fbpx

Geplaatst door

Sanne

op:

17 december 2021

Dierenpension De Driehoek: “Ik ben echt tevreden over KennelCare. Wij hebben heel veel voordelen gekregen met dit systeem en het is makkelijk in gebruik.”

10 jaar geleden hebben Astrid Huser-Scholing en haar man Rico Huser ervoor gekozen om een carrière switch te maken. Astrid zat in de verzekeringen en haar man in het vee transport. Ze zijn hun hele leven al hobbymatig met dieren bezig geweest. Ze woonden in een vrijstaande woning met veel ruimte en grond waar ze met veel liefde zorgden voor koeien, honden, vogels etc. Ook fokten ze nestjes van rottweilers, dus de liefde voor honden was altijd al heel sterk. Aangezien ze nooit op vakantie gingen, kwamen veel mensen met het verzoek om hun hond tijdens vakanties bij Astrid en haar man te brengen. Astrid: “Dat vonden we zo mooi, en gewoon het zorgen voor een hond of een dier is heerlijk.” Uiteindelijk heeft Astrid ervoor gekozen om de papieren en vergunningen te bemachtigen en is ze samen met haar man Dierenpension de Driehoek gestart. De eerste drie jaren heeft Rico het pension alleen opgebouwd. Na drie jaar heeft Astrid haar loondienstfunctie opgezegd om samen het pension te runnen, wat hun droom was.

Wat vind je het allerleukste aan je werk?

“Om te zien hoe blij de honden hier zijn en hoe mooi ze het hier hebben. En dat ze ook zo blij en tevreden weer naar huis gaan. En natuurlijk het zorgen voor de dieren. Je hebt ook weleens dat een hond hier helaas ziek wordt, en dan moet je ook goed voor het dier zijn en er goed voor zorgen. Het is eigenlijk echt de blijdschap, dat je al die honden hier ziet springen en dartelen en gek doen, dat is gewoon heel mooi. En wat ik ook heel mooi vind is als je een hond krijgt die een beetje timide is en angstig, en dat je diezelfde hond na een paar dagen of als hij weggaat helemaal niet meer herkent in positieve zin. Dat je denkt van wauw, dat geeft mij ook een heel goed gevoel.”

Hebben jullie de velden of de kennels nog op een bepaalde manier ingericht?

“Ja, dat hebben we zelf bedacht. We hebben een centrale gang en dan hebben we verschillende afdelingen. Dat hebben we bewust gedaan, omdat we voordat we dit pension gingen bouwen meerdere pensions hebben bekeken. En wij vonden het daar altijd zo onrustig en er was zoveel geblaf. Wat wij hebben werkt heel mooi, want je hebt een afdeling en daarin hebben we 6 kennels zitten. De honden zien elkaar ook niet, er zitten geen kennels tegenover elkaar. Als wij dus een hond ophalen uit en afdeling, omdat hij naar huis gaat, merken de andere honden dat niet en dat geeft heel veel rust.  En ook zijn de zijwanden van de kennels helemaal dicht. Dus we hebben het wel een beetje zo gebouwd zoals wij dachten dat het het beste zou zijn. En ook zijn de kennels helemaal tot boven gebouwd, dat zie je ook heel veel in varkensstallen. Daar kwam mijn man mee, die kwam altijd bij koeien en kalveren en varkensstallen, en zo hebben we dat eigenlijk zelf een beetje uitgedacht.”

“Ons dierenpension is een enorm plezier voor ieder dier.”

Astrid Huser-Scholing – Eigenaresse Dierenpension de Driehoek

Wat vind je belangrijk dat je pension uitstraalt naar klanten toe?

“Reinheid, rust en regelmaat. En daar werken wij ook hard aan. Alles moet schoon zijn en als je hier binnenkomt ruik je geen hond. De regelmaat, we hebben hier een vaste structuur. Op vaste momenten gaan de honden naar buiten, gaan ze eten, maar ook heb ik op vaste momenten kijkers. Die structuur vinden wij ook heel belangrijk. Dat schept rust onder de honden. De dieren moeten ook de rust kunnen krijgen die ze nodig hebben.”

Hoe denk je dat jouw pension zich kan onderscheiden van concurrenten? 

