fbpx

Geplaatst door

Sanne

op:

9 december 2022

Hondenschool Lingewaard: “Het ideale van KennelCare is dat je alle gegevens door je klanten in kunt laten vullen.”

Van het distributiecentrum bij het Kruidvat naar eigenaresse van een hondenschool, deze grote stap durfde Alice in 2021 te nemen. Natuurlijk is dit niet van de één op de andere dag gebeurd en gaat er een mooi verhaal aan vooraf. Op een dag kwam een collega van Alice naar haar toe om te vertellen dat hij een hondenschool ging beginnen. Dit was voor Alice de kans om van haar passie voor dieren haar werk te maken. Ze is gaan werken als hondentrainer en na 9 jaar ervaring kwam ze bij Hondenschool Lingewaard terecht. Toen de eigenaren hadden aangekondigd dat zij gingen stoppen met de hondenschool vroegen ze of Alice het wilde overnemen. Ze moest er even goed over nadenken, maar besefte al snel dat ze deze kans niet kon laten schieten. Tot op de dag van vandaag heeft ze geen moment spijt gehad van haar keuze.


Waar komt de passie voor honden bij jou vandaan?

“Vanaf jongs af aan ben ik altijd al bezig geweest met dieren. Ik zat eerst in de paardenwereld, maar dat is per toeval een beetje omgedraaid naar de hondenwereld. Voor het paardrijden kreeg ik een angst, want ik had met mijn vorige paard al meerdere vervelende ongelukken gehad. De passie daarvoor werd dus steeds minder. Uiteindelijk ben ik ook een opleiding dierverzorging gaan doen en heb ik HKB (honden- en kattenbesluit) gedaan, waarmee je een dierenpension of dierenasiel kunt starten. Zo wilde ik een beetje kijken waar mijn passie lag en welke kant ik op wilde gaan.

Ik werkte hiervoor in het distributiecentrum van het Kruidvat, dus dat is echt totaal ander werk. En ik gaf daarnaast in het weekend les op een andere hondenschool. Ik merkte dat ik gemotiveerd en energievol raakte, en dat ik hier iets mee wilde doen toen ik zag dat mijn adviezen successen creëerden.”

Hoe zou je jouw hondenschool omschrijven in één of enkele zinnen?

“De hondenschool waar je op een positieve manier leert samenwerken met je hond onder begeleiding van ervaren trainers. Dat is ook echt waar wij voor staan. Nu worden de woorden ‘positief trainen’ soms iets teveel benadrukt, zoals dat je alleen maar positief mag zijn. Dit is natuurlijk niet zo. Wij werken niet met correcties, maar we werken wel aan het begrenzen en ombuigen van gedrag. Het voorkomen van ongewenst gedrag is altijd nog een betere optie dan het naderhand te moeten afleren. Iets moeten afleren duurt namelijk veel langer.”

“Mijn hondenschool is toegankelijk voor iedereen, ongeacht welk ras je hebt.”

Alice Hageman – Eigenaresse Hondenschool Lingewaard

Waarin onderscheid jouw hondenschool zich van anderen?

“Ik denk niet dat wij ons moeten onderscheiden van andere hondenscholen. Wat ik liever zie is dat we samenwerken, want je werkt altijd voor hetzelfde doel. Andere hondenscholen zie ik niet als concurrenten. Je hebt verschillende hondenscholen, maar het doel is altijd hetzelfde. Op de juiste manier de hond proberen verder te krijgen in hetgeen waar hij geschikt voor is en ook blij van wordt.”

Waar zie je jouw hondenschool over 5 jaar?

“Dat vind ik een moeilijke vraag. Je wilt natuurlijk altijd vernieuwingen creëren en je probeert altijd zoveel mogelijk aan de vraag van de cursisten te voldoen. Ik heb heel veel ideeën, maar ik ga daarin niet proberen om een bepaald streven te halen voor die 5 jaar. Dat kan dan vaak alleen maar tot teleurstellingen leiden. Ik denk dat wanneer je ergens het uiterste uit wilt halen, je er juist de tijd voor moet nemen en niet dingen te overhaast moet gaan doen. Dan raak je het overzicht ook kwijt. Dus ik denk dat het doel het belangrijkste is en hoe je bij dat doel komt is voor iedereen heel anders.”

