fbpx
Volg een gratis rondleiding door KennelCare Plan een demo
Logo KennelCare 2020

Geplaatst door

Sanne

op:

11 februari 2022

KennelCare updates januari 2022 met een vernieuwde Snelstart koppeling, dagopvang dagen annuleren vanuit ‘Mijn account’ en nog veel meer!

Zoals jullie weten blijven wij met ons team onze producten dagelijks verbeteren en komen wij maandelijks met een KennelCare updates overzicht. Naast de nodige updates en bug fixes in het gehele systeem, hebben wij deze maand onder andere de volgende vier nieuwe functies gelanceerd. Zo is het nu mogelijk om alleen de administratieve boekingsregels (omzet en btw) te exporteren naar Snelstart, kunnen klanten wanneer ze meerdere dagen op een dagopvang boeking hebben staan, deze annuleren vanuit het ‘Mijn account’, kunnen hondenscholen een trainingsherinneringsmail versturen en kunnen hondenscholen een klassenplan toevoegen op de specifieke klaspagina. Lees snel verder voor meer informatie en de andere updates in het systeem!

Snelstart boekhoudkoppeling vernieuwd (Algemeen)

Voorheen was het met deze boekhoudkoppeling mogelijk om om verkoopfacturen vanuit KennelCare te exporteren naar Snelstart. Dit werd echter niet veel gebruikt, omdat het juist met verkoopboekingen moest gebeuren. Nu hebben wij de boekhoudkoppeling vernieuwd. De verkoopfacturen blijven in KennelCare staan en alleen de administratieve boekingsregels (omzet en btw), gekoppeld aan het juiste grootboeknummer, worden geëxporteerd naar Snelstart. Zo blijven de factuur en de betaling in KennelCare, maar staat de boeking ook in je boekhoudprogramma. Op deze manier klopt je omzet en kun je jouw BTW aangifte doen inclusief de KennelCare facturen. Wil je weten hoe je deze koppeling van KennelCare met Snelstart kunt uitvoeren? Klik dan hier.

Dagopvang dag(en) annuleren vanuit het ‘Mijn account’ (Dierenpension)

Wanneer een klant voor meerdere dagen een dagopvang heeft geboekt, kan de klant nu zelf een dag of meerdere dagen annuleren. De annulering komt binnen als boekingswijziging en je kunt deze (eventueel met mail) goed- of afkeuren. Daarnaast kan een klant ook de totale dagopvang boeking annuleren. Deze komt ook binnen als boekingswijziging en kun je (eventueel met mail) goed- of afkeuren.

Trainingsherinneringsmail versturen (Hondenschool)

Het is nu mogelijk voor hondenscholen om een trainingsherinneringsmail te versturen naar klanten. Je kunt zelf instellen hoeveel dagen voor een les je klanten een mail ontvangen. Het template voor de mail kun je instellen bij ‘Instellingen’ > ‘E-mail instellingen’ > ‘E-mail templates’. Deze mail zal dan voor elke les automatisch verstuurd worden.

Klassenplan (Hondenschool)

We hebben een aantal verzoeken gehad of wij de klaspagina konden upgraden met een centraal klassenplan. Dit is een plan dat bij elke les beschikbaar is en bestaat uit een document en beschrijving van het klasplan. Het is dus nu mogelijk om op de specifieke klaspagina een centraal klassenplan toe te voegen, zodat die bij elke les van die klas beschikbaar is.

Verjaardagen van dieren (Algemeen)

Wanneer een dier jarig is, kun je ervoor kiezen om automatisch de e-mail template voor verjaardagen te versturen naar een klant. Deze functie kun je activeren via ‘Instellingen’ > ‘Dier instellingen’ > ‘Overige dierinstellingen’ > Zet het schuifje op groen bij ‘Automatisch verjaardag mail sturen’.  Ook kun je ervoor kiezen om een notificatie rechts bovenin je scherm te krijgen als een dier jarig is. Wanneer je hierop klikt kom je in het ‘Verjaardagen overzicht’ en kun je op het oranje icoontje klikken om handmatig een mail te sturen. De tekst kun je aanpassen naar wens en je kunt ook een foto toevoegen.

