fbpx
Volg een gratis rondleiding door KennelCare Plan een demo
Logo KennelCare 2020

Geplaatst door

Julia

op:

2 augustus 2021

KennelCare updates juli 2021 met boekingen samenvoegen een nieuw vaccinatieoverzicht en meer!

Zoals jullie weten blijven wij met ons team onze producten dagelijks verbeteren en komen wij maandelijks met een KennelCare updates overzicht. Naast de nodige updates en bug fixes in het gehele systeem, hebben wij de functie boekingen samenvoegen gelanceerd, zijn er kortingspercentages voor meerdere dieren/dagen mogelijk en is er een vernieuwde vormgeving bij het boeken van trainingen in het ‘Mijn Account’. Lees snel verder voor de andere updates in het systeem!

Lancering boekingen samenvoegen (Algemeen)

Boekingen samenvoegen is ideaal voor bijvoorbeeld het achteraf maken van maandfacturen. Ga in het menu naar ‘Administratie’ -> ‘Boekingen samenvoegen’ en selecteer de periode waarin je boekingen wilt samenvoegen, bijvoorbeeld de afgelopen maand. Vink factuurregels of facturen aan welke je wilt samenvoegen, of vink alle facturen van de klant met één vinkje aan, om alle facturen en factuurregels in de geselecteerde periode samen te voegen tot één factuur. Je kunt ook meerder klanten tegelijk selecteren zodat je voor alle klanten tegelijk de boekingen per klant kunt samenvoegen. Klik op ‘Boekingen samenvoegen’ en KennelCare bundelt alle boekingen/facturen inclusief de notities, betalingen en historie samen tot één boeking/factuur.

Lancering boekingen samenvoegen- KennelCare updates juli

Kortingspercentages voor meerdere dieren of dagen (Dierenpension product)

Nieuw! Het is nu mogelijk om kortingspercentages op te geven bij tarieven voor meerdere dieren of meerdere dagen. Ga naar ‘instellingen -> ‘Dierenpension instellingen’ -> ‘Tarieven’ om het tarief te wijzigen en de kortingspercentages in te stellen.

Kortingspercentages voor meerdere dieren of dagen KennelCare updates juli

Nieuw vaccinatieoverzicht (Dierenpension product)

Je kunt nu een overzicht van alle verlopen vaccinaties bekijken in een gewenste periode. Zodra een vaccinatie verloopt wordt nu automatisch op de dag van verlopen (of een x aantal dagen daarvoor) een e-mail verstuurd naar de klant dat hun vaccinatie verloopt. Let op! Dit moet handmatig aangezet worden, ga hiervoor naar ‘Instellingen’-> ‘Vaccinaties’ -> ‘E-mail sturen naar klant dat vaccinaties zijn verlopen’. Het is ook mogelijk om (alleen) naar de beheerder een ‘verlopen vaccinatie’ e-mail te sturen.

Bij het bekijken van een overnachting/dagopvang boeking, bekijk dier en in het vaccinatieoverzicht wordt nu een informatieblok getoond, met daarin een button om direct deze klant (handmatig) in te lichten over de verlopen vaccinaties van zijn/haar dier. Let op! Ook dit moet handmatig aangezet worden. Ga hiervoor naar ‘Instellingen’ -> ‘Vaccinaties’ -> ‘Informatieblok (inclusief button klant inlichten) over verlopen vaccinaties tonen’. Controleer ook de nieuwste e-mailtemplates, ga hiervoor naar ‘Instellingen’ -> ‘E-mail templates’ -> ‘inlichten klant over verlopen vaccinaties’.

Nieuw vaccinatieoverzicht KennelCare updates juli

Vernieuwde vormgeving bij het boeken van trainingen in het ‘Mijn account’ (Hondenschool product)

We hebben het (nog) eenvoudiger gemaakt voor klanten om trainingen/lessen te boeken in het ‘Mijn account’ gedeelte. Naast dat de pagina sneller en overzichtelijker geworden is, werkt deze ook beter op mobiele apparaten. Ook hebben klanten nu sneller inzicht in welke klassen/lessen er beschikbaar zijn.

