fbpx

Ontdek KennelCare tijdens het Next Level Event (8, 9 & 10 november) -> Meld je nu aan!

Logo KennelCare 2020

Geplaatst door

Sanne

op:

28 oktober 2022

Dierenpension Excellent: “Ik kan overal mijn afspraken inzien en dat vind ik echt een enorme pré.”

Sjoukje is pas sinds 2020 eigenaresse van Dierenpension Excellent, maar dat betekent niet dat ze weinig ervaring heeft. Vanaf kinds af aan is ze al gek met alle soorten dieren en was het voor haar snel duidelijk dat ze daarmee wilde werken. Toen ze de opleiding dierverzorging met paraveterinaire ondersteuning had afgerond, had ze drie doelen voor ogen. Ze wilde graag als paraveterinair in een gespecialiseerde kliniek werken en dat is dan ook het eerste wat ze kon afvinken. Daarnaast wilde ze graag als dierenverzorgster in een dierentuin werken en heeft ze in maar liefst twee Nederlandse dierentuinen gewerkt. Tot slot wilde ze graag een dierenpension starten en 12 jaar na het behalen van haar diploma’s was het dan zo ver. Via haar schoonvader kwam ze bij haar huidige pension terecht en ze wist gelijk dat dit was wat ze wilde. Sjoukje: “Ik heb nu een pension, ik kan thuis aan het werk en ik kan mijn passie uitvoeren door met dieren aan het werk te zijn. Wat wil je nog meer?”

Waar komt de passie voor dieren vandaan?

“Ik heb een passie voor heel veel dieren, en wat dat dan precies is weet ik niet. Ik kan goed met katten, ik heb in verschillende Nederlandse dierentuinen gewerkt als dierenverzorgster en daar kon ik ook goed met de dieren overweg, ook met wilde dieren. Ik heb in verschillende opvangen gewerkt of stage gelopen, zoals voor zeehonden, maar ook voor watervogels noem het maar op. Vanaf kinds af aan ben ik al met dieren bezig, dus misschien is het wel genetisch. Mijn vader was namelijk boer. Het is echt met de paplepel ingegoten. We hadden altijd honden, katten, schapen, geiten, koeien, konijnen, cavia’s etc. En dat is nu nog steeds zo, ik heb meer dieren dan alleen honden. De honden hebben wel een streepje voor, want anders zou ik ook niet specifiek een hondenpension runnen. Mijn hart ligt met name bij de buitenlandse hond die voornamelijk via een adoptieprocedure naar Nederlands is gekomen.”

Zou je dan ook graag een hondenopvang willen beginnen voor buitenlandse straathonden?

“Nee, de straathonden problematiek moet in land van herkomst worden aangepakt en niet vanuit Nederland. We zijn wel een gastgezin voor honden. Buitenlandse honden die bij ons in het gastgezin komen worden ‘adoptie klaar’ gemaakt. Sommige honden blijven, de zogenaamde ‘foster fails’, en anderen gaan naar nieuwe gezinnen.”

Wat vind je belangrijk om uit te stralen naar je klanten toe? 

“Mijn visie, dus hoe ik erin sta met de honden. Als ik klanten krijg die daar niet zo in staan zijn het helaas niet mijn klanten. Ik heb klanten overgenomen van mijn voorgangers en daar zitten wel klanten bij die erg moesten wennen aan mijn visie. Aan het einde van de dag hebben we altijd even een overdracht waarin we bespreken wat er is gebeurd en hoe het is gegaan met hun hond. Het is niet dat we alleen de hond afgeven en ze gedag zeggen. In de ochtend krijg ik ook een overdracht van de klant. Bijvoorbeeld wanneer de hond een slechte ervaring heeft gehad met een andere hond en de klant vraagt of we daar extra op willen letten. Of dat er wordt verteld dat de hond een intensieve jacht training heeft gehad of in het weekend naar de show is geweest. Er is veel meer communicatie gekomen en doordat we het belang van de hond voorop zetten merk ik dat we in een andere klantenkring terecht komen. Ik heb klanten die (meer) nadenken over het welzijn van hun hond. Als mensen me bellen dat ze morgen op vakantie gaan kunnen ze niet meer bij mij terecht.”

