fbpx

Geplaatst door

Sanne

op:

20 mei 2022

Zo stimuleer je mond-tot-mond reclame voor je hondenschool

Met mond-tot-mond reclame creëer je gratis meer bekendheid voor je hondenschool. Daarnaast wordt het als een betrouwbare manier van reclame gezien. Als jij van een bekende hoort dat een hondenschool erg goed is, geloof je het sneller dan wanneer je het in een online of offline advertentie voorbij ziet komen. Mond-tot-mond reclame is dus een erg belangrijk en handig middel om je hondenschool in een goed daglicht te brengen bij potentiële klanten. Echter is het vooral in de begintijd van je hondenschool lastig om invloed uit te oefenen op wat klanten over je bedrijf vertellen tegen anderen. Daarom hebben wij een aantal tips voor je die klanten stimuleren om hun positieve ervaringen met anderen te delen!

1. Zorg ervoor dat je hondenschool makkelijk gevonden wordt

Het is belangrijk dat je een niet al te moeilijke naam hebt voor je hondenschool en een webadres dat niet te lastig is. Laat de naam veel terugkomen in de binnen- en buitenruimtes waar je traint, zodat je naam onbewust beter blijft hangen bij klanten. Zorg ook dat je naam en website duidelijk terugkomen in de online communicatie die je met klanten hebt, dus via nieuwsbrieven en/of sociale media. Zo zullen mensen de naam van je hondenschool nooit vergeten!

Daarnaast kan het helpen om veel visitekaartjes uit te delen en op meerdere plekken neer te leggen bij je hondenschool. Klanten kunnen deze makkelijk meenemen en geven aan bekenden die toevallig op zoek zijn naar een hondenschool. Op die manier wordt je vaker aanbevolen en vindt een potentiële klant je ook makkelijker, zowel offline als online.

2. Positieve reviews

Zorg ervoor dat je klanten de mogelijkheid hebben om online reviews achter te laten. Dit kan op je eigen website zijn, maar je kunt ook gebruik maken van online platforms. Dit zijn namelijk onafhankelijke partijen waar mensen de reviews wellicht meer vertrouwen. Reviews kunnen helpen om die laatste twijfels weg te nemen bij potentiële nieuwe klanten en stimuleren ook mond-tot-mond reclame. Klanten moeten namelijk echt gaan nadenken over waarom ze eigenlijk zo tevreden zijn over je hondenschool en hierdoor is de kans groter dat ze het er op een later moment over hebben met bekenden.

3. Besteed veel aandacht aan sociale media

Sociale mediakanalen zijn tegenwoordig van belang voor ieder bedrijf, dus ook voor je hondenschool. Wanneer je regelmatig content plaatst die aanspreekt bij je doelgroep, zal dit ook mond-tot-mond reclame stimuleren voor je hondenschool. De content kan bestaan uit foto’s en video’s van wat er allemaal afspeelt binnen je hondenschool, zodat mensen een beeld krijgen bij jou en je manier van trainen. Daarnaast is het ook slim om af en toe een wat algemenere foto of video te plaatsen die aanspreekt bij hondenliefhebbers. Zo heb je een grotere kans dat mensen reageren op je bericht en vrienden gaan taggen. Op die manier komen mensen onbewust in aanraking met je hondenschool en denken ze sneller aan jou wanneer ze wellicht een hondenschool nodig hebben.

4. Zorg voor zeer tevreden klanten

Wanneer je mond-tot-mond reclame verwacht van je klanten, is het natuurlijk wel belangrijk dat zij zelf erg tevreden zijn over je hondenschool. Zorg ervoor dat de trainingen en andere services minstens zo goed zijn als je belooft. Hebben klanten hun eerste training gehad? Geef dan bijvoorbeeld een pakketje mee met snacks voor hun hond, dit laat namelijk een extra goede eerste indruk achter. Communiceer regelmatig met je klanten over wat ze van de trainingen kunnen verwachten en andere zaken die binnen je hondenschool spelen. Valt er een training uit? Communiceer dit duidelijk met je klanten, zodat er geen verwarring kan ontstaan. Door al deze dingen goed te doen, geef je jezelf wat ruimte voor wanneer er wel een keer iets fout gaat.

