Bezoek KennelCare op de Dibevo Vakbeurs! Lees meer…

Logo KennelCare 2020

Geplaatst door

Julia

op:

5 juli 2021

Meer online reviews verzamelen doe je zo!

Tegenwoordig zoeken potentiële klanten als eerste online naar reviews over jouw bedrijf op websites als Qennel of Trustpilot. Qennel is een website specifiek gericht op reviews voor dierenpensions, het is dus een ideale vergelijkingssite voor nieuwe klanten. Want potentiële klanten vragen zich af: wat zijn de ervaringen van huidige klanten en staan er niet teveel klachten tussen? Diereigenaren willen er natuurlijk wel zeker van zijn dat hun viervoeter in goede handen is bij jou. Heb je moeite met het verzamelen van reviews over jouw bedrijf? Wij gaan je een paar tips geven!

1. Registreer je bij een review website

Allereerst is het belangrijk om uit te zoeken op welke review website jij je wilt gaan richten. Het voordeel van Qennel is dat veel dierenpensions hier reviews op plaatsen en via deze website kunnen klanten makkelijk vergelijken welk pension het beste bij hun wensen aansluit. Registreren bij Qennel gaat ook erg eenvoudig en het neemt niet veel tijd in beslag. Voor Hondenscholen of Trimsalons heeft Qennel nu nog geen mogelijkheden, maar hier zijn zij wel mee bezig. Hondenscholen en Trimsalons kunnen op dit moment het beste kijken naar websites als Trustpilot of Google reviews. Uiteraard zijn er veel meer geschikte website waar jij je op kunt gaan richten met jouw bedrijf, maar maak deze keuze weloverwogen. Kijk daarbij ook naar gebruiksvriendelijkheid voor jouw klanten, zorg ervoor dat een review plaatsen niet te ingewikkeld wordt.

2. Creëer bewustzijn bij je team

Maak je team bewust van het feit dat er reviews achtergelaten worden over jullie bedrijf. Een paar goede reviews werken motiverend. Jouw personeel kan het verschil maken en de gast zal dat merken. Op naar nog meer positieve reviews dus!

3. Vraag het tijdens een contactmoment

Het is wel van belang dat je aanvoelt of de klant hier open voor zou staan. Je gaat een klant natuurlijk niet vragen om een review als ze haastig hun huisdier op komen halen. Vaak zullen klanten enthousiast reageren als ze blij zijn met jouw diensten en dat enthousiasme zullen potentiële klanten ook erg fijn vinden om te lezen.

4. Maak gebruik van een QR-code

Maak de weg naar een review schrijven zo kort mogelijk. Als klanten via vier verschillende pagina’s doorgelinkt moeten worden naar jouw review pagina, dan zal het merendeel al afhaken voor ze de eindstreep bereikt hebben. Een poster of kaartje met een QR-code die gelinkt is aan jouw review pagina zal een oplossing bieden voor dit probleem. Zo kunnen mensen direct de code scannen, de review schrijven en hebben ze die al geüpload voor de de deur uit zijn. Hoe minder tijd er tussen een positieve ervaring en de review zit, hoe positiever de review zal zijn.

5. E-mail vaste klanten voor reviews

Waar kun je beter beginnen met het opbouwen van reviews dan bij je grootste fans? Als je deze klanten een bericht stuurt met de vraag of zij een review voor jou achter willen laten zullen ze dit vaak met plezier voor je doen. Je kunt erbij vertellen dat je wilt werken aan jouw online zichtbaarheid en dat een review daarbij al flink zal helpen.

6. Evalueer je reviews

Neem een aantal keer per maand een kijkje tussen je reviews. Wat staat er allemaal geschreven? Zitten er directe verbeterpunten tussen? Als je deze punten doorvoert geef je klanten geen kans dit opnieuw als verbeterpunt te melden. Daarnaast kun je de positieve reviews beantwoorden met een bedank berichtje, dat vinden klanten natuurlijk ook fijn om te horen dat hun moeite gewaardeerd wordt.

Benieuwd naar wat onze krachtige plannings- en administratie tool voor jouw organisatie kan betekenen? Plan een gratis rondleiding in waarin we jou de belangrijkste functionaliteiten in KennelCare laten zien. We kijken tijdens de rondleiding naar jouw wensen en specifieke behoeften, zodat je goed kunt bepalen of KennelCare ook geschikt is voor jouw organisatie. Daarnaast is er nog de mogelijkheid om ons systeem op je eigen gemak gratis uit te proberen voor 14 dagen.

Vragen?

Wij denken graag mee in oplossingen en helpen jou om de overstap zo gestroomlijnd, eenvoudig, snel en gemakkelijk te laten verlopen. Ons team staat voor je klaar op (+31) (0)24 – 377 37 31 of stuur een e-mail naar info@kennelcare.nl.