“Ik denk toch hoe het pension eruit ziet. Ik vind het altijd zo lastig om zoiets over jezelf te zeggen, maar goed, ik vind dat wij het heel netjes hebben. En ook heel luxe, met de vloerverwarming en de airco, noem maar op. En ook wel dat de dieren heel veel buiten zijn, onder toezicht van 1 van ons. Ook hebben we hele grote speelvelden met speeltoestellen. Wij lopen daarnaast nog een avondronde, terwijl de meeste pensions ermee stoppen om 17.30/18.00 uur. Wij beginnen juist om 18.15 uur met de laatste ronde. Dan gaan de honden pas om 20.00/20.30 uur de nacht in, dus wij maken zelf ook dagen van 08.00 tot 20.30/21.00 uur.”

Hoe ziet een dag werken er voor jou over het algemeen uit?

“Ik begin altijd eerst met mijn dochter naar school brengen, en dan beginnen mijn man en onze andere medewerker al in het pension om de honden naar buiten te doen. Ik ben altijd terug met een kwartiertje en dan begin ik met stofzuigen, omdat de honden allemaal al buiten lopen. Alle kennels worden gestofzuigd en waar een plasje ofzo is gebeurd, pakken we de slang, spuiten we het schoon en trekken de vloer droog. En dan pakken we de dweil en gaan we alle kennels dweilen. Dan zorg ik dat alle waterbakken ontsmet worden en de waterbakken weer gevuld zijn. Daarna maak ik het voer klaar voor alle honden die op dat moment nog buiten zijn, en de eventuele medicatie zet ik er allemaal bij. Dan is het voor ons 09.30/09.45 en gaan de honden naar binnen en krijgen ze te eten. Dan hebben we het haal- en brengmoment tussen 10.00 en 11.00 uur. De logees gaan na het haal- en brengmoment weer naar buiten en de nieuwe honden worden dan in de groep geïntroduceerd. Daar blijven wij altijd bij. Dan zijn ze buiten tot een uur of 12.30 uur. Meestal heb ik rond 11.00 uur ook de kijkers gepland, mensen die het pension willen bezichtigen. “

“Vervolgens gaan ze allemaal naar binnen en hebben ze hun rust moment tot 14.30 uur. Dan beginnen we weer met onze middagronde en gaat alles naar buiten tot 16.30. Als er dan tussendoor een plasje is gedaan, maken we dat uiteraard schoon. Dan hebben we tussen 16.30 uur en 17.30 uur weer het haal- en brengmoment. We gaan dan zelf even snel een hapje eten en beginnen om 18.15/18.30 uur weer. Dat is dan de laatste avondronde. Als er tussen 16.30 uur en 17.30 uur weer honden zijn gebracht, plaatsen we die ook weer in de groep en zoeken we een slaapmaatje voor de nacht. Nu is het ‘s avonds al vroeg donker, dus dan hebben we overal de lampen aan en noem maar op. En dan ben ik binnen tijdens de avondronde om te kijken of er nog een kennel schoongemaakt moet worden. De hele crèche opvang afdeling moet ook weer schoon worden gemaakt. Daarbij brengen mensen hun hond ‘s morgens voor het werk en halen ze hem ‘s avonds weer op. Die moet weer schoon, want de volgende dag komen er weer allemaal nieuwe crèche honden. Dat doen we dan ook allemaal, en het voer en eventuele medicatie wordt weer klaargezet. Dan komen de honden rond een uur of 20.00 uur binnen, worden ze allemaal gevoerd en gaan ze de nacht in.”

Wat zijn voor jou de leukste momenten die je met de dieren meemaakt? 

“Dat ze blij zijn en lekker aan het spelen zijn. Dat vind ik een heel mooi gezicht, gewoon de hondentaal. Maar ook als je een hond introduceert in de groep en hoe zij hier dan op reageren. Dat is heel mooi.”

“Een dier is zo eerlijk, en mensen, dat valt nog wel eens tegen. Daar kunnen wij als mensen wel wat van leren.”

Astrid Huser-Scholing – Eigenaresse Dierenpension de Driehoek

Heb je ooit ook een dier in je pension gehad met een hele rare of grappige gewoonte? 

“Ja zeker, een hond die voordat hij eten krijgt elke keer rondjes draait in de kennel. En dan staat zijn eten er en zeg ik, eet maar op. En dan gaat hij eten, anders blijft hij maar rondjes draaien totdat je zegt dat hij mag eten.”

