fbpx

Geplaatst door

Julia

op:

10 maart 2021

KennelCare updates februari 2021 met: Klant rechten, dier eigenschappen, In-en-uitchecken ongedaan maken, verplaatsen privélessen en meer!

Klanttevredenheid staat bij ons hoog in het vaandel, vandaar dat wij met ons team onze producten dagelijks blijven verbeteren én KennelCare met mooie en handige nieuwe functionaliteiten blijven uitbreiden. De afgelopen maand hebben wij weer hard gewerkt aan verschillende grote en kleine updates. Het is vanaf nu onder ander mogelijk om in te stellen welke klanten rechten hebben om een boeking te maken in ‘Mijn account’. Daarnaast is het mogelijk om dier eigenschappen toe te voegen bij alle KennelCare producten, is er de mogelijkheid om kortingscodes aan te maken en is het mogelijk om in-en-uitchecken ongedaan te maken. Lees snel verder voor alle updates en details!

Bepaal wie er rechten heeft om een boeking te maken (Algemeen)

Bepaal of alle klanten rechten hebben om een boeking te maken in het mijn account of alleen specifieke klanten. Ga hiervoor naar ‘Instellingen > Klant rechten’. Na het activeren kan bij elke ‘Bekijk klant’ pagina per klant worden aangegeven of deze klant wel of niet voor het geactiveerde boekingstype een boeking mag maken.

Februari 2021 updates KennelCare!

Dier eigenschappen beschikbaar bij alle KennelCare producten (Algemeen)

Dier eigenschappen toevoegen is nu ook beschikbaar bij alle andere KennelCare producten, voorheen was dit alleen mogelijk bij het Dierenpension product. Bij dier eigenschappen kun je een of meerdere eigenschappen aan het dier toevoegen en deze eigenschappen zijn dan ook in het overzicht te zien. Daarnaast worden de eigenschappen met een rood label (waarschuwingen zoals loopse of agressieve dieren) nog eens extra benadrukt in alle overzichten. Je kunt de kleurcodes van de eigenschappen zelf instellen via de instellingen > eigenschappen dier(en).

Februari 2021 updates KennelCare!

Lancering kortingscodes (Algemeen)

Maak eenvoudig kortingscode(s) aan waarmee je klant(en) via een unieke code korting (percentage/bedrag) krijgen op hun boeking. Bepaal zelf hoe vaak de kortingscode bruikbaar is per klant en in totaal. ook kun je instellen wat het minimum orderbedrag moet zijn en of de kortingscode een begin en/of einddatum heeft. De kortingscode kan in het boekingsoverzicht (ook vanuit het ‘Mijn account’) eenvoudig worden toegevoegd aan de boeking. Bekijk de nieuwe functionaliteit direct via het hoofdmenu > Marketing > Kortingscodes.

Februari 2021 updates KennelCare!

Betaalstatus kan op de factuur worden geplaatst (Algemeen)

De betaalstatus kan nu vast op de factuur worden geplaatst. Ga naar ‘Instellingen > Facturen > Betaalstatus weergeven op factuur’ om dit te activeren.

Februari 2021 updates KennelCare!

Product verkoop is uitgebreid met voorraad (Algemeen)

Bij het toevoegen van een standaard product aan een boeking wordt automatisch het aantal van de voorraad van het product af gehaald. Mocht de boeking(regel) worden verwijderd dan wordt de voorraad weer teruggezet. De module ‘Productverkoop’ kan worden geactiveerd via ‘Instellingen > Modules > Productverkoop’. Ga vervolgens naar ‘Instellingen > Standaard producten’ om je producten en de bijbehorende voorraad aan te passen.

Privélessen kunnen nu worden verplaatst (Hondenschool product)

Privélessen kunnen nu ook worden verplaatst. Ga naar de ‘Bekijk klas/les’ pagina > Deelnemers > Verplaats les (onder opties). Daarnaast wordt bij het boeken van een privéles nu het maximaal aantal lessen getoond.

Februari 2021 updates KennelCare!

