fbpx

Geplaatst door

Julia

op:

1 juli 2021

KennelCare updates juni 2021 met de lancering van Dierenasiel v1.0 en meer!

Zoals jullie weten blijven wij met ons team onze producten dagelijks verbeteren en komen wij maandelijks met een KennelCare updates overzicht. Naast de nodige updates en het bug fixes in het gehele systeem, zijn wij grotendeels bezig geweest met de lancering van ons nieuwste product: Dierenasiel. De eerste versie van het Dierenasiel product is ruim een maand volop getest door verschillende dierenasiels en is nu beschikbaar voor iedereen! Lees snel verder voor de lancering van het Dierenasiel product en de andere updates in het systeem.

Lancering dierenasiel product (Algemeen)

Maak nu ook jouw dierenasiel overzichtelijk met KennelCare! Uitgebreide dierdossiers (met o.a. ras, leeftijd, foto’s, gedrag, chipnummer en vaccinaties), de (verblijf)status van het dier (adoptie, bij pleeggezin, in afwachting van operatie), dier intake/plaatsen (met o.a. reden van afgifte, brengdatum, vind locatie en herkomst), geavanceerde rapportages (o.a. gemeenterapporten, asielrapporten en geboorterapporten).

Dit is slechts een greep van de functionaliteiten in ons nieuwste product: Dierenasiel! Voor meer informatie over de lancering van Dierenasiel v1.0, klik hier. Wil je extra informatie over dit product of kijken wat de mogelijkheden en voordelen zijn voor jouw asiel? Klik dan hier om een online demo in te plannen.

Lancering dierenasiel product (Algemeen)

Lancering uurtarief (Trimsalon)

Naast het toevoegen van een tarief per dienst, kan er nu ook een tarief per uur worden toegevoegd. Bij het toevoegen van een boeking kan het aantal minuten worden ingegeven en wordt het uurtarief automatisch berekend aan de hand van het ingestelde uurtarief. Daarnaast kun je nu ook tijdens het boeken zelf een aangepast uurtarief invullen, bijvoorbeeld een speciale prijs voor een klant.

Lancering hondenschool strippenkaart (Hondenschool product)

Maak eenvoudig een strippenkaart boeking aan en voeg in een handomdraai de gewenste data toe voor de klant. Laat klanten online strippenkaart boekingen maken waarbij ze zelf de gewenste dagen kunnen selecteren. Zolang de strippenkaart nog niet volledig gebruikt is, kan er op elk gewenst moment nog nieuwe data aan toegevoegd worden. Ook kunnen data worden geannuleerd of verwijderd van de strippenkaart boeking. Wil je dit uitproberen? Ga dan naar ‘Instellingen’ > ‘Strippenkaarten’ en klik dan op ‘Strippenkaart toevoegen. Als de term strippenkaart niet gebruikt wordt, maar bijvoorbeeld wel ‘Rittenkaart’, dan kun je dit zelf ook aanpassen via ‘Instellingen’ > ‘Strippenkaarten’.

Lancering hondenschool strippenkaart (Hondenschool product)

Let op: wil je de strippenkaart functionaliteit ook in het ‘Mijn account’ activeren? Zet de strippenkaart module dan aan voor ‘Mijn account’ via ‘Instellingen’> ‘Modules’ en vink dan bij ‘Strippenkaart(en) Hondenschool’ het blokje ‘Mijn account’ aan. Daarnaast kan worden ingesteld dat strippenkaart boekingen als concept binnenkomen.

Vooraf vaste lesnummers definiëren bij inlooplessen (Hondenschool product)

Stel zelf in welke lesnummers de lessen krijgen en bepaal het aantal dagen dat tussen elke les moeten zitten (bijv. 7 dagen). Zo kun je bijvoorbeeld aangeven dat elke maandag les 1 is, elke donderdag les 2 en elke zaterdag les 3. Klanten kunnen dan in dit voorbeeld 7 dagen na les 1 op donderdag les 2 volgen en 7 dagen later op zaterdag les 3 volgen. Ga naar ‘Instellingen’ > ‘Trainingen instellingen’ > Lesnummers vooraf kunnen definiëren’ om deze functies direct te activeren.

Training alleen te boeken bij bezit van het juiste certificaat (Hondenschool product)

Stel in dat klanten eerst een bepaald cursus certificaat hebben moeten behaald om de vervolgcursus te kunnen boeken. Bij het toevoegen/wijzigen van een klas kun je nu aangegeven dat certificaat x verplicht is voor deelname aan deze cursus.

Bij strippenkaarten klassen toestaan/blokkeren (Hondenschool product)

Stel nu zelf in of je alle klassen beschikbaar wilt maken bij een strippenkaart of juist bepaalde klassen wel toestaan of blokkeren. De klant krijgt dan bij het boeken van een strippenkaart boeking alleen de beschikbare klassen te zien.

