fbpx

Geplaatst door

Sanne

op:

30 december 2022

KennelCare blikt terug op een waardevol & succesvol 2022

We begonnen 2022 met een lockdown… hoe lang ging het nog duren? Gelukkig hebben we deze onzekere tijd achter ons kunnen laten en konden we het grootste deel van het jaar weer knallen! Zowel binnen ons systeem, als binnen ons bedrijf hebben er veel positieve, mooie ontwikkelingen plaatsgevonden waar we samen met jullie bij stil willen staan. We nemen jullie mee naar alle hoogtepunten van KennelCare in 2022, dus lees snel verder, want dit wil je niet missen!

KennelCare 10 jaar

Het was een bijzonder jaar voor ons, want KennelCare bestaat 10 jaar! Dit konden we natuurlijk niet zomaar voorbij laten gaan, dus Martijn & Davy hebben als oprichters van KennelCare een aantal vragen beantwoord waarbij alle ins & outs van KennelCare naar boven kwamen.. Heb je het interview nog niet gelezen? Ga dan snel naar de blog waar je o.a. kunt lezen hoe de mannen elkaar ooit hebben leren kennen, wat de reden was om te starten met KennelCare en nog veel meer!

Natuurlijk hebben wij het 10 jarig jubileum ook uitgebreid gevierd met ons team. De hele dag stond in het teken van KennelCare en daar hoorde natuurlijk een blauw taartje en blauwe champagne bij! Gedurende de dag hebben we de leuke activiteiten afgewisseld met een paar drankjes en hebben we het uitje afgesloten met tapas. Kortom, het was een geslaagd feestje.

Indrukwekkende interviews

In het afgelopen jaar hebben we ook weer een aantal van onze klanten mogen interviewen. Dit is voor ons erg interessant, want zo leren we onze klanten op een dieper niveau kennen en natuurlijk blijft het mooi om hen zo passievol over hun beroep te horen praten. Ze vertelden ons o.a. hoe de dierenpensions en hondenscholen zijn ontstaan, wat ze nou zo leuk vinden aan hun werk, hoe ze het werken met KennelCare ervaren en nog veel meer. Ben je benieuwd naar de interviews? Via de onderstaande linkjes kun je ze lezen! 

The Dog Company

“Automatisering van het inschrijfproces en versturen van e-mails zijn grote voordelen voor ons, het bespaart ons enorm veel tijd.”

Dierenpension Laarbroek

“De grootste voordelen voor ons zijn dat je niet zelf hoeft te tellen hoeveel honden er zijn en continu kunt zien wat je bezetting is.”

Hondenschool Renga

“KennelCare denkt mee en draagt oplossingen en functies aan die mij weer makkelijker met het systeem laten werken.”

Dierenpension de Bommel

“Waar wij heel blij mee zijn is dat het systeem aangepast wordt als we vragen om nieuwe opties.”

Hondenhotel Vlieland

“De klant kan eigenlijk al zijn gegevens zelf invullen en jij hebt daar dus geen werk meer aan.”

Hondencentrum Dox

“Het systeem neemt je echt werk uit handen en zorgt voor meer tempo in je werkzaamheden.”

Dierenpension Excellent

“Ik kan overal mijn afspraken inzien en dat vind ik echt een enorme pré.”

Hondenschool Lingewaard

“Het ideale van KennelCare is dat je alle gegevens door je klanten in kunt laten vullen.”

De belangrijkste KennelCare updates

Ons development team heeft het afgelopen jaar niet stil gezeten. Zo hebben we weer veel nieuwe functies ontwikkeld en bestaande functies verbeterd. Om er zeker van te zijn dat je niks hebt gemist, zetten we de grootste, belangrijkste updates nog een keer voor je op een rijtje!

Trainingsherinneringsmail versturen

Je kunt zelf instellen hoeveel dagen voor een les je klanten een mail ontvangen. Het template voor de mail kun je instellen bij ‘Instellingen’ > ‘E-mail instellingen’ > ‘E-mail templates’.