Waarin denk je dat jouw dierenpension zich onderscheidt van anderen?

“Ik heb huisregels waar een hond aan moet voldoen. Ik ben en blijf erg kritisch en blijf dit ook altijd terugkoppelen naar de klant. Ik ben echt hands-on aan het werk en loop continu tussen de honden, dus zie en leer dingen redelijk snel. Soms zeg ik ook wel tegen een eigenaar dat het verstandig is om met de hond naar de dierenarts te gaan, omdat hij bijvoorbeeld niet soepel loopt of dat het misschien verstandig is om een gedragstherapeut in te schakelen. Klanten moeten wel openstaan voor dat advies, dus daarom hebben wij wel een ander soort klanten dan bij gangbare dierenpensions denk ik. Wat wij ook erg merken, omdat ik hands-on ervaring heb met buitenlandse honden, dat wij veel meer klanten krijgen die zelf buitenlandse honden hebben geadopteerd. Die zoeken dan een pension dat ook echt aantoonbare ervaring heeft, want het is totaal anders dan een (Nederlandse) rashond. Dus ik denk dat we ons daarin zeker onderscheiden.”

“Ik zeg altijd, we zijn het natuurlijke dierenpension van Noord-Nederland.”

Sjoukje Hiemstra-Westerbeek – Eigenaresse Dierenpension Excellent

Wat zijn de leukste momenten die je meemaakt met de dieren? 

“Als de groep volledig in balans is en er een mooie harmonie in de groep is. Dat iedereen lekker op elkaar ingespeeld is, daar geniet ik echt van. Maar ook de nieuwe introducties in een groep vind ik erg leuk. We hebben natuurlijk onze vaste werkzaamheden en zodra dat klaar is zijn we tussen de honden op het veld te vinden. Als je daar dan tussen gaat zitten en het is een mooie, zonnige dag geniet ik daar enorm van.”

Wat heb jij zelf geleerd van honden waarvan je denkt dat alle mensen dat over zouden moeten nemen? 

“Honden zijn zo goed in spiegelen. Het kijken naar je hond is super belangrijk, ook ik blijf me daarin ontwikkelen. Honden laten zo veel zien en er is veel wat nog niet begrepen wordt door de baasjes.” 

Kun je je nog een leuke of originele naam herinneren van hond die bij jou in het pension zit of heeft gezeten? 

“Vandaag is Wookie bij ons, zij is een Boxer van 10 maanden en ze is hier voor de tweede keer. Ze is vernoemd naar een karakter uit Star Wars. En we hebben hier ook een hond die Wieke heet en zo heet onze dochter ook. Soms dan roep ik Wieke, de hond, en dan vraagt onze dochter ‘Wat is er mama?’. Dat is altijd wel grappig en de eigenaar vindt dat ook ontzettend leuk. Dus ik maak altijd foto’s van Wieke en Wyke samen.”

Hoe zijn jullie ooit in aanraking gekomen met KennelCare?

“Toen ik het dierenpension overnam werkten ze met Docasoft. Ik vond dat niet fijn werken en het was niet te gebruiken met Apple. Dat vond ik enorm vervelend. Als ik om dingen vroeg was er ook geen communicatie vanuit hun. Toen ben ik gaan Googelen naar planningsprogramma’s voor dierenpensions en ben ik bij KennelCare terecht gekomen. Ik ben er wat over gaan lezen en heel toevallig drie dagen daarna werd ik door jullie gebeld. Zo ben ik de eerste maand proef gaan doen en na de eerste paar dagen had ik eigenlijk al besloten dat KennelCare veel beter bij mij paste. Het is veel meer eigentijds, het is in de Cloud en ik kan overal alle gegevens inzien en dat vind ik echt een enorme pré.” 

