Volg een gratis rondleiding door KennelCare Plan een demo
Logo KennelCare 2020

Geplaatst door

Sanne

op:

7 januari 2022

KennelCare updates december 2021 met alleen de eerste boeking als concept, een extra optie voor het kortingstarief, een grote verrassing… en meer!

Zoals jullie weten blijven wij met ons team onze producten dagelijks verbeteren en komen wij maandelijks met een KennelCare updates overzicht. Naast de nodige updates en bug fixes in het gehele systeem, hebben wij deze maand vijf nieuwe functies gelanceerd. Zo is het nu mogelijk om alleen de eerste boeking van een nieuwe klant als concept binnen te laten komen, kan er een korting van een vast bedrag of percentage ingesteld worden per dag als een klant meerdere dagen een overnachting heeft geboekt, kunnen activiteiten afgevinkt worden, kun je bij boekingen van wandelingen op meerdere dagen één dag van deze wandelingen los annuleren en kunnen klanten x aantal dagen van tevoren een boeking annuleren. 

Naast bovenstaande updates zijn we met nog een grote update bezig. Hier zijn we achter de schermen erg druk mee en we willen jullie alvast een tipje van de sluier verklappen. Lees snel verder om erachter te komen waar we het over hebben en natuurlijk voor de andere updates in het systeem!

Eerste boeking als concept (Dierenpension)

Een nieuwe boeking vanuit het ‘Mijn account’ komt standaard binnen als concept boeking. Zo kun je de boeking eerst controleren, zonder dat deze direct in de planning komt te staan. Dit kun je uitzetten, waardoor boekingen vanuit het ‘Mijn account’ direct worden goedgekeurd (dus niet meer eerst als concept). Nu is daar een handige functie bijgekomen die je kunt activeren. Hierbij komt alleen de eerste boeking van een nieuwe klant als concept boeking binnen en de volgende boekingen van deze klant worden direct goedgekeurd. Deze functie zet je aan bij ‘Instellingen’ > ‘Dierenpension instellingen’ > zet het schuifje op groen bij ‘Wil je dat nieuwe klanten (zonder boekingen) eerst binnen komen als concept?’.

Vaste korting per dag bij meerdere overnachtingen (Dierenpension)

Bovenop onze zeer uitgebreide instelmogelijkheden voor tarieven, hebben we nu nog een extra optie voor kortingstarieven toegevoegd. Wanneer je klanten meerdere overnachtingen achter elkaar hebben geboekt, kun je een korting van een vast bedrag of percentage instellen. Deze korting geldt dan over de dagprijs. Dus stel een overnachting kost 10 euro en je stelt een korting van 10% in, betaalt je klant 9 euro per dag. Ga naar ‘Instellingen’ > ‘Dierenpension instellingen’ > ‘Tarieven dieren’ > Klik op ‘Tarief wijzigen/Tarief toevoegen’ > Klik bij ‘Overnachtingen tarieven’ op ‘geavanceerd’ > Kies voor een vast bedrag/percentage en bepaal vanaf welk aantal dagen de korting geldt.

Afvinken van activiteiten (Dierenpension)

Er zijn een aantal activiteiten die je vrijwel elke dag doet, zoals het toedienen van medicijnen aan de dieren. Het is nu mogelijk om goed bij te houden of je deze activiteiten hebt gedaan door ze elke dag af te vinken.

Eén wandeling op boeking met meerdere wandelingen kunnen annuleren (Uitlaatservice)

Wanneer een klant een boeking heeft geplaatst met meerdere wandelingen op verschillende dagen, was het voorheen niet mogelijk om één van deze wandelingen te annuleren. Nu is het mogelijk om één dag van deze wandelingen los te annuleren, zonder dat de andere wandelingen ook geannuleerd worden.

Boeking annuleren tot x aantal dagen van tevoren (Dierenpension)

Het is nu mogelijk voor klanten om in het ‘Mijn account’ een boeking zelf te annuleren. Dit kan tot de dag waarop de dagopvang/overnachting plaatsvindt, maar ook tot een bepaald aantal dagen van tevoren. Je kunt dit instellen bij ‘Instellingen’ > ‘Online boeken portal’ > ‘Boekingen wijzigen in mijn account’ > ‘Boeking annulering door klant’.

De grote verrassing: Nieuwe versie van KennelCare!