Klassenplan

Dit is een centraal plan dat bij elke les beschikbaar is en bestaat uit een document en beschrijving van het klasplan. Het is mogelijk om op de specifieke klaspagina een centraal klassenplan toe te voegen, zodat die bij elke les van die klas beschikbaar is.

Redesign 1.0

Het design van KennelCare is compleet vernieuwd. We hebben het uiterlijk voornamelijk gericht op eenvoud en overzicht en dat zie je terug in de moderne, strakke indeling van pagina’s, we hebben snelheidsverbeteringen doorgevoerd, navigeren is nog eenvoudiger door ons nieuwe menu, een splinternieuwe App Store en nog veel meer!

Snelkoppelingen voor al je favoriete pagina’s

Vanuit het dashboard kun je nu extreem snel switchen tussen je favoriete pagina’s in KennelCare. Je voegt de snelkoppelingen toe door links bovenin het menu te klikken op ‘Snelkoppeling toev.’

Filters worden opgeslagen

Filters bij bijv. het dagoverzicht, klantenoverzicht en kennelkaarten worden (per medewerker) automatisch opgeslagen. Zo hoef je niet continu opnieuw filters te selecteren wanneer je schakelt tussen verschillende pagina’s.

Nieuwe tekst-editors

We hebben alle tekst velden (bijv. bij e-mails versturen, contracten toevoegen, etc.) vervangen door nieuwe tekst-editors waarmee je eenvoudiger je tekst kunt opmaken zoals dikgedrukt, schuin, onderstreept, kleuren en lettergrootte. Maar je kunt ook in een handomdraai een link, tabel of afbeelding toevoegen, tekst uitlijnen en (met of zonder opmaak) je tekst direct vanuit Word in de tekst-editor plakken.

Dierenpension abonnementen vernieuwd

Het is mogelijk dat de klant in zijn boeking x aantal keer totaal, x aantal keer een specifieke dag, en x aantal dagen van te voren een dag kan veranderen. Daarnaast kun je nu een vast maand tarief instellen voor je klanten.

Nieuwe e-mail opties hondenschool

Je kunt nu filteren op training, zodat je naar de klanten die hier een boeking op hebben een mail kunt versturen. Daarnaast is er een optie bijgekomen om naar mensen die een privéles hebben geboekt een herinnering te versturen.

Grote update trimsalon module

Je voegt in slechts enkele stappen snel en eenvoudig je afspraak toe en kunt deze direct koppelen aan een medewerker, je kunt bij een afspraak notities, afbeeldingen en prijsafspraken terugzien die toegevoegd zijn bij vorige afspraken, je bepaalt zelf wanneer en hoe vaak een afspraak moet terugkomen in je agenda en meer!

Nieuwe filters e-mail campagnes

Je kunt nu ook filteren met welke module klanten een boeking hebben geplaatst, zodat je bijv. alleen naar je dierenpension klanten een mail kunt sturen. Daarnaast kun je binnen de hondenschool module ook filteren op trainingen, zodat je bijv. alleen naar de klanten die deelnemen aan jouw behendigheidstraining een mail kunt versturen.

Creëer je eigen kolom weergave

Je bepaalt zelf de gehele indeling van je rapporten en deze wordt automatisch opgeslagen. De kolommen kunnen aangepast worden in de breedte en je kunt ze verschuiven in een volgorde waar jij fijn mee werkt.

Mogelijkheid om rassen te kruisen

Voorheen was het bij het toevoegen van een dier alleen mogelijk om 1 ras uit de lijst aan te klikken, maar nu kun je ook meerdere rassen met elkaar kruisen.

Dieren sorteren en groeperen

Voorheen stonden twee dieren van dezelfde klant bij zowel aankomsten als vertrekken niet bij elkaar gegroepeerd op het dashboard. Dit hebben we aangepast. Je kunt nu ook zelf sorteren via de drie puntjes in de ‘aankomsten’ en ‘vertrekken’ kolom.

Filter om verlopen klassen te tonen

Voor de hondenscholen is het nu mogelijk om in het trainingen/klassen overzicht verlopen klassen te archiveren d.m.v. de filter ‘Toon verlopen klassen’.