Wat vind je van de service vanuit KennelCare? 

“Als ik ergens tegenaan loop is het altijd vrij snel opgelost of uitgezocht. Jullie hebben ook een heel jong team wat altijd open staat voor feedback en snel schakelt. Doordat je een team hebt dat zo flexibel is kom je gewoon veel verder.”

Wat zijn voor jou de grootste voordelen van het gebruiken van KennelCare? 

“Dat het te gebruiken is met Apple en dat ik het overal kan gebruiken. Je hebt het altijd bij je. Als ik achterop het veld loop en een klant appt mij om een reservering aan te passen, kan ik direct in het systeem kijken of dat mogelijk is. Ik haal echt nog niet alles uit het systeem. Er zijn best dingen waar ik nog nooit iets mee heb gedaan of dat het wellicht in de toekomst wel komt, zoals het online reserveren van de klanten. Ik ben daar nu nog niet aan toe, maar dat staat wel op de planning. Ik heb veel oudere klanten en die bellen veel. Die reserveren nooit via het huidige reserveringsformulier en weten soms ook niet hoe dat moet. Voor in de toekomst wil ik wel van die manier van werken af, maar ik moet daar ook de tijd voor vinden om dat door te voeren.”

Is er tot slot nog iets dat je kwijt wilt aan KennelCare?

“Ik ben erg blij met jullie en ook met het hele systeem. Ik vind het zo ontzettend praktisch en kan er nog veel meer uithalen dan dat ik nu doe, maar dat komt vanzelf.”


Wil je meer interviews lezen met gebruikers van KennelCare of op de hoogte blijven van ons laatste nieuws? Klik hier! Wil je een kijkje nemen op de website van Dierenpension Excellent? Klik dan hier.