Wat vind je nou de leukste eigenschappen van dieren in het algemeen?

“Dan kom ik weer uit op eerlijkheid. Mijn man zegt ook altijd, doe mij die dieren maar. Met alle respect hoor, maar er zijn zoveel mensen die alles uit boekjes hebben gehaald. En je moet het gewoon in de praktijk leren vinden wij. Wanneer je hier komt kijken, zie je dat het niet altijd zo werkt zoals in die boekjes. Maar het is ook wel lastig, want je hebt het of je hebt het niet, dat je echt goed met de dieren om kunt gaan denk ik.”

Hoe lang maken jullie al gebruik van het KennelCare systeem? 

“Sinds 2018, dus ruim 3 jaar nu.”

En wat vind je zelf van de service vanuit KennelCare? Heb je daar tips voor of juist tops? 

“Nou, ik ben echt tevreden. Als je dus zegt dat je ergens tegenaan loopt, helemaal met die chatfunctie nu, krijg je erg snel een reactie. Het is wel eens wat minder geweest moet ik zeggen. Een anderhalf jaar terug, dan moest je best lang wachten, toen was die chatfunctie er ook nog niet. Maar ik heb daar ook begrip voor, want ik snap wel dat jullie van heel veel pensions verzoeken krijgen of dingen aangepast kunnen worden, en dat dat gewoon langer duurt alvorens je dat ingebouwd hebt. Maar ik ben er nu heel erg tevreden over.”

Wat zijn voor jou nu de grootste voordelen van het gebruiken van KennelCare? 

“Het gemak, en het is heel duidelijk dat ik ‘s morgens de bezetting weet. Dat ik gelijk weet hoeveel honden en katten ik heb. Wat komt er die dag en wat gaat er weg, dat vind ik heel handig. En over het algemeen het overzicht wat je hebt van wat er allemaal gebeurt in je pension, dat vind ik heel fijn. Onze klanten kunnen makkelijk zelf een reservering plaatsen met het eigen account. De klanten zijn enorm tevreden en vinden het een fijn systeem”


Wil je meer interviews lezen met gebruikers van KennelCare of op de hoogte blijven van ons laatste nieuws? Klik hier! Wil je een kijkje nemen op de website van Dierenpension de Driehoek? Klik dan hier.

Dit interview is afgenomen op 27 oktober 2021.

Benieuwd naar wat onze krachtige plannings- en administratie tool voor jouw organisatie kan betekenen? Plan een gratis rondleiding in waarin we jou de belangrijkste functionaliteiten in KennelCare laten zien. We kijken tijdens de rondleiding naar jouw wensen en specifieke behoeften, zodat je goed kunt bepalen of KennelCare ook geschikt is voor jouw organisatie. Daarnaast is er nog de mogelijkheid om ons systeem op je eigen gemak gratis uit te proberen voor 14 dagen.

Vragen?

Wij denken graag mee in oplossingen en helpen jou om de overstap zo gestroomlijnd, eenvoudig, snel en gemakkelijk te laten verlopen. Ons team staat voor je klaar op (+31) (0)24 – 377 37 31 of stuur een e-mail naar info@kennelcare.nl.