Welke cursussen en trainingen bieden jullie aan?

“Wij geven sowieso alles vanaf puppy tot hogere klassen. Dus als je aankomt en je hebt net een pup ga je een puppycursus doen. Zou je dan een vervolg willen doen kom je in de pubercursus terecht. Dan hebben we daar ook weer twee vervolgcursussen van, en ga je dus elke keer steeds meer specificeren. De oefeningen worden steeds wat moeilijker en er komt steeds meer zelfbeheersing bij kijken. Daarnaast hebben we ook klasjes voor wat angstigere honden en is een een cursus Geurdetectie, Teambuilding en Agility. Voor ieder wat wils dus!”

Wat voor tips zou je aan iemand willen geven die net een puppy heeft aangeschaft?

“Sowieso is het altijd héél belangrijk om een puppycursus te gaan volgen. En heb het geduld tijdens de opvoeding. De meeste mensen willen vaak te snel verbetering zien in de trainingen. Maar het zijn nog baby’s, dus het gaat allemaal niet zo snel. Ik vind het altijd het belangrijkste dat de hond plezier heeft in hetgeen wat hij samen met de eigenaar doet en dat je een training altijd goed en leuk afsluit. Vooral voor de pups is het belangrijk dat je een oefening zodanig creëert dat het voor de hond leuk en haalbaar blijft. Zo blijft de hond gemotiveerd voor de volgende trainingen.”

Wat zijn de grootste voordelen van KennelCare voor jou?

“Sowieso het gebruiksgemak. Ik vind het ook heel fijn om dingen door mijn klanten te laten doen. Voorheen konden mensen zich aanmelden via de mail en moest ik alle informatie handmatig invullen. Het ideale van KennelCare is dat je alle informatie door je klanten in kunt laten vullen. Zij hoeven het maar 1 keer te doen, andersom zou ik bij 12 nieuwe cursisten alles 12 keer moeten invullen. Dat vond ik echt super fijn en gaf mij veel meer rust. En dat ik natuurlijk ook snel alle gegevens kan terugvinden in het systeem.”

Zou je KennelCare aanbevelen bij andere hondenscholen?

“Ja, absoluut. Puur voor het gebruiksgemak. Het enige puntje is dat er veel mogelijkheden in de hondenschool module zitten die wij niet perse nodig hebben. Het zou makkelijk zijn als deze mogelijkheden weggehaald worden, want dan heb je wat meer overzicht. Dit kun je natuurlijk wel aangeven wanneer je van plan bent om te starten met het systeem.”

Wat vind je van de service vanuit KennelCare?

“Ik vind de service heel goed. Jullie blijven het systeem constant verbeteren en die verbeteringen worden ook snel gemaakt. De hulp knop vind ik ook heel fijn.”


Wil je meer interviews lezen met gebruikers van KennelCare of op de hoogte blijven van ons laatste nieuws? Klik hier! Wil je een kijkje nemen op de website van Hondenschool Lingewaard? Klik dan hier.