Lees meer van KennelCare
Tips om de decembermaand speciaal te maken voor jouw trimsalon klanten
Het Next Level Event 2022 was een groot succes!
4 redenen waarom een systeem ervoor zorgt dat jij volgend jaar geen zomerstress meer hebt
KennelCare is verhuisd naar nieuwe razendsnelle servers
KennelCare nu nog simpeler én gebruiksvriendelijker
Dierenpension Excellent: “Ik kan overal mijn afspraken inzien en dat vind ik echt een enorme pré.”
De beste planningstool kiezen voor je dierenbedrijf? Wij helpen je!
5 tips om kosten te besparen voor jouw dierenbedrijf
4 tips om van jouw trimsalon een succes te maken
Hondencentrum Dox: “Het systeem neemt je echt werk uit handen en zorgt voor meer tempo in je werkzaamheden.”
Voordelen van een boekingssysteem voor jouw dierenbedrijf
Hier letten potentiële klanten op wanneer ze op zoek zijn naar een puppycursus
4 effectieve online marketing tips voor jouw dierenbedrijf
Nieuwe prijzen voor KennelCare
5 tips om van jouw dierenpension een succes te maken
Heb je een eigen trimsalon? Probeer dan deze 5 valkuilen te voorkomen
Hondenhotel Vlieland: “De klant kan eigenlijk al zijn gegevens zelf invullen en jij hebt daar dus geen werk meer aan.”
5 tips waarmee je no-shows voorkomt in je trimsalon
Met deze 4 tips maak je van een nieuwe klant een vaste klant
Dierenpension de Bommel: “Waar wij heel blij mee zijn is dat het systeem aangepast wordt als we vragen om nieuwe opties.”
5 redenen om cadeaubonnen in te zetten voor jouw trimsalon
Hier letten jouw potentiële klanten op voordat ze kiezen voor een dierenpension
Voordelen van online boeken voor jouw trimsalon
Hondenschool Renga: “KennelCare denkt mee en draagt oplossingen en functies aan die mij weer makkelijker met het systeem laten werken.”
4 besparingstips voor jouw trimsalon
De voordelen van een krachtige reviewpagina voor jouw dierenbedrijf
Deze 5 tips maken de Instagram pagina van jouw dierenpension succesvol
Omzet verhogen? Dit zijn de 6 beste producten om te verkopen
Zo stimuleer je mond-tot-mond reclame voor je hondenschool
2 tips om nog efficiënter te kunnen werken met de vernieuwde KennelCare versie
Dierenpension ’t Laarbroek: “De grootste voordelen voor ons zijn dat je niet zelf hoeft te tellen hoeveel honden er zijn en continu kunt zien wat je bezetting is.”
De tips van deze week voor optimaal gebruik van de vernieuwde KennelCare versie
7 essentiële onderdelen voor de website van jouw dierenpension
Het is een feit: De compleet vernieuwde versie van KennelCare is gelanceerd!
7 tips om nieuwe klanten te werven voor je trimsalon
The Dog Company: “Automatisering van het inschrijfproces en versturen van e-mails zijn grote voordelen voor ons, het bespaart ons enorm veel tijd.”
Zo digitaliseer je contracten voor je dierenasiel
Zo mis je nooit meer verjaardagen van je dieren
5 tips om klanten een warm welkom te geven in je pension
10 jaar KennelCare: Hoe het allemaal begon
KennelCare updates februari 2022 met het oplichten van klant- en dieropmerkingen, mogelijkheid van wallet betalingen bij het inchecken en meer!
De 7 beste manieren om je bedrijf in de dierenbranche te promoten
Tip voor alle producten: Documenten uploaden
Tip voor alle producten: Kortingscodes toevoegen
KennelCare updates januari 2022 met een vernieuwde Snelstart koppeling, dagopvang dagen annuleren vanuit ‘Mijn account’ en nog veel meer!
Met deze 5 tips hoeft je hond zich nooit meer eenzaam te voelen
Tip voor alle producten: Formulier velden
Wat kun je verwachten van KennelCare in 2022?
Tip voor alle producten: Het toevoegen van taken
KennelCare updates december 2021 met alleen de eerste boeking als concept, een extra optie voor het kortingstarief, een grote verrassing… en meer!
KennelCare blikt terug op 2021
Tip voor hondenscholen: De weekkalender
Dierenpension De Driehoek: “Ik ben echt tevreden over KennelCare. Wij hebben heel veel voordelen gekregen met dit systeem en het is makkelijk in gebruik.”
Tip voor trimsalons: De overzichtelijke agenda en het toevoegen van herhaalde afspraken
KennelCare updates november 2021 met een RSS feed waarmee dierenasielen dieren kunnen tonen op de website, herhaalde afspraken voor trimsalons en meer!
Klantcontact verbeteren? Zo doe je dat!
Tip voor dierenpensions: De planningskalender
