fbpx

Geplaatst door

Sanne

op:

21 januari 2022

Wat kun je verwachten van KennelCare in 2022?

Net zoals de afgelopen jaren, hebben we voor het jaar 2022 weer veel mooie updates en ontwikkelingen op de planning staan. We vinden het belangrijk om ons systeem te vernieuwen, zodat KennelCare aan al jouw wensen en behoeften blijft voldoen. Om je alvast een idee te geven van wat je kunt verwachten dit jaar, hebben we een mooi overzicht gemaakt met updates en ontwikkelingen waar we mee aan de slag gaan in 2022. Naar welke updates of functies kijk jij het meeste uit? Lees snel verder om erachter te komen! 

Re-design

We zijn al een aantal maanden druk bezig met een totale vernieuwing van de vormgeving van KennelCare en een aantal nieuwe functionaliteiten. Het systeem wordt een stuk sneller en simpeler in het gebruik, zodat jullie er nog beter mee kunnen werken! Gebruik je ons systeem voor bijv. een hondenschool en dierenpension? Dan worden deze gegevens straks verwerkt in 1 platform met 1 boekingsoverzicht voor beide producten. Dit maakt alles veel logischer en simpeler. Ook worden o.a. gegevens sneller ingeladen en kunnen jullie compleet eigen overzichten maken. Dit is nog maar een greep uit het complete re-design! Natuurlijk blijft het altijd mogelijk om terug te gaan naar het oude design, zodat je er op je gemak aan kunt wennen. Wanneer de nieuwe versie van KennelCare live gaat, geven we hier natuurlijk meer informatie over.

Re-work uitlaatservice

Een aantal jaren terug hebben we het product ‘Uitlaatservice’ gelanceerd. In de loop van de tijd zijn we erachter gekomen dat dit product nog te weinig functies heeft om er goed mee te kunnen werken. We hebben veel feedback van jullie ontvangen en daar hebben we veel aan gehad! Het product zal voor een groot deel opnieuw worden gemaakt, zodat het wel werkt voor alle uitlaatservices. Het systeem wordt o.a. flexibeler, er komt een handige agenda voor boekingen en een beter overzicht voor de dieren die opgehaald moeten worden.

Snelstart, Exact online, Twinfield en Moneybird

We gaan onze boekhoudkoppelingen uitbreiden. Exact online en Snelstart hadden we al als opties. Snelstart zal worden uitgebreid en Twinfield en Moneybird zullen erbij komen. Boekingen en facturen worden door middel van deze koppelingen automatisch doorgestuurd naar het boekhoudprogramma dat jij gebruikt. Zo hoef je hier niet meer naar om te kijken.

Bezetting optimaliseren dierenpension

Wanneer een dier bijv. in de ochtend om 11 uur opgehaald wordt, staat er in het systeem dat dit dier er de hele dag is. Hierdoor klopt het beeld van je bezetting niet en kun je eigenlijk meer dieren kwijt. We gaan dit aanpassen in het systeem, waardoor de bezetting per dagdeel of zelfs per uur gecontroleerd kan worden. Zo kun je gaan voor een maximale bezetting in je dierenpension.

Dierenasiel

Het product ‘Dierenasiel’ wordt steeds completer. Er zijn nog wel een aantal functies die missen, waaronder het toevoegen van de medische gegevens van een dier. Hierbij wordt nu een open veld weergegeven. Dit wordt specifieker door het kunnen invullen van een medisch rapport. Hierin kan o.a. toegevoegd welke medicatie een dier gebruikt, hoe vaak etc. Daarnaast komt er een functie bij waarmee afspraken toegevoegd kunnen worden. Bij zo’n afspraak kun je denken aan mensen die bij een dier willen komen kijken, of de dierenambulance die belt met de vraag wanneer ze een dier kunnen komen brengen.

