fbpx

Geplaatst door

Julia

op:

2 augustus 2021

KennelCare updates juli 2021 met boekingen samenvoegen een nieuw vaccinatieoverzicht en meer!

Zoals jullie weten blijven wij met ons team onze producten dagelijks verbeteren en komen wij maandelijks met een KennelCare updates overzicht. Naast de nodige updates en bug fixes in het gehele systeem, hebben wij de functie boekingen samenvoegen gelanceerd, zijn er kortingspercentages voor meerdere dieren/dagen mogelijk en is er een vernieuwde vormgeving bij het boeken van trainingen in het ‘Mijn Account’. Lees snel verder voor de andere updates in het systeem!

Lancering boekingen samenvoegen (Algemeen)

Boekingen samenvoegen is ideaal voor bijvoorbeeld het achteraf maken van maandfacturen. Ga in het menu naar ‘Administratie’ -> ‘Boekingen samenvoegen’ en selecteer de periode waarin je boekingen wilt samenvoegen, bijvoorbeeld de afgelopen maand. Vink factuurregels of facturen aan welke je wilt samenvoegen, of vink alle facturen van de klant met één vinkje aan, om alle facturen en factuurregels in de geselecteerde periode samen te voegen tot één factuur. Je kunt ook meerder klanten tegelijk selecteren zodat je voor alle klanten tegelijk de boekingen per klant kunt samenvoegen. Klik op ‘Boekingen samenvoegen’ en KennelCare bundelt alle boekingen/facturen inclusief de notities, betalingen en historie samen tot één boeking/factuur.

Lancering boekingen samenvoegen- KennelCare updates juli

Kortingspercentages voor meerdere dieren of dagen (Dierenpension product)

Nieuw! Het is nu mogelijk om kortingspercentages op te geven bij tarieven voor meerdere dieren of meerdere dagen. Ga naar ‘instellingen -> ‘Dierenpension instellingen’ -> ‘Tarieven’ om het tarief te wijzigen en de kortingspercentages in te stellen.

Kortingspercentages voor meerdere dieren of dagen KennelCare updates juli

Nieuw vaccinatieoverzicht (Dierenpension product)

Je kunt nu een overzicht van alle verlopen vaccinaties bekijken in een gewenste periode. Zodra een vaccinatie verloopt wordt nu automatisch op de dag van verlopen (of een x aantal dagen daarvoor) een e-mail verstuurd naar de klant dat hun vaccinatie verloopt. Let op! Dit moet handmatig aangezet worden, ga hiervoor naar ‘Instellingen’-> ‘Vaccinaties’ -> ‘E-mail sturen naar klant dat vaccinaties zijn verlopen’. Het is ook mogelijk om (alleen) naar de beheerder een ‘verlopen vaccinatie’ e-mail te sturen.

Bij het bekijken van een overnachting/dagopvang boeking, bekijk dier en in het vaccinatieoverzicht wordt nu een informatieblok getoond, met daarin een button om direct deze klant (handmatig) in te lichten over de verlopen vaccinaties van zijn/haar dier. Let op! Ook dit moet handmatig aangezet worden. Ga hiervoor naar ‘Instellingen’ -> ‘Vaccinaties’ -> ‘Informatieblok (inclusief button klant inlichten) over verlopen vaccinaties tonen’. Controleer ook de nieuwste e-mailtemplates, ga hiervoor naar ‘Instellingen’ -> ‘E-mail templates’ -> ‘inlichten klant over verlopen vaccinaties’.

Nieuw vaccinatieoverzicht KennelCare updates juli

Vernieuwde vormgeving bij het boeken van trainingen in het ‘Mijn account’ (Hondenschool product)

We hebben het (nog) eenvoudiger gemaakt voor klanten om trainingen/lessen te boeken in het ‘Mijn account’ gedeelte. Naast dat de pagina sneller en overzichtelijker geworden is, werkt deze ook beter op mobiele apparaten. Ook hebben klanten nu sneller inzicht in welke klassen/lessen er beschikbaar zijn.