Andere recente updates in KennelCare

Algemene KennelCare updates:
  • De zoekfunctie (QuickSearch) in KennelCare heeft een grote update gehad qua performance en snelheid waardoor bij een groot dier- en klantenbestand het zoeken nu weer prettiger en sneller werkt.
  • Exporteren naar boekhoudprogramma ‘Exact’ uitgebreid met de (reeds in KennelCare gekoppelde) grootboeknummers.
  • Exporteren naar boekhoudprogramma ‘Exact’ uitgebreid met exporteren van verkoopboekingen (naast de al bestaande exporteer mogelijkheid van verkoopfacturen).
  • Oplossen bug e-mailadres in ‘Mijn account’.
  • Oplossen bug waardoor het wijzigen van de achtergrond kleur van het ‘Mijn Account’ gedeelte weer direct zichtbaar is.
  • Je kunt nu zelf incasso’s vrijgeven en opnieuw aanvragen bij een onjuiste, afgewezen of geblokkeerde incasso. Ga naar het klanten incasso overzicht en/of ‘Bekijk klant’ om deze functionaliteit te gebruiken.
  • Verbeteringen doorgevoerd bij ‘exporteer naar boekhoudsoftware’.
  • Klantenoverzicht en dierenoverzicht pagina’s tonen nu standaard alle klanten en dieren. We hebben daarbij de pagina’s ook sterk verbeterd qua snelheid / performance.
  • Medewerkers kunnen nu automatisch inactief gemaakt worden per een ingestelde (eind)datum. Ga hiervoor naar ‘Instellingen’ > ‘Gebruikers’.
Hondenschool product updates:
  • Lesnummers tellen nu door na het verplaatsen van een les & lesnummers zijn nu handmatig aanpasbaar bij ‘Bekijk boeking’.
  • Bij het verplaatsen van lessen maakt het systeem nu geen losse boekingen meer + de lesnummers staan nu in één boeking waardoor ook de telling van het aantal lessen weer correct is.
  • Je kunt nu ook lesnummers automatisch laten herberekenen of handmatig aanpassen naar de lesnummers die je zelf wilt.
  • Verbeterde controle en foutmelding weergave bij het uploaden van een bestand in het ‘Mijn account’.
  • Diverse kleine bugs opgelost en verbeteringen doorgevoerd zoals de kleuren bij medewerkers, rechten strippenkaart en verplaatsen strippenkaarten.
  • Oplossen bugje waardoor de telling van lesdagen weer correct getoond wordt.
  • Extra meldingen toegevoegd indien een training geannuleerd is, er een wachtlijst is of de training nog niet bevestigd/goedgekeurd is voor klanten in het ‘Mijn account’.
  • Oplossen bug waardoor boeken soms niet mogelijk was als een andere les al was geannuleerd + De link naar een privéles in de agenda is nu weer correct.
  • Wachtlijst melding nu ook zichtbaar in het ‘Mijn account’ gedeelte.
  • Trainingsnaam wordt nu ook weergegeven bij de lesbezetting + Als een klant aangemeld staat op de wachtlijst hoeft deze nu (nog) geen betaling te voldoen.
  • Lesnummers worden nu ook getoond in de weekkalender.
  • Bij het boeken van een privétraining in het ‘Mijn account’ worden nu alleen dagen getoond in de kalender welke beschikbaar zijn.
Dierenpension product updates:
  • Fout opgelost waardoor concept boekingen niet meer standaard worden meegerekend in de bezettingskalender. Indien gewenst kan hier wel op gefilterd worden.
  • Castratiegegevens worden nu getoond in de planningskalender popup’s.
  • Automatische e-mail herinnering wordt nu ook verstuurd bij recent gemaakt boekingen die korter dan 5 dagen geleden zijn geboekt.
Uitlaatservice product updates:
  • Wandelingen kunnen nu ook in het verleden worden gekoppeld aan een bus of route.
  • Bij het beheren van wandelingen kunnen nu ook oudere wandelingen/data worden aangepast, toegevoegd of verwijderd.

Klik hier voor het laatste nieuws en alle updates per maand!

