fbpx

Geplaatst door

Sanne

op:

11 februari 2022

KennelCare updates januari 2022 met een vernieuwde Snelstart koppeling, dagopvang dagen annuleren vanuit ‘Mijn account’ en nog veel meer!

Zoals jullie weten blijven wij met ons team onze producten dagelijks verbeteren en komen wij maandelijks met een KennelCare updates overzicht. Naast de nodige updates en bug fixes in het gehele systeem, hebben wij deze maand onder andere de volgende vier nieuwe functies gelanceerd. Zo is het nu mogelijk om alleen de administratieve boekingsregels (omzet en btw) te exporteren naar Snelstart, kunnen klanten wanneer ze meerdere dagen op een dagopvang boeking hebben staan, deze annuleren vanuit het ‘Mijn account’, kunnen hondenscholen een trainingsherinneringsmail versturen en kunnen hondenscholen een klassenplan toevoegen op de specifieke klaspagina. Lees snel verder voor meer informatie en de andere updates in het systeem!

Snelstart boekhoudkoppeling vernieuwd (Algemeen)

Voorheen was het met deze boekhoudkoppeling mogelijk om om verkoopfacturen vanuit KennelCare te exporteren naar Snelstart. Dit werd echter niet veel gebruikt, omdat het juist met verkoopboekingen moest gebeuren. Nu hebben wij de boekhoudkoppeling vernieuwd. De verkoopfacturen blijven in KennelCare staan en alleen de administratieve boekingsregels (omzet en btw), gekoppeld aan het juiste grootboeknummer, worden geëxporteerd naar Snelstart. Zo blijven de factuur en de betaling in KennelCare, maar staat de boeking ook in je boekhoudprogramma. Op deze manier klopt je omzet en kun je jouw BTW aangifte doen inclusief de KennelCare facturen. Wil je weten hoe je deze koppeling van KennelCare met Snelstart kunt uitvoeren? Klik dan hier.

Dagopvang dag(en) annuleren vanuit het ‘Mijn account’ (Dierenpension)

Wanneer een klant voor meerdere dagen een dagopvang heeft geboekt, kan de klant nu zelf een dag of meerdere dagen annuleren. De annulering komt binnen als boekingswijziging en je kunt deze (eventueel met mail) goed- of afkeuren. Daarnaast kan een klant ook de totale dagopvang boeking annuleren. Deze komt ook binnen als boekingswijziging en kun je (eventueel met mail) goed- of afkeuren.

Trainingsherinneringsmail versturen (Hondenschool)

Het is nu mogelijk voor hondenscholen om een trainingsherinneringsmail te versturen naar klanten. Je kunt zelf instellen hoeveel dagen voor een les je klanten een mail ontvangen. Het template voor de mail kun je instellen bij ‘Instellingen’ > ‘E-mail instellingen’ > ‘E-mail templates’. Deze mail zal dan voor elke les automatisch verstuurd worden.

Klassenplan (Hondenschool)

We hebben een aantal verzoeken gehad of wij de klaspagina konden upgraden met een centraal klassenplan. Dit is een plan dat bij elke les beschikbaar is en bestaat uit een document en beschrijving van het klasplan. Het is dus nu mogelijk om op de specifieke klaspagina een centraal klassenplan toe te voegen, zodat die bij elke les van die klas beschikbaar is.

Verjaardagen van dieren (Algemeen)

Wanneer een dier jarig is, kun je ervoor kiezen om automatisch de e-mail template voor verjaardagen te versturen naar een klant. Deze functie kun je activeren via ‘Instellingen’ > ‘Dier instellingen’ > ‘Overige dierinstellingen’ > Zet het schuifje op groen bij ‘Automatisch verjaardag mail sturen’.  Ook kun je ervoor kiezen om een notificatie rechts bovenin je scherm te krijgen als een dier jarig is. Wanneer je hierop klikt kom je in het ‘Verjaardagen overzicht’ en kun je op het oranje icoontje klikken om handmatig een mail te sturen. De tekst kun je aanpassen naar wens en je kunt ook een foto toevoegen.

