fbpx

Geplaatst door

Julia

op:

1 april 2021

KennelCare updates maart 2021 met: nieuwe vormgeving, lancering weekkalender, lancering grootboek en meer!

Klanttevredenheid staat bij ons hoog in het vaandel, vandaar dat wij met ons team onze producten dagelijks blijven verbeteren en maandelijks met een KennelCare updates overzicht komen. Daarnaast blijven wij natuurlijk ook mooie en handige functionaliteiten introduceren. Deze maand zijn wij vooral druk bezig geweest met het lanceren van onze nieuwe vormgeving. Ook is er een weekkalender geïntroduceerd en is het klassen / trainingen overzicht in een nieuw jasje gestoken. Lees snel verder voor alle updates in het systeem!

Nieuwe vormgeving van KennelCare (Algemeen)

We hebben half maart een nieuwe vormgeving van KennelCare gelanceerd! Als eerste is er een update in de vormgeving van het systeem, de grote blauwe balk bovenin is onder andere verplaats naar de linkerkant. Daarnaast is het ‘zoeken’ vernieuwd met Quick Search waardoor je snel de juiste klanten of dieren kunt zoeken. Ook zijn de tabellen compacter geworden, waardoor je meer informatie kunt zien op een pagina zonder te scrollen. Als laatste is de dikte van het lettertype aangepast voor betere leesbaarheid.

KennelCare updates maart 2021
KennelCare updates maart 2021

Vernieuwde inlog- en aanmeldpagina KennelCare (Algemeen)

We hebben de inlogpagina en aanmeldpagina vernieuwd en daardoor nog eenvoudiger en overzichtelijker gemaakt. Het voordeel van deze vernieuwing is dat de referentie onthouden wordt nadat je voor de eerste keer inlogt, dit scheelt tijd met het inloggen omdat je niet elke keer opnieuw je referentie in hoeft te vullen. Zo kun je nog sneller inloggen in KennelCare!

Verzamelboeking kan worden uitgeschakeld (Algemeen)

Een verzamelboeking kan nu optioneel worden uitgeschakeld. Hierdoor kan er aan een bestaande boeking geen nieuwe boekingsregel meer worden toegevoegd.

Deze instelling is te activeren via: ‘Instellingen’ > ‘Facturen’ > ‘Geen nieuwe boeking kunnen toevoegen aan een bestaande (concept)factuur’.

Verzamelboeking kan worden uitgeschakeld (Algemeen)

Factuur als pdf-bijlage meesturen bij herinnering (Algemeen)

Bij het versturen van een betalingsherinnering per e-mail wordt nu automatisch een pdf van de factuur als bijlage toegevoegd aan de herinneringsmail. Hierdoor hoeven klanten niet eerst in te loggen in het ‘Mijn Account’ om de factuur te bekijken.

Dier verplaatsen naar andere klant (Algemeen)

Vanaf nu is het mogelijk om dieren te verplaatsen van de huidige eigenaar naar een andere eigenaar (klant). Ga hiervoor naar de ‘Bekijk dier’ pagina. Klik daarna op het pijltje waar de tekst ‘Dier verplaatsen naar een andere eigenaar’ bij komt te staan, zoals je hieronder kunt zien.

Dier verplaatsen naar andere klant

Verwijderd dier een status meegeven (Algemeen)

Als je een dier verwijderd kun je vanaf nu het dier een status meegeven, bijvoorbeeld: ‘dier is overleden’. Daarnaast kun je via ‘Instellingen > Dier status’ zelf nieuwe statussen aanmaken.

Lancering grootboek (Algemeen)

Vanaf nu kun je zelf grootboeknummers aanmaken waaraan je boekingstypes, producten en dergelijken kunt koppelen. De omzet per grootboeknummer kun je terugvinden in het grootboek overzicht via ‘Administratie > Grootboek’. Deze functie is alleen beschikbaar voor ‘Enterprise’ abonnementen.

KennelCare updates maart 2021

Lancering weekkalender (Hondenschool product)

Grip en overzicht houden is belangrijk in elke onderneming, daarom hebben wij nu de weekkalender gelanceerd waarbij je in een oogopslag ziet welke lessen voor deze week (of andere weken) gepland staan.

De groepslessen en inlooplessen worden ook getoond wanneer er nog geen dieren toegevoegd zijn, bij de privélessen worden alleen de lessen in de weekkalender getoond die daadwerkelijk geboekt zijn. Ook hebben we de weekkalender uitgebreid door de betaalstatus en start/eindtijd van alle lessen te tonen, die kun je zien door over het ‘i’ icoontje heen te gaan met de muis.