Deze afbeelding heeft een leeg alt-attribuut; de bestandsnaam is Blog-tip-alle-producten-verjaardag-2-1024x211.png
Deze afbeelding heeft een leeg alt-attribuut; de bestandsnaam is Blog-tip-alle-producten-verjaardag-3-1.png
Deze afbeelding heeft een leeg alt-attribuut; de bestandsnaam is Blog-tip-alle-producten-verjaardag-4-1-1024x304.png

Strippenkaart dag annuleren (Dierenpension)

Er is een nieuwe optie voor klanten die gebruikmaken van strippenkaarten. Ze hebben nu de mogelijkheid om x aantal dagen van tevoren een dag te annuleren van de strippenkaart. Hoeveel dagen van tevoren je klanten dit mogen doen, kun je helemaal zelf instellen. Deze functie kun je activeren bij ‘Instellingen’ > ‘Online boeken portal’ > ‘Boekingen wijzigen in mijn account’ > Zet het schuifje op groen bij ‘Strippenkaart dag annuleren’ en vul het aantal dagen in.

Optie voor strippenkaart die gekoppeld is aan meerdere dieren (Dierenpension)

Klanten kunnen ervoor kiezen om een strippenkaart aan te schaffen. Hiermee kopen zij eigenlijk vooraf meerdere dagen in tegen een (vaak) lagere prijs. Normaal kost bijv. een dagopvang 12,50 per dag. Nu koop je bijv. 10 strippen voor 110 euro, dus maar 11 euro per dag. Wanneer een klant normaal gesproken een boeking maakt voor 2 huisdieren, gaat er voor elke dag dat hij beide dieren brengt 1 strip van de strippenkaart af. Dit is dan ook tegen het tarief voor 2 dieren. Door de update die we hebben uitgevoerd, kun je de prijs voor 2 dieren hetzelfde maken en voor 2 dieren 2 strippen rekenen.

Andere recente updates in KennelCare

Algemene updates:

  • Fix: opmaak factuur versturen.
  • Email campagnes: status weergave van verstuurde mails.
  • Wallet en Iban informatie toegevoegd bij klanten overzicht pagina (dit kun je aanzetten als je de kolom aanpast).
  • Op de klant/dier- en boekingspagina’s wordt de notitie balk oranje als er een notitie in staat, zodat het beter opvalt.

Dierenpension updates:

  • Bij de strippenkaart instellingen is er een optie toegevoegd of je geannuleerde dagen wilt meerekenen of niet.
  • Bij de concept boekingen worden diersoort en ras weergegeven en de sortering op aankomst, vertrek- en boekingsdatum is werkend.
  • Als je korting rekent wanneer er voor 2 of meer dieren is geboekt, wordt dit op de overnachting + laatste dag van de dagopvang prijs meegerekend.
  • Fix: speciale prijs voor dier berekening bij de tarief berekening, overnachting + dagopvang gecombineerd.
  • In het ‘Mijn account’ boekingsoverzicht worden strippenkaarten nu ook weergegeven.
  • Actieve strippenkaart wordt getoond wanneer je een losse dagopvang boeking probeert toe te voegen (je zou dan op de strippenkaart boeking een dag toe kunnen voegen).
  • Bij het afkeuren van een concept boeking, worden de reserveringskosten ook gelijk verwijderd (voorheen bleven deze staan).

Hondenschool:

  • Bij de overige instellingen van de hondenschool is er nu een optie om de trainingsinformatie popup weer te geven in het ‘Mijn account’, zodat klanten dit met meer zekerheid gaan lezen.

Trimsalon:

  • Optie om geen emailbevestiging te sturen naar een klant bij het maken van de afspraak.

Klik hier voor de nieuwste blogs en alle updates per maand!