Deze afbeelding heeft een leeg alt-attribuut; de bestandsnaam is Blog-tip-alle-producten-verjaardag-2-1024x211.png
Deze afbeelding heeft een leeg alt-attribuut; de bestandsnaam is Blog-tip-alle-producten-verjaardag-3-1.png
Deze afbeelding heeft een leeg alt-attribuut; de bestandsnaam is Blog-tip-alle-producten-verjaardag-4-1-1024x304.png

Strippenkaart dag annuleren (Dierenpension)

Er is een nieuwe optie voor klanten die gebruikmaken van strippenkaarten. Ze hebben nu de mogelijkheid om x aantal dagen van tevoren een dag te annuleren van de strippenkaart. Hoeveel dagen van tevoren je klanten dit mogen doen, kun je helemaal zelf instellen. Deze functie kun je activeren bij ‘Instellingen’ > ‘Online boeken portal’ > ‘Boekingen wijzigen in mijn account’ > Zet het schuifje op groen bij ‘Strippenkaart dag annuleren’ en vul het aantal dagen in.

Optie voor strippenkaart die gekoppeld is aan meerdere dieren (Dierenpension)

Klanten kunnen ervoor kiezen om een strippenkaart aan te schaffen. Hiermee kopen zij eigenlijk vooraf meerdere dagen in tegen een (vaak) lagere prijs. Normaal kost bijv. een dagopvang 12,50 per dag. Nu koop je bijv. 10 strippen voor 110 euro, dus maar 11 euro per dag. Wanneer een klant normaal gesproken een boeking maakt voor 2 huisdieren, gaat er voor elke dag dat hij beide dieren brengt 1 strip van de strippenkaart af. Dit is dan ook tegen het tarief voor 2 dieren. Door de update die we hebben uitgevoerd, kun je de prijs voor 2 dieren hetzelfde maken en voor 2 dieren 2 strippen rekenen.

Andere recente updates in KennelCare

Algemene updates:

  • Fix: opmaak factuur versturen.
  • Email campagnes: status weergave van verstuurde mails.
  • Wallet en Iban informatie toegevoegd bij klanten overzicht pagina (dit kun je aanzetten als je de kolom aanpast).
  • Op de klant/dier- en boekingspagina’s wordt de notitie balk oranje als er een notitie in staat, zodat het beter opvalt.

Dierenpension updates:

  • Bij de strippenkaart instellingen is er een optie toegevoegd of je geannuleerde dagen wilt meerekenen of niet.
  • Bij de concept boekingen worden diersoort en ras weergegeven en de sortering op aankomst, vertrek- en boekingsdatum is werkend.
  • Als je korting rekent wanneer er voor 2 of meer dieren is geboekt, wordt dit op de overnachting + laatste dag van de dagopvang prijs meegerekend.
  • Fix: speciale prijs voor dier berekening bij de tarief berekening, overnachting + dagopvang gecombineerd.
  • In het ‘Mijn account’ boekingsoverzicht worden strippenkaarten nu ook weergegeven.
  • Actieve strippenkaart wordt getoond wanneer je een losse dagopvang boeking probeert toe te voegen (je zou dan op de strippenkaart boeking een dag toe kunnen voegen).
  • Bij het afkeuren van een concept boeking, worden de reserveringskosten ook gelijk verwijderd (voorheen bleven deze staan).

Hondenschool:

  • Bij de overige instellingen van de hondenschool is er nu een optie om de trainingsinformatie popup weer te geven in het ‘Mijn account’, zodat klanten dit met meer zekerheid gaan lezen.

Trimsalon:

  • Optie om geen emailbevestiging te sturen naar een klant bij het maken van de afspraak.

Klik hier voor de nieuwste blogs en alle updates per maand!