Onze harde werkers van het development team zijn al een aantal maanden druk bezig met een nieuwe versie van KennelCare. Ze zijn bezig met een compleet redesign van het systeem, om alle pagina’s nog eenvoudiger te maken voor onze klanten. Je kunt hier helemaal op je eigen tempo aan wennen, want het is mogelijk om te allen tijde terug te gaan naar het oude design. Er komt een schuifje op elke pagina te staan waarmee je op ieder moment kunt switchen. Wanneer de nieuwe versie van KennelCare klaar is en live gaat, zullen we je uiteraard op de hoogte brengen en meer informatie geven.

Andere recente updates in KennelCare

Algemene updates:

  • Bij een vaccinatie kun je een geldigheid opgeven. Als deze is ingevuld, kun je de vaccinatiedatum opgeven en berekent het systeem zelf aan de hand van de geldigheid wanneer de vaccinatie verloopt.
  • De wallet is rechtstreeks aan te passen ipv alleen een betaling naar de wallet te kunnen verplaatsen.

Dierenpension updates:

  • De strippenkaart hoeveelheid kan op de boekingspagina worden aangepast.
  • De kamer keuze in het ‘Mijn account’ wordt alleen getoond wanneer het van toepassing is.

Hondenschool updates:

  • De strippenkaart hoeveelheid kan op de boekingspagina worden aangepast.
  • De keuze inloop hoeveelheid lessen wat iemand mag afnemen is ook naderhand aan te passen op de boekingspagina.
  • Als een klant zich heeft afgemeld via het ‘Mijn account’ voor een les, kun je via het dashboard bij bekijk deelnemers (waar je de aanwezigheid aanpast) zien wanneer ze zich hebben afgemeld.

Klik hier voor de nieuwste blogs en alle updates per maand!