Andere recente updates in KennelCare

Algemene updates:
  • Het gewicht van een dier kan nu onzichtbaar gemaakt worden in het ‘Mijn account’. Ga hiervoor naar ‘Instellingen’ -> ‘Mijn account’ -> ‘gewicht niet tonen’.
  • Er zijn technische verbeteringen doorgevoerd in het opslaan van bedragen in KennelCare. Door deze nu met 5 decimalen op te slaan, voorkomen we afrondingsproblemen nu en in de toekomst.
  • Inactieve of overleden dieren worden standaard niet meer getoond in de klant/dier zoekfunctie.
  • De betaalmethode wordt nu opgeslagen/getoond bij een boeking, zodat je bij de boeking altijd kunt zien welke betaalmethode de klant had geselecteerd tijdens het boeken.
  • De betaalmethode werd door een storing niet correct weergegeven op het betalingsoverzicht, dit is nu opgelost.
  • Eigenschappen kunnen nu (weer) losgekoppeld worden van een dier.
  • Snelheidsverbeteringen doorgevoerd op de ‘Bekijk dier’ pagina, deze verbetering is vooral merkbaar voor de bedrijven met 3000+ klanten.
  • Het betalingsoverzicht is uitgebreid met een kolom met de laatste transactie.
  • Het betalingsoverzicht is uitgebreid met een dagtotalen overzicht en er is een bug opgelost waardoor het totaalbedrag weer zichtbaar is in het betalingsoverzicht.

Dierenpension product updates:
  • Het is nu ook mogelijk om een opmerking veld voor de klant toe te voegen aan de kennelkaarten.
  • Bij de instellingen is de ‘Tarieven’ pagina vernieuwd. Deze is gebruiksvriendelijker gemaakt en voorzien van extra uitleg.
  • Lancering dagdelen tarief voor dagopvang (bijvoorbeeld voor halve dagen).
  • Limiteer nu naast het maximaal aantal dieren in een verblijf, ook het maximaal aantal boekingen dat in een verblijf mag zitten. Dit is handig als een klant meerdere dieren heeft en bijvoorbeeld geen dieren van andere eigenaren in het verblijf erbij wilt hebben ook al is daar nog wel plek voor volgens het ‘maximaal aantal dieren’.
  • Tijdens het verplaatsen en in-en-uitchecken van dieren kan nu, ondanks dat een verblijf vol is, hier toch een dier in worden geplaatst.
  • De bug bij kennelkaarten is opgelost
  • In de planningskalender kun je nu ook dieren verplaatsen & in-en uitchecken in verblijven die vol zitten in deze boekingsperiode.
  • Bug opgelost waarbij noodgeval e-mailadressen altijd verplicht was, ondanks dat dit (optioneel) op niet verplicht gezet was.
  • Verbeteren controle keuze kamer in ‘Mijn Account’ aan de hand van instellingen controle kamer meerdere dieren.

Hondenschool product updates:
  • Strippenkaart boekingen zijn nu ook zichtbaar in het ‘Mijn Account’ en bij de conceptboekingen. Ook is het probleem opgelost dat privélessen niet direct zichtbaar waren.
  • Strippenkaart lessen zijn nu te boeken in het ‘Mijn account’.
  • Het is nu mogelijk voor klanten om in het ‘Mijn account’ aan- of af te melden voor lessen gemaakt vanuit een strippenkaart boeking.
  • Sortering op datum verbeterd bij training/klassen overzicht.
  • Lesnummers tellen nu automatisch door.
  • Een strippenkaart kan direct gekoppeld worden bij het aanmaken van een klas.
  • Bij het boeken van privélessen in het ‘Mijn Account’ worden nu het aantal geselecteerde en te selecteren dagen getoond, zodat je weet hoeveel lessen je nog kunt selecteren.
  • privétrainingen zijn nu (weer) op zondagen te boeken.
  • De bug is opgelost waarbij tijdens het versturen van een handmatige emailbevestiging de links niet altijd naar de juiste referentie/domeinnaam verwijzen.
  • De bugs zijn opgelost bij het cursist les overzicht zodat de juiste resultaten worden getoond.

Dierenasiel product updates:
  • Asielhistorie is nu aanpasbaar vanuit de ‘Bekijk dier’ pagina. Zo kun je onder andere de manier van afstand en de datum van afstand eenvoudig wijzigen.
  • Nieuw vaccinatieoverzicht toegevoegd. Ga in het menu naar ‘Overzichten’ -> ‘Bekijk alle overzichten’ en selecteer ‘Overzicht vaccinaties’.

Uitlaatservice product updates:
  • Bij ‘bekijk klant’ -> ‘overzicht boekingen’, vind je nu een nieuw overzicht van de boekingen van de klanten. Voorheen waren dit alleen de wandelingen van de klant.


Klik hier voor het laatste nieuws en alle updates per maand!

