fbpx
Volg een gratis rondleiding door KennelCare Plan een demo
Logo KennelCare 2020

Geplaatst door

Sanne

op:

22 juli 2022

Dierenpension de Bommel: “Waar wij heel blij mee zijn is dat het systeem aangepast wordt als we vragen om nieuwe opties.”

Caroline is vanaf kinds af aan al helemaal gek met honden. Nadat ze trouwde met haar man Wim, hebben zij direct hun eerste eigen hond aangeschaft. Het begon steeds meer te kriebelen om met deze viervoeters te gaan werken, dus Caroline besloot om de nodige opleidingen te volgen. Met de papieren op zak hebben zij en haar man in 2001 besloten om Dierenpension de Bommel op te richten. Het is voor hen elke dag weer belangrijk dat het een feestje is voor de hondenvrienden. Zoals Caroline zelf zegt: “Honden blij, baasjes blij, team blij.”

Wanneer zijn jullie begonnen met jullie bedrijf?

“Samen met mijn man, Wim, zijn we Dierenpension de Bommel begonnen op 1 juni 2001.”

Zijn jullie het bedrijf zelf begonnen of hebben jullie het overgenomen?

“Op ons perceel was ooit een dierenpension, maar wij zijn helemaal opnieuw begonnen met een nieuwe naam, een andere visie en missie. Ik wilde in ons dierenpension hoofdzakelijk retriever rassen en jachthonden. En daar zijn we goed in geslaagd.”

Waar komt jouw passie voor dieren vandaan?

“Ik ben opgegroeid met honden en direct nadat ik getrouwd was met mijn man Wim hebben we onze eerste eigen hond genomen.”

Welke opleiding(en) heb je gedaan voordat je met dit werk begon?

“Ik heb meerdere opleidingen gedaan, zoals dierverzorging, bewijs van vakbekwaamheid (honden & kattenbesluit), dierenartsassistente en homeopathie voor dieren.”

Wat vind je het allerleukste aan jouw werk?

“Als alle hondenvrienden het naar hun zin hebben en blij zijn dat ze hier mogen zijn. Elke dag moet een feestje zijn voor onze hondenvriendjes.”

Hebben jullie nog een speciale inrichting van de kennels?

“In ons dierenpension hebben we een aantal kennels, maar ook diverse themakamers. De themakamers zijn bedoeld voor een makkelijke groep honden die het heerlijk vinden om in een leuke kamer te logeren. Denk hierbij aan een Griekse kamer met witte en blauwe kleuren, maar ook een Italiaanse kamer met groene en rode kleuren. Zo is het echt vakantie voor onze hondenvrienden.” 

“Als onze hondenvrienden genieten van elkaar, genieten wij als team dubbel zoveel.”

Caroline van de Lagemaat – Eigenaresse Dierenpension de Bommel

Hoe zou jij jouw eigen bedrijf omschrijven in een zin?

“Wij zijn een professioneel dierenpension met aandacht voor alle gasten.”

Waarin onderscheidt jouw bedrijf zich van concurrenten?

“Al 19 jaar dragen we het dierbaar keurmerk pension vol trots. En we zijn al 22 jaar lid van Dibevo.”

Hoe ziet een dag werken er voor jou over het algemeen uit?

“Onze dag begint met de dagopvang honden op de speelweides te plaatsen. Tegelijkertijd gaan onze pension honden naar buiten om te spelen. Als de honden lekker buiten op de speelweides zijn, gaan we binnen de kennels en themakamers schoon maken. Uitgaande honden wassen, borstelen en trimmen we in onze trimsalon. Aan het einde van de ochtend gaan de honden weer naar binnen, krijgen alle honden een lekkere maaltijd en daarna kunnen ze even lekker uitrusten. Tussen 11.00 en 12.00 kunnen de honden dan gebracht of gehaald worden. Ook kunnen klanten hierbij voer of lekkere snackjes kopen bij onze receptie. Tussendoor maken we alles schoon, zowel binnen als buiten. Nadat onze gasten hun maaltijd hebben kunnen laten zaken gaan ze weer lekker buiten spelen. Ook in de middag worden er honden gewassen die dan aan het einde van de middag opgehaald worden. In de avond gaan de honden weer naar binnen om van hun diner te mogen genieten. Vervolgens gaan we buiten alles goed schoon maken waardoor alles weer fris is voor de volgende ochtend. De volgende dag begint alles dan weer opnieuw.”

Wat vind je de leukste taak van een dag?