Abonnementen uitlaatservice

Er komt een abonnementsfunctie voor het product ‘Uitlaatservice’. Stel een klant wilt dat zijn hond 5 keer in de maand wordt opgehaald op vaste dagen, kunnen ze daar een abonnement voor afsluiten. Je kunt er dan voor kiezen om de prijzen van een abonnement lager te maken dan wanneer klanten los een wandeling boeken. Nu worden de boekingen elke keer handmatig aangemaakt, maar met deze nieuwe functie hoef je maar 1 boeking te maken voor het abonnement dat de klant afneemt. Zo bespaar je weer wat tijd!

Aan-een-sluitende lessen boeken voor hondenscholen

Wanneer klanten een boeking willen plaatsen, kunnen zij dit in principe de hele dag door doen. Dit is soms best vervelend, want zo krijg je bijv. in de ochtend een boeking binnen, in de middag en in de avond. Hierdoor ben je meerdere dagdelen bezig met het verwerken van boekingen. Er komt nu een optie waarmee je klanten alleen aan-een-sluitende lessen kunt laten boeken. Wanneer een klant bijv. om 10 uur een les boekt, wordt het volgende boekingsmoment 11 uur.

Deze afbeelding heeft een leeg alt-attribuut; de bestandsnaam is Zonder-titel-400-x-300-px-400-x-250-px-1.png

Ondersteunen van meerdere locaties/vestigingen

Sommige bedrijven hebben meerdere vestigingen op verschillende locaties. Hierbij komt het vaak voor dat er overlappende klanten zijn. Er komt een functie in KennelCare dat je kunt wisselen tussen twee locaties. De dieren/klanten zijn dan hetzelfde, maar je kunt per vestiging aparte boekingen aanmaken en de administratie (met o.a. facturen, omzet etc.) is ook gescheiden.

Beschikbaarheid van werktijden aangeven per periode

Wanneer je op dit moment je beschikbaarheid invult in KennelCare, staat dit voor onbepaalde tijd vast. Dit is niet fijn wanneer je bijv. volgende week maar 4 dagen werkt of een weekje vrij bent. Daarom zal het mogelijk worden om voor bepaalde periodes de werktijden per medewerker aan te kunnen passen.

Zelf boekingsregels kunnen factureren/crediteren

Stel een klant heeft een boeking geplaatst met een dagopvang en overnachting. Nu gaat de dagopvang niet meer door, maar de overnachting wel. Momenteel is het nog niet mogelijk om de factuur aan te passen door 1 boekingsregel te verwijderen en de rest van de factuur in tact te houden. We gaan ervoor zorgen dat losse boekingsregels apart geselecteerd en gecrediteerd kunnen worden, zodat niet de hele factuur opnieuw gemaakt hoeft te worden.

Mijn account voor uitlaatservice

Op dit moment heeft het product ‘Uitlaatservice’ nog geen ‘Mijn account’ voor klanten. Dit gaat er in 2022 wel komen, waardoor klanten vanuit daar wandelingen kunnen boeken en de gegevens van hun zelf of hun dieren aan kunnen passen. Ze kunnen eenmalig een boeking plaatsen, voor de hele maand of in de vorm van een abonnement voor een bepaalde periode.

Deze afbeelding heeft een leeg alt-attribuut; de bestandsnaam is Zonder-titel-400-x-300-px-400-x-250-px.png

Re-work mijn account

Er werken erg veel van jullie klanten in het ‘Mijn account’ gedeelte. Daarom vinden wij het belangrijk dat er eenvoudig mee gewerkt kan worden. We gaan een aantal functies versimpelen, zoals het toevoegen van dieren, vaccinaties, boekingen en het betalen van de boekingen. Daarnaast zal het ‘Mijn account’ mooier geïntegreerd kunnen worden in je eigen website. Als laatste is het nu zo dat een klant eerst moet inloggen voordat hij de prijzen en beschikbaarheid kan zien. We gaan dit veranderen door alle prijzen en beschikbare datums direct zichtbaar te maken. De klant hoeft daarna pas in te loggen en echt te boeken en te betalen.