Lees meer van KennelCare
Van uitdaging naar oplossing: Het succesverhaal van Op Famke’s Pleats en KennelCare
Hoe KennelCare kan bijdragen aan de groei van jouw dierenbedrijf
3 tips om de bezetting in jouw dierenpension te maximaliseren
4 tips om jouw dierenbedrijf hoger in de Google zoekresultaten te krijgen
Hondenpension Sennyards: “Niet alles meer met de hand te hoeven doen, dat was voor ons de doorslag om te starten met KennelCare.”
4 tips om de marketing voor jouw dierenbedrijf persoonlijk te maken
KennelCare blikt terug op een waardevol & succesvol 2022
5 voordelen van e-mail marketing voor jouw trimsalon
Zo zorg je voor een persoonlijke benadering van je trimsalon klanten
Hondenschool Lingewaard: “Het ideale van KennelCare is dat je alle gegevens door je klanten in kunt laten vullen.”
Tips om de decembermaand speciaal te maken voor jouw trimsalon klanten
Het Next Level Event 2022 was een groot succes!
4 redenen waarom een systeem ervoor zorgt dat jij volgend jaar geen zomerstress meer hebt
KennelCare is verhuisd naar nieuwe razendsnelle servers
KennelCare nu nog simpeler én gebruiksvriendelijker
Dierenpension Excellent: “Ik kan overal mijn afspraken inzien en dat vind ik echt een enorme pré.”
De beste planningstool kiezen voor je dierenbedrijf? Wij helpen je!
5 tips om kosten te besparen voor jouw dierenbedrijf
4 tips om van jouw trimsalon een succes te maken
Hondencentrum Dox: “Het systeem neemt je echt werk uit handen en zorgt voor meer tempo in je werkzaamheden.”
Voordelen van een boekingssysteem voor jouw dierenbedrijf
Hier letten potentiële klanten op wanneer ze op zoek zijn naar een puppycursus
4 effectieve online marketing tips voor jouw dierenbedrijf
Nieuwe prijzen voor KennelCare
5 tips om van jouw dierenpension een succes te maken
Heb je een eigen trimsalon? Probeer dan deze 5 valkuilen te voorkomen
Hondenhotel Vlieland: “De klant kan eigenlijk al zijn gegevens zelf invullen en jij hebt daar dus geen werk meer aan.”
5 tips waarmee je no-shows voorkomt in je trimsalon
Met deze 4 tips maak je van een nieuwe klant een vaste klant
Dierenpension de Bommel: “Waar wij heel blij mee zijn is dat het systeem aangepast wordt als we vragen om nieuwe opties.”
5 redenen om cadeaubonnen in te zetten voor jouw trimsalon
Hier letten jouw potentiële klanten op voordat ze kiezen voor een dierenpension
Voordelen van online boeken voor jouw trimsalon
Hondenschool Renga: “KennelCare denkt mee en draagt oplossingen en functies aan die mij weer makkelijker met het systeem laten werken.”
4 besparingstips voor jouw trimsalon
De voordelen van een krachtige reviewpagina voor jouw dierenbedrijf
Deze 5 tips maken de Instagram pagina van jouw dierenpension succesvol
Omzet verhogen? Dit zijn de 6 beste producten om te verkopen
Zo stimuleer je mond-tot-mond reclame voor je hondenschool
2 tips om nog efficiënter te kunnen werken met de vernieuwde KennelCare versie
Dierenpension ‘t Laarbroek: “De grootste voordelen voor ons zijn dat je niet zelf hoeft te tellen hoeveel honden er zijn en continu kunt zien wat je bezetting is.”
De tips van deze week voor optimaal gebruik van de vernieuwde KennelCare versie
7 essentiële onderdelen voor de website van jouw dierenpension
Het is een feit: De compleet vernieuwde versie van KennelCare is gelanceerd!
7 tips om nieuwe klanten te werven voor je trimsalon
The Dog Company: “Automatisering van het inschrijfproces en versturen van e-mails zijn grote voordelen voor ons, het bespaart ons enorm veel tijd.”
Zo digitaliseer je contracten voor je dierenasiel
Zo mis je nooit meer verjaardagen van je dieren
5 tips om klanten een warm welkom te geven in je pension
10 jaar KennelCare: Hoe het allemaal begon
KennelCare updates februari 2022 met het oplichten van klant- en dieropmerkingen, mogelijkheid van wallet betalingen bij het inchecken en meer!
De 7 beste manieren om je bedrijf in de dierenbranche te promoten
Tip voor alle producten: Documenten uploaden
Tip voor alle producten: Kortingscodes toevoegen
KennelCare updates januari 2022 met een vernieuwde Snelstart koppeling, dagopvang dagen annuleren vanuit ‘Mijn account’ en nog veel meer!
Met deze 5 tips hoeft je hond zich nooit meer eenzaam te voelen
Tip voor alle producten: Formulier velden
Wat kun je verwachten van KennelCare in 2022?
