Geplaatst door

Davy

op:

22 april 2020

5 tips rondom het Corona-virus voor professionals in de dierenbranche

Met grote letters staat het de afgelopen weken in de media ‘Dierenpensions stromen leeg door Corona’ en ‘Telefoon blijft rinkelen met afzeggingen’. Het is een bizarre en moeilijke tijd en zeker ook voor de dierenbranche. Van omzetverlies tot werken op afstand, tijdens de COVID-19-uitbraak veranderen de zaken snel en moeten bedrijven zich continu aanpassen.

In KennelCare zitten handige functies om je hierbij zoveel mogelijk te ondersteunen, denk bijvoorbeeld aan de afhandeling van annuleringen en wijzigingen in boekingen, maar ook aan tools om klanten eenvoudig op de hoogte te houden. Bekijk onze tips wat je in deze tijd allemaal kunt doen om je bedrijf verder te verbeteren, en om voorbereid te zijn op wat je na de crisis kunt verwachten.

5 tips voor professionals in de dierenbranche

  • Tip 1: Communiceer duidelijk naar je bezoeker/klant
    Wees direct duidelijk in je communicatie op de website. Maak bijvoorbeeld gebruik van de mogelijkheid om een mededeling toe te voegen in het klant Mijn account, waarin je de maatregelen in verband met het Corona-virus direct onder de aandacht brengt. Hiermee wek je vertrouwen bij de klant om ook in deze onzekere tijd gewoon boekingen te blijven maken. Welke voorzorgsmaatregelen tref je om de dieren en klanten, vestiging en personeel veilig te houden? Hoe gaat het bij afspraken of bij het in-en-uitchecken van dieren? Wat zijn de maatregelen voor het veilig bezoeken van jouw bedrijf?

  • Tip 2: Verlaag het aantal vragen via telefoontjes en mailtjes
    De onzekerheid van het Corona-virus zorgt ervoor dat klanten met veel vragen komen te zitten. Gaat hun eigen vakantie en dus de vakantie van hun dier wel door? Kan de boeking worden verplaatst of zelfs worden geannuleerd? Mag en kan de afspraak nog wel door gaan conform alle richtlijnen van het RIVM? Via KennelCare kunnen klanten zelf eenvoudig hun boeking wijzigen, online 24/7. Je krijgt een wijzigingsaanvraag binnen en kunt deze eenvoudig digitaal goed- of afkeuren, waardoor zowel de klant als jijzelf tijd bespaart. Ook kun je gemakkelijk definitief boekingen in concept zetten, en boekingen annuleren of annuleringen juist terugdraaien. Zo verlaag je de druk voor jou en je medewerkers. Zijn er daarnaast oninbare posten dan kun je deze boeken onder ‘Schade’ zodat je ook administratief inzicht houdt in de gemiste omzet.

  • Tip 3: Wordt niet onzichtbaar
    Het is belangrijk te laten zien dat je er voor je klanten bent en te laten zien dat je geeft om je klanten. Vermijd dat je de komende tijd onzichtbaar bent voor je toekomstige en huidige klanten. In tijden dat mensen geen direct sociaal contact kunnen hebben, nemen ze vaak meer tijd voor sociale media als Facebook, Instagram, Snapchat en Whatsapp om zo de sociale isolatie te beperken. Geef bijvoorbeeld tips over diervoeding en gezondheid, en spelletjes voor dieren. Maar denk ook aan tips voor kinderen en dieren, wassen en verzorgen van dieren, sporten met dieren of tips om ze extra te verwennen in deze tijd. Door juist nu te blijven communiceren met je klant kan je vertrouwen opbouwen waar je later weer profijt van hebt.

  • Tip 4: Verbeter je dienst
    Doordat het aantal boekingen terugloopt krijg je meer tijd voor andere zaken in je bedrijf. Probeer te kijken of je je dienst(en) verder kunt verbeteren. Denk aan het opknappen of gezelliger maken van je bedrijf, het updaten van je website, een keer een grondige schoonmaak, of juist het uitbreiden of versimpelen van je dienstaanbod en tarieven. Grijp deze periode met beide handen aan om je bedrijf verder te verbeteren en de klantbeleving naar een hoger niveau te tillen.

  • Tip 5: Ben voorbereid op de drukte
    Naar verwachting willen mensen na deze lange periode van thuisblijven heel graag eruit, op pad en op vakantie. De kans bestaat dat de drukte van de misgelopen vakantieperiodes zich verplaatst naar een later moment dit jaar. Zorg dat jij en medewerkers voorbereid zijn op de mogelijk toenemende drukte. Zorg dat je snel kunt schakelen en grip houdt op je planning én de groei in boekingen.
    Start nu een gratis proefperiode in KennelCare zodat je straks helemaal voorbereid bent voor de drukte die (hopelijk) komen gaat!

En onze bonus tip 😉 Wees voorzichtig, blijf gezond en zorg goed voor elkaar.

Lees meer van KennelCare
Mei 2020 update met: Lancering Trimsalon product
April 2020 update met: Klant wijzigingen aan hun boeking laten indienen, schade functies, nieuwe inlogomgeving, snel wisselen van account én een verbeterde bezettingskalender
5 tips rondom het Corona-virus voor professionals in de dierenbranche
Onze website is vernieuwd! Zo vind jij als dierprofessional alles nog sneller
Maart 2020 update met: Boekingen terugdraaien, mededelingen tonen in het Mijn account, nieuwe filters in planning tools, én nieuwe rapporten
Februari 2020 update met: Vernieuwde boekingspagina, verbeterde planningstools en sneller boeken
Januari 2020 update met: Nieuw verblijven-overzicht, betalingsoverzicht, tweestapsverificatie, rekeningen en meer…
December update met: Contracten, Productverkoop, Klant reserveringsherinnering en meer…
Grote november update met: verzamelfacturen, vernieuwde manier van in- en uitchecken en meer…
5 redenen om vandaag nog over te stappen!
Bekijk de updates in 2019 tot zover (KennelCare versie 3.39)
Wat kunt u van KennelCare verwachten in 2019?
Tal van nieuwe functies doorgevoerd in KennelCare 3.21
KennelCare softwareleverancier bij Dibevo
Enthousiast en trots kijken wij terug op onze deelname aan de Dibevo University beurs
Ook 2e editie KennelCare – Next Level Event met succes geslaagd
Bezoek onze KennelCare stand op de Dibevo University!
Succesvolle eerste editie van het KennelCare – Next Level Event
De voordelen van een online reserveringssysteem in de cloud
KennelCare breidt online reserveringssysteem uit – v3.5
Aankondiging lancering KennelCare v3.0
Voorbereidingen marketing campagne in volle gang
KennelCare – 2.1
KennelCare – 2.0 Release
KennelCare – 2.0 Beta 1
KennelCare – 1.0
Blijf op de hoogte van onze producten, handige updates, tips en trends

Meld je nu aan en ontvang per mail informatie over het KennelCare systeem. Daarnaast krijg je handige tips voor jou als dierenprofessional die je kunt toepassen in jouw bedrijf.

Ga zelf aan de slag en start gratis met KennelCare

Probeer KennelCare gratis 14 dagen op proef uit, ervaar het gemak en maak kennis met alle mogelijkheden van ons boekingssysteem.

  • Maak een account aan binnen 1 minuut
  • 14 dagen gratis proefperiode
KennelCare account aanmaken - 14 dagen gratis uitproberen
  • Maak een account aan binnen 1 minuut
  • 14 dagen gratis proefperiode

Door gebruik te maken van onze website ga je akkoord met ons cookiebeleid