te hebben, facturen uit te kunnen draaien en betalingen in te kunnen zien. Het systeem neemt je veel administratief werk uit handen.”

Zou je KennelCare aanbevelen aan andere dierenpensions?

“Ja ik zou het zeker aanbevelen. Het neemt je echt heel veel werk uit handen en is zeker een plus voor ons. Als een pension eraan denkt om met een systeem aan de slag te gaan zou ik als ik hun was voor KennelCare kiezen.”


Wil je meer interviews lezen met gebruikers van KennelCare of op de hoogte blijven van ons laatste nieuws? Klik hier! Wil je een kijkje nemen op de website van Hondenpension Sennyards? Klik dan hier.

Lees meer van KennelCare
Van uitdaging naar oplossing: Het succesverhaal van Op Famke’s Pleats en KennelCare
Hoe KennelCare kan bijdragen aan de groei van jouw dierenbedrijf
3 tips om de bezetting in jouw dierenpension te maximaliseren
4 tips om jouw dierenbedrijf hoger in de Google zoekresultaten te krijgen
Hondenpension Sennyards: “Niet alles meer met de hand te hoeven doen, dat was voor ons de doorslag om te starten met KennelCare.”
4 tips om de marketing voor jouw dierenbedrijf persoonlijk te maken
KennelCare blikt terug op een waardevol & succesvol 2022
5 voordelen van e-mail marketing voor jouw trimsalon
Zo zorg je voor een persoonlijke benadering van je trimsalon klanten
Hondenschool Lingewaard: “Het ideale van KennelCare is dat je alle gegevens door je klanten in kunt laten vullen.”
Tips om de decembermaand speciaal te maken voor jouw trimsalon klanten
Het Next Level Event 2022 was een groot succes!
4 redenen waarom een systeem ervoor zorgt dat jij volgend jaar geen zomerstress meer hebt
KennelCare is verhuisd naar nieuwe razendsnelle servers
KennelCare nu nog simpeler én gebruiksvriendelijker
Dierenpension Excellent: “Ik kan overal mijn afspraken inzien en dat vind ik echt een enorme pré.”
De beste planningstool kiezen voor je dierenbedrijf? Wij helpen je!
5 tips om kosten te besparen voor jouw dierenbedrijf
4 tips om van jouw trimsalon een succes te maken
Hondencentrum Dox: “Het systeem neemt je echt werk uit handen en zorgt voor meer tempo in je werkzaamheden.”
Voordelen van een boekingssysteem voor jouw dierenbedrijf
Hier letten potentiële klanten op wanneer ze op zoek zijn naar een puppycursus
4 effectieve online marketing tips voor jouw dierenbedrijf
Nieuwe prijzen voor KennelCare
5 tips om van jouw dierenpension een succes te maken
Heb je een eigen trimsalon? Probeer dan deze 5 valkuilen te voorkomen
Hondenhotel Vlieland: “De klant kan eigenlijk al zijn gegevens zelf invullen en jij hebt daar dus geen werk meer aan.”
5 tips waarmee je no-shows voorkomt in je trimsalon
Met deze 4 tips maak je van een nieuwe klant een vaste klant
Dierenpension de Bommel: “Waar wij heel blij mee zijn is dat het systeem aangepast wordt als we vragen om nieuwe opties.”
5 redenen om cadeaubonnen in te zetten voor jouw trimsalon
Hier letten jouw potentiële klanten op voordat ze kiezen voor een dierenpension
Voordelen van online boeken voor jouw trimsalon
Hondenschool Renga: “KennelCare denkt mee en draagt oplossingen en functies aan die mij weer makkelijker met het systeem laten werken.”
4 besparingstips voor jouw trimsalon
De voordelen van een krachtige reviewpagina voor jouw dierenbedrijf
Deze 5 tips maken de Instagram pagina van jouw dierenpension succesvol
Omzet verhogen? Dit zijn de 6 beste producten om te verkopen
Zo stimuleer je mond-tot-mond reclame voor je hondenschool
2 tips om nog efficiënter te kunnen werken met de vernieuwde KennelCare versie
Dierenpension ‘t Laarbroek: “De grootste voordelen voor ons zijn dat je niet zelf hoeft te tellen hoeveel honden er zijn en continu kunt zien wat je bezetting is.”
De tips van deze week voor optimaal gebruik van de vernieuwde KennelCare versie
7 essentiële onderdelen voor de website van jouw dierenpension
Het is een feit: De compleet vernieuwde versie van KennelCare is gelanceerd!
7 tips om nieuwe klanten te werven voor je trimsalon
The Dog Company: “Automatisering van het inschrijfproces en versturen van e-mails zijn grote voordelen voor ons, het bespaart ons enorm veel tijd.”
Zo digitaliseer je contracten voor je dierenasiel
Zo mis je nooit meer verjaardagen van je dieren
5 tips om klanten een warm welkom te geven in je pension
10 jaar KennelCare: Hoe het allemaal begon
KennelCare updates februari 2022 met het oplichten van klant- en dieropmerkingen, mogelijkheid van wallet betalingen bij het inchecken en meer!
De 7 beste manieren om je bedrijf in de dierenbranche te promoten
Tip voor alle producten: Documenten uploaden