Lees meer van KennelCare
Van uitdaging naar oplossing: Het succesverhaal van Op Famke’s Pleats en KennelCare
Hoe KennelCare kan bijdragen aan de groei van jouw dierenbedrijf
3 tips om de bezetting in jouw dierenpension te maximaliseren
4 tips om jouw dierenbedrijf hoger in de Google zoekresultaten te krijgen
Hondenpension Sennyards: “Niet alles meer met de hand te hoeven doen, dat was voor ons de doorslag om te starten met KennelCare.”
4 tips om de marketing voor jouw dierenbedrijf persoonlijk te maken
KennelCare blikt terug op een waardevol & succesvol 2022
5 voordelen van e-mail marketing voor jouw trimsalon
Zo zorg je voor een persoonlijke benadering van je trimsalon klanten
Hondenschool Lingewaard: “Het ideale van KennelCare is dat je alle gegevens door je klanten in kunt laten vullen.”
Tips om de decembermaand speciaal te maken voor jouw trimsalon klanten
Het Next Level Event 2022 was een groot succes!
4 redenen waarom een systeem ervoor zorgt dat jij volgend jaar geen zomerstress meer hebt
KennelCare is verhuisd naar nieuwe razendsnelle servers
KennelCare nu nog simpeler én gebruiksvriendelijker
Dierenpension Excellent: “Ik kan overal mijn afspraken inzien en dat vind ik echt een enorme pré.”
De beste planningstool kiezen voor je dierenbedrijf? Wij helpen je!
5 tips om kosten te besparen voor jouw dierenbedrijf
4 tips om van jouw trimsalon een succes te maken
Hondencentrum Dox: “Het systeem neemt je echt werk uit handen en zorgt voor meer tempo in je werkzaamheden.”
Voordelen van een boekingssysteem voor jouw dierenbedrijf
Hier letten potentiële klanten op wanneer ze op zoek zijn naar een puppycursus
4 effectieve online marketing tips voor jouw dierenbedrijf
Nieuwe prijzen voor KennelCare
5 tips om van jouw dierenpension een succes te maken
Heb je een eigen trimsalon? Probeer dan deze 5 valkuilen te voorkomen
Hondenhotel Vlieland: “De klant kan eigenlijk al zijn gegevens zelf invullen en jij hebt daar dus geen werk meer aan.”
5 tips waarmee je no-shows voorkomt in je trimsalon
Met deze 4 tips maak je van een nieuwe klant een vaste klant
Dierenpension de Bommel: “Waar wij heel blij mee zijn is dat het systeem aangepast wordt als we vragen om nieuwe opties.”
5 redenen om cadeaubonnen in te zetten voor jouw trimsalon
Hier letten jouw potentiële klanten op voordat ze kiezen voor een dierenpension
Voordelen van online boeken voor jouw trimsalon
Hondenschool Renga: “KennelCare denkt mee en draagt oplossingen en functies aan die mij weer makkelijker met het systeem laten werken.”
4 besparingstips voor jouw trimsalon
De voordelen van een krachtige reviewpagina voor jouw dierenbedrijf
Deze 5 tips maken de Instagram pagina van jouw dierenpension succesvol
Omzet verhogen? Dit zijn de 6 beste producten om te verkopen
Zo stimuleer je mond-tot-mond reclame voor je hondenschool
2 tips om nog efficiënter te kunnen werken met de vernieuwde KennelCare versie
Dierenpension ‘t Laarbroek: “De grootste voordelen voor ons zijn dat je niet zelf hoeft te tellen hoeveel honden er zijn en continu kunt zien wat je bezetting is.”
De tips van deze week voor optimaal gebruik van de vernieuwde KennelCare versie
7 essentiële onderdelen voor de website van jouw dierenpension
Het is een feit: De compleet vernieuwde versie van KennelCare is gelanceerd!
7 tips om nieuwe klanten te werven voor je trimsalon
The Dog Company: “Automatisering van het inschrijfproces en versturen van e-mails zijn grote voordelen voor ons, het bespaart ons enorm veel tijd.”
Zo digitaliseer je contracten voor je dierenasiel
Zo mis je nooit meer verjaardagen van je dieren
5 tips om klanten een warm welkom te geven in je pension
10 jaar KennelCare: Hoe het allemaal begon
KennelCare updates februari 2022 met het oplichten van klant- en dieropmerkingen, mogelijkheid van wallet betalingen bij het inchecken en meer!
De 7 beste manieren om je bedrijf in de dierenbranche te promoten
Tip voor alle producten: Documenten uploaden
Tip voor alle producten: Kortingscodes toevoegen
KennelCare updates januari 2022 met een vernieuwde Snelstart koppeling, dagopvang dagen annuleren vanuit ‘Mijn account’ en nog veel meer!
Met deze 5 tips hoeft je hond zich nooit meer eenzaam te voelen
Tip voor alle producten: Formulier velden
Wat kun je verwachten van KennelCare in 2022?