Lees meer van KennelCare
Van uitdaging naar oplossing: Het succesverhaal van Op Famke’s Pleats en KennelCare
Hoe KennelCare kan bijdragen aan de groei van jouw dierenbedrijf
3 tips om de bezetting in jouw dierenpension te maximaliseren
4 tips om jouw dierenbedrijf hoger in de Google zoekresultaten te krijgen
Hondenpension Sennyards: “Niet alles meer met de hand te hoeven doen, dat was voor ons de doorslag om te starten met KennelCare.”
4 tips om de marketing voor jouw dierenbedrijf persoonlijk te maken
KennelCare blikt terug op een waardevol & succesvol 2022
5 voordelen van e-mail marketing voor jouw trimsalon
Zo zorg je voor een persoonlijke benadering van je trimsalon klanten
Hondenschool Lingewaard: “Het ideale van KennelCare is dat je alle gegevens door je klanten in kunt laten vullen.”
Tips om de decembermaand speciaal te maken voor jouw trimsalon klanten
Het Next Level Event 2022 was een groot succes!
4 redenen waarom een systeem ervoor zorgt dat jij volgend jaar geen zomerstress meer hebt
KennelCare is verhuisd naar nieuwe razendsnelle servers
KennelCare nu nog simpeler én gebruiksvriendelijker
Dierenpension Excellent: “Ik kan overal mijn afspraken inzien en dat vind ik echt een enorme pré.”
De beste planningstool kiezen voor je dierenbedrijf? Wij helpen je!
5 tips om kosten te besparen voor jouw dierenbedrijf
4 tips om van jouw trimsalon een succes te maken
Hondencentrum Dox: “Het systeem neemt je echt werk uit handen en zorgt voor meer tempo in je werkzaamheden.”
Voordelen van een boekingssysteem voor jouw dierenbedrijf
Hier letten potentiële klanten op wanneer ze op zoek zijn naar een puppycursus
4 effectieve online marketing tips voor jouw dierenbedrijf
Nieuwe prijzen voor KennelCare
5 tips om van jouw dierenpension een succes te maken
Heb je een eigen trimsalon? Probeer dan deze 5 valkuilen te voorkomen
Hondenhotel Vlieland: “De klant kan eigenlijk al zijn gegevens zelf invullen en jij hebt daar dus geen werk meer aan.”
5 tips waarmee je no-shows voorkomt in je trimsalon
Met deze 4 tips maak je van een nieuwe klant een vaste klant
Dierenpension de Bommel: “Waar wij heel blij mee zijn is dat het systeem aangepast wordt als we vragen om nieuwe opties.”
5 redenen om cadeaubonnen in te zetten voor jouw trimsalon
Hier letten jouw potentiële klanten op voordat ze kiezen voor een dierenpension
Voordelen van online boeken voor jouw trimsalon
Hondenschool Renga: “KennelCare denkt mee en draagt oplossingen en functies aan die mij weer makkelijker met het systeem laten werken.”
4 besparingstips voor jouw trimsalon
De voordelen van een krachtige reviewpagina voor jouw dierenbedrijf
Deze 5 tips maken de Instagram pagina van jouw dierenpension succesvol
Omzet verhogen? Dit zijn de 6 beste producten om te verkopen
Zo stimuleer je mond-tot-mond reclame voor je hondenschool
2 tips om nog efficiënter te kunnen werken met de vernieuwde KennelCare versie
Dierenpension ‘t Laarbroek: “De grootste voordelen voor ons zijn dat je niet zelf hoeft te tellen hoeveel honden er zijn en continu kunt zien wat je bezetting is.”
De tips van deze week voor optimaal gebruik van de vernieuwde KennelCare versie
7 essentiële onderdelen voor de website van jouw dierenpension
Het is een feit: De compleet vernieuwde versie van KennelCare is gelanceerd!
7 tips om nieuwe klanten te werven voor je trimsalon
The Dog Company: “Automatisering van het inschrijfproces en versturen van e-mails zijn grote voordelen voor ons, het bespaart ons enorm veel tijd.”
Zo digitaliseer je contracten voor je dierenasiel
Zo mis je nooit meer verjaardagen van je dieren
5 tips om klanten een warm welkom te geven in je pension
10 jaar KennelCare: Hoe het allemaal begon
KennelCare updates februari 2022 met het oplichten van klant- en dieropmerkingen, mogelijkheid van wallet betalingen bij het inchecken en meer!
De 7 beste manieren om je bedrijf in de dierenbranche te promoten
Tip voor alle producten: Documenten uploaden
Tip voor alle producten: Kortingscodes toevoegen
KennelCare updates januari 2022 met een vernieuwde Snelstart koppeling, dagopvang dagen annuleren vanuit ‘Mijn account’ en nog veel meer!
Met deze 5 tips hoeft je hond zich nooit meer eenzaam te voelen
Tip voor alle producten: Formulier velden
Wat kun je verwachten van KennelCare in 2022?