Lees meer van KennelCare
Hondenschool Renga: “KennelCare denkt mee en draagt oplossingen en functies aan die mij weer makkelijker met het systeem laten werken.”
4 besparingstips voor jouw trimsalon
De voordelen van een krachtige reviewpagina voor jouw dierenbedrijf
Deze 5 tips maken de Instagram pagina van jouw dierenpension succesvol
Omzet verhogen? Dit zijn de 6 beste producten om te verkopen
Zo stimuleer je mond-tot-mond reclame voor je hondenschool
2 tips om nog efficiënter te kunnen werken met de vernieuwde KennelCare versie
Dierenpension ’t Laarbroek: “De grootste voordelen voor ons zijn dat je niet zelf hoeft te tellen hoeveel honden er zijn en continu kunt zien wat je bezetting is.”
De tips van deze week voor optimaal gebruik van de vernieuwde KennelCare versie
7 essentiële onderdelen voor de website van jouw dierenpension
Het is een feit: De compleet vernieuwde versie van KennelCare is gelanceerd!
7 tips om nieuwe klanten te werven voor je trimsalon
The Dog Company: “Automatisering van het inschrijfproces en versturen van e-mails zijn grote voordelen voor ons, het bespaart ons enorm veel tijd.”
Zo digitaliseer je contracten voor je dierenasiel
Zo mis je nooit meer verjaardagen van je dieren
5 tips om klanten een warm welkom te geven in je pension
10 jaar KennelCare: Hoe het allemaal begon
KennelCare updates februari 2022 met het oplichten van klant- en dieropmerkingen, mogelijkheid van wallet betalingen bij het inchecken en meer!
De 7 beste manieren om je bedrijf in de dierenbranche te promoten
Tip voor alle producten: Documenten uploaden
Tip voor alle producten: Kortingscodes toevoegen
KennelCare updates januari 2022 met een vernieuwde Snelstart koppeling, dagopvang dagen annuleren vanuit ‘Mijn account’ en nog veel meer!
Met deze 5 tips hoeft je hond zich nooit meer eenzaam te voelen
Tip voor alle producten: Formulier velden
Wat kun je verwachten van KennelCare in 2022?
Tip voor alle producten: Het toevoegen van taken
KennelCare updates december 2021 met alleen de eerste boeking als concept, een extra optie voor het kortingstarief, een grote verrassing… en meer!
KennelCare blikt terug op 2021
Tip voor hondenscholen: De weekkalender
Dierenpension De Driehoek: “Ik ben echt tevreden over KennelCare. Wij hebben heel veel voordelen gekregen met dit systeem en het is makkelijk in gebruik.”
Tip voor trimsalons: De overzichtelijke agenda en het toevoegen van herhaalde afspraken
KennelCare updates november 2021 met een RSS feed waarmee dierenasielen dieren kunnen tonen op de website, herhaalde afspraken voor trimsalons en meer!
Klantcontact verbeteren? Zo doe je dat!
Tip voor dierenpensions: De planningskalender
Hondencentrum Bijndelsveld: “Mijn vaste klanten kunnen zelf een reservering plaatsen, ik merk dat ze dat heel erg fijn vinden.”
KennelCare updates oktober 2021 met een overzicht van integratie tools, het koppelen van documenten aan klanten of dieren en meer!
Hondenschool Jottem: ”Vroeger had ik een planbord, nu heb ik KennelCare. Dat werkt veel overzichtelijker voor mij”
Succesvolle dagen en enthousiaste reacties op de Dibevo Vakbeurs 2021
KennelCare updates september 2021 met herhaalde taken toevoegen aan je agenda, kennelkaarten voor dierenasielen en meer!
5 redenen waarom een digitale agenda je werk als dierprofessional makkelijker maakt
Puppy’s kunnen al vlak na hun geboorte communiceren met mensen
Kom kennis maken met KennelCare op de Dibevo vakbeurs!
5 tips om meer online verkeer naar je website te genereren
Dit waren de populairste kattenrassen van 2020!
KennelCare updates augustus 2021 met eenvoudig nieuwsbrieven versturen, kennelkaarten stijlen naar wens en meer!
Dierenpensions volgeboekt, de zomervakantie zorgt voor extreme drukte
Antibioticaresistente bacteriën ontdekt in hondenvoer
KennelCare updates juli 2021 met boekingen samenvoegen een nieuw vaccinatieoverzicht en meer!
Meer online reviews verzamelen doe je zo!
KennelCare updates juni 2021 met de lancering van Dierenasiel v1.0 en meer!
Hondenschool 101: ”Je moet het gewoon doen en het zelf ervaren. Gelukkig konden we ook goed bij KennelCare terecht voor vragen en hulp, dus uiteindelijk werd het alleen maar makkelijker”
Dit waren de populairste hondenrassen van 2020!
KennelCare updates mei 2021 met gecombineerde agenda’s en meer!
