fbpx

Ontdek KennelCare tijdens het Next Level Event (8, 9 & 10 november) -> Meld je nu aan!

Logo KennelCare 2020

Geplaatst door

Sanne

op:

13 mei 2022

Dierenpension ’t Laarbroek: “De grootste voordelen voor ons zijn dat je niet zelf hoeft te tellen hoeveel honden er zijn en continu kunt zien wat je bezetting is.”

Tinka Heijligers had jaren geleden nooit gedacht zelf een dierenpension te gaan runnen. Wel was de passie voor dieren er al van jongs af aan. Ze heeft de opleiding dierverzorging in de richting paraveterinair afgerond en is daarna bij een dierenpension gaan werken. Vanuit daar kon zij aan de slag gaan bij een dierenarts, maar ze merkte toch dat ze in vakanties of op vrije dagen graag terugkeerde naar het pension. Toen haar schoonvader ook nog een pension bleek te runnen, was de keuze voor haar snel gemaakt. Ze stopte bij de dierenarts en is bij Dierenpension ’t Laarbroek gaan werken. In de loop van de jaren heeft ze het pension dan ook overgenomen van haar schoonvader en tot vandaag de dag is ze nog erg blij met deze beslissing.

Waar komt bij jou de passie voor dieren vandaan? 

“Ik was vroeger al veel tussen de dieren te vinden, daar voelde ik me op mijn gemak. Ik denk zoals de meesten dat wel een beetje hebben die besluiten om met dieren te gaan werken.”

Wat vind je het leukste aan het werk dat je doet?

“Ik vind de liefde die je van de dieren krijgt hartverwarmend. Ze vinden het altijd leuk als je komt, ze zijn altijd blij en kwispelen. Ik vind het vooral heel erg leuk wanneer mensen hun hond komen brengen, dat ze de mensen bijna over het stoepje heen trekken, omdat ze zo blij zijn om bij ons te komen.”

“Ons pension is een vertrouwde plek waar honden zich thuis voelen.”

Tinka Heijligers – Eigenaresse Dierenpension ’t Laarbroek

Hebben jullie ook nog een speciale inrichting van de kennels? 

“We hebben de kennels denk ik ingericht zoals bij de meeste pensions, maar we hebben nog een ander gebouw waar ik de kennels allemaal heb uitgehaald. Daar heb ik huiskamers van gemaakt. De honden zitten daar in groepen en hebben de mogelijkheid om de hele dag zelf van binnen naar buiten te lopen. Honden die wat extra rust nodig hebben geven we uiteraard een eigen plekje.”

Hoe ziet een dag werken er bij jou over het algemeen uit? 

“We beginnen altijd met het doorspreken welke honden er zijn en wat we per medewerker ongeveer gaan doen. Dan gaan de hondjes uiteraard lekker naar buiten. Daarna zijn er nog honden voor de dagopvang die worden gebracht. Vervolgens krijgen de honden eten en gaan we schoonmaken. Het is natuurlijk wel een heel karwei om alles schoon te maken, dus daar zijn we wel even mee bezig. Dan komen er weer klanten die hun hond brengen voor bijv. een vakantie, dus niet alleen voor de dag, maar voor één of meerdere nachten. Daar hebben we andere openingstijden voor. En dan gaan we even lekker met de honden knuffelen en spelen. Als laatste komt bij mij eigenlijk pas de mail en administratie. Dit was dan een halve dag werken voor ons. We hebben dan een paar uurtjes rust, ook bewust voor de honden. ‘S middags beginnen alle werkzaamheden eigenlijk weer van voor af aan.”

Wat voor tips zou je aan iemand willen geven die er ook aan denkt om een dierenpension te beginnen?

“Het is erg leuk en dankbaar werk, want je helpt mensen wel echt met het opvangen van hun dieren en zorgt ervoor dat ze met een gerust hart op vakantie kunnen. Je moet er wel rekening mee houden dat het 7 dagen per week, 24 uur per dag werk is. En daar denken heel veel mensen niet aan, die denken dat ik vooral hondjes aan het knuffelen ben. Dat doe ik zeker, maar wat mensen niet weten is dat ik ‘s nachts ook op mijn camera zit te kijken als ik iets hoor. Je hoort gewoon vaak in de reacties van mensen dat ze het onderschatten. Het is niet erg, maar als je ermee wilt beginnen is dat wel iets om aan te denken. Je moet het eigenlijk echt zien als een leefstijl.”