Meerdere dieren in- en uitchecken via het dashboard

Je kunt nu alle dieren tegelijk in- of uitchecken via het dashboard. Zo hoef je niet meer elk dier af te gaan om ze apart in of uit te checken.

Redesign 2.0

Sinds de lancering van redesign 1.0 zijn we druk bezig geweest om KennelCare nog simpeler, gebruiksvriendelijker en sneller te maken. Zo heeft het systeem een nieuwe uitstraling met minder kleuren, een simpeler menu, een vernieuwde weergave voor mobiel, handige filters binnen handbereik, verplaatste snelle actie menu’s, een vernieuwde zoekpagina en worden pagina’s sneller ingeladen.

Het Next Level Event

Na een lange tijd zonder evenementen door de Corona crisis, konden wij dit jaar eindelijk weer het Next Level Event organiseren. En wat waren het drie enorm succesvolle en waardevolle dagen! Tijdens het event hebben wij dierenpensions, trimsalons en hondenscholen kennis laten maken met het KennelCare systeem. Het enthousiasme vanuit iedereen was groot en dat zorgde bij ons team natuurlijk ook voor blije gezichten. Lees de blog om erachter te komen hoe de event dagen eruit zagen en hoe ons team het heeft ervaren.

Referral: Tip een vriend/collega

We hebben in het afgelopen jaar een nieuwe functionaliteit gelanceerd genaamd: Tip een vriend/collega (Referral), welke je kunt vinden in ‘Mijn KennelCare.’ Via deze pagina kan je d.m.v. een unieke link vrienden/collega’s op de hoogte brengen van ons systeem. Zorg jij ervoor dat ze daadwerkelijk aan de slag gaan met KennelCare? Dan ontvangen jullie beiden € 50,- korting op jullie volgende maandfactuur. Bekijk ons handige referral stappenplan voor meer uitleg over het aanmelden van vrienden/collega’s.


Enorm bedankt voor het vertrouwen in KennelCare en de fijne samenwerkingen in 2022. We wensen iedereen een feestelijke oudejaarsavond & een gezond, succesvol 2023 met natuurlijk jullie geliefde viervoeters!