5. Bedenk een aantrekkelijke actie

We hebben je al een paar tips gegeven voor het stimuleren van mond-tot-mond reclame, maar alsnog kan het lastig zijn om het op gang te brengen. Een actie kan het begin wat versnellen en mensen extra enthousiast maken. Een actie die bij veel bedrijven wordt gebruikt en ook voor je hondenschool kan helpen is een kortingsactie voor zowel een nieuwe klant als je huidige klant. Wanneer je huidige klant ervoor zorgt dat er een nieuwe klant bijkomt, krijgen ze bijvoorbeeld allebei 20% korting op hun trainingspakket. Op die manier worden bestaande klanten aangemoedigd om over je hondenschool te praten en aan te prijzen bij bekenden.

Wil je meer interessante blogs lezen? Klik dan hier!


Benieuwd naar wat onze krachtige plannings- en administratie tool voor jouw organisatie kan betekenen? Plan een gratis rondleiding in waarin we jou de belangrijkste functionaliteiten in KennelCare laten zien. We kijken tijdens de rondleiding naar jouw wensen en specifieke behoeften, zodat je goed kunt bepalen of KennelCare ook geschikt is voor jouw organisatie. Daarnaast is er nog de mogelijkheid om ons systeem op je eigen gemak gratis uit te proberen voor 14 dagen.

Vragen?

Wij denken graag mee in oplossingen en helpen jou om de overstap zo gestroomlijnd, eenvoudig, snel en gemakkelijk te laten verlopen. Ons team staat voor je klaar op (+31) (0)24 – 377 37 31 of stuur een e-mail naar info@kennelcare.nl.