Wat vind jij de leukste momenten die je meemaakt met de dieren die in je pension verblijven? 

“Ik vind het echt leuk als ze zo enthousiast zijn, dat ze gebracht worden en de baasjes meesleuren over de stoep. Dat ze niet meer achterom kijken en gewoon gelijk lekker gaan spelen.”

Zijn er bepaalde dieren of rassen die je liever niet in je pension hebt? Of maak je daar geen onderscheid in?

“Voor de huiskamers nemen we wel echt alleen de sociale honden aan. Die komen ook voor een proefdag van tevoren. Bij de huiskamers kun je natuurlijk niet alle rassen bij elkaar zetten. Bij de kennels zijn we daar iets makkelijker in, maar ook die honden moeten wel gewoon sociaal naar mensen zijn en niet venijnig naar andere honden. Dat levert alleen maar stress op voor de honden en voor ons. Als ik daaraan twijfel moeten die honden ook een dagje komen van tevoren.”

“Honden hebben een bepaalde rust over zich en zullen nooit oordelen.”

Tinka Heijligers – Dierenpension ’t Laarbroek

Heb je ooit een dier in je pension gehad met een hele grappige gewoonte? 

“Ja, dat was in de huiskamer. Dat was een hond die achteruit op de bank ging zitten. Dan ging hij eerst met zijn achterpootjes op de bank en wipte hij zo de voorkant erop. We hebben ook weleens een hond in ons pension, dat is net een hert. Die springt als hij binnenkomt met vier poten tegelijk helemaal naar de achterkant van de bank.”

Wat was voor jullie doorslaggevend om over te stappen naar KennelCare?

“Je kon een maand proefdraaien, dus dat was wel heel handig. Zo kon je al goed in het programma kijken en zien wat je er allemaal mee kon doen. Wij hadden echt een systeem nodig dat de honden die bij ons binnenkomen automatisch telde. Daar was ik namelijk heel veel tijd aan kwijt.”

Gebruikten jullie voor KennelCare nog een ander systeem? 

“Wij gebruikten Datadog. Dat is meer bedoeld voor trimsalons, maar daar nam ik toen de klanten van het pension gewoon in mee. Mijn schoonvader deed nooit iets online, die werkte gewoon met papier. Toen ben ik langzaam eerst overgaan naar Excel en daarna begonnen met Datadog.”

Hoe verliep de overgang van Datadog naar KennelCare?

“Het verliep wel soepel. We hebben veel hulp en aansturing gehad vanuit jullie, dus dat was heel erg fijn.”

Wat vind je van de service vanuit KennelCare?

“Ik vind dat jullie heel goed en snel reageren. Jullie proberen elke keer mee te helpen en een oplossing te vinden, dus daar ben ik zeker over te spreken.”

Wat zijn voor jou de grootste voordelen van het gebruiken van KennelCare?

“Dat het aantal honden wordt geteld. Dat je niet zelf hoeft te gaan tellen in je agenda hoeveel honden er zijn en je continu kunt zien wat je bezetting is.”


Wil je meer interviews lezen met gebruikers van KennelCare of op de hoogte blijven van ons laatste nieuws? Klik hier!
Wil je een kijkje nemen op de website van Dierenpension ’t Laarbroek? Klik dan hier.