“Als je ziet dan een hond zo blij is als hij weer mag komen spelen en de baas eigenlijk vergeet zo gauw hij hier het terrein op komt. Ik vind het ook heel fijn als de baasjes vertellen dat ze tevreden zijn over ons en dat hun hond altijd vrolijk is als ze bij ons mogen komen. En dat is waar we het voor doen: De honden een fijne dag geven bij ons in de Bommel. Het moet elke dag weer een feestje zijn voor de mensen en dieren. Samen met ons team werken we daar elke dag met veel liefde en plezier aan.” 

Heb je ooit een dier gehad met een hele rare gewoonte?

“Op een paar speelweides hebben we kunstgras en er was een hond die dacht dat hij daar altijd in kon graven. Ook was er een labrador die het leuk vond om met zijn neus onder water te bubbelen in de waterbak. De eerste keer dat hij zoiets doet weet je niet wat je ziet,  maar de baas vond het normaal gedrag.”

Wat vind je de leukste eigenschappen van honden in het algemeen?

“De meeste honden zijn duidelijk, eerlijk, enthousiast, vriendelijk en vinden het fijn om te mogen werken voor hun baas of kameraad.”

“Je bent echt 24/7 bezig met je dierenpension, maar het is wel de allerleukste job voor dierenliefhebbers!”

Caroline van de Lagemaat – Eigenaresse Dierenpension de Bommel

Hoe zijn jullie ooit in aanraking gekomen met KennelCare?

“We waren al enige tijd op zoek naar een ander boekingssysteem. Toen we hoorden dat KennelCare bij ons in de buurt een demo middag gaf, hebben we ons daarvoor ingeschreven en zo is het balletje eigenlijk gaan rollen.”

Wat was de doorslag om over te stappen naar KennelCare?

“Het was een jong team en ze luisterden naar al mijn vragen. Ze kwamen heel rustig en bekwaam over. Na een proefperiode vonden we het heel spannend om de stap te maken, maar na overleg werd dit verlengd en konden we nog even oefenen. Nadat we op kantoor langs zijn geweest werden een aantal dingen nog een keer aan ons uitgelegd en kregen we een nog beter gevoel. Telkens gaf men aan dat ze altijd klaar stonden als we vragen hadden. Dit alles bij elkaar heeft ervoor gezorgd dat we voor KennelCare hebben gekozen.”

Welk systeem gebruikte jullie hiervoor en wat maakt KennelCare in jouw opzicht een handiger/beter systeem?

“We gebruikten een aantal jaren Dipo. Waar wij heel blij mee zijn is dat het systeem van Kennelcare aangepast wordt als er bijvoorbeeld gevraagd wordt om nieuwe opties. Wij en alle andere dierenpensions die met KennelCare werken kunnen vervolgens van die nieuwe opties gebruikmaken.”

Wat zijn voor jou de grootste voordelen van het gebruik van Kennelcare?

“Iedereen snapte de beginselen van het systeem vrij snel. Van jong tot oud in ons team. Jonge medewerkers zijn snel ingewerkt in het systeem, de ouderen hebben iets meer tijd nodig, maar als ze het doorhebben gaat het super goed.”

Is er nog iets dat je kwijt wilt aan het KennelCare team?

“Wij hopen dat onze prettige samenwerking nog vele jaren mag gaan duren. Wij zijn zeer tevreden met de samenwerking en met het gehele team.”


Wil je meer interviews lezen met gebruikers van KennelCare of op de hoogte blijven van ons laatste nieuws? Klik hier! Wil je een kijkje nemen op de website van Dierenpension de Bommel? Klik dan hier.