Hondencentrum Bijndelsveld: “Mijn vaste klanten kunnen zelf een reservering plaatsen, ik merk dat ze dat heel erg fijn vinden.”
KennelCare updates oktober 2021 met een overzicht van integratie tools, het koppelen van documenten aan klanten of dieren en meer!
Hondenschool Jottem: ”Vroeger had ik een planbord, nu heb ik KennelCare. Dat werkt veel overzichtelijker voor mij”
Succesvolle dagen en enthousiaste reacties op de Dibevo Vakbeurs 2021
KennelCare updates september 2021 met herhaalde taken toevoegen aan je agenda, kennelkaarten voor dierenasielen en meer!
5 redenen waarom een digitale agenda je werk als dierprofessional makkelijker maakt
Puppy’s kunnen al vlak na hun geboorte communiceren met mensen
Kom kennis maken met KennelCare op de Dibevo vakbeurs!
5 tips om meer online verkeer naar je website te genereren
Dit waren de populairste kattenrassen van 2020!
KennelCare updates augustus 2021 met eenvoudig nieuwsbrieven versturen, kennelkaarten stijlen naar wens en meer!
Dierenpensions volgeboekt, de zomervakantie zorgt voor extreme drukte
Antibioticaresistente bacteriën ontdekt in hondenvoer
KennelCare updates juli 2021 met boekingen samenvoegen een nieuw vaccinatieoverzicht en meer!
Meer online reviews verzamelen doe je zo!
KennelCare updates juni 2021 met de lancering van Dierenasiel v1.0 en meer!
Hondenschool 101: ”Je moet het gewoon doen en het zelf ervaren. Gelukkig konden we ook goed bij KennelCare terecht voor vragen en hulp, dus uiteindelijk werd het alleen maar makkelijker”
Dit waren de populairste hondenrassen van 2020!
KennelCare updates mei 2021 met gecombineerde agenda’s en meer!
Hondenschool Goes: ”Ik ben gewoon super tevreden en dat vertel ik ook aan collega’s van andere hondenscholen!”
Dit waren de populairste kattennamen van 2020!
Hondenhotel de Tatelaarhoeve: ”Het is echt een verrijking dat ik nu gewoon de boekingen op meerdere computers bij kan houden”
KennelCare update april 2021 met: vernieuwde formulieren en velden, filters voor het boekingen overzicht en meer!
Dierenpension De Borgelinckshof: ”Ik kan niks bedenken wat ik mis in het systeem, ik heb KennelCare zelf juist ook aanbevolen aan andere dierenpensions”
6 handige Corona functies van KennelCare die je niet mag missen!
Dierenpension Olieke: ”Wij hadden het vrij snel onder de knie! Het is een kwestie van het durven doen”
KennelCare updates maart 2021 met: nieuwe vormgeving, lancering weekkalender, lancering grootboek en meer!
Is jouw bedrijf ‘mobiel vriendelijk’?
Dit waren de populairste hondennamen van 2020!
KennelCare updates februari 2021 met: Klant rechten, dier eigenschappen, In-en-uitchecken ongedaan maken, verplaatsen privélessen en meer!
Dagelijks nieuwe aanmeldingen voor de puppycursus? Zo houd je de planning overzichtelijk!
Januari 2021 update met: Lancering Dierenoppas product, eenvoudig lesdagen verschuiven, e-mails met bijlagen versturen, BTW grondslag en meer!
10 redenen om juist nu over te stappen naar een online plannings- en boekingssysteem voor dierprofessionals
December 2020 update met: Annuleringsverzekering, periodieke dagopvang (week-/maandfactuur), iCal agenda’s en handige marketing tools
November 2020 update met: Voorkom piekdrukte met ‘Voorkeurstijd’, sneller je klant selecteren bij boeken, prijs per kamer, exporteren naar boekhoudprogramma’s en een flink verbeterd hondenschool product
Oktober 2020 update met: Vernieuwde Mijn KennelCare omgeving, nieuwe abonnementen en automatische incasso
September 2020 update met: Lancering Uitlaatservice product
Augustus 2020 update met: Vernieuwde strippenkaart en snel boeking toevoegen
Juli 2020 update met: Creditfacturen, Wallet en Vergrendelen
Juni 2020 update met: Online trimsalon afspraken boeken, nieuwe boekingen overzichten, nieuwe beheerders mogelijkheden en meer.
Mei 2020 update met: Lancering Trimsalon product
April 2020 update met: Klant wijzigingen aan hun boeking laten indienen, schade functies, nieuwe inlogomgeving, snel wisselen van account én een verbeterde bezettingskalender
Ga zelf aan de slag en start gratis met KennelCare

Probeer KennelCare gratis 14 dagen op proef uit, ervaar het gemak en maak kennis met alle mogelijkheden van ons boekingssysteem.

KennelCare account aanmaken - 14 dagen gratis uitproberen

Door gebruik te maken van onze website ga je akkoord met ons cookiebeleid