Lancering weekkalender (Hondenschool product)

Vernieuwd klassen/trainingen overzicht (Hondenschool product)

Het trainingen/klassen overzicht is geheel vernieuwd. Zo kun je nu eenvoudig de klassen bekijken per training en zie je overzichtelijker welke klassen er zijn, welke trainers de lessen geven en voor welke periode de klas is.

Vernieuwd klassen/trainingen overzicht (Hondenschool product)

Nieuwe hondenschool widget per training (Hondenschool product)

Met deze widget (welke je op de website kunt plaatsen) zien je klanten direct de beschikbare lessen in een handig overzicht per training.

Andere recente updates in KennelCare

Wekelijks worden er kleine en grotere updates in KennelCare doorgevoerd zoals uitbreidingen, feedback of wensen waar je wellicht zelf om gevraagd hebt. Hieronder tref je een overzicht van de iets kleinere toevoegingen en wijzigingen van de afgelopen maand.

Algemene KennelCare updates:
  • Het veld ‘Loops’ wordt nu alleen getoond bij het juiste geslacht.
  • Er is een bug opgelost waardoor in het verleden in sommige gevallen de werktijden van gebruikers niet correct werden opgeslagen.
  • De mobiele weergave van de ‘Mijn account’ omgeving is verbeterd.
  • De bug is opgelost waar in een enkel geval geen dier kon worden toegevoegd aan een bestaande klant.
  • Tijdzone verbeterd in iCal-agenda’s.
  • De bug is opgelost waarbij boekingen/facturen soms dubbel kwamen te staan bij het klant boeking/facturen overzicht.
  • De bug waarbij bedragen soms niet meegenomen werden in e-mail templates is opgelost.
  • Kleine mobiele (responsive) verbeteringen doorgevoerd voor de nieuwe inlog- en aanmeld pagina.
  • Er is een bug opgelost bij het verplaatsen van een dier naar een andere eigenaar.

Dierenpension product updates:
  • Er zijn tekstwijzigingen doorgevoerd in de periodieke dagopvang in de ‘Mijn account’ omgeving.
  • Kleine bug is opgelost waardoor snel inchecken bij een strippenkaart geen fout meer geeft.
  • Er is een bug opgelost waardoor het verplaatsen van ingecheckte dieren weer mogelijk is.
  • Bij strippenkaarten kunnen nu ook nieuwe tarieven worden toegevoegd die pas actief zijn vanaf een geselecteerde datum.
  • De sortering van het strippenkaart boekingen overzicht is verbeterd.
  • Het gewicht van de hond kun je nu zichtbaar maken op de kennelkaart.
  • De bug is opgelost waarbij de dagopvang per periode in sommige gevallen de verkeerde periode pakte.
  • Een dagopvang (van de huidige dag) kan vanaf nu omgezet worden naar een overnachting.
  • De bug waardoor kennelkaarten van dieren met een extra opgegeven gewicht niet (correct) getoond werden is opgelost.

Hondenschool product updates:
  • Deelnemers worden nu ook getoond in de iCal-agenda.
  • Meerdere boekingen voor dezelfde training zijn (nu weer) te boeken.
  • De bug is opgelost waarbij in sommige gevallen lessen niet meer te verwijderen waren.
  • Er is een bug opgelost waarbij deelnemers van een training in de wachtrij kwamen terwijl de wachtrij uit stond.
  • De bug waarbij dubbele klassen in de agenda weergegeven werden is opgelost.
  • De beschikbare dagen werkte in sommige gevallen niet, dit probleem is nu ook verholpen.
  • Website widgets werden soms niet goed getoond, dit probleem is opgelost.


Klik hier voor het laatste nieuws en alle updates per maand!