Optionele velden toevoegen

Wanneer je bij een dier toevoegen hebt ingevuld dat het om een vrouwtje gaat, zullen er andere vragen verschijnen dan wanneer het om een mannetje gaat. Zo zal er bij een vrouwtje niet gevraagd worden of zij is gecastreerd, maar juist of zij is gesteriliseerd. Er zullen dus vragen in beeld komen aan de hand van het antwoord dat je daarvoor hebt gegeven.

Hondenschool abonnementen

Er komt een nieuwe functie waarmee je een abonnement af kunt sluiten bij een hondenschool. Dit lijkt veel op de werking van abonnementen bij een sportschool. Je betaalt bijv. 30 euro per maand en dan mag je 4 lessen volgen.

Afbeelding/e-mail handtekening bij e-mail template

Wanneer je klanten een boeking plaatsen, krijgen zij automatisch een mailtje met een bevestiging. Het wordt mogelijk om bij alle mailtjes een e-mailhandtekening met eventueel een logo als afbeelding toe te voegen.

Splitboekingen dierenpensions

Het wordt mogelijk om een boeking te splitten. Stel een klant wilt zijn hond 2 weken laten komen. De eerste week verblijft hij in verblijf 7 en de tweede week in verblijf 8, omdat verblijf 7 dan niet meer beschikbaar is. Nu kun je dat nog niet aangeven bij een boeking, dus dit kan voor verwarring zorgen in de bezetting in drukke maanden. Met deze nieuwe functie zullen de gaten automatisch opgevuld worden om de boeking van een klant helemaal vol te maken.


Benieuwd naar wat onze krachtige plannings- en administratie tool voor jouw organisatie kan betekenen? Plan een gratis rondleiding in waarin we jou de belangrijkste functionaliteiten in KennelCare laten zien. We kijken tijdens de rondleiding naar jouw wensen en specifieke behoeften, zodat je goed kunt bepalen of KennelCare ook geschikt is voor jouw organisatie. Daarnaast is er nog de mogelijkheid om ons systeem op je eigen gemak gratis uit te proberen voor 14 dagen.

Vragen?

Wij denken graag mee in oplossingen en helpen jou om de overstap zo gestroomlijnd, eenvoudig, snel en gemakkelijk te laten verlopen. Ons team staat voor je klaar op (+31) (0)24 – 377 37 31 of stuur een e-mail naar info@kennelcare.nl.