Lees meer van KennelCare
Van uitdaging naar oplossing: Het succesverhaal van Op Famke’s Pleats en KennelCare
Hoe KennelCare kan bijdragen aan de groei van jouw dierenbedrijf
3 tips om de bezetting in jouw dierenpension te maximaliseren
4 tips om jouw dierenbedrijf hoger in de Google zoekresultaten te krijgen
Hondenpension Sennyards: “Niet alles meer met de hand te hoeven doen, dat was voor ons de doorslag om te starten met KennelCare.”
4 tips om de marketing voor jouw dierenbedrijf persoonlijk te maken
KennelCare blikt terug op een waardevol & succesvol 2022
5 voordelen van e-mail marketing voor jouw trimsalon
Zo zorg je voor een persoonlijke benadering van je trimsalon klanten
Hondenschool Lingewaard: “Het ideale van KennelCare is dat je alle gegevens door je klanten in kunt laten vullen.”
Tips om de decembermaand speciaal te maken voor jouw trimsalon klanten
Het Next Level Event 2022 was een groot succes!
4 redenen waarom een systeem ervoor zorgt dat jij volgend jaar geen zomerstress meer hebt
KennelCare is verhuisd naar nieuwe razendsnelle servers
KennelCare nu nog simpeler én gebruiksvriendelijker
Dierenpension Excellent: “Ik kan overal mijn afspraken inzien en dat vind ik echt een enorme pré.”
De beste planningstool kiezen voor je dierenbedrijf? Wij helpen je!
5 tips om kosten te besparen voor jouw dierenbedrijf
4 tips om van jouw trimsalon een succes te maken
Hondencentrum Dox: “Het systeem neemt je echt werk uit handen en zorgt voor meer tempo in je werkzaamheden.”
Voordelen van een boekingssysteem voor jouw dierenbedrijf
Hier letten potentiële klanten op wanneer ze op zoek zijn naar een puppycursus
4 effectieve online marketing tips voor jouw dierenbedrijf
Nieuwe prijzen voor KennelCare
5 tips om van jouw dierenpension een succes te maken
Heb je een eigen trimsalon? Probeer dan deze 5 valkuilen te voorkomen
Hondenhotel Vlieland: “De klant kan eigenlijk al zijn gegevens zelf invullen en jij hebt daar dus geen werk meer aan.”
5 tips waarmee je no-shows voorkomt in je trimsalon
Met deze 4 tips maak je van een nieuwe klant een vaste klant
Dierenpension de Bommel: “Waar wij heel blij mee zijn is dat het systeem aangepast wordt als we vragen om nieuwe opties.”
5 redenen om cadeaubonnen in te zetten voor jouw trimsalon
Hier letten jouw potentiële klanten op voordat ze kiezen voor een dierenpension
Voordelen van online boeken voor jouw trimsalon
Hondenschool Renga: “KennelCare denkt mee en draagt oplossingen en functies aan die mij weer makkelijker met het systeem laten werken.”
4 besparingstips voor jouw trimsalon
De voordelen van een krachtige reviewpagina voor jouw dierenbedrijf
Deze 5 tips maken de Instagram pagina van jouw dierenpension succesvol
Omzet verhogen? Dit zijn de 6 beste producten om te verkopen
Zo stimuleer je mond-tot-mond reclame voor je hondenschool
2 tips om nog efficiënter te kunnen werken met de vernieuwde KennelCare versie
Dierenpension ‘t Laarbroek: “De grootste voordelen voor ons zijn dat je niet zelf hoeft te tellen hoeveel honden er zijn en continu kunt zien wat je bezetting is.”
De tips van deze week voor optimaal gebruik van de vernieuwde KennelCare versie
7 essentiële onderdelen voor de website van jouw dierenpension
Het is een feit: De compleet vernieuwde versie van KennelCare is gelanceerd!
7 tips om nieuwe klanten te werven voor je trimsalon
The Dog Company: “Automatisering van het inschrijfproces en versturen van e-mails zijn grote voordelen voor ons, het bespaart ons enorm veel tijd.”
Zo digitaliseer je contracten voor je dierenasiel
Zo mis je nooit meer verjaardagen van je dieren
5 tips om klanten een warm welkom te geven in je pension
10 jaar KennelCare: Hoe het allemaal begon
KennelCare updates februari 2022 met het oplichten van klant- en dieropmerkingen, mogelijkheid van wallet betalingen bij het inchecken en meer!
De 7 beste manieren om je bedrijf in de dierenbranche te promoten
Tip voor alle producten: Documenten uploaden
Tip voor alle producten: Kortingscodes toevoegen
KennelCare updates januari 2022 met een vernieuwde Snelstart koppeling, dagopvang dagen annuleren vanuit ‘Mijn account’ en nog veel meer!
Met deze 5 tips hoeft je hond zich nooit meer eenzaam te voelen
Tip voor alle producten: Formulier velden
Wat kun je verwachten van KennelCare in 2022?