Lees meer van KennelCare
Van uitdaging naar oplossing: Het succesverhaal van Op Famke’s Pleats en KennelCare
Hoe KennelCare kan bijdragen aan de groei van jouw dierenbedrijf
3 tips om de bezetting in jouw dierenpension te maximaliseren
4 tips om jouw dierenbedrijf hoger in de Google zoekresultaten te krijgen
Hondenpension Sennyards: “Niet alles meer met de hand te hoeven doen, dat was voor ons de doorslag om te starten met KennelCare.”
4 tips om de marketing voor jouw dierenbedrijf persoonlijk te maken
KennelCare blikt terug op een waardevol & succesvol 2022
5 voordelen van e-mail marketing voor jouw trimsalon
Zo zorg je voor een persoonlijke benadering van je trimsalon klanten
Hondenschool Lingewaard: “Het ideale van KennelCare is dat je alle gegevens door je klanten in kunt laten vullen.”
Tips om de decembermaand speciaal te maken voor jouw trimsalon klanten
Het Next Level Event 2022 was een groot succes!
4 redenen waarom een systeem ervoor zorgt dat jij volgend jaar geen zomerstress meer hebt
KennelCare is verhuisd naar nieuwe razendsnelle servers
KennelCare nu nog simpeler én gebruiksvriendelijker
Dierenpension Excellent: “Ik kan overal mijn afspraken inzien en dat vind ik echt een enorme pré.”
De beste planningstool kiezen voor je dierenbedrijf? Wij helpen je!
5 tips om kosten te besparen voor jouw dierenbedrijf
4 tips om van jouw trimsalon een succes te maken
Hondencentrum Dox: “Het systeem neemt je echt werk uit handen en zorgt voor meer tempo in je werkzaamheden.”
Voordelen van een boekingssysteem voor jouw dierenbedrijf
Hier letten potentiële klanten op wanneer ze op zoek zijn naar een puppycursus
4 effectieve online marketing tips voor jouw dierenbedrijf
Nieuwe prijzen voor KennelCare
5 tips om van jouw dierenpension een succes te maken
Heb je een eigen trimsalon? Probeer dan deze 5 valkuilen te voorkomen
Hondenhotel Vlieland: “De klant kan eigenlijk al zijn gegevens zelf invullen en jij hebt daar dus geen werk meer aan.”
5 tips waarmee je no-shows voorkomt in je trimsalon
Met deze 4 tips maak je van een nieuwe klant een vaste klant
Dierenpension de Bommel: “Waar wij heel blij mee zijn is dat het systeem aangepast wordt als we vragen om nieuwe opties.”
5 redenen om cadeaubonnen in te zetten voor jouw trimsalon
Hier letten jouw potentiële klanten op voordat ze kiezen voor een dierenpension
Voordelen van online boeken voor jouw trimsalon
Hondenschool Renga: “KennelCare denkt mee en draagt oplossingen en functies aan die mij weer makkelijker met het systeem laten werken.”
4 besparingstips voor jouw trimsalon
De voordelen van een krachtige reviewpagina voor jouw dierenbedrijf
Deze 5 tips maken de Instagram pagina van jouw dierenpension succesvol
Omzet verhogen? Dit zijn de 6 beste producten om te verkopen
Zo stimuleer je mond-tot-mond reclame voor je hondenschool
2 tips om nog efficiënter te kunnen werken met de vernieuwde KennelCare versie
Dierenpension ‘t Laarbroek: “De grootste voordelen voor ons zijn dat je niet zelf hoeft te tellen hoeveel honden er zijn en continu kunt zien wat je bezetting is.”
De tips van deze week voor optimaal gebruik van de vernieuwde KennelCare versie
7 essentiële onderdelen voor de website van jouw dierenpension
Het is een feit: De compleet vernieuwde versie van KennelCare is gelanceerd!
7 tips om nieuwe klanten te werven voor je trimsalon
The Dog Company: “Automatisering van het inschrijfproces en versturen van e-mails zijn grote voordelen voor ons, het bespaart ons enorm veel tijd.”
Zo digitaliseer je contracten voor je dierenasiel
Zo mis je nooit meer verjaardagen van je dieren
5 tips om klanten een warm welkom te geven in je pension
10 jaar KennelCare: Hoe het allemaal begon
KennelCare updates februari 2022 met het oplichten van klant- en dieropmerkingen, mogelijkheid van wallet betalingen bij het inchecken en meer!
De 7 beste manieren om je bedrijf in de dierenbranche te promoten
Tip voor alle producten: Documenten uploaden
Tip voor alle producten: Kortingscodes toevoegen
KennelCare updates januari 2022 met een vernieuwde Snelstart koppeling, dagopvang dagen annuleren vanuit ‘Mijn account’ en nog veel meer!
Met deze 5 tips hoeft je hond zich nooit meer eenzaam te voelen
Tip voor alle producten: Formulier velden
Wat kun je verwachten van KennelCare in 2022?