Lees meer van KennelCare
Wat kun je verwachten van KennelCare in 2022?
Tip voor alle producten: Het toevoegen van taken
KennelCare updates december 2021 met alleen de eerste boeking als concept, een extra optie voor het kortingstarief, een grote verrassing… en meer!
KennelCare blikt terug op 2021
Tip voor hondenscholen: De weekkalender
Dierenpension De Driehoek: “Ik ben echt tevreden over KennelCare. Wij hebben heel veel voordelen gekregen met dit systeem en het is makkelijk in gebruik.”
Tip voor trimsalons: De overzichtelijke agenda en het toevoegen van herhaalde afspraken
KennelCare updates november 2021 met een RSS feed waarmee dierenasielen dieren kunnen tonen op de website, herhaalde afspraken voor trimsalons en meer!
Klantcontact verbeteren? Zo doe je dat!
Tip voor dierenpensions: De planningskalender
Hondencentrum Bijndelsveld: “Mijn vaste klanten kunnen zelf een reservering plaatsen, ik merk dat ze dat heel erg fijn vinden.”
KennelCare updates oktober 2021 met een overzicht van integratie tools, het koppelen van documenten aan klanten of dieren en meer!
Hondenschool Jottem: ”Vroeger had ik een planbord, nu heb ik KennelCare. Dat werkt veel overzichtelijker voor mij”
Succesvolle dagen en enthousiaste reacties op de Dibevo Vakbeurs 2021
KennelCare updates september 2021 met herhaalde taken toevoegen aan je agenda, kennelkaarten voor dierenasielen en meer!
5 redenen waarom een digitale agenda je werk als dierprofessional makkelijker maakt
Puppy’s kunnen al vlak na hun geboorte communiceren met mensen
Kom kennis maken met KennelCare op de Dibevo vakbeurs!
5 tips om meer online verkeer naar je website te genereren
Dit waren de populairste kattenrassen van 2020!
KennelCare updates augustus 2021 met eenvoudig nieuwsbrieven versturen, kennelkaarten stijlen naar wens en meer!
Dierenpensions volgeboekt, de zomervakantie zorgt voor extreme drukte
Antibioticaresistente bacteriën ontdekt in hondenvoer
KennelCare updates juli 2021 met boekingen samenvoegen een nieuw vaccinatieoverzicht en meer!
Meer online reviews verzamelen doe je zo!
KennelCare updates juni 2021 met de lancering van Dierenasiel v1.0 en meer!
Hondenschool 101: ”Je moet het gewoon doen en het zelf ervaren. Gelukkig konden we ook goed bij KennelCare terecht voor vragen en hulp, dus uiteindelijk werd het alleen maar makkelijker”
Dit waren de populairste hondenrassen van 2020!
KennelCare updates mei 2021 met gecombineerde agenda’s en meer!
Hondenschool Goes: ”Ik ben gewoon super tevreden en dat vertel ik ook aan collega’s van andere hondenscholen!”
Dit waren de populairste kattennamen van 2020!
Hondenhotel de Tatelaarhoeve: ”Het is echt een verrijking dat ik nu gewoon de boekingen op meerdere computers bij kan houden”
KennelCare update april 2021 met: vernieuwde formulieren en velden, filters voor het boekingen overzicht en meer!
Dierenpension De Borgelinckshof: ”Ik kan niks bedenken wat ik mis in het systeem, ik heb KennelCare zelf juist ook aanbevolen aan andere dierenpensions”
6 handige Corona functies van KennelCare die je niet mag missen!
Dierenpension Olieke: ”Wij hadden het vrij snel onder de knie! Het is een kwestie van het durven doen”
KennelCare updates maart 2021 met: nieuwe vormgeving, lancering weekkalender, lancering grootboek en meer!
Is jouw bedrijf ‘mobiel vriendelijk’?
Dit waren de populairste hondennamen van 2020!
KennelCare updates februari 2021 met: Klant rechten, dier eigenschappen, In-en-uitchecken ongedaan maken, verplaatsen privélessen en meer!
Dagelijks nieuwe aanmeldingen voor de puppycursus? Zo houd je de planning overzichtelijk!
Januari 2021 update met: Lancering Dierenoppas product, eenvoudig lesdagen verschuiven, e-mails met bijlagen versturen, BTW grondslag en meer!
10 redenen om juist nu over te stappen naar een online plannings- en boekingssysteem voor dierprofessionals
December 2020 update met: Annuleringsverzekering, periodieke dagopvang (week-/maandfactuur), iCal agenda’s en handige marketing tools
November 2020 update met: Voorkom piekdrukte met ‘Voorkeurstijd’, sneller je klant selecteren bij boeken, prijs per kamer, exporteren naar boekhoudprogramma’s en een flink verbeterd hondenschool product
Oktober 2020 update met: Vernieuwde Mijn KennelCare omgeving, nieuwe abonnementen en automatische incasso
September 2020 update met: Lancering Uitlaatservice product
Augustus 2020 update met: Vernieuwde strippenkaart en snel boeking toevoegen
Juli 2020 update met: Creditfacturen, Wallet en Vergrendelen
Juni 2020 update met: Online trimsalon afspraken boeken, nieuwe boekingen overzichten, nieuwe beheerders mogelijkheden en meer.
Mei 2020 update met: Lancering Trimsalon product
April 2020 update met: Klant wijzigingen aan hun boeking laten indienen, schade functies, nieuwe inlogomgeving, snel wisselen van account én een verbeterde bezettingskalender
5 tips rondom het Corona-virus voor professionals in de dierenbranche
Onze website is vernieuwd! Zo vind jij als dierprofessional alles nog sneller
Maart 2020 update met: Boekingen terugdraaien, mededelingen tonen in het Mijn account, nieuwe filters in planning tools, én nieuwe rapporten
Februari 2020 update met: Vernieuwde boekingspagina, verbeterde planningstools en sneller boeken
Januari 2020 update met: Nieuw verblijven-overzicht, betalingsoverzicht, tweestapsverificatie, rekeningen en meer…
December update met: Contracten, Productverkoop, Klant reserveringsherinnering en meer…
Grote november update met: verzamelfacturen, vernieuwde manier van in- en uitchecken en meer…
5 redenen om vandaag nog over te stappen!
Bekijk de updates in 2019 tot zover (KennelCare versie 3.39)
Wat kunt u van KennelCare verwachten in 2019?
Tal van nieuwe functies doorgevoerd in KennelCare 3.21
KennelCare softwareleverancier bij Dibevo
Enthousiast en trots kijken wij terug op onze deelname aan de Dibevo University beurs
Ook 2e editie KennelCare – Next Level Event met succes geslaagd
Bezoek onze KennelCare stand op de Dibevo University!
Succesvolle eerste editie van het KennelCare – Next Level Event
KennelCare breidt online reserveringssysteem uit – v3.5
Aankondiging lancering KennelCare v3.0
Voorbereidingen marketing campagne in volle gang
KennelCare – 2.1
KennelCare – 2.0 Release
KennelCare – 2.0 Beta 1
KennelCare – 1.0
Blijf op de hoogte van onze producten, handige updates, tips en trends

Meld je nu aan en ontvang per mail informatie over het KennelCare systeem. Daarnaast krijg je handige tips voor jou als dierenprofessional die je kunt toepassen in jouw bedrijf.

Ga zelf aan de slag en start gratis met KennelCare

Probeer KennelCare gratis 14 dagen op proef uit, ervaar het gemak en maak kennis met alle mogelijkheden van ons boekingssysteem.

KennelCare account aanmaken - 14 dagen gratis uitproberen

Door gebruik te maken van onze website ga je akkoord met ons cookiebeleid