Lees meer van KennelCare
Voordelen van een boekingssysteem voor jouw dierenbedrijf
Hier letten potentiële klanten op wanneer ze op zoek zijn naar een puppycursus
4 effectieve online marketing tips voor jouw dierenbedrijf
Nieuwe prijzen voor KennelCare
5 tips om van jouw dierenpension een succes te maken
Heb je een eigen trimsalon? Probeer dan deze 5 valkuilen te voorkomen
Hondenhotel Vlieland: “De klant kan eigenlijk al zijn gegevens zelf invullen en jij hebt daar dus geen werk meer aan.”
5 tips waarmee je no-shows voorkomt in je trimsalon
Met deze 4 tips maak je van een nieuwe klant een vaste klant
Dierenpension de Bommel: “Waar wij heel blij mee zijn is dat het systeem aangepast wordt als we vragen om nieuwe opties.”
5 redenen om cadeaubonnen in te zetten voor jouw trimsalon
Hier letten jouw potentiële klanten op voordat ze kiezen voor een dierenpension
Voordelen van online boeken voor jouw trimsalon
Hondenschool Renga: “KennelCare denkt mee en draagt oplossingen en functies aan die mij weer makkelijker met het systeem laten werken.”
4 besparingstips voor jouw trimsalon
De voordelen van een krachtige reviewpagina voor jouw dierenbedrijf
Deze 5 tips maken de Instagram pagina van jouw dierenpension succesvol
Omzet verhogen? Dit zijn de 6 beste producten om te verkopen
Zo stimuleer je mond-tot-mond reclame voor je hondenschool
2 tips om nog efficiënter te kunnen werken met de vernieuwde KennelCare versie
Dierenpension ’t Laarbroek: “De grootste voordelen voor ons zijn dat je niet zelf hoeft te tellen hoeveel honden er zijn en continu kunt zien wat je bezetting is.”
De tips van deze week voor optimaal gebruik van de vernieuwde KennelCare versie
7 essentiële onderdelen voor de website van jouw dierenpension
Het is een feit: De compleet vernieuwde versie van KennelCare is gelanceerd!
7 tips om nieuwe klanten te werven voor je trimsalon
The Dog Company: “Automatisering van het inschrijfproces en versturen van e-mails zijn grote voordelen voor ons, het bespaart ons enorm veel tijd.”
Zo digitaliseer je contracten voor je dierenasiel
Zo mis je nooit meer verjaardagen van je dieren
5 tips om klanten een warm welkom te geven in je pension
10 jaar KennelCare: Hoe het allemaal begon
KennelCare updates februari 2022 met het oplichten van klant- en dieropmerkingen, mogelijkheid van wallet betalingen bij het inchecken en meer!
De 7 beste manieren om je bedrijf in de dierenbranche te promoten
Tip voor alle producten: Documenten uploaden
Tip voor alle producten: Kortingscodes toevoegen
KennelCare updates januari 2022 met een vernieuwde Snelstart koppeling, dagopvang dagen annuleren vanuit ‘Mijn account’ en nog veel meer!
Met deze 5 tips hoeft je hond zich nooit meer eenzaam te voelen
Tip voor alle producten: Formulier velden
Wat kun je verwachten van KennelCare in 2022?
Tip voor alle producten: Het toevoegen van taken
KennelCare updates december 2021 met alleen de eerste boeking als concept, een extra optie voor het kortingstarief, een grote verrassing… en meer!
KennelCare blikt terug op 2021
Tip voor hondenscholen: De weekkalender
Dierenpension De Driehoek: “Ik ben echt tevreden over KennelCare. Wij hebben heel veel voordelen gekregen met dit systeem en het is makkelijk in gebruik.”
Tip voor trimsalons: De overzichtelijke agenda en het toevoegen van herhaalde afspraken
KennelCare updates november 2021 met een RSS feed waarmee dierenasielen dieren kunnen tonen op de website, herhaalde afspraken voor trimsalons en meer!
Klantcontact verbeteren? Zo doe je dat!
Tip voor dierenpensions: De planningskalender
Hondencentrum Bijndelsveld: “Mijn vaste klanten kunnen zelf een reservering plaatsen, ik merk dat ze dat heel erg fijn vinden.”
KennelCare updates oktober 2021 met een overzicht van integratie tools, het koppelen van documenten aan klanten of dieren en meer!
Hondenschool Jottem: ”Vroeger had ik een planbord, nu heb ik KennelCare. Dat werkt veel overzichtelijker voor mij”
Succesvolle dagen en enthousiaste reacties op de Dibevo Vakbeurs 2021
KennelCare updates september 2021 met herhaalde taken toevoegen aan je agenda, kennelkaarten voor dierenasielen en meer!
5 redenen waarom een digitale agenda je werk als dierprofessional makkelijker maakt
Puppy’s kunnen al vlak na hun geboorte communiceren met mensen
Kom kennis maken met KennelCare op de Dibevo vakbeurs!
5 tips om meer online verkeer naar je website te genereren
Dit waren de populairste kattenrassen van 2020!
KennelCare updates augustus 2021 met eenvoudig nieuwsbrieven versturen, kennelkaarten stijlen naar wens en meer!