Lees meer van KennelCare
Van uitdaging naar oplossing: Het succesverhaal van Op Famke’s Pleats en KennelCare
Hoe KennelCare kan bijdragen aan de groei van jouw dierenbedrijf
3 tips om de bezetting in jouw dierenpension te maximaliseren
4 tips om jouw dierenbedrijf hoger in de Google zoekresultaten te krijgen
Hondenpension Sennyards: “Niet alles meer met de hand te hoeven doen, dat was voor ons de doorslag om te starten met KennelCare.”
4 tips om de marketing voor jouw dierenbedrijf persoonlijk te maken
KennelCare blikt terug op een waardevol & succesvol 2022
5 voordelen van e-mail marketing voor jouw trimsalon
Zo zorg je voor een persoonlijke benadering van je trimsalon klanten
Hondenschool Lingewaard: “Het ideale van KennelCare is dat je alle gegevens door je klanten in kunt laten vullen.”
Tips om de decembermaand speciaal te maken voor jouw trimsalon klanten
Het Next Level Event 2022 was een groot succes!
4 redenen waarom een systeem ervoor zorgt dat jij volgend jaar geen zomerstress meer hebt
KennelCare is verhuisd naar nieuwe razendsnelle servers
KennelCare nu nog simpeler én gebruiksvriendelijker
Dierenpension Excellent: “Ik kan overal mijn afspraken inzien en dat vind ik echt een enorme pré.”
De beste planningstool kiezen voor je dierenbedrijf? Wij helpen je!
5 tips om kosten te besparen voor jouw dierenbedrijf
4 tips om van jouw trimsalon een succes te maken
Hondencentrum Dox: “Het systeem neemt je echt werk uit handen en zorgt voor meer tempo in je werkzaamheden.”
Voordelen van een boekingssysteem voor jouw dierenbedrijf
Hier letten potentiële klanten op wanneer ze op zoek zijn naar een puppycursus
4 effectieve online marketing tips voor jouw dierenbedrijf
Nieuwe prijzen voor KennelCare
5 tips om van jouw dierenpension een succes te maken
Heb je een eigen trimsalon? Probeer dan deze 5 valkuilen te voorkomen
Hondenhotel Vlieland: “De klant kan eigenlijk al zijn gegevens zelf invullen en jij hebt daar dus geen werk meer aan.”
5 tips waarmee je no-shows voorkomt in je trimsalon
Met deze 4 tips maak je van een nieuwe klant een vaste klant
Dierenpension de Bommel: “Waar wij heel blij mee zijn is dat het systeem aangepast wordt als we vragen om nieuwe opties.”
5 redenen om cadeaubonnen in te zetten voor jouw trimsalon
Hier letten jouw potentiële klanten op voordat ze kiezen voor een dierenpension
Voordelen van online boeken voor jouw trimsalon
Hondenschool Renga: “KennelCare denkt mee en draagt oplossingen en functies aan die mij weer makkelijker met het systeem laten werken.”
4 besparingstips voor jouw trimsalon
De voordelen van een krachtige reviewpagina voor jouw dierenbedrijf
Deze 5 tips maken de Instagram pagina van jouw dierenpension succesvol
Omzet verhogen? Dit zijn de 6 beste producten om te verkopen
Zo stimuleer je mond-tot-mond reclame voor je hondenschool
2 tips om nog efficiënter te kunnen werken met de vernieuwde KennelCare versie
Dierenpension ‘t Laarbroek: “De grootste voordelen voor ons zijn dat je niet zelf hoeft te tellen hoeveel honden er zijn en continu kunt zien wat je bezetting is.”
De tips van deze week voor optimaal gebruik van de vernieuwde KennelCare versie
7 essentiële onderdelen voor de website van jouw dierenpension
Het is een feit: De compleet vernieuwde versie van KennelCare is gelanceerd!
7 tips om nieuwe klanten te werven voor je trimsalon
The Dog Company: “Automatisering van het inschrijfproces en versturen van e-mails zijn grote voordelen voor ons, het bespaart ons enorm veel tijd.”
Zo digitaliseer je contracten voor je dierenasiel
Zo mis je nooit meer verjaardagen van je dieren
5 tips om klanten een warm welkom te geven in je pension
10 jaar KennelCare: Hoe het allemaal begon
KennelCare updates februari 2022 met het oplichten van klant- en dieropmerkingen, mogelijkheid van wallet betalingen bij het inchecken en meer!
De 7 beste manieren om je bedrijf in de dierenbranche te promoten
Tip voor alle producten: Documenten uploaden
Tip voor alle producten: Kortingscodes toevoegen
KennelCare updates januari 2022 met een vernieuwde Snelstart koppeling, dagopvang dagen annuleren vanuit ‘Mijn account’ en nog veel meer!
Met deze 5 tips hoeft je hond zich nooit meer eenzaam te voelen
Tip voor alle producten: Formulier velden
Wat kun je verwachten van KennelCare in 2022?