Tip voor alle producten: Het toevoegen van taken
KennelCare updates december 2021 met alleen de eerste boeking als concept, een extra optie voor het kortingstarief, een grote verrassing… en meer!
KennelCare blikt terug op 2021
Tip voor hondenscholen: De weekkalender
Dierenpension De Driehoek: “Ik ben echt tevreden over KennelCare. Wij hebben heel veel voordelen gekregen met dit systeem en het is makkelijk in gebruik.”
Tip voor trimsalons: De overzichtelijke agenda en het toevoegen van herhaalde afspraken
KennelCare updates november 2021 met een RSS feed waarmee dierenasielen dieren kunnen tonen op de website, herhaalde afspraken voor trimsalons en meer!
Klantcontact verbeteren? Zo doe je dat!
Tip voor dierenpensions: De planningskalender
Hondencentrum Bijndelsveld: “Mijn vaste klanten kunnen zelf een reservering plaatsen, ik merk dat ze dat heel erg fijn vinden.”
KennelCare updates oktober 2021 met een overzicht van integratie tools, het koppelen van documenten aan klanten of dieren en meer!
Hondenschool Jottem: ”Vroeger had ik een planbord, nu heb ik KennelCare. Dat werkt veel overzichtelijker voor mij”
Succesvolle dagen en enthousiaste reacties op de Dibevo Vakbeurs 2021
KennelCare updates september 2021 met herhaalde taken toevoegen aan je agenda, kennelkaarten voor dierenasielen en meer!
5 redenen waarom een digitale agenda je werk als dierprofessional makkelijker maakt
Puppy’s kunnen al vlak na hun geboorte communiceren met mensen
Kom kennis maken met KennelCare op de Dibevo vakbeurs!
5 tips om meer online verkeer naar je website te genereren
Dit waren de populairste kattenrassen van 2020!
KennelCare updates augustus 2021 met eenvoudig nieuwsbrieven versturen, kennelkaarten stijlen naar wens en meer!
Dierenpensions volgeboekt, de zomervakantie zorgt voor extreme drukte
Antibioticaresistente bacteriën ontdekt in hondenvoer
KennelCare updates juli 2021 met boekingen samenvoegen een nieuw vaccinatieoverzicht en meer!
Meer online reviews verzamelen doe je zo!
KennelCare updates juni 2021 met de lancering van Dierenasiel v1.0 en meer!
Hondenschool 101: ”Je moet het gewoon doen en het zelf ervaren. Gelukkig konden we ook goed bij KennelCare terecht voor vragen en hulp, dus uiteindelijk werd het alleen maar makkelijker”
Dit waren de populairste hondenrassen van 2020!
KennelCare updates mei 2021 met gecombineerde agenda’s en meer!
Hondenschool Goes: ”Ik ben gewoon super tevreden en dat vertel ik ook aan collega’s van andere hondenscholen!”
Dit waren de populairste kattennamen van 2020!
Hondenhotel de Tatelaarhoeve: ”Het is echt een verrijking dat ik nu gewoon de boekingen op meerdere computers bij kan houden”
KennelCare update april 2021 met: vernieuwde formulieren en velden, filters voor het boekingen overzicht en meer!
Dierenpension De Borgelinckshof: ”Ik kan niks bedenken wat ik mis in het systeem, ik heb KennelCare zelf juist ook aanbevolen aan andere dierenpensions”
6 handige Corona functies van KennelCare die je niet mag missen!
Dierenpension Olieke: ”Wij hadden het vrij snel onder de knie! Het is een kwestie van het durven doen”
KennelCare updates maart 2021 met: nieuwe vormgeving, lancering weekkalender, lancering grootboek en meer!
Is jouw bedrijf ‘mobiel vriendelijk’?
Dit waren de populairste hondennamen van 2020!
KennelCare updates februari 2021 met: Klant rechten, dier eigenschappen, In-en-uitchecken ongedaan maken, verplaatsen privélessen en meer!
Dagelijks nieuwe aanmeldingen voor de puppycursus? Zo houd je de planning overzichtelijk!
Januari 2021 update met: Lancering Dierenoppas product, eenvoudig lesdagen verschuiven, e-mails met bijlagen versturen, BTW grondslag en meer!
Ga zelf aan de slag en start gratis met KennelCare

Probeer KennelCare gratis 14 dagen op proef uit, ervaar het gemak en maak kennis met alle mogelijkheden van ons boekingssysteem.

KennelCare account aanmaken - 14 dagen gratis uitproberen

Nieuw, maar vertrouwd: Welkom aniday!

Wij zijn extra enthousiast om jou te laten weten dat we een nieuw hoofdstuk in ons avontuur zijn begonnen. Op woensdagavond 4 oktober, tijdens ons eigen ‘The Next Step’ klantevent in De Vasim in Nijmegen, hebben wij onze nieuwe naam onthuld: aniday.

Door gebruik te maken van onze website ga je akkoord met ons cookiebeleid