Dierenpensions volgeboekt, de zomervakantie zorgt voor extreme drukte
Antibioticaresistente bacteriën ontdekt in hondenvoer
KennelCare updates juli 2021 met boekingen samenvoegen een nieuw vaccinatieoverzicht en meer!
Meer online reviews verzamelen doe je zo!
KennelCare updates juni 2021 met de lancering van Dierenasiel v1.0 en meer!
Hondenschool 101: ”Je moet het gewoon doen en het zelf ervaren. Gelukkig konden we ook goed bij KennelCare terecht voor vragen en hulp, dus uiteindelijk werd het alleen maar makkelijker”
Dit waren de populairste hondenrassen van 2020!
KennelCare updates mei 2021 met gecombineerde agenda’s en meer!
Hondenschool Goes: ”Ik ben gewoon super tevreden en dat vertel ik ook aan collega’s van andere hondenscholen!”
Dit waren de populairste kattennamen van 2020!
Hondenhotel de Tatelaarhoeve: ”Het is echt een verrijking dat ik nu gewoon de boekingen op meerdere computers bij kan houden”
KennelCare update april 2021 met: vernieuwde formulieren en velden, filters voor het boekingen overzicht en meer!
Dierenpension De Borgelinckshof: ”Ik kan niks bedenken wat ik mis in het systeem, ik heb KennelCare zelf juist ook aanbevolen aan andere dierenpensions”
6 handige Corona functies van KennelCare die je niet mag missen!
Dierenpension Olieke: ”Wij hadden het vrij snel onder de knie! Het is een kwestie van het durven doen”
KennelCare updates maart 2021 met: nieuwe vormgeving, lancering weekkalender, lancering grootboek en meer!
Is jouw bedrijf ‘mobiel vriendelijk’?
Dit waren de populairste hondennamen van 2020!
KennelCare updates februari 2021 met: Klant rechten, dier eigenschappen, In-en-uitchecken ongedaan maken, verplaatsen privélessen en meer!
Dagelijks nieuwe aanmeldingen voor de puppycursus? Zo houd je de planning overzichtelijk!
Januari 2021 update met: Lancering Dierenoppas product, eenvoudig lesdagen verschuiven, e-mails met bijlagen versturen, BTW grondslag en meer!
10 redenen om juist nu over te stappen naar een online plannings- en boekingssysteem voor dierprofessionals
December 2020 update met: Annuleringsverzekering, periodieke dagopvang (week-/maandfactuur), iCal agenda’s en handige marketing tools
November 2020 update met: Voorkom piekdrukte met ‘Voorkeurstijd’, sneller je klant selecteren bij boeken, prijs per kamer, exporteren naar boekhoudprogramma’s en een flink verbeterd hondenschool product
Oktober 2020 update met: Vernieuwde Mijn KennelCare omgeving, nieuwe abonnementen en automatische incasso
September 2020 update met: Lancering Uitlaatservice product
Augustus 2020 update met: Vernieuwde strippenkaart en snel boeking toevoegen
Juli 2020 update met: Creditfacturen, Wallet en Vergrendelen
Juni 2020 update met: Online trimsalon afspraken boeken, nieuwe boekingen overzichten, nieuwe beheerders mogelijkheden en meer.
Mei 2020 update met: Lancering Trimsalon product
April 2020 update met: Klant wijzigingen aan hun boeking laten indienen, schade functies, nieuwe inlogomgeving, snel wisselen van account én een verbeterde bezettingskalender
5 tips rondom het Corona-virus voor professionals in de dierenbranche
Onze website is vernieuwd! Zo vind jij als dierprofessional alles nog sneller
Maart 2020 update met: Boekingen terugdraaien, mededelingen tonen in het Mijn account, nieuwe filters in planning tools, én nieuwe rapporten
Februari 2020 update met: Vernieuwde boekingspagina, verbeterde planningstools en sneller boeken
Januari 2020 update met: Nieuw verblijven-overzicht, betalingsoverzicht, tweestapsverificatie, rekeningen en meer…
December update met: Contracten, Productverkoop, Klant reserveringsherinnering en meer…
Grote november update met: verzamelfacturen, vernieuwde manier van in- en uitchecken en meer…
5 redenen om vandaag nog over te stappen!
Bekijk de updates in 2019 tot zover (KennelCare versie 3.39)
Wat kunt u van KennelCare verwachten in 2019?
Blijf op de hoogte van onze producten, handige updates, tips en trends

Meld je nu aan en ontvang per mail informatie over het KennelCare systeem. Daarnaast krijg je handige tips voor jou als dierenprofessional die je kunt toepassen in jouw bedrijf.

[sibwp_form id=1]
Ga zelf aan de slag en start gratis met KennelCare

Probeer KennelCare gratis 14 dagen op proef uit, ervaar het gemak en maak kennis met alle mogelijkheden van ons boekingssysteem.

KennelCare account aanmaken - 14 dagen gratis uitproberen

Door gebruik te maken van onze website ga je akkoord met ons cookiebeleid