Lees meer van KennelCare
Van uitdaging naar oplossing: Het succesverhaal van Op Famke’s Pleats en KennelCare
Hoe KennelCare kan bijdragen aan de groei van jouw dierenbedrijf
3 tips om de bezetting in jouw dierenpension te maximaliseren
4 tips om jouw dierenbedrijf hoger in de Google zoekresultaten te krijgen
Hondenpension Sennyards: “Niet alles meer met de hand te hoeven doen, dat was voor ons de doorslag om te starten met KennelCare.”
4 tips om de marketing voor jouw dierenbedrijf persoonlijk te maken
KennelCare blikt terug op een waardevol & succesvol 2022
5 voordelen van e-mail marketing voor jouw trimsalon
Zo zorg je voor een persoonlijke benadering van je trimsalon klanten
Hondenschool Lingewaard: “Het ideale van KennelCare is dat je alle gegevens door je klanten in kunt laten vullen.”
Tips om de decembermaand speciaal te maken voor jouw trimsalon klanten
Het Next Level Event 2022 was een groot succes!
4 redenen waarom een systeem ervoor zorgt dat jij volgend jaar geen zomerstress meer hebt
KennelCare is verhuisd naar nieuwe razendsnelle servers
KennelCare nu nog simpeler én gebruiksvriendelijker
Dierenpension Excellent: “Ik kan overal mijn afspraken inzien en dat vind ik echt een enorme pré.”
De beste planningstool kiezen voor je dierenbedrijf? Wij helpen je!
5 tips om kosten te besparen voor jouw dierenbedrijf
4 tips om van jouw trimsalon een succes te maken
Hondencentrum Dox: “Het systeem neemt je echt werk uit handen en zorgt voor meer tempo in je werkzaamheden.”
Voordelen van een boekingssysteem voor jouw dierenbedrijf
Hier letten potentiële klanten op wanneer ze op zoek zijn naar een puppycursus
4 effectieve online marketing tips voor jouw dierenbedrijf
Nieuwe prijzen voor KennelCare
5 tips om van jouw dierenpension een succes te maken
Heb je een eigen trimsalon? Probeer dan deze 5 valkuilen te voorkomen
Hondenhotel Vlieland: “De klant kan eigenlijk al zijn gegevens zelf invullen en jij hebt daar dus geen werk meer aan.”
5 tips waarmee je no-shows voorkomt in je trimsalon
Met deze 4 tips maak je van een nieuwe klant een vaste klant
Dierenpension de Bommel: “Waar wij heel blij mee zijn is dat het systeem aangepast wordt als we vragen om nieuwe opties.”
5 redenen om cadeaubonnen in te zetten voor jouw trimsalon
Hier letten jouw potentiële klanten op voordat ze kiezen voor een dierenpension
Voordelen van online boeken voor jouw trimsalon
Hondenschool Renga: “KennelCare denkt mee en draagt oplossingen en functies aan die mij weer makkelijker met het systeem laten werken.”
4 besparingstips voor jouw trimsalon
De voordelen van een krachtige reviewpagina voor jouw dierenbedrijf
Deze 5 tips maken de Instagram pagina van jouw dierenpension succesvol
Omzet verhogen? Dit zijn de 6 beste producten om te verkopen
Zo stimuleer je mond-tot-mond reclame voor je hondenschool
2 tips om nog efficiënter te kunnen werken met de vernieuwde KennelCare versie
Dierenpension ‘t Laarbroek: “De grootste voordelen voor ons zijn dat je niet zelf hoeft te tellen hoeveel honden er zijn en continu kunt zien wat je bezetting is.”
De tips van deze week voor optimaal gebruik van de vernieuwde KennelCare versie
7 essentiële onderdelen voor de website van jouw dierenpension
Het is een feit: De compleet vernieuwde versie van KennelCare is gelanceerd!
7 tips om nieuwe klanten te werven voor je trimsalon
The Dog Company: “Automatisering van het inschrijfproces en versturen van e-mails zijn grote voordelen voor ons, het bespaart ons enorm veel tijd.”
Zo digitaliseer je contracten voor je dierenasiel
Zo mis je nooit meer verjaardagen van je dieren
5 tips om klanten een warm welkom te geven in je pension
10 jaar KennelCare: Hoe het allemaal begon
KennelCare updates februari 2022 met het oplichten van klant- en dieropmerkingen, mogelijkheid van wallet betalingen bij het inchecken en meer!
De 7 beste manieren om je bedrijf in de dierenbranche te promoten
Tip voor alle producten: Documenten uploaden
Tip voor alle producten: Kortingscodes toevoegen
KennelCare updates januari 2022 met een vernieuwde Snelstart koppeling, dagopvang dagen annuleren vanuit ‘Mijn account’ en nog veel meer!
Met deze 5 tips hoeft je hond zich nooit meer eenzaam te voelen
Tip voor alle producten: Formulier velden
Wat kun je verwachten van KennelCare in 2022?