Tip voor alle producten: Kortingscodes toevoegen
KennelCare updates januari 2022 met een vernieuwde Snelstart koppeling, dagopvang dagen annuleren vanuit ‘Mijn account’ en nog veel meer!
Met deze 5 tips hoeft je hond zich nooit meer eenzaam te voelen
Tip voor alle producten: Formulier velden
Wat kun je verwachten van KennelCare in 2022?
Tip voor alle producten: Het toevoegen van taken
KennelCare updates december 2021 met alleen de eerste boeking als concept, een extra optie voor het kortingstarief, een grote verrassing… en meer!
KennelCare blikt terug op 2021
Tip voor hondenscholen: De weekkalender
Dierenpension De Driehoek: “Ik ben echt tevreden over KennelCare. Wij hebben heel veel voordelen gekregen met dit systeem en het is makkelijk in gebruik.”
Tip voor trimsalons: De overzichtelijke agenda en het toevoegen van herhaalde afspraken
KennelCare updates november 2021 met een RSS feed waarmee dierenasielen dieren kunnen tonen op de website, herhaalde afspraken voor trimsalons en meer!
Klantcontact verbeteren? Zo doe je dat!
Tip voor dierenpensions: De planningskalender
Hondencentrum Bijndelsveld: “Mijn vaste klanten kunnen zelf een reservering plaatsen, ik merk dat ze dat heel erg fijn vinden.”
KennelCare updates oktober 2021 met een overzicht van integratie tools, het koppelen van documenten aan klanten of dieren en meer!
Hondenschool Jottem: ”Vroeger had ik een planbord, nu heb ik KennelCare. Dat werkt veel overzichtelijker voor mij”
Succesvolle dagen en enthousiaste reacties op de Dibevo Vakbeurs 2021
KennelCare updates september 2021 met herhaalde taken toevoegen aan je agenda, kennelkaarten voor dierenasielen en meer!
5 redenen waarom een digitale agenda je werk als dierprofessional makkelijker maakt
Puppy’s kunnen al vlak na hun geboorte communiceren met mensen
Kom kennis maken met KennelCare op de Dibevo vakbeurs!
5 tips om meer online verkeer naar je website te genereren
Dit waren de populairste kattenrassen van 2020!
KennelCare updates augustus 2021 met eenvoudig nieuwsbrieven versturen, kennelkaarten stijlen naar wens en meer!
Dierenpensions volgeboekt, de zomervakantie zorgt voor extreme drukte
Antibioticaresistente bacteriën ontdekt in hondenvoer
KennelCare updates juli 2021 met boekingen samenvoegen een nieuw vaccinatieoverzicht en meer!
Meer online reviews verzamelen doe je zo!
KennelCare updates juni 2021 met de lancering van Dierenasiel v1.0 en meer!
Hondenschool 101: ”Je moet het gewoon doen en het zelf ervaren. Gelukkig konden we ook goed bij KennelCare terecht voor vragen en hulp, dus uiteindelijk werd het alleen maar makkelijker”
Dit waren de populairste hondenrassen van 2020!
KennelCare updates mei 2021 met gecombineerde agenda’s en meer!
Hondenschool Goes: ”Ik ben gewoon super tevreden en dat vertel ik ook aan collega’s van andere hondenscholen!”
Dit waren de populairste kattennamen van 2020!
Hondenhotel de Tatelaarhoeve: ”Het is echt een verrijking dat ik nu gewoon de boekingen op meerdere computers bij kan houden”
KennelCare update april 2021 met: vernieuwde formulieren en velden, filters voor het boekingen overzicht en meer!
Dierenpension De Borgelinckshof: ”Ik kan niks bedenken wat ik mis in het systeem, ik heb KennelCare zelf juist ook aanbevolen aan andere dierenpensions”
6 handige Corona functies van KennelCare die je niet mag missen!
Dierenpension Olieke: ”Wij hadden het vrij snel onder de knie! Het is een kwestie van het durven doen”
KennelCare updates maart 2021 met: nieuwe vormgeving, lancering weekkalender, lancering grootboek en meer!
Is jouw bedrijf ‘mobiel vriendelijk’?
Dit waren de populairste hondennamen van 2020!
KennelCare updates februari 2021 met: Klant rechten, dier eigenschappen, In-en-uitchecken ongedaan maken, verplaatsen privélessen en meer!
Dagelijks nieuwe aanmeldingen voor de puppycursus? Zo houd je de planning overzichtelijk!
Januari 2021 update met: Lancering Dierenoppas product, eenvoudig lesdagen verschuiven, e-mails met bijlagen versturen, BTW grondslag en meer!
Ga zelf aan de slag en start gratis met KennelCare

Probeer KennelCare gratis 14 dagen op proef uit, ervaar het gemak en maak kennis met alle mogelijkheden van ons boekingssysteem.

KennelCare account aanmaken - 14 dagen gratis uitproberen

Nieuw, maar vertrouwd: Welkom aniday!

Wij zijn extra enthousiast om jou te laten weten dat we een nieuw hoofdstuk in ons avontuur zijn begonnen. Op woensdagavond 4 oktober, tijdens ons eigen ‘The Next Step’ klantevent in De Vasim in Nijmegen, hebben wij onze nieuwe naam onthuld: aniday.

Door gebruik te maken van onze website ga je akkoord met ons cookiebeleid