Hondenschool Goes: ”Ik ben gewoon super tevreden en dat vertel ik ook aan collega’s van andere hondenscholen!”
Dit waren de populairste kattennamen van 2020!
Hondenhotel de Tatelaarhoeve: ”Het is echt een verrijking dat ik nu gewoon de boekingen op meerdere computers bij kan houden”
KennelCare update april 2021 met: vernieuwde formulieren en velden, filters voor het boekingen overzicht en meer!
Dierenpension De Borgelinckshof: ”Ik kan niks bedenken wat ik mis in het systeem, ik heb KennelCare zelf juist ook aanbevolen aan andere dierenpensions”
6 handige Corona functies van KennelCare die je niet mag missen!
Dierenpension Olieke: ”Wij hadden het vrij snel onder de knie! Het is een kwestie van het durven doen”
KennelCare updates maart 2021 met: nieuwe vormgeving, lancering weekkalender, lancering grootboek en meer!
Is jouw bedrijf ‘mobiel vriendelijk’?
Dit waren de populairste hondennamen van 2020!
KennelCare updates februari 2021 met: Klant rechten, dier eigenschappen, In-en-uitchecken ongedaan maken, verplaatsen privélessen en meer!
Dagelijks nieuwe aanmeldingen voor de puppycursus? Zo houd je de planning overzichtelijk!
Januari 2021 update met: Lancering Dierenoppas product, eenvoudig lesdagen verschuiven, e-mails met bijlagen versturen, BTW grondslag en meer!
10 redenen om juist nu over te stappen naar een online plannings- en boekingssysteem voor dierprofessionals
December 2020 update met: Annuleringsverzekering, periodieke dagopvang (week-/maandfactuur), iCal agenda’s en handige marketing tools
November 2020 update met: Voorkom piekdrukte met ‘Voorkeurstijd’, sneller je klant selecteren bij boeken, prijs per kamer, exporteren naar boekhoudprogramma’s en een flink verbeterd hondenschool product
Oktober 2020 update met: Vernieuwde Mijn KennelCare omgeving, nieuwe abonnementen en automatische incasso
September 2020 update met: Lancering Uitlaatservice product
Augustus 2020 update met: Vernieuwde strippenkaart en snel boeking toevoegen
Juli 2020 update met: Creditfacturen, Wallet en Vergrendelen
Juni 2020 update met: Online trimsalon afspraken boeken, nieuwe boekingen overzichten, nieuwe beheerders mogelijkheden en meer.
Mei 2020 update met: Lancering Trimsalon product
April 2020 update met: Klant wijzigingen aan hun boeking laten indienen, schade functies, nieuwe inlogomgeving, snel wisselen van account én een verbeterde bezettingskalender
5 tips rondom het Corona-virus voor professionals in de dierenbranche
Onze website is vernieuwd! Zo vind jij als dierprofessional alles nog sneller
Maart 2020 update met: Boekingen terugdraaien, mededelingen tonen in het Mijn account, nieuwe filters in planning tools, én nieuwe rapporten
Februari 2020 update met: Vernieuwde boekingspagina, verbeterde planningstools en sneller boeken
Januari 2020 update met: Nieuw verblijven-overzicht, betalingsoverzicht, tweestapsverificatie, rekeningen en meer…
December update met: Contracten, Productverkoop, Klant reserveringsherinnering en meer…
Grote november update met: verzamelfacturen, vernieuwde manier van in- en uitchecken en meer…
5 redenen om vandaag nog over te stappen!
Bekijk de updates in 2019 tot zover (KennelCare versie 3.39)
Wat kunt u van KennelCare verwachten in 2019?
Tal van nieuwe functies doorgevoerd in KennelCare 3.21
KennelCare softwareleverancier bij Dibevo
Enthousiast en trots kijken wij terug op onze deelname aan de Dibevo University beurs
Ook 2e editie KennelCare – Next Level Event met succes geslaagd
Bezoek onze KennelCare stand op de Dibevo University!
Succesvolle eerste editie van het KennelCare – Next Level Event
KennelCare breidt online reserveringssysteem uit – v3.5
Aankondiging lancering KennelCare v3.0
Voorbereidingen marketing campagne in volle gang
KennelCare – 2.1
KennelCare – 2.0 Release
KennelCare – 2.0 Beta 1
KennelCare – 1.0
Blijf op de hoogte van onze producten, handige updates, tips en trends

Meld je nu aan en ontvang per mail informatie over het KennelCare systeem. Daarnaast krijg je handige tips voor jou als dierenprofessional die je kunt toepassen in jouw bedrijf.

Ga zelf aan de slag en start gratis met KennelCare

Probeer KennelCare gratis 14 dagen op proef uit, ervaar het gemak en maak kennis met alle mogelijkheden van ons boekingssysteem.

KennelCare account aanmaken - 14 dagen gratis uitproberen

Door gebruik te maken van onze website ga je akkoord met ons cookiebeleid