Lees meer van KennelCare
Hondenhotel Vlieland: “De klant kan eigenlijk al zijn gegevens zelf invullen en jij hebt daar dus geen werk meer aan.”
5 tips waarmee je no-shows voorkomt in je trimsalon
Met deze 4 tips maak je van een nieuwe klant een vaste klant
Dierenpension de Bommel: “Waar wij heel blij mee zijn is dat het systeem aangepast wordt als we vragen om nieuwe opties.”
5 redenen om cadeaubonnen in te zetten voor jouw trimsalon
Hier letten jouw potentiële klanten op voordat ze kiezen voor een dierenpension
Voordelen van online boeken voor jouw trimsalon
Hondenschool Renga: “KennelCare denkt mee en draagt oplossingen en functies aan die mij weer makkelijker met het systeem laten werken.”
4 besparingstips voor jouw trimsalon
De voordelen van een krachtige reviewpagina voor jouw dierenbedrijf
Deze 5 tips maken de Instagram pagina van jouw dierenpension succesvol
Omzet verhogen? Dit zijn de 6 beste producten om te verkopen
Zo stimuleer je mond-tot-mond reclame voor je hondenschool
2 tips om nog efficiënter te kunnen werken met de vernieuwde KennelCare versie
Dierenpension ’t Laarbroek: “De grootste voordelen voor ons zijn dat je niet zelf hoeft te tellen hoeveel honden er zijn en continu kunt zien wat je bezetting is.”
De tips van deze week voor optimaal gebruik van de vernieuwde KennelCare versie
7 essentiële onderdelen voor de website van jouw dierenpension
Het is een feit: De compleet vernieuwde versie van KennelCare is gelanceerd!
7 tips om nieuwe klanten te werven voor je trimsalon
The Dog Company: “Automatisering van het inschrijfproces en versturen van e-mails zijn grote voordelen voor ons, het bespaart ons enorm veel tijd.”
Zo digitaliseer je contracten voor je dierenasiel
Zo mis je nooit meer verjaardagen van je dieren
5 tips om klanten een warm welkom te geven in je pension
10 jaar KennelCare: Hoe het allemaal begon
KennelCare updates februari 2022 met het oplichten van klant- en dieropmerkingen, mogelijkheid van wallet betalingen bij het inchecken en meer!
De 7 beste manieren om je bedrijf in de dierenbranche te promoten
Tip voor alle producten: Documenten uploaden
Tip voor alle producten: Kortingscodes toevoegen
KennelCare updates januari 2022 met een vernieuwde Snelstart koppeling, dagopvang dagen annuleren vanuit ‘Mijn account’ en nog veel meer!
Met deze 5 tips hoeft je hond zich nooit meer eenzaam te voelen
Tip voor alle producten: Formulier velden
Wat kun je verwachten van KennelCare in 2022?
Tip voor alle producten: Het toevoegen van taken
KennelCare updates december 2021 met alleen de eerste boeking als concept, een extra optie voor het kortingstarief, een grote verrassing… en meer!
KennelCare blikt terug op 2021
Tip voor hondenscholen: De weekkalender
Dierenpension De Driehoek: “Ik ben echt tevreden over KennelCare. Wij hebben heel veel voordelen gekregen met dit systeem en het is makkelijk in gebruik.”
Tip voor trimsalons: De overzichtelijke agenda en het toevoegen van herhaalde afspraken
KennelCare updates november 2021 met een RSS feed waarmee dierenasielen dieren kunnen tonen op de website, herhaalde afspraken voor trimsalons en meer!
Klantcontact verbeteren? Zo doe je dat!
Tip voor dierenpensions: De planningskalender
Hondencentrum Bijndelsveld: “Mijn vaste klanten kunnen zelf een reservering plaatsen, ik merk dat ze dat heel erg fijn vinden.”
KennelCare updates oktober 2021 met een overzicht van integratie tools, het koppelen van documenten aan klanten of dieren en meer!
Hondenschool Jottem: ”Vroeger had ik een planbord, nu heb ik KennelCare. Dat werkt veel overzichtelijker voor mij”
Succesvolle dagen en enthousiaste reacties op de Dibevo Vakbeurs 2021
KennelCare updates september 2021 met herhaalde taken toevoegen aan je agenda, kennelkaarten voor dierenasielen en meer!
5 redenen waarom een digitale agenda je werk als dierprofessional makkelijker maakt
Puppy’s kunnen al vlak na hun geboorte communiceren met mensen
Kom kennis maken met KennelCare op de Dibevo vakbeurs!
5 tips om meer online verkeer naar je website te genereren
Dit waren de populairste kattenrassen van 2020!
KennelCare updates augustus 2021 met eenvoudig nieuwsbrieven versturen, kennelkaarten stijlen naar wens en meer!
Dierenpensions volgeboekt, de zomervakantie zorgt voor extreme drukte
Antibioticaresistente bacteriën ontdekt in hondenvoer
KennelCare updates juli 2021 met boekingen samenvoegen een nieuw vaccinatieoverzicht en meer!
Meer online reviews verzamelen doe je zo!
KennelCare updates juni 2021 met de lancering van Dierenasiel v1.0 en meer!