Andere recente updates in KennelCare

Algemene updates:
  • Het gewicht van een dier kan nu onzichtbaar gemaakt worden in het ‘Mijn account’. Ga hiervoor naar ‘Instellingen’ -> ‘Mijn account’ -> ‘gewicht niet tonen’.
  • Er zijn technische verbeteringen doorgevoerd in het opslaan van bedragen in KennelCare. Door deze nu met 5 decimalen op te slaan, voorkomen we afrondingsproblemen nu en in de toekomst.
  • Inactieve of overleden dieren worden standaard niet meer getoond in de klant/dier zoekfunctie.
  • De betaalmethode wordt nu opgeslagen/getoond bij een boeking, zodat je bij de boeking altijd kunt zien welke betaalmethode de klant had geselecteerd tijdens het boeken.
  • De betaalmethode werd door een storing niet correct weergegeven op het betalingsoverzicht, dit is nu opgelost.
  • Eigenschappen kunnen nu (weer) losgekoppeld worden van een dier.
  • Snelheidsverbeteringen doorgevoerd op de ‘Bekijk dier’ pagina, deze verbetering is vooral merkbaar voor de bedrijven met 3000+ klanten.
  • Het betalingsoverzicht is uitgebreid met een kolom met de laatste transactie.
  • Het betalingsoverzicht is uitgebreid met een dagtotalen overzicht en er is een bug opgelost waardoor het totaalbedrag weer zichtbaar is in het betalingsoverzicht.

Dierenpension product updates:
  • Het is nu ook mogelijk om een opmerking veld voor de klant toe te voegen aan de kennelkaarten.
  • Bij de instellingen is de ‘Tarieven’ pagina vernieuwd. Deze is gebruiksvriendelijker gemaakt en voorzien van extra uitleg.
  • Lancering dagdelen tarief voor dagopvang (bijvoorbeeld voor halve dagen).
  • Limiteer nu naast het maximaal aantal dieren in een verblijf, ook het maximaal aantal boekingen dat in een verblijf mag zitten. Dit is handig als een klant meerdere dieren heeft en bijvoorbeeld geen dieren van andere eigenaren in het verblijf erbij wilt hebben ook al is daar nog wel plek voor volgens het ‘maximaal aantal dieren’.
  • Tijdens het verplaatsen en in-en-uitchecken van dieren kan nu, ondanks dat een verblijf vol is, hier toch een dier in worden geplaatst.
  • De bug bij kennelkaarten is opgelost
  • In de planningskalender kun je nu ook dieren verplaatsen & in-en uitchecken in verblijven die vol zitten in deze boekingsperiode.
  • Bug opgelost waarbij noodgeval e-mailadressen altijd verplicht was, ondanks dat dit (optioneel) op niet verplicht gezet was.
  • Verbeteren controle keuze kamer in ‘Mijn Account’ aan de hand van instellingen controle kamer meerdere dieren.

Hondenschool product updates:
  • Strippenkaart boekingen zijn nu ook zichtbaar in het ‘Mijn Account’ en bij de conceptboekingen. Ook is het probleem opgelost dat privélessen niet direct zichtbaar waren.
  • Strippenkaart lessen zijn nu te boeken in het ‘Mijn account’.
  • Het is nu mogelijk voor klanten om in het ‘Mijn account’ aan- of af te melden voor lessen gemaakt vanuit een strippenkaart boeking.
  • Sortering op datum verbeterd bij training/klassen overzicht.
  • Lesnummers tellen nu automatisch door.
  • Een strippenkaart kan direct gekoppeld worden bij het aanmaken van een klas.
  • Bij het boeken van privélessen in het ‘Mijn Account’ worden nu het aantal geselecteerde en te selecteren dagen getoond, zodat je weet hoeveel lessen je nog kunt selecteren.
  • privétrainingen zijn nu (weer) op zondagen te boeken.
  • De bug is opgelost waarbij tijdens het versturen van een handmatige emailbevestiging de links niet altijd naar de juiste referentie/domeinnaam verwijzen.
  • De bugs zijn opgelost bij het cursist les overzicht zodat de juiste resultaten worden getoond.

Dierenasiel product updates:
  • Asielhistorie is nu aanpasbaar vanuit de ‘Bekijk dier’ pagina. Zo kun je onder andere de manier van afstand en de datum van afstand eenvoudig wijzigen.
  • Nieuw vaccinatieoverzicht toegevoegd. Ga in het menu naar ‘Overzichten’ -> ‘Bekijk alle overzichten’ en selecteer ‘Overzicht vaccinaties’.

Uitlaatservice product updates:
  • Bij ‘bekijk klant’ -> ‘overzicht boekingen’, vind je nu een nieuw overzicht van de boekingen van de klanten. Voorheen waren dit alleen de wandelingen van de klant.


Klik hier voor het laatste nieuws en alle updates per maand!