Lees meer van KennelCare
Van uitdaging naar oplossing: Het succesverhaal van Op Famke’s Pleats en KennelCare
Hoe KennelCare kan bijdragen aan de groei van jouw dierenbedrijf
3 tips om de bezetting in jouw dierenpension te maximaliseren
4 tips om jouw dierenbedrijf hoger in de Google zoekresultaten te krijgen
Hondenpension Sennyards: “Niet alles meer met de hand te hoeven doen, dat was voor ons de doorslag om te starten met KennelCare.”
4 tips om de marketing voor jouw dierenbedrijf persoonlijk te maken
KennelCare blikt terug op een waardevol & succesvol 2022
5 voordelen van e-mail marketing voor jouw trimsalon
Zo zorg je voor een persoonlijke benadering van je trimsalon klanten
Hondenschool Lingewaard: “Het ideale van KennelCare is dat je alle gegevens door je klanten in kunt laten vullen.”
Tips om de decembermaand speciaal te maken voor jouw trimsalon klanten
Het Next Level Event 2022 was een groot succes!
4 redenen waarom een systeem ervoor zorgt dat jij volgend jaar geen zomerstress meer hebt
KennelCare is verhuisd naar nieuwe razendsnelle servers
KennelCare nu nog simpeler én gebruiksvriendelijker
Dierenpension Excellent: “Ik kan overal mijn afspraken inzien en dat vind ik echt een enorme pré.”
De beste planningstool kiezen voor je dierenbedrijf? Wij helpen je!
5 tips om kosten te besparen voor jouw dierenbedrijf
4 tips om van jouw trimsalon een succes te maken
Hondencentrum Dox: “Het systeem neemt je echt werk uit handen en zorgt voor meer tempo in je werkzaamheden.”
Voordelen van een boekingssysteem voor jouw dierenbedrijf
Hier letten potentiële klanten op wanneer ze op zoek zijn naar een puppycursus
4 effectieve online marketing tips voor jouw dierenbedrijf
Nieuwe prijzen voor KennelCare
5 tips om van jouw dierenpension een succes te maken
Heb je een eigen trimsalon? Probeer dan deze 5 valkuilen te voorkomen
Hondenhotel Vlieland: “De klant kan eigenlijk al zijn gegevens zelf invullen en jij hebt daar dus geen werk meer aan.”
5 tips waarmee je no-shows voorkomt in je trimsalon
Met deze 4 tips maak je van een nieuwe klant een vaste klant
Dierenpension de Bommel: “Waar wij heel blij mee zijn is dat het systeem aangepast wordt als we vragen om nieuwe opties.”
5 redenen om cadeaubonnen in te zetten voor jouw trimsalon
Hier letten jouw potentiële klanten op voordat ze kiezen voor een dierenpension
Voordelen van online boeken voor jouw trimsalon
Hondenschool Renga: “KennelCare denkt mee en draagt oplossingen en functies aan die mij weer makkelijker met het systeem laten werken.”
4 besparingstips voor jouw trimsalon
De voordelen van een krachtige reviewpagina voor jouw dierenbedrijf
Deze 5 tips maken de Instagram pagina van jouw dierenpension succesvol
Omzet verhogen? Dit zijn de 6 beste producten om te verkopen
Zo stimuleer je mond-tot-mond reclame voor je hondenschool
2 tips om nog efficiënter te kunnen werken met de vernieuwde KennelCare versie
Dierenpension ‘t Laarbroek: “De grootste voordelen voor ons zijn dat je niet zelf hoeft te tellen hoeveel honden er zijn en continu kunt zien wat je bezetting is.”
De tips van deze week voor optimaal gebruik van de vernieuwde KennelCare versie
7 essentiële onderdelen voor de website van jouw dierenpension
Het is een feit: De compleet vernieuwde versie van KennelCare is gelanceerd!
7 tips om nieuwe klanten te werven voor je trimsalon
The Dog Company: “Automatisering van het inschrijfproces en versturen van e-mails zijn grote voordelen voor ons, het bespaart ons enorm veel tijd.”
Zo digitaliseer je contracten voor je dierenasiel
Zo mis je nooit meer verjaardagen van je dieren
5 tips om klanten een warm welkom te geven in je pension
10 jaar KennelCare: Hoe het allemaal begon
KennelCare updates februari 2022 met het oplichten van klant- en dieropmerkingen, mogelijkheid van wallet betalingen bij het inchecken en meer!
De 7 beste manieren om je bedrijf in de dierenbranche te promoten
Tip voor alle producten: Documenten uploaden
Tip voor alle producten: Kortingscodes toevoegen
KennelCare updates januari 2022 met een vernieuwde Snelstart koppeling, dagopvang dagen annuleren vanuit ‘Mijn account’ en nog veel meer!
Met deze 5 tips hoeft je hond zich nooit meer eenzaam te voelen
Tip voor alle producten: Formulier velden
Wat kun je verwachten van KennelCare in 2022?