Hondenschool 101: ”Je moet het gewoon doen en het zelf ervaren. Gelukkig konden we ook goed bij KennelCare terecht voor vragen en hulp, dus uiteindelijk werd het alleen maar makkelijker”
Dit waren de populairste hondenrassen van 2020!
KennelCare updates mei 2021 met gecombineerde agenda’s en meer!
Hondenschool Goes: ”Ik ben gewoon super tevreden en dat vertel ik ook aan collega’s van andere hondenscholen!”
Dit waren de populairste kattennamen van 2020!
Hondenhotel de Tatelaarhoeve: ”Het is echt een verrijking dat ik nu gewoon de boekingen op meerdere computers bij kan houden”
KennelCare update april 2021 met: vernieuwde formulieren en velden, filters voor het boekingen overzicht en meer!
Dierenpension De Borgelinckshof: ”Ik kan niks bedenken wat ik mis in het systeem, ik heb KennelCare zelf juist ook aanbevolen aan andere dierenpensions”
6 handige Corona functies van KennelCare die je niet mag missen!
Dierenpension Olieke: ”Wij hadden het vrij snel onder de knie! Het is een kwestie van het durven doen”
KennelCare updates maart 2021 met: nieuwe vormgeving, lancering weekkalender, lancering grootboek en meer!
Is jouw bedrijf ‘mobiel vriendelijk’?
Dit waren de populairste hondennamen van 2020!
KennelCare updates februari 2021 met: Klant rechten, dier eigenschappen, In-en-uitchecken ongedaan maken, verplaatsen privélessen en meer!
Dagelijks nieuwe aanmeldingen voor de puppycursus? Zo houd je de planning overzichtelijk!
Januari 2021 update met: Lancering Dierenoppas product, eenvoudig lesdagen verschuiven, e-mails met bijlagen versturen, BTW grondslag en meer!
10 redenen om juist nu over te stappen naar een online plannings- en boekingssysteem voor dierprofessionals
December 2020 update met: Annuleringsverzekering, periodieke dagopvang (week-/maandfactuur), iCal agenda’s en handige marketing tools
November 2020 update met: Voorkom piekdrukte met ‘Voorkeurstijd’, sneller je klant selecteren bij boeken, prijs per kamer, exporteren naar boekhoudprogramma’s en een flink verbeterd hondenschool product
Oktober 2020 update met: Vernieuwde Mijn KennelCare omgeving, nieuwe abonnementen en automatische incasso
September 2020 update met: Lancering Uitlaatservice product
Augustus 2020 update met: Vernieuwde strippenkaart en snel boeking toevoegen
Juli 2020 update met: Creditfacturen, Wallet en Vergrendelen
Juni 2020 update met: Online trimsalon afspraken boeken, nieuwe boekingen overzichten, nieuwe beheerders mogelijkheden en meer.
Mei 2020 update met: Lancering Trimsalon product
April 2020 update met: Klant wijzigingen aan hun boeking laten indienen, schade functies, nieuwe inlogomgeving, snel wisselen van account én een verbeterde bezettingskalender
5 tips rondom het Corona-virus voor professionals in de dierenbranche
Onze website is vernieuwd! Zo vind jij als dierprofessional alles nog sneller
Maart 2020 update met: Boekingen terugdraaien, mededelingen tonen in het Mijn account, nieuwe filters in planning tools, én nieuwe rapporten
Februari 2020 update met: Vernieuwde boekingspagina, verbeterde planningstools en sneller boeken
Januari 2020 update met: Nieuw verblijven-overzicht, betalingsoverzicht, tweestapsverificatie, rekeningen en meer…
December update met: Contracten, Productverkoop, Klant reserveringsherinnering en meer…
Grote november update met: verzamelfacturen, vernieuwde manier van in- en uitchecken en meer…
5 redenen om vandaag nog over te stappen!
Bekijk de updates in 2019 tot zover (KennelCare versie 3.39)
Wat kunt u van KennelCare verwachten in 2019?
Tal van nieuwe functies doorgevoerd in KennelCare 3.21
KennelCare softwareleverancier bij Dibevo
Enthousiast en trots kijken wij terug op onze deelname aan de Dibevo University beurs
Ook 2e editie KennelCare – Next Level Event met succes geslaagd
Bezoek onze KennelCare stand op de Dibevo University!
Succesvolle eerste editie van het KennelCare – Next Level Event
Blijf op de hoogte van onze producten, handige updates, tips en trends

Meld je nu aan en ontvang per mail informatie over het KennelCare systeem. Daarnaast krijg je handige tips voor jou als dierenprofessional die je kunt toepassen in jouw bedrijf.

[sibwp_form id=1]
Ga zelf aan de slag en start gratis met KennelCare

Probeer KennelCare gratis 14 dagen op proef uit, ervaar het gemak en maak kennis met alle mogelijkheden van ons boekingssysteem.

KennelCare account aanmaken - 14 dagen gratis uitproberen

Door gebruik te maken van onze website ga je akkoord met ons cookiebeleid