Tip voor alle producten: Het toevoegen van taken
KennelCare updates december 2021 met alleen de eerste boeking als concept, een extra optie voor het kortingstarief, een grote verrassing… en meer!
KennelCare blikt terug op 2021
Tip voor hondenscholen: De weekkalender
Dierenpension De Driehoek: “Ik ben echt tevreden over KennelCare. Wij hebben heel veel voordelen gekregen met dit systeem en het is makkelijk in gebruik.”
Tip voor trimsalons: De overzichtelijke agenda en het toevoegen van herhaalde afspraken
KennelCare updates november 2021 met een RSS feed waarmee dierenasielen dieren kunnen tonen op de website, herhaalde afspraken voor trimsalons en meer!
Klantcontact verbeteren? Zo doe je dat!
Tip voor dierenpensions: De planningskalender
Hondencentrum Bijndelsveld: “Mijn vaste klanten kunnen zelf een reservering plaatsen, ik merk dat ze dat heel erg fijn vinden.”
KennelCare updates oktober 2021 met een overzicht van integratie tools, het koppelen van documenten aan klanten of dieren en meer!
Hondenschool Jottem: ”Vroeger had ik een planbord, nu heb ik KennelCare. Dat werkt veel overzichtelijker voor mij”
Succesvolle dagen en enthousiaste reacties op de Dibevo Vakbeurs 2021
KennelCare updates september 2021 met herhaalde taken toevoegen aan je agenda, kennelkaarten voor dierenasielen en meer!
5 redenen waarom een digitale agenda je werk als dierprofessional makkelijker maakt
Puppy’s kunnen al vlak na hun geboorte communiceren met mensen
Kom kennis maken met KennelCare op de Dibevo vakbeurs!
5 tips om meer online verkeer naar je website te genereren
Dit waren de populairste kattenrassen van 2020!
KennelCare updates augustus 2021 met eenvoudig nieuwsbrieven versturen, kennelkaarten stijlen naar wens en meer!
Dierenpensions volgeboekt, de zomervakantie zorgt voor extreme drukte
Antibioticaresistente bacteriën ontdekt in hondenvoer
KennelCare updates juli 2021 met boekingen samenvoegen een nieuw vaccinatieoverzicht en meer!
Meer online reviews verzamelen doe je zo!
KennelCare updates juni 2021 met de lancering van Dierenasiel v1.0 en meer!
Hondenschool 101: ”Je moet het gewoon doen en het zelf ervaren. Gelukkig konden we ook goed bij KennelCare terecht voor vragen en hulp, dus uiteindelijk werd het alleen maar makkelijker”
Dit waren de populairste hondenrassen van 2020!
KennelCare updates mei 2021 met gecombineerde agenda’s en meer!
Hondenschool Goes: ”Ik ben gewoon super tevreden en dat vertel ik ook aan collega’s van andere hondenscholen!”
Dit waren de populairste kattennamen van 2020!
Hondenhotel de Tatelaarhoeve: ”Het is echt een verrijking dat ik nu gewoon de boekingen op meerdere computers bij kan houden”
KennelCare update april 2021 met: vernieuwde formulieren en velden, filters voor het boekingen overzicht en meer!
Dierenpension De Borgelinckshof: ”Ik kan niks bedenken wat ik mis in het systeem, ik heb KennelCare zelf juist ook aanbevolen aan andere dierenpensions”
6 handige Corona functies van KennelCare die je niet mag missen!
Dierenpension Olieke: ”Wij hadden het vrij snel onder de knie! Het is een kwestie van het durven doen”
KennelCare updates maart 2021 met: nieuwe vormgeving, lancering weekkalender, lancering grootboek en meer!
Is jouw bedrijf ‘mobiel vriendelijk’?
Dit waren de populairste hondennamen van 2020!
KennelCare updates februari 2021 met: Klant rechten, dier eigenschappen, In-en-uitchecken ongedaan maken, verplaatsen privélessen en meer!
Dagelijks nieuwe aanmeldingen voor de puppycursus? Zo houd je de planning overzichtelijk!
Januari 2021 update met: Lancering Dierenoppas product, eenvoudig lesdagen verschuiven, e-mails met bijlagen versturen, BTW grondslag en meer!
Ga zelf aan de slag en start gratis met KennelCare

Probeer KennelCare gratis 14 dagen op proef uit, ervaar het gemak en maak kennis met alle mogelijkheden van ons boekingssysteem.

KennelCare account aanmaken - 14 dagen gratis uitproberen

Nieuw, maar vertrouwd: Welkom aniday!

Wij zijn extra enthousiast om jou te laten weten dat we een nieuw hoofdstuk in ons avontuur zijn begonnen. Op woensdagavond 4 oktober, tijdens ons eigen ‘The Next Step’ klantevent in De Vasim in Nijmegen, hebben wij onze nieuwe naam onthuld: aniday.

Door gebruik te maken van onze website ga je akkoord met ons cookiebeleid