Lancering tarief per dier (Dierenpension product)

Hanteer je een speciaal tarief voor een klant/dier(en), dan kun je dit vanaf nu instellen op de ‘Bekijk dier’ pagina. Bovenaan de pagina vindt je een nieuwe optie ‘Speciaal tarief’ waarin je zowel voor overnachting als voor dagopvang een speciaal tarief kunt instellen voor dit dier. Dit tarief wordt ten alle tijden gebruikt voor dit dier (en overschrijft dus voor dit dier alle normale tarieven en tarieven per periodes).

Februari 2021 updates KennelCare!

In-en-uitchecken ongedaan maken (Dierenpension product)

Het is vanaf nu mogelijk het inchecken en/of het uitchecken weer ongedaan te maken. Nadat je een dier hebt ingecheckt kunt je deze weer instellen als niet ingecheckt (nog te verwachten). Vergelijkbaar geldt voor uitchecken, nadat je een dier hebt uitgecheckt kun je deze weer terug inchecken in het verblijf waar het dier zich hiervoor bevond.

Strippenkaart notificatie e-mail (Dierenpension product)

Er kan nu ook een strippenkaart notificatie e-mail worden verstuurd zodra een klant in het ‘Mijn account’ een dag toevoegt aan de bestaande strippenkaart boeking. Activeer de instelling via ‘Instellingen > Strippenkaarten > E-mail naar dierenpension zodra een klant een strip gebruikt’. Daarnaast wordt het strippenkaart overzicht nu standaard alfabetisch gesorteerd op diernaam.

Februari 2021 updates KennelCare!

Andere recente updates in KennelCare

Wekelijks worden er kleine en grotere updates in KennelCare doorgevoerd, zowel onder de motorkap als uitbreidingen, feedback of wensen waar je wellicht zelf om gevraagd hebt. Hieronder tref je een overzicht van de iets kleinere toevoegingen en wijzigingen van de afgelopen maand.