Tip voor alle producten: Het toevoegen van taken
KennelCare updates december 2021 met alleen de eerste boeking als concept, een extra optie voor het kortingstarief, een grote verrassing… en meer!
KennelCare blikt terug op 2021
Tip voor hondenscholen: De weekkalender
Dierenpension De Driehoek: “Ik ben echt tevreden over KennelCare. Wij hebben heel veel voordelen gekregen met dit systeem en het is makkelijk in gebruik.”
Tip voor trimsalons: De overzichtelijke agenda en het toevoegen van herhaalde afspraken
KennelCare updates november 2021 met een RSS feed waarmee dierenasielen dieren kunnen tonen op de website, herhaalde afspraken voor trimsalons en meer!
Klantcontact verbeteren? Zo doe je dat!
Tip voor dierenpensions: De planningskalender
Hondencentrum Bijndelsveld: “Mijn vaste klanten kunnen zelf een reservering plaatsen, ik merk dat ze dat heel erg fijn vinden.”
KennelCare updates oktober 2021 met een overzicht van integratie tools, het koppelen van documenten aan klanten of dieren en meer!
Hondenschool Jottem: ”Vroeger had ik een planbord, nu heb ik KennelCare. Dat werkt veel overzichtelijker voor mij”
Succesvolle dagen en enthousiaste reacties op de Dibevo Vakbeurs 2021
KennelCare updates september 2021 met herhaalde taken toevoegen aan je agenda, kennelkaarten voor dierenasielen en meer!
5 redenen waarom een digitale agenda je werk als dierprofessional makkelijker maakt
Puppy’s kunnen al vlak na hun geboorte communiceren met mensen
Kom kennis maken met KennelCare op de Dibevo vakbeurs!
5 tips om meer online verkeer naar je website te genereren
Dit waren de populairste kattenrassen van 2020!
KennelCare updates augustus 2021 met eenvoudig nieuwsbrieven versturen, kennelkaarten stijlen naar wens en meer!
Dierenpensions volgeboekt, de zomervakantie zorgt voor extreme drukte
Antibioticaresistente bacteriën ontdekt in hondenvoer
KennelCare updates juli 2021 met boekingen samenvoegen een nieuw vaccinatieoverzicht en meer!
Meer online reviews verzamelen doe je zo!
KennelCare updates juni 2021 met de lancering van Dierenasiel v1.0 en meer!
Hondenschool 101: ”Je moet het gewoon doen en het zelf ervaren. Gelukkig konden we ook goed bij KennelCare terecht voor vragen en hulp, dus uiteindelijk werd het alleen maar makkelijker”
Dit waren de populairste hondenrassen van 2020!
KennelCare updates mei 2021 met gecombineerde agenda’s en meer!
Hondenschool Goes: ”Ik ben gewoon super tevreden en dat vertel ik ook aan collega’s van andere hondenscholen!”
Dit waren de populairste kattennamen van 2020!
Hondenhotel de Tatelaarhoeve: ”Het is echt een verrijking dat ik nu gewoon de boekingen op meerdere computers bij kan houden”
KennelCare update april 2021 met: vernieuwde formulieren en velden, filters voor het boekingen overzicht en meer!
Dierenpension De Borgelinckshof: ”Ik kan niks bedenken wat ik mis in het systeem, ik heb KennelCare zelf juist ook aanbevolen aan andere dierenpensions”
6 handige Corona functies van KennelCare die je niet mag missen!
Dierenpension Olieke: ”Wij hadden het vrij snel onder de knie! Het is een kwestie van het durven doen”
KennelCare updates maart 2021 met: nieuwe vormgeving, lancering weekkalender, lancering grootboek en meer!
Is jouw bedrijf ‘mobiel vriendelijk’?
Dit waren de populairste hondennamen van 2020!
KennelCare updates februari 2021 met: Klant rechten, dier eigenschappen, In-en-uitchecken ongedaan maken, verplaatsen privélessen en meer!
Dagelijks nieuwe aanmeldingen voor de puppycursus? Zo houd je de planning overzichtelijk!
Januari 2021 update met: Lancering Dierenoppas product, eenvoudig lesdagen verschuiven, e-mails met bijlagen versturen, BTW grondslag en meer!
Ga zelf aan de slag en start gratis met KennelCare

Probeer KennelCare gratis 14 dagen op proef uit, ervaar het gemak en maak kennis met alle mogelijkheden van ons boekingssysteem.

KennelCare account aanmaken - 14 dagen gratis uitproberen

Nieuw, maar vertrouwd: Welkom aniday!

Wij zijn extra enthousiast om jou te laten weten dat we een nieuw hoofdstuk in ons avontuur zijn begonnen. Op woensdagavond 4 oktober, tijdens ons eigen ‘The Next Step’ klantevent in De Vasim in Nijmegen, hebben wij onze nieuwe naam onthuld: aniday.

Door gebruik te maken van onze website ga je akkoord met ons cookiebeleid