Lees meer van KennelCare
Hondenschool Renga: “KennelCare denkt mee en draagt oplossingen en functies aan die mij weer makkelijker met het systeem laten werken.”
4 besparingstips voor jouw trimsalon
De voordelen van een krachtige reviewpagina voor jouw dierenbedrijf
Deze 5 tips maken de Instagram pagina van jouw dierenpension succesvol
Omzet verhogen? Dit zijn de 6 beste producten om te verkopen
Zo stimuleer je mond-tot-mond reclame voor je hondenschool
2 tips om nog efficiënter te kunnen werken met de vernieuwde KennelCare versie
Dierenpension ’t Laarbroek: “De grootste voordelen voor ons zijn dat je niet zelf hoeft te tellen hoeveel honden er zijn en continu kunt zien wat je bezetting is.”
De tips van deze week voor optimaal gebruik van de vernieuwde KennelCare versie
7 essentiële onderdelen voor de website van jouw dierenpension
Het is een feit: De compleet vernieuwde versie van KennelCare is gelanceerd!
7 tips om nieuwe klanten te werven voor je trimsalon
The Dog Company: “Automatisering van het inschrijfproces en versturen van e-mails zijn grote voordelen voor ons, het bespaart ons enorm veel tijd.”
Zo digitaliseer je contracten voor je dierenasiel
Zo mis je nooit meer verjaardagen van je dieren
5 tips om klanten een warm welkom te geven in je pension
10 jaar KennelCare: Hoe het allemaal begon
KennelCare updates februari 2022 met het oplichten van klant- en dieropmerkingen, mogelijkheid van wallet betalingen bij het inchecken en meer!
De 7 beste manieren om je bedrijf in de dierenbranche te promoten
Tip voor alle producten: Documenten uploaden
Tip voor alle producten: Kortingscodes toevoegen
KennelCare updates januari 2022 met een vernieuwde Snelstart koppeling, dagopvang dagen annuleren vanuit ‘Mijn account’ en nog veel meer!
Met deze 5 tips hoeft je hond zich nooit meer eenzaam te voelen
Tip voor alle producten: Formulier velden
Wat kun je verwachten van KennelCare in 2022?
Tip voor alle producten: Het toevoegen van taken
KennelCare updates december 2021 met alleen de eerste boeking als concept, een extra optie voor het kortingstarief, een grote verrassing… en meer!
KennelCare blikt terug op 2021
Tip voor hondenscholen: De weekkalender
Dierenpension De Driehoek: “Ik ben echt tevreden over KennelCare. Wij hebben heel veel voordelen gekregen met dit systeem en het is makkelijk in gebruik.”
Tip voor trimsalons: De overzichtelijke agenda en het toevoegen van herhaalde afspraken
KennelCare updates november 2021 met een RSS feed waarmee dierenasielen dieren kunnen tonen op de website, herhaalde afspraken voor trimsalons en meer!
Klantcontact verbeteren? Zo doe je dat!
Tip voor dierenpensions: De planningskalender
Hondencentrum Bijndelsveld: “Mijn vaste klanten kunnen zelf een reservering plaatsen, ik merk dat ze dat heel erg fijn vinden.”
KennelCare updates oktober 2021 met een overzicht van integratie tools, het koppelen van documenten aan klanten of dieren en meer!
Hondenschool Jottem: ”Vroeger had ik een planbord, nu heb ik KennelCare. Dat werkt veel overzichtelijker voor mij”
Succesvolle dagen en enthousiaste reacties op de Dibevo Vakbeurs 2021
KennelCare updates september 2021 met herhaalde taken toevoegen aan je agenda, kennelkaarten voor dierenasielen en meer!
5 redenen waarom een digitale agenda je werk als dierprofessional makkelijker maakt
Puppy’s kunnen al vlak na hun geboorte communiceren met mensen
Kom kennis maken met KennelCare op de Dibevo vakbeurs!
5 tips om meer online verkeer naar je website te genereren
Dit waren de populairste kattenrassen van 2020!
KennelCare updates augustus 2021 met eenvoudig nieuwsbrieven versturen, kennelkaarten stijlen naar wens en meer!
Dierenpensions volgeboekt, de zomervakantie zorgt voor extreme drukte
Antibioticaresistente bacteriën ontdekt in hondenvoer
KennelCare updates juli 2021 met boekingen samenvoegen een nieuw vaccinatieoverzicht en meer!
Meer online reviews verzamelen doe je zo!
KennelCare updates juni 2021 met de lancering van Dierenasiel v1.0 en meer!
Hondenschool 101: ”Je moet het gewoon doen en het zelf ervaren. Gelukkig konden we ook goed bij KennelCare terecht voor vragen en hulp, dus uiteindelijk werd het alleen maar makkelijker”
Dit waren de populairste hondenrassen van 2020!
KennelCare updates mei 2021 met gecombineerde agenda’s en meer!