Algemeen
  • De incasso blacklist controle is uitgebreid.
  • De tekst IBAN/BTW/KVK wordt getoond voor nummers op een factuur.
  • Er zijn verbeteringen doorgevoerd in de rechten/permissies van gebruikers.
  • Afbeeldingen van dieren kunnen vanaf nu worden geroteerd/gedraaid (met steeds 90 graden). Ga hiervoor naar de ‘Bekijk dier’ pagina en klik op het roteren-icoon op de dier afbeelding.
  • ‘Mijn account’ spam controle/beveiliging is verbeterd.
  • De bug is opgelost waardoor factuur per e-mail verzenden tijdelijk niet correct werkte.
  • Kleine verbeteringen doorgevoerd in instelling ‘Klant rechten’.
  • Bug opgelost waardoor bij een boeking met 2 of meer dieren van dezelfde eigenaar boekingsregels dubbel werden weergegeven op de boeking.
  • Extra toegevoegde dier formulier velden zijn nu verplaatst op de bekijk dier pagina naar een eigen tabblad genaamd ‘Extra info’.
  • Gewichten historie dier wordt nu ook getoond in ‘Mijn account’.
  • Melding ‘Factuur nog niet definitief’ verplaatst in ‘Mijn account’.
  • Standaard producten worden nu alfabetisch gesorteerd.
  • Er zijn e-mail variabelen dier toegevoegd aan e-mail template van een nieuwe boeking.
  • Vanaf nu kun je meerdere dier gewichten toevoegen bij ‘bekijk dier’.
  • Bij boeking toevoegen is nu de betaalmethode ‘Betaling reeds via overboeking voldaan’ toegevoegd.
  • Het standaard producten overzicht (Instellingen > Standaard producten) kan vanaf nu ook worden geëxporteerd naar o.a. Excel en PDF.
Dierenpension product
  • De bug waarbij in een specifiek geval een onjuiste aanbetalingsmelding werd getoond bij de factuur in ‘Mijn account’ is opgelost.
  • Er wordt nu altijd credits informatie op de klantpagina getoond (indien deze functionaliteit is geactiveerd) ongeacht er wel of geen creditsaldo is.
  • Widget is nu ook voor WordPress websites beschikbaar.
  • De bug is opgelost bij aanbetalingen per periode.
  • Bug opgelost waardoor bij het selecteren van een datum bij het wijzigen van een boeking het venster automatisch dichtklapt.
  • Het Strippenkaart overzicht is uitgebreid met snel strip verwerken. Voeg direct vanuit het overzicht een datum (incl. breng/ophaaltijd) toe aan de strippenkaart boeking van de klant en kies optioneel voor direct inchecken.
  • Dieren van dezelfde klant kunnen vanaf nu bij het inchecken tegelijk worden ingecheckt.
Hondenschool product
  • Privélessen zijn nu naast elk kwartier, ook per half uur, driekwartier en heel uur te boeken.
  • Het is nu mogelijk de startdatum van een les te verplaatsen (in het verleden of toekomst). Alle opvolgende lessen worden dan automatisch doorgeschoven.
  • De namen van de trainers worden nu weergegeven bij inloopkeuzelessen in ‘Mijn account’.
  • Kleine bugs met het opslaan en weergeven van trainers op de les pagina zijn opgelost.
  • Er zijn extra kolommen bij product en klas toegevoegd bij het boekingsoverzicht op ‘bekijk dier’ en ‘bekijk klant’ pagina’s.
  • De bugs zijn opgelost waardoor dubbele privéles boekingen voorkomen worden.
  • Inactieve klassen meenemen in planning, zodat gekoppelde trainers wel op bezet blijven staan.
  • Vanaf nu kun je buffertijd toevoegen voor privélessen. Hiermee zorg je ervoor dat er bijv. 15 minuten (tijd zelf instelbaar) buffer ruimte zit tussen je afspraken.
  • Klanten kunnen nu hun afmelding terug draaien in het Mijn account (mits de les nog niet geweest is)
  • Bij het verplaatsen van lessen wordt de afwezigheid niet meegenomen
  • De bug is opgelost waarbij het mogelijk was dat voor de ingestelde aantal dagen klanten zich al voor deze startdatum konden aanmelden.
  • Dubbele datums boeken bij een les is nu niet meer mogelijk.
  • Het maximaal aantal deelnemers bij ‘les toevoegen’ wordt nu overgenomen uit maximaal aantal bij de training (instellingen)
  • Deelnemers kunnen nu ook worden toegevoegd aan lessen in het verleden.
  • Namen van trainers worden nu ook bij de privélessen getoond (in Mijn account)
  • Groepsles dagen kunnen nu opnieuw worden toegevoegd aan een boeking .
  • Verbeterede controle beschikbarheid medewerkers, zodat overlappende lestijden van boekingen worden voorkomen.
  • Betaal op verblijf vervangen door Betaal tijdens je eerste training .
  • Update in de boekingsweergave bij boeking van inloop en privéles samen.
  • Aantal lessen en de prijs kunnen nu worden overschreven tijdens boeken van inlooplessen en keuze inlooplessen.
  • Bug opgelost waarbij de titel van een les tijdens het afdrukken of exporteren (naar pdf of excel) incorrect werd weergegeven.
  • Lesdagen (zonder deelnemers) kunnen nu verwijderd worden vanuit de klas/les pagina.
  • Lesdagen in het verleden kunnen nu via ‘Bekijk klas/les pagina > ‘Lesdagen beheren’ worden gewijzigd.