Tip voor alle producten: Het toevoegen van taken
KennelCare updates december 2021 met alleen de eerste boeking als concept, een extra optie voor het kortingstarief, een grote verrassing… en meer!
KennelCare blikt terug op 2021
Tip voor hondenscholen: De weekkalender
Dierenpension De Driehoek: “Ik ben echt tevreden over KennelCare. Wij hebben heel veel voordelen gekregen met dit systeem en het is makkelijk in gebruik.”
Tip voor trimsalons: De overzichtelijke agenda en het toevoegen van herhaalde afspraken
KennelCare updates november 2021 met een RSS feed waarmee dierenasielen dieren kunnen tonen op de website, herhaalde afspraken voor trimsalons en meer!
Klantcontact verbeteren? Zo doe je dat!
Tip voor dierenpensions: De planningskalender
Hondencentrum Bijndelsveld: “Mijn vaste klanten kunnen zelf een reservering plaatsen, ik merk dat ze dat heel erg fijn vinden.”
KennelCare updates oktober 2021 met een overzicht van integratie tools, het koppelen van documenten aan klanten of dieren en meer!
Hondenschool Jottem: ”Vroeger had ik een planbord, nu heb ik KennelCare. Dat werkt veel overzichtelijker voor mij”
Succesvolle dagen en enthousiaste reacties op de Dibevo Vakbeurs 2021
KennelCare updates september 2021 met herhaalde taken toevoegen aan je agenda, kennelkaarten voor dierenasielen en meer!
5 redenen waarom een digitale agenda je werk als dierprofessional makkelijker maakt
Puppy’s kunnen al vlak na hun geboorte communiceren met mensen
Kom kennis maken met KennelCare op de Dibevo vakbeurs!
5 tips om meer online verkeer naar je website te genereren
Dit waren de populairste kattenrassen van 2020!
KennelCare updates augustus 2021 met eenvoudig nieuwsbrieven versturen, kennelkaarten stijlen naar wens en meer!
Dierenpensions volgeboekt, de zomervakantie zorgt voor extreme drukte
Antibioticaresistente bacteriën ontdekt in hondenvoer
KennelCare updates juli 2021 met boekingen samenvoegen een nieuw vaccinatieoverzicht en meer!
Meer online reviews verzamelen doe je zo!
KennelCare updates juni 2021 met de lancering van Dierenasiel v1.0 en meer!
Hondenschool 101: ”Je moet het gewoon doen en het zelf ervaren. Gelukkig konden we ook goed bij KennelCare terecht voor vragen en hulp, dus uiteindelijk werd het alleen maar makkelijker”
Dit waren de populairste hondenrassen van 2020!
KennelCare updates mei 2021 met gecombineerde agenda’s en meer!
Hondenschool Goes: ”Ik ben gewoon super tevreden en dat vertel ik ook aan collega’s van andere hondenscholen!”
Dit waren de populairste kattennamen van 2020!
Hondenhotel de Tatelaarhoeve: ”Het is echt een verrijking dat ik nu gewoon de boekingen op meerdere computers bij kan houden”
KennelCare update april 2021 met: vernieuwde formulieren en velden, filters voor het boekingen overzicht en meer!
Dierenpension De Borgelinckshof: ”Ik kan niks bedenken wat ik mis in het systeem, ik heb KennelCare zelf juist ook aanbevolen aan andere dierenpensions”
6 handige Corona functies van KennelCare die je niet mag missen!
Dierenpension Olieke: ”Wij hadden het vrij snel onder de knie! Het is een kwestie van het durven doen”
KennelCare updates maart 2021 met: nieuwe vormgeving, lancering weekkalender, lancering grootboek en meer!
Is jouw bedrijf ‘mobiel vriendelijk’?
Dit waren de populairste hondennamen van 2020!
KennelCare updates februari 2021 met: Klant rechten, dier eigenschappen, In-en-uitchecken ongedaan maken, verplaatsen privélessen en meer!
Dagelijks nieuwe aanmeldingen voor de puppycursus? Zo houd je de planning overzichtelijk!
Januari 2021 update met: Lancering Dierenoppas product, eenvoudig lesdagen verschuiven, e-mails met bijlagen versturen, BTW grondslag en meer!
Ga zelf aan de slag en start gratis met KennelCare

Probeer KennelCare gratis 14 dagen op proef uit, ervaar het gemak en maak kennis met alle mogelijkheden van ons boekingssysteem.

KennelCare account aanmaken - 14 dagen gratis uitproberen

Nieuw, maar vertrouwd: Welkom aniday!

Wij zijn extra enthousiast om jou te laten weten dat we een nieuw hoofdstuk in ons avontuur zijn begonnen. Op woensdagavond 4 oktober, tijdens ons eigen ‘The Next Step’ klantevent in De Vasim in Nijmegen, hebben wij onze nieuwe naam onthuld: aniday.

Door gebruik te maken van onze website ga je akkoord met ons cookiebeleid