Tip voor alle producten: Het toevoegen van taken
KennelCare updates december 2021 met alleen de eerste boeking als concept, een extra optie voor het kortingstarief, een grote verrassing… en meer!
KennelCare blikt terug op 2021
Tip voor hondenscholen: De weekkalender
Dierenpension De Driehoek: “Ik ben echt tevreden over KennelCare. Wij hebben heel veel voordelen gekregen met dit systeem en het is makkelijk in gebruik.”
Tip voor trimsalons: De overzichtelijke agenda en het toevoegen van herhaalde afspraken
KennelCare updates november 2021 met een RSS feed waarmee dierenasielen dieren kunnen tonen op de website, herhaalde afspraken voor trimsalons en meer!
Klantcontact verbeteren? Zo doe je dat!
Tip voor dierenpensions: De planningskalender
Hondencentrum Bijndelsveld: “Mijn vaste klanten kunnen zelf een reservering plaatsen, ik merk dat ze dat heel erg fijn vinden.”
KennelCare updates oktober 2021 met een overzicht van integratie tools, het koppelen van documenten aan klanten of dieren en meer!
Hondenschool Jottem: ”Vroeger had ik een planbord, nu heb ik KennelCare. Dat werkt veel overzichtelijker voor mij”
Succesvolle dagen en enthousiaste reacties op de Dibevo Vakbeurs 2021
KennelCare updates september 2021 met herhaalde taken toevoegen aan je agenda, kennelkaarten voor dierenasielen en meer!
5 redenen waarom een digitale agenda je werk als dierprofessional makkelijker maakt
Puppy’s kunnen al vlak na hun geboorte communiceren met mensen
Kom kennis maken met KennelCare op de Dibevo vakbeurs!
5 tips om meer online verkeer naar je website te genereren
Dit waren de populairste kattenrassen van 2020!
KennelCare updates augustus 2021 met eenvoudig nieuwsbrieven versturen, kennelkaarten stijlen naar wens en meer!
Dierenpensions volgeboekt, de zomervakantie zorgt voor extreme drukte
Antibioticaresistente bacteriën ontdekt in hondenvoer
KennelCare updates juli 2021 met boekingen samenvoegen een nieuw vaccinatieoverzicht en meer!
Meer online reviews verzamelen doe je zo!
KennelCare updates juni 2021 met de lancering van Dierenasiel v1.0 en meer!
Hondenschool 101: ”Je moet het gewoon doen en het zelf ervaren. Gelukkig konden we ook goed bij KennelCare terecht voor vragen en hulp, dus uiteindelijk werd het alleen maar makkelijker”
Dit waren de populairste hondenrassen van 2020!
KennelCare updates mei 2021 met gecombineerde agenda’s en meer!
Hondenschool Goes: ”Ik ben gewoon super tevreden en dat vertel ik ook aan collega’s van andere hondenscholen!”
Dit waren de populairste kattennamen van 2020!
Hondenhotel de Tatelaarhoeve: ”Het is echt een verrijking dat ik nu gewoon de boekingen op meerdere computers bij kan houden”
KennelCare update april 2021 met: vernieuwde formulieren en velden, filters voor het boekingen overzicht en meer!
Dierenpension De Borgelinckshof: ”Ik kan niks bedenken wat ik mis in het systeem, ik heb KennelCare zelf juist ook aanbevolen aan andere dierenpensions”
6 handige Corona functies van KennelCare die je niet mag missen!
Dierenpension Olieke: ”Wij hadden het vrij snel onder de knie! Het is een kwestie van het durven doen”
KennelCare updates maart 2021 met: nieuwe vormgeving, lancering weekkalender, lancering grootboek en meer!
Is jouw bedrijf ‘mobiel vriendelijk’?
Dit waren de populairste hondennamen van 2020!
KennelCare updates februari 2021 met: Klant rechten, dier eigenschappen, In-en-uitchecken ongedaan maken, verplaatsen privélessen en meer!
Dagelijks nieuwe aanmeldingen voor de puppycursus? Zo houd je de planning overzichtelijk!
Januari 2021 update met: Lancering Dierenoppas product, eenvoudig lesdagen verschuiven, e-mails met bijlagen versturen, BTW grondslag en meer!
Ga zelf aan de slag en start gratis met KennelCare

Probeer KennelCare gratis 14 dagen op proef uit, ervaar het gemak en maak kennis met alle mogelijkheden van ons boekingssysteem.

KennelCare account aanmaken - 14 dagen gratis uitproberen

Nieuw, maar vertrouwd: Welkom aniday!

Wij zijn extra enthousiast om jou te laten weten dat we een nieuw hoofdstuk in ons avontuur zijn begonnen. Op woensdagavond 4 oktober, tijdens ons eigen ‘The Next Step’ klantevent in De Vasim in Nijmegen, hebben wij onze nieuwe naam onthuld: aniday.

Door gebruik te maken van onze website ga je akkoord met ons cookiebeleid