Lees meer van KennelCare
Van uitdaging naar oplossing: Het succesverhaal van Op Famke’s Pleats en KennelCare
Hoe KennelCare kan bijdragen aan de groei van jouw dierenbedrijf
3 tips om de bezetting in jouw dierenpension te maximaliseren
4 tips om jouw dierenbedrijf hoger in de Google zoekresultaten te krijgen
Hondenpension Sennyards: “Niet alles meer met de hand te hoeven doen, dat was voor ons de doorslag om te starten met KennelCare.”
4 tips om de marketing voor jouw dierenbedrijf persoonlijk te maken
KennelCare blikt terug op een waardevol & succesvol 2022
5 voordelen van e-mail marketing voor jouw trimsalon
Zo zorg je voor een persoonlijke benadering van je trimsalon klanten
Hondenschool Lingewaard: “Het ideale van KennelCare is dat je alle gegevens door je klanten in kunt laten vullen.”
Tips om de decembermaand speciaal te maken voor jouw trimsalon klanten
Het Next Level Event 2022 was een groot succes!
4 redenen waarom een systeem ervoor zorgt dat jij volgend jaar geen zomerstress meer hebt
KennelCare is verhuisd naar nieuwe razendsnelle servers
KennelCare nu nog simpeler én gebruiksvriendelijker
Dierenpension Excellent: “Ik kan overal mijn afspraken inzien en dat vind ik echt een enorme pré.”
De beste planningstool kiezen voor je dierenbedrijf? Wij helpen je!
5 tips om kosten te besparen voor jouw dierenbedrijf
4 tips om van jouw trimsalon een succes te maken
Hondencentrum Dox: “Het systeem neemt je echt werk uit handen en zorgt voor meer tempo in je werkzaamheden.”
Voordelen van een boekingssysteem voor jouw dierenbedrijf
Hier letten potentiële klanten op wanneer ze op zoek zijn naar een puppycursus
4 effectieve online marketing tips voor jouw dierenbedrijf
Nieuwe prijzen voor KennelCare
5 tips om van jouw dierenpension een succes te maken
Heb je een eigen trimsalon? Probeer dan deze 5 valkuilen te voorkomen
Hondenhotel Vlieland: “De klant kan eigenlijk al zijn gegevens zelf invullen en jij hebt daar dus geen werk meer aan.”
5 tips waarmee je no-shows voorkomt in je trimsalon
Met deze 4 tips maak je van een nieuwe klant een vaste klant
Dierenpension de Bommel: “Waar wij heel blij mee zijn is dat het systeem aangepast wordt als we vragen om nieuwe opties.”
5 redenen om cadeaubonnen in te zetten voor jouw trimsalon
Hier letten jouw potentiële klanten op voordat ze kiezen voor een dierenpension
Voordelen van online boeken voor jouw trimsalon
Hondenschool Renga: “KennelCare denkt mee en draagt oplossingen en functies aan die mij weer makkelijker met het systeem laten werken.”
4 besparingstips voor jouw trimsalon
De voordelen van een krachtige reviewpagina voor jouw dierenbedrijf
Deze 5 tips maken de Instagram pagina van jouw dierenpension succesvol
Omzet verhogen? Dit zijn de 6 beste producten om te verkopen
Zo stimuleer je mond-tot-mond reclame voor je hondenschool
2 tips om nog efficiënter te kunnen werken met de vernieuwde KennelCare versie
Dierenpension ‘t Laarbroek: “De grootste voordelen voor ons zijn dat je niet zelf hoeft te tellen hoeveel honden er zijn en continu kunt zien wat je bezetting is.”
De tips van deze week voor optimaal gebruik van de vernieuwde KennelCare versie
7 essentiële onderdelen voor de website van jouw dierenpension
Het is een feit: De compleet vernieuwde versie van KennelCare is gelanceerd!
7 tips om nieuwe klanten te werven voor je trimsalon
The Dog Company: “Automatisering van het inschrijfproces en versturen van e-mails zijn grote voordelen voor ons, het bespaart ons enorm veel tijd.”
Zo digitaliseer je contracten voor je dierenasiel
Zo mis je nooit meer verjaardagen van je dieren
5 tips om klanten een warm welkom te geven in je pension
10 jaar KennelCare: Hoe het allemaal begon
KennelCare updates februari 2022 met het oplichten van klant- en dieropmerkingen, mogelijkheid van wallet betalingen bij het inchecken en meer!
De 7 beste manieren om je bedrijf in de dierenbranche te promoten
Tip voor alle producten: Documenten uploaden
Tip voor alle producten: Kortingscodes toevoegen
KennelCare updates januari 2022 met een vernieuwde Snelstart koppeling, dagopvang dagen annuleren vanuit ‘Mijn account’ en nog veel meer!
Met deze 5 tips hoeft je hond zich nooit meer eenzaam te voelen
Tip voor alle producten: Formulier velden
Wat kun je verwachten van KennelCare in 2022?