Tip voor alle producten: Het toevoegen van taken
KennelCare updates december 2021 met alleen de eerste boeking als concept, een extra optie voor het kortingstarief, een grote verrassing… en meer!
KennelCare blikt terug op 2021
Tip voor hondenscholen: De weekkalender
Dierenpension De Driehoek: “Ik ben echt tevreden over KennelCare. Wij hebben heel veel voordelen gekregen met dit systeem en het is makkelijk in gebruik.”
Tip voor trimsalons: De overzichtelijke agenda en het toevoegen van herhaalde afspraken
KennelCare updates november 2021 met een RSS feed waarmee dierenasielen dieren kunnen tonen op de website, herhaalde afspraken voor trimsalons en meer!
Klantcontact verbeteren? Zo doe je dat!
Tip voor dierenpensions: De planningskalender
Hondencentrum Bijndelsveld: “Mijn vaste klanten kunnen zelf een reservering plaatsen, ik merk dat ze dat heel erg fijn vinden.”
KennelCare updates oktober 2021 met een overzicht van integratie tools, het koppelen van documenten aan klanten of dieren en meer!
Hondenschool Jottem: ”Vroeger had ik een planbord, nu heb ik KennelCare. Dat werkt veel overzichtelijker voor mij”
Succesvolle dagen en enthousiaste reacties op de Dibevo Vakbeurs 2021
KennelCare updates september 2021 met herhaalde taken toevoegen aan je agenda, kennelkaarten voor dierenasielen en meer!
5 redenen waarom een digitale agenda je werk als dierprofessional makkelijker maakt
Puppy’s kunnen al vlak na hun geboorte communiceren met mensen
Kom kennis maken met KennelCare op de Dibevo vakbeurs!
5 tips om meer online verkeer naar je website te genereren
Dit waren de populairste kattenrassen van 2020!
KennelCare updates augustus 2021 met eenvoudig nieuwsbrieven versturen, kennelkaarten stijlen naar wens en meer!
Dierenpensions volgeboekt, de zomervakantie zorgt voor extreme drukte
Antibioticaresistente bacteriën ontdekt in hondenvoer
KennelCare updates juli 2021 met boekingen samenvoegen een nieuw vaccinatieoverzicht en meer!
Meer online reviews verzamelen doe je zo!
KennelCare updates juni 2021 met de lancering van Dierenasiel v1.0 en meer!
Hondenschool 101: ”Je moet het gewoon doen en het zelf ervaren. Gelukkig konden we ook goed bij KennelCare terecht voor vragen en hulp, dus uiteindelijk werd het alleen maar makkelijker”
Dit waren de populairste hondenrassen van 2020!
KennelCare updates mei 2021 met gecombineerde agenda’s en meer!
Hondenschool Goes: ”Ik ben gewoon super tevreden en dat vertel ik ook aan collega’s van andere hondenscholen!”
Dit waren de populairste kattennamen van 2020!
Hondenhotel de Tatelaarhoeve: ”Het is echt een verrijking dat ik nu gewoon de boekingen op meerdere computers bij kan houden”
KennelCare update april 2021 met: vernieuwde formulieren en velden, filters voor het boekingen overzicht en meer!
Dierenpension De Borgelinckshof: ”Ik kan niks bedenken wat ik mis in het systeem, ik heb KennelCare zelf juist ook aanbevolen aan andere dierenpensions”
6 handige Corona functies van KennelCare die je niet mag missen!
Dierenpension Olieke: ”Wij hadden het vrij snel onder de knie! Het is een kwestie van het durven doen”
KennelCare updates maart 2021 met: nieuwe vormgeving, lancering weekkalender, lancering grootboek en meer!
Is jouw bedrijf ‘mobiel vriendelijk’?
Dit waren de populairste hondennamen van 2020!
KennelCare updates februari 2021 met: Klant rechten, dier eigenschappen, In-en-uitchecken ongedaan maken, verplaatsen privélessen en meer!
Dagelijks nieuwe aanmeldingen voor de puppycursus? Zo houd je de planning overzichtelijk!
Januari 2021 update met: Lancering Dierenoppas product, eenvoudig lesdagen verschuiven, e-mails met bijlagen versturen, BTW grondslag en meer!
Ga zelf aan de slag en start gratis met KennelCare

Probeer KennelCare gratis 14 dagen op proef uit, ervaar het gemak en maak kennis met alle mogelijkheden van ons boekingssysteem.

KennelCare account aanmaken - 14 dagen gratis uitproberen

Nieuw, maar vertrouwd: Welkom aniday!

Wij zijn extra enthousiast om jou te laten weten dat we een nieuw hoofdstuk in ons avontuur zijn begonnen. Op woensdagavond 4 oktober, tijdens ons eigen ‘The Next Step’ klantevent in De Vasim in Nijmegen, hebben wij onze nieuwe naam onthuld: aniday.

Door gebruik te maken van onze website ga je akkoord met ons cookiebeleid