Lees meer van KennelCare
Van uitdaging naar oplossing: Het succesverhaal van Op Famke’s Pleats en KennelCare
Hoe KennelCare kan bijdragen aan de groei van jouw dierenbedrijf
3 tips om de bezetting in jouw dierenpension te maximaliseren
4 tips om jouw dierenbedrijf hoger in de Google zoekresultaten te krijgen
Hondenpension Sennyards: “Niet alles meer met de hand te hoeven doen, dat was voor ons de doorslag om te starten met KennelCare.”
4 tips om de marketing voor jouw dierenbedrijf persoonlijk te maken
KennelCare blikt terug op een waardevol & succesvol 2022
5 voordelen van e-mail marketing voor jouw trimsalon
Zo zorg je voor een persoonlijke benadering van je trimsalon klanten
Hondenschool Lingewaard: “Het ideale van KennelCare is dat je alle gegevens door je klanten in kunt laten vullen.”
Tips om de decembermaand speciaal te maken voor jouw trimsalon klanten
Het Next Level Event 2022 was een groot succes!
4 redenen waarom een systeem ervoor zorgt dat jij volgend jaar geen zomerstress meer hebt
KennelCare is verhuisd naar nieuwe razendsnelle servers
KennelCare nu nog simpeler én gebruiksvriendelijker
Dierenpension Excellent: “Ik kan overal mijn afspraken inzien en dat vind ik echt een enorme pré.”
De beste planningstool kiezen voor je dierenbedrijf? Wij helpen je!
5 tips om kosten te besparen voor jouw dierenbedrijf
4 tips om van jouw trimsalon een succes te maken
Hondencentrum Dox: “Het systeem neemt je echt werk uit handen en zorgt voor meer tempo in je werkzaamheden.”
Voordelen van een boekingssysteem voor jouw dierenbedrijf
Hier letten potentiële klanten op wanneer ze op zoek zijn naar een puppycursus
4 effectieve online marketing tips voor jouw dierenbedrijf
Nieuwe prijzen voor KennelCare
5 tips om van jouw dierenpension een succes te maken
Heb je een eigen trimsalon? Probeer dan deze 5 valkuilen te voorkomen
Hondenhotel Vlieland: “De klant kan eigenlijk al zijn gegevens zelf invullen en jij hebt daar dus geen werk meer aan.”
5 tips waarmee je no-shows voorkomt in je trimsalon
Met deze 4 tips maak je van een nieuwe klant een vaste klant
Dierenpension de Bommel: “Waar wij heel blij mee zijn is dat het systeem aangepast wordt als we vragen om nieuwe opties.”
5 redenen om cadeaubonnen in te zetten voor jouw trimsalon
Hier letten jouw potentiële klanten op voordat ze kiezen voor een dierenpension
Voordelen van online boeken voor jouw trimsalon
Hondenschool Renga: “KennelCare denkt mee en draagt oplossingen en functies aan die mij weer makkelijker met het systeem laten werken.”
4 besparingstips voor jouw trimsalon
De voordelen van een krachtige reviewpagina voor jouw dierenbedrijf
Deze 5 tips maken de Instagram pagina van jouw dierenpension succesvol
Omzet verhogen? Dit zijn de 6 beste producten om te verkopen
Zo stimuleer je mond-tot-mond reclame voor je hondenschool
2 tips om nog efficiënter te kunnen werken met de vernieuwde KennelCare versie
Dierenpension ‘t Laarbroek: “De grootste voordelen voor ons zijn dat je niet zelf hoeft te tellen hoeveel honden er zijn en continu kunt zien wat je bezetting is.”
De tips van deze week voor optimaal gebruik van de vernieuwde KennelCare versie
7 essentiële onderdelen voor de website van jouw dierenpension
Het is een feit: De compleet vernieuwde versie van KennelCare is gelanceerd!
7 tips om nieuwe klanten te werven voor je trimsalon
The Dog Company: “Automatisering van het inschrijfproces en versturen van e-mails zijn grote voordelen voor ons, het bespaart ons enorm veel tijd.”
Zo digitaliseer je contracten voor je dierenasiel
Zo mis je nooit meer verjaardagen van je dieren
5 tips om klanten een warm welkom te geven in je pension
10 jaar KennelCare: Hoe het allemaal begon
KennelCare updates februari 2022 met het oplichten van klant- en dieropmerkingen, mogelijkheid van wallet betalingen bij het inchecken en meer!
De 7 beste manieren om je bedrijf in de dierenbranche te promoten
Tip voor alle producten: Documenten uploaden
Tip voor alle producten: Kortingscodes toevoegen
KennelCare updates januari 2022 met een vernieuwde Snelstart koppeling, dagopvang dagen annuleren vanuit ‘Mijn account’ en nog veel meer!
Met deze 5 tips hoeft je hond zich nooit meer eenzaam te voelen
Tip voor alle producten: Formulier velden
Wat kun je verwachten van KennelCare in 2022?