Tip voor alle producten: Het toevoegen van taken
KennelCare updates december 2021 met alleen de eerste boeking als concept, een extra optie voor het kortingstarief, een grote verrassing… en meer!
KennelCare blikt terug op 2021
Tip voor hondenscholen: De weekkalender
Dierenpension De Driehoek: “Ik ben echt tevreden over KennelCare. Wij hebben heel veel voordelen gekregen met dit systeem en het is makkelijk in gebruik.”
Tip voor trimsalons: De overzichtelijke agenda en het toevoegen van herhaalde afspraken
KennelCare updates november 2021 met een RSS feed waarmee dierenasielen dieren kunnen tonen op de website, herhaalde afspraken voor trimsalons en meer!
Klantcontact verbeteren? Zo doe je dat!
Tip voor dierenpensions: De planningskalender
Hondencentrum Bijndelsveld: “Mijn vaste klanten kunnen zelf een reservering plaatsen, ik merk dat ze dat heel erg fijn vinden.”
KennelCare updates oktober 2021 met een overzicht van integratie tools, het koppelen van documenten aan klanten of dieren en meer!
Hondenschool Jottem: ”Vroeger had ik een planbord, nu heb ik KennelCare. Dat werkt veel overzichtelijker voor mij”
Succesvolle dagen en enthousiaste reacties op de Dibevo Vakbeurs 2021
KennelCare updates september 2021 met herhaalde taken toevoegen aan je agenda, kennelkaarten voor dierenasielen en meer!
5 redenen waarom een digitale agenda je werk als dierprofessional makkelijker maakt
Puppy’s kunnen al vlak na hun geboorte communiceren met mensen
Kom kennis maken met KennelCare op de Dibevo vakbeurs!
5 tips om meer online verkeer naar je website te genereren
Dit waren de populairste kattenrassen van 2020!
KennelCare updates augustus 2021 met eenvoudig nieuwsbrieven versturen, kennelkaarten stijlen naar wens en meer!
Dierenpensions volgeboekt, de zomervakantie zorgt voor extreme drukte
Antibioticaresistente bacteriën ontdekt in hondenvoer
KennelCare updates juli 2021 met boekingen samenvoegen een nieuw vaccinatieoverzicht en meer!
Meer online reviews verzamelen doe je zo!
KennelCare updates juni 2021 met de lancering van Dierenasiel v1.0 en meer!
Hondenschool 101: ”Je moet het gewoon doen en het zelf ervaren. Gelukkig konden we ook goed bij KennelCare terecht voor vragen en hulp, dus uiteindelijk werd het alleen maar makkelijker”
Dit waren de populairste hondenrassen van 2020!
KennelCare updates mei 2021 met gecombineerde agenda’s en meer!
Hondenschool Goes: ”Ik ben gewoon super tevreden en dat vertel ik ook aan collega’s van andere hondenscholen!”
Dit waren de populairste kattennamen van 2020!
Hondenhotel de Tatelaarhoeve: ”Het is echt een verrijking dat ik nu gewoon de boekingen op meerdere computers bij kan houden”
KennelCare update april 2021 met: vernieuwde formulieren en velden, filters voor het boekingen overzicht en meer!
Dierenpension De Borgelinckshof: ”Ik kan niks bedenken wat ik mis in het systeem, ik heb KennelCare zelf juist ook aanbevolen aan andere dierenpensions”
6 handige Corona functies van KennelCare die je niet mag missen!
Dierenpension Olieke: ”Wij hadden het vrij snel onder de knie! Het is een kwestie van het durven doen”
KennelCare updates maart 2021 met: nieuwe vormgeving, lancering weekkalender, lancering grootboek en meer!
Is jouw bedrijf ‘mobiel vriendelijk’?
Dit waren de populairste hondennamen van 2020!
KennelCare updates februari 2021 met: Klant rechten, dier eigenschappen, In-en-uitchecken ongedaan maken, verplaatsen privélessen en meer!
Dagelijks nieuwe aanmeldingen voor de puppycursus? Zo houd je de planning overzichtelijk!
Januari 2021 update met: Lancering Dierenoppas product, eenvoudig lesdagen verschuiven, e-mails met bijlagen versturen, BTW grondslag en meer!
Ga zelf aan de slag en start gratis met KennelCare

Probeer KennelCare gratis 14 dagen op proef uit, ervaar het gemak en maak kennis met alle mogelijkheden van ons boekingssysteem.

KennelCare account aanmaken - 14 dagen gratis uitproberen

Nieuw, maar vertrouwd: Welkom aniday!

Wij zijn extra enthousiast om jou te laten weten dat we een nieuw hoofdstuk in ons avontuur zijn begonnen. Op woensdagavond 4 oktober, tijdens ons eigen ‘The Next Step’ klantevent in De Vasim in Nijmegen, hebben wij onze nieuwe naam onthuld: aniday.

Door gebruik te maken van onze website ga je akkoord met ons cookiebeleid