Hondenschool Goes: ”Ik ben gewoon super tevreden en dat vertel ik ook aan collega’s van andere hondenscholen!”
Dit waren de populairste kattennamen van 2020!
Hondenhotel de Tatelaarhoeve: ”Het is echt een verrijking dat ik nu gewoon de boekingen op meerdere computers bij kan houden”
KennelCare update april 2021 met: vernieuwde formulieren en velden, filters voor het boekingen overzicht en meer!
Dierenpension De Borgelinckshof: ”Ik kan niks bedenken wat ik mis in het systeem, ik heb KennelCare zelf juist ook aanbevolen aan andere dierenpensions”
6 handige Corona functies van KennelCare die je niet mag missen!
Dierenpension Olieke: ”Wij hadden het vrij snel onder de knie! Het is een kwestie van het durven doen”
KennelCare updates maart 2021 met: nieuwe vormgeving, lancering weekkalender, lancering grootboek en meer!
Is jouw bedrijf ‘mobiel vriendelijk’?
Dit waren de populairste hondennamen van 2020!
KennelCare updates februari 2021 met: Klant rechten, dier eigenschappen, In-en-uitchecken ongedaan maken, verplaatsen privélessen en meer!
Dagelijks nieuwe aanmeldingen voor de puppycursus? Zo houd je de planning overzichtelijk!
Januari 2021 update met: Lancering Dierenoppas product, eenvoudig lesdagen verschuiven, e-mails met bijlagen versturen, BTW grondslag en meer!
10 redenen om juist nu over te stappen naar een online plannings- en boekingssysteem voor dierprofessionals
December 2020 update met: Annuleringsverzekering, periodieke dagopvang (week-/maandfactuur), iCal agenda’s en handige marketing tools
November 2020 update met: Voorkom piekdrukte met ‘Voorkeurstijd’, sneller je klant selecteren bij boeken, prijs per kamer, exporteren naar boekhoudprogramma’s en een flink verbeterd hondenschool product
Oktober 2020 update met: Vernieuwde Mijn KennelCare omgeving, nieuwe abonnementen en automatische incasso
September 2020 update met: Lancering Uitlaatservice product
Augustus 2020 update met: Vernieuwde strippenkaart en snel boeking toevoegen
Juli 2020 update met: Creditfacturen, Wallet en Vergrendelen
Juni 2020 update met: Online trimsalon afspraken boeken, nieuwe boekingen overzichten, nieuwe beheerders mogelijkheden en meer.
Mei 2020 update met: Lancering Trimsalon product
April 2020 update met: Klant wijzigingen aan hun boeking laten indienen, schade functies, nieuwe inlogomgeving, snel wisselen van account én een verbeterde bezettingskalender
5 tips rondom het Corona-virus voor professionals in de dierenbranche
Onze website is vernieuwd! Zo vind jij als dierprofessional alles nog sneller
Maart 2020 update met: Boekingen terugdraaien, mededelingen tonen in het Mijn account, nieuwe filters in planning tools, én nieuwe rapporten
Februari 2020 update met: Vernieuwde boekingspagina, verbeterde planningstools en sneller boeken
Januari 2020 update met: Nieuw verblijven-overzicht, betalingsoverzicht, tweestapsverificatie, rekeningen en meer…
December update met: Contracten, Productverkoop, Klant reserveringsherinnering en meer…
Grote november update met: verzamelfacturen, vernieuwde manier van in- en uitchecken en meer…
5 redenen om vandaag nog over te stappen!
Bekijk de updates in 2019 tot zover (KennelCare versie 3.39)
Wat kunt u van KennelCare verwachten in 2019?
Tal van nieuwe functies doorgevoerd in KennelCare 3.21
KennelCare softwareleverancier bij Dibevo
Enthousiast en trots kijken wij terug op onze deelname aan de Dibevo University beurs
Ook 2e editie KennelCare – Next Level Event met succes geslaagd
Bezoek onze KennelCare stand op de Dibevo University!
Succesvolle eerste editie van het KennelCare – Next Level Event
KennelCare breidt online reserveringssysteem uit – v3.5
Aankondiging lancering KennelCare v3.0
Voorbereidingen marketing campagne in volle gang
KennelCare – 2.1
KennelCare – 2.0 Release
KennelCare – 2.0 Beta 1
KennelCare – 1.0
Blijf op de hoogte van onze producten, handige updates, tips en trends

Meld je nu aan en ontvang per mail informatie over het KennelCare systeem. Daarnaast krijg je handige tips voor jou als dierenprofessional die je kunt toepassen in jouw bedrijf.

Ga zelf aan de slag en start gratis met KennelCare

Probeer KennelCare gratis 14 dagen op proef uit, ervaar het gemak en maak kennis met alle mogelijkheden van ons boekingssysteem.

KennelCare account aanmaken - 14 dagen gratis uitproberen

Door gebruik te maken van onze website ga je akkoord met ons cookiebeleid