Tip voor alle producten: Het toevoegen van taken
KennelCare updates december 2021 met alleen de eerste boeking als concept, een extra optie voor het kortingstarief, een grote verrassing… en meer!
KennelCare blikt terug op 2021
Tip voor hondenscholen: De weekkalender
Dierenpension De Driehoek: “Ik ben echt tevreden over KennelCare. Wij hebben heel veel voordelen gekregen met dit systeem en het is makkelijk in gebruik.”
Tip voor trimsalons: De overzichtelijke agenda en het toevoegen van herhaalde afspraken
KennelCare updates november 2021 met een RSS feed waarmee dierenasielen dieren kunnen tonen op de website, herhaalde afspraken voor trimsalons en meer!
Klantcontact verbeteren? Zo doe je dat!
Tip voor dierenpensions: De planningskalender
Hondencentrum Bijndelsveld: “Mijn vaste klanten kunnen zelf een reservering plaatsen, ik merk dat ze dat heel erg fijn vinden.”
KennelCare updates oktober 2021 met een overzicht van integratie tools, het koppelen van documenten aan klanten of dieren en meer!
Hondenschool Jottem: ”Vroeger had ik een planbord, nu heb ik KennelCare. Dat werkt veel overzichtelijker voor mij”
Succesvolle dagen en enthousiaste reacties op de Dibevo Vakbeurs 2021
KennelCare updates september 2021 met herhaalde taken toevoegen aan je agenda, kennelkaarten voor dierenasielen en meer!
5 redenen waarom een digitale agenda je werk als dierprofessional makkelijker maakt
Puppy’s kunnen al vlak na hun geboorte communiceren met mensen
Kom kennis maken met KennelCare op de Dibevo vakbeurs!
5 tips om meer online verkeer naar je website te genereren
Dit waren de populairste kattenrassen van 2020!
KennelCare updates augustus 2021 met eenvoudig nieuwsbrieven versturen, kennelkaarten stijlen naar wens en meer!
Dierenpensions volgeboekt, de zomervakantie zorgt voor extreme drukte
Antibioticaresistente bacteriën ontdekt in hondenvoer
KennelCare updates juli 2021 met boekingen samenvoegen een nieuw vaccinatieoverzicht en meer!
Meer online reviews verzamelen doe je zo!
KennelCare updates juni 2021 met de lancering van Dierenasiel v1.0 en meer!
Hondenschool 101: ”Je moet het gewoon doen en het zelf ervaren. Gelukkig konden we ook goed bij KennelCare terecht voor vragen en hulp, dus uiteindelijk werd het alleen maar makkelijker”
Dit waren de populairste hondenrassen van 2020!
KennelCare updates mei 2021 met gecombineerde agenda’s en meer!
Hondenschool Goes: ”Ik ben gewoon super tevreden en dat vertel ik ook aan collega’s van andere hondenscholen!”
Dit waren de populairste kattennamen van 2020!
Hondenhotel de Tatelaarhoeve: ”Het is echt een verrijking dat ik nu gewoon de boekingen op meerdere computers bij kan houden”
KennelCare update april 2021 met: vernieuwde formulieren en velden, filters voor het boekingen overzicht en meer!
Dierenpension De Borgelinckshof: ”Ik kan niks bedenken wat ik mis in het systeem, ik heb KennelCare zelf juist ook aanbevolen aan andere dierenpensions”
6 handige Corona functies van KennelCare die je niet mag missen!
Dierenpension Olieke: ”Wij hadden het vrij snel onder de knie! Het is een kwestie van het durven doen”
KennelCare updates maart 2021 met: nieuwe vormgeving, lancering weekkalender, lancering grootboek en meer!
Is jouw bedrijf ‘mobiel vriendelijk’?
Dit waren de populairste hondennamen van 2020!
KennelCare updates februari 2021 met: Klant rechten, dier eigenschappen, In-en-uitchecken ongedaan maken, verplaatsen privélessen en meer!
Dagelijks nieuwe aanmeldingen voor de puppycursus? Zo houd je de planning overzichtelijk!
Januari 2021 update met: Lancering Dierenoppas product, eenvoudig lesdagen verschuiven, e-mails met bijlagen versturen, BTW grondslag en meer!
Ga zelf aan de slag en start gratis met KennelCare

Probeer KennelCare gratis 14 dagen op proef uit, ervaar het gemak en maak kennis met alle mogelijkheden van ons boekingssysteem.

KennelCare account aanmaken - 14 dagen gratis uitproberen

Nieuw, maar vertrouwd: Welkom aniday!

Wij zijn extra enthousiast om jou te laten weten dat we een nieuw hoofdstuk in ons avontuur zijn begonnen. Op woensdagavond 4 oktober, tijdens ons eigen ‘The Next Step’ klantevent in De Vasim in Nijmegen, hebben wij onze nieuwe naam onthuld: aniday.

Door gebruik te maken van onze website ga je akkoord met ons cookiebeleid