Lees meer van KennelCare
Puppy’s kunnen al vlak na hun geboorte communiceren met mensen
Kom kennis maken met KennelCare op de Dibevo vakbeurs!
5 tips om meer online verkeer naar je website te genereren
Dit waren de populairste kattenrassen van 2020!
KennelCare updates augustus 2021 met eenvoudig nieuwsbrieven versturen, kennelkaarten stijlen naar wens en meer!
Dierenpensions volgeboekt, de zomervakantie zorgt voor extreme drukte
Antibioticaresistente bacteriën ontdekt in hondenvoer
KennelCare updates juli 2021 met boekingen samenvoegen een nieuw vaccinatieoverzicht en meer!
Meer online reviews verzamelen doe je zo!
KennelCare updates juni 2021 met de lancering van Dierenasiel v1.0 en meer!
Hondenschool 101: ”Je moet het gewoon doen en het zelf ervaren. Gelukkig konden we ook goed bij KennelCare terecht voor vragen en hulp, dus uiteindelijk werd het alleen maar makkelijker”
Dit waren de populairste hondenrassen van 2020!
KennelCare updates mei 2021 met gecombineerde agenda’s en meer!
Hondenschool Goes: ”Ik ben gewoon super tevreden en dat vertel ik ook aan collega’s van andere hondenscholen!”
Dit waren de populairste kattennamen van 2020!
Hondenhotel de Tatelaarhoeve: ”Het is echt een verrijking dat ik nu gewoon de boekingen op meerdere computers bij kan houden”
KennelCare update april 2021 met: vernieuwde formulieren en velden, filters voor het boekingen overzicht en meer!
Dierenpension De Borgelinckshof: ”Ik kan niks bedenken wat ik mis in het systeem, ik heb KennelCare zelf juist ook aanbevolen aan andere dierenpensions”
6 handige Corona functies van KennelCare die je niet mag missen!
Dierenpension Olieke: ”Wij hadden het vrij snel onder de knie! Het is een kwestie van het durven doen”
KennelCare updates maart 2021 met: nieuwe vormgeving, lancering weekkalender, lancering grootboek en meer!
Is jouw bedrijf ‘mobiel vriendelijk’?
Dit waren de populairste hondennamen van 2020!
KennelCare updates februari 2021 met: Klant rechten, dier eigenschappen, In-en-uitchecken ongedaan maken, verplaatsen privélessen en meer!
Dagelijks nieuwe aanmeldingen voor de puppycursus? Zo houd je de planning overzichtelijk!
Januari 2021 update met: Lancering Dierenoppas product, eenvoudig lesdagen verschuiven, e-mails met bijlagen versturen, BTW grondslag en meer!
10 redenen om juist nu over te stappen naar een online plannings- en boekingssysteem voor dierprofessionals
December 2020 update met: Annuleringsverzekering, periodieke dagopvang (week-/maandfactuur), iCal agenda’s en handige marketing tools
November 2020 update met: Voorkom piekdrukte met ‘Voorkeurstijd’, sneller je klant selecteren bij boeken, prijs per kamer, exporteren naar boekhoudprogramma’s en een flink verbeterd hondenschool product
Oktober 2020 update met: Vernieuwde Mijn KennelCare omgeving, nieuwe abonnementen en automatische incasso
September 2020 update met: Lancering Uitlaatservice product
Augustus 2020 update met: Vernieuwde strippenkaart en snel boeking toevoegen
Juli 2020 update met: Creditfacturen, Wallet en Vergrendelen
Juni 2020 update met: Online trimsalon afspraken boeken, nieuwe boekingen overzichten, nieuwe beheerders mogelijkheden en meer.
Mei 2020 update met: Lancering Trimsalon product
April 2020 update met: Klant wijzigingen aan hun boeking laten indienen, schade functies, nieuwe inlogomgeving, snel wisselen van account én een verbeterde bezettingskalender
5 tips rondom het Corona-virus voor professionals in de dierenbranche
Onze website is vernieuwd! Zo vind jij als dierprofessional alles nog sneller
Maart 2020 update met: Boekingen terugdraaien, mededelingen tonen in het Mijn account, nieuwe filters in planning tools, én nieuwe rapporten
Februari 2020 update met: Vernieuwde boekingspagina, verbeterde planningstools en sneller boeken
Januari 2020 update met: Nieuw verblijven-overzicht, betalingsoverzicht, tweestapsverificatie, rekeningen en meer…
December update met: Contracten, Productverkoop, Klant reserveringsherinnering en meer…
Grote november update met: verzamelfacturen, vernieuwde manier van in- en uitchecken en meer…
5 redenen om vandaag nog over te stappen!
Bekijk de updates in 2019 tot zover (KennelCare versie 3.39)
Wat kunt u van KennelCare verwachten in 2019?
Tal van nieuwe functies doorgevoerd in KennelCare 3.21
KennelCare softwareleverancier bij Dibevo
Enthousiast en trots kijken wij terug op onze deelname aan de Dibevo University beurs
Ook 2e editie KennelCare – Next Level Event met succes geslaagd
Bezoek onze KennelCare stand op de Dibevo University!
Succesvolle eerste editie van het KennelCare – Next Level Event
KennelCare breidt online reserveringssysteem uit – v3.5
Aankondiging lancering KennelCare v3.0
Voorbereidingen marketing campagne in volle gang
KennelCare – 2.1
KennelCare – 2.0 Release
KennelCare – 2.0 Beta 1
KennelCare – 1.0
Blijf op de hoogte van onze producten, handige updates, tips en trends

Meld je nu aan en ontvang per mail informatie over het KennelCare systeem. Daarnaast krijg je handige tips voor jou als dierenprofessional die je kunt toepassen in jouw bedrijf.

[sibwp_form id=1]
Ga zelf aan de slag en start gratis met KennelCare

Probeer KennelCare gratis 14 dagen op proef uit, ervaar het gemak en maak kennis met alle mogelijkheden van ons boekingssysteem.

KennelCare account aanmaken - 14 dagen gratis uitproberen

Door gebruik te maken van onze website ga je akkoord met ons cookiebeleid