Tip voor alle producten: Het toevoegen van taken
KennelCare updates december 2021 met alleen de eerste boeking als concept, een extra optie voor het kortingstarief, een grote verrassing… en meer!
KennelCare blikt terug op 2021
Tip voor hondenscholen: De weekkalender
Dierenpension De Driehoek: “Ik ben echt tevreden over KennelCare. Wij hebben heel veel voordelen gekregen met dit systeem en het is makkelijk in gebruik.”
Tip voor trimsalons: De overzichtelijke agenda en het toevoegen van herhaalde afspraken
KennelCare updates november 2021 met een RSS feed waarmee dierenasielen dieren kunnen tonen op de website, herhaalde afspraken voor trimsalons en meer!
Klantcontact verbeteren? Zo doe je dat!
Tip voor dierenpensions: De planningskalender
Hondencentrum Bijndelsveld: “Mijn vaste klanten kunnen zelf een reservering plaatsen, ik merk dat ze dat heel erg fijn vinden.”
KennelCare updates oktober 2021 met een overzicht van integratie tools, het koppelen van documenten aan klanten of dieren en meer!
Hondenschool Jottem: ”Vroeger had ik een planbord, nu heb ik KennelCare. Dat werkt veel overzichtelijker voor mij”
Succesvolle dagen en enthousiaste reacties op de Dibevo Vakbeurs 2021
KennelCare updates september 2021 met herhaalde taken toevoegen aan je agenda, kennelkaarten voor dierenasielen en meer!
5 redenen waarom een digitale agenda je werk als dierprofessional makkelijker maakt
Puppy’s kunnen al vlak na hun geboorte communiceren met mensen
Kom kennis maken met KennelCare op de Dibevo vakbeurs!
5 tips om meer online verkeer naar je website te genereren
Dit waren de populairste kattenrassen van 2020!
KennelCare updates augustus 2021 met eenvoudig nieuwsbrieven versturen, kennelkaarten stijlen naar wens en meer!
Dierenpensions volgeboekt, de zomervakantie zorgt voor extreme drukte
Antibioticaresistente bacteriën ontdekt in hondenvoer
KennelCare updates juli 2021 met boekingen samenvoegen een nieuw vaccinatieoverzicht en meer!
Meer online reviews verzamelen doe je zo!
KennelCare updates juni 2021 met de lancering van Dierenasiel v1.0 en meer!
Hondenschool 101: ”Je moet het gewoon doen en het zelf ervaren. Gelukkig konden we ook goed bij KennelCare terecht voor vragen en hulp, dus uiteindelijk werd het alleen maar makkelijker”
Dit waren de populairste hondenrassen van 2020!
KennelCare updates mei 2021 met gecombineerde agenda’s en meer!
Hondenschool Goes: ”Ik ben gewoon super tevreden en dat vertel ik ook aan collega’s van andere hondenscholen!”
Dit waren de populairste kattennamen van 2020!
Hondenhotel de Tatelaarhoeve: ”Het is echt een verrijking dat ik nu gewoon de boekingen op meerdere computers bij kan houden”
KennelCare update april 2021 met: vernieuwde formulieren en velden, filters voor het boekingen overzicht en meer!
Dierenpension De Borgelinckshof: ”Ik kan niks bedenken wat ik mis in het systeem, ik heb KennelCare zelf juist ook aanbevolen aan andere dierenpensions”
6 handige Corona functies van KennelCare die je niet mag missen!
Dierenpension Olieke: ”Wij hadden het vrij snel onder de knie! Het is een kwestie van het durven doen”
KennelCare updates maart 2021 met: nieuwe vormgeving, lancering weekkalender, lancering grootboek en meer!
Is jouw bedrijf ‘mobiel vriendelijk’?
Dit waren de populairste hondennamen van 2020!
KennelCare updates februari 2021 met: Klant rechten, dier eigenschappen, In-en-uitchecken ongedaan maken, verplaatsen privélessen en meer!
Dagelijks nieuwe aanmeldingen voor de puppycursus? Zo houd je de planning overzichtelijk!
Januari 2021 update met: Lancering Dierenoppas product, eenvoudig lesdagen verschuiven, e-mails met bijlagen versturen, BTW grondslag en meer!
Ga zelf aan de slag en start gratis met KennelCare

Probeer KennelCare gratis 14 dagen op proef uit, ervaar het gemak en maak kennis met alle mogelijkheden van ons boekingssysteem.

KennelCare account aanmaken - 14 dagen gratis uitproberen

Nieuw, maar vertrouwd: Welkom aniday!

Wij zijn extra enthousiast om jou te laten weten dat we een nieuw hoofdstuk in ons avontuur zijn begonnen. Op woensdagavond 4 oktober, tijdens ons eigen ‘The Next Step’ klantevent in De Vasim in Nijmegen, hebben wij onze nieuwe naam onthuld: aniday.

Door gebruik te maken van onze website ga je akkoord met ons cookiebeleid