Tip voor alle producten: Het toevoegen van taken
KennelCare updates december 2021 met alleen de eerste boeking als concept, een extra optie voor het kortingstarief, een grote verrassing… en meer!
KennelCare blikt terug op 2021
Tip voor hondenscholen: De weekkalender
Dierenpension De Driehoek: “Ik ben echt tevreden over KennelCare. Wij hebben heel veel voordelen gekregen met dit systeem en het is makkelijk in gebruik.”
Tip voor trimsalons: De overzichtelijke agenda en het toevoegen van herhaalde afspraken
KennelCare updates november 2021 met een RSS feed waarmee dierenasielen dieren kunnen tonen op de website, herhaalde afspraken voor trimsalons en meer!
Klantcontact verbeteren? Zo doe je dat!
Tip voor dierenpensions: De planningskalender
Hondencentrum Bijndelsveld: “Mijn vaste klanten kunnen zelf een reservering plaatsen, ik merk dat ze dat heel erg fijn vinden.”
KennelCare updates oktober 2021 met een overzicht van integratie tools, het koppelen van documenten aan klanten of dieren en meer!
Hondenschool Jottem: ”Vroeger had ik een planbord, nu heb ik KennelCare. Dat werkt veel overzichtelijker voor mij”
Succesvolle dagen en enthousiaste reacties op de Dibevo Vakbeurs 2021
KennelCare updates september 2021 met herhaalde taken toevoegen aan je agenda, kennelkaarten voor dierenasielen en meer!
5 redenen waarom een digitale agenda je werk als dierprofessional makkelijker maakt
Puppy’s kunnen al vlak na hun geboorte communiceren met mensen
Kom kennis maken met KennelCare op de Dibevo vakbeurs!
5 tips om meer online verkeer naar je website te genereren
Dit waren de populairste kattenrassen van 2020!
KennelCare updates augustus 2021 met eenvoudig nieuwsbrieven versturen, kennelkaarten stijlen naar wens en meer!
Dierenpensions volgeboekt, de zomervakantie zorgt voor extreme drukte
Antibioticaresistente bacteriën ontdekt in hondenvoer
KennelCare updates juli 2021 met boekingen samenvoegen een nieuw vaccinatieoverzicht en meer!
Meer online reviews verzamelen doe je zo!
KennelCare updates juni 2021 met de lancering van Dierenasiel v1.0 en meer!
Hondenschool 101: ”Je moet het gewoon doen en het zelf ervaren. Gelukkig konden we ook goed bij KennelCare terecht voor vragen en hulp, dus uiteindelijk werd het alleen maar makkelijker”
Dit waren de populairste hondenrassen van 2020!
KennelCare updates mei 2021 met gecombineerde agenda’s en meer!
Hondenschool Goes: ”Ik ben gewoon super tevreden en dat vertel ik ook aan collega’s van andere hondenscholen!”
Dit waren de populairste kattennamen van 2020!
Hondenhotel de Tatelaarhoeve: ”Het is echt een verrijking dat ik nu gewoon de boekingen op meerdere computers bij kan houden”
KennelCare update april 2021 met: vernieuwde formulieren en velden, filters voor het boekingen overzicht en meer!
Dierenpension De Borgelinckshof: ”Ik kan niks bedenken wat ik mis in het systeem, ik heb KennelCare zelf juist ook aanbevolen aan andere dierenpensions”
6 handige Corona functies van KennelCare die je niet mag missen!
Dierenpension Olieke: ”Wij hadden het vrij snel onder de knie! Het is een kwestie van het durven doen”
KennelCare updates maart 2021 met: nieuwe vormgeving, lancering weekkalender, lancering grootboek en meer!
Is jouw bedrijf ‘mobiel vriendelijk’?
Dit waren de populairste hondennamen van 2020!
KennelCare updates februari 2021 met: Klant rechten, dier eigenschappen, In-en-uitchecken ongedaan maken, verplaatsen privélessen en meer!
Dagelijks nieuwe aanmeldingen voor de puppycursus? Zo houd je de planning overzichtelijk!
Januari 2021 update met: Lancering Dierenoppas product, eenvoudig lesdagen verschuiven, e-mails met bijlagen versturen, BTW grondslag en meer!
Ga zelf aan de slag en start gratis met KennelCare

Probeer KennelCare gratis 14 dagen op proef uit, ervaar het gemak en maak kennis met alle mogelijkheden van ons boekingssysteem.

KennelCare account aanmaken - 14 dagen gratis uitproberen

Nieuw, maar vertrouwd: Welkom aniday!

Wij zijn extra enthousiast om jou te laten weten dat we een nieuw hoofdstuk in ons avontuur zijn begonnen. Op woensdagavond 4 oktober, tijdens ons eigen ‘The Next Step’ klantevent in De Vasim in Nijmegen, hebben wij onze nieuwe naam onthuld: aniday.

Door gebruik te maken van onze website ga je akkoord met ons cookiebeleid