fbpx

Geplaatst door

Sanne

op:

30 september 2022

Hondencentrum Dox: “Het systeem neemt je echt werk uit handen en zorgt voor meer tempo in je werkzaamheden.”

Vanaf het moment dat Anne kon lopen wist ze al dat ze later iets met dieren wilde gaan doen. Ze is opgegroeid met honden en zodra ze kon gaan studeren is zij begonnen met de opleidingen die ze nodig had om van haar passie haar werk te maken. Toen ze een paraveterinaire opleiding had afgerond heeft zij een paar jaar bij een dierenartsenpraktijk gewerkt, maar het trainen van honden trok haar eigenlijk veel meer. In 2020 is zij begonnen als trainster bij Hondencentrum Dox en vanaf deze zomer is zij de trotse eigenaresse geworden! De trainingen van Anne zijn er echt op gericht dat je jouw hond leert kennen. En dat is ook wat zij met haar slogan wilt uitstralen: ‘Hondencentrum Dox, waar jij en je hond een team worden’.

Wat vind je het leukste aan het trainen van de honden? 

“Op het moment dat er een pupje binnenkomt en je die ziet groeien vind ik dat erg leuk. Maar ook op het moment dat je een hond binnen ziet komen die wat angstiger is en juist door middel van oefeningen, waardoor de baas ook wat meer inzicht in zijn hond krijgt, zoveel stappen ziet maken. Dat vind ik echt geweldig om te zien. Het is voor mij ook een fijn gevoel dat je de hond goed hebt ingeschat en de mensen goede en nuttige tips hebt kunnen geven waar ze mee verder kunnen.” 

Hoe zou jij de hondenschool omschrijven in één of enkele zinnen?

“Mijn slogan is: ‘Hondencentrum Dox, waar jij en je hond een team worden’. Mijn trainingen zijn er echt op gericht dat je je hond leert kennen. Daar gebruiken we de oefeningen voor.”

Wat vind je belangrijk om uit te stralen naar je klanten toe? 

“In ieder geval een stukje professionaliteit. Ik vind het belangrijk, juist omdat ik een commercieel bedrijf ben, dat mensen de professionaliteit merken in de trainingen. Dat de trainingen net even dat stapje extra zijn en dat mensen weten dat degene waar ze les van krijgen weet waar hij of zij het over heeft. Dat vind ik heel erg belangrijk.”

Waarin onderscheidt jouw hondenschool zich van anderen?

“We trainen in kleine groepen, weten waar we het over hebben en hebben aandacht voor iedereen. Eigenlijk lopen er bij ons maximaal vijf honden in een groep, maar iedereen krijgt ook echt op zijn eigen niveau de oefeningen aangeboden. Er wordt heel erg gekeken naar de combinatie van baas en hond. Ik heb natuurlijk wel een standaard programma wat ik heb liggen voor een les. Als ik merk dat het voor een hond niet haalbaar is, of dat er juist andere dingen zijn waar mensen tegenaan lopen, dan is dat programma bijzaak en gaan we focussen op hetgeen waar de mensen en honden het meeste aan hebben. Dus daarin is het heel erg meebewegen in waar de vraag en behoefte liggen en daar heel erg op inspelen.” 

“Als je datgene kunt bereiken met een hond wat je aan het begin nooit had gedacht, is dat echt super gaaf.”

Anne Kieboom – Eigenaresse Hondencentrum Dox

Wat voor tips zou je aan iemand willen geven die er ook aan denkt om een hondenschool te starten? 

“Ik zou zeggen, ga eerst heel veel ervaring op doen bij iemand die al een hondenschool heeft. Werk ook zoveel mogelijk samen met hondenscholen in de buurt. In de hondenwereld zijn er helaas veel mensen die elkaar niet kunnen luchten of zien en die elkaar ook echt als concurrenten zien. Maar de hondenwereld is echt niet groot genoeg om onenigheid te hebben met anderen, je zal het met elkaar moeten doen. Houd vooral in de gaten dat je de klant en de hond moet helpen. Als je daar een andere collega bij nodig hebt en je staat op goede voet met elkaar is dat alleen maar fijn. Je kunt namelijk ook weer doorverwijzen naar elkaar onderling als dat nodig is.”

Wat heb je zelf geleerd van honden?

“Ik heb geleerd om echt goed te kijken naar honden. Honden zijn super eerlijk in wat ze vinden en wat ze doen en je kunt veel van ze leren. Ik heb door mijn honden op te voeden ook veel over mezelf geleerd. Ik ben bijvoorbeeld zekerder geworden over bepaalde dingen. Ik heb ooit een cursist gehad en die had een Jack Russell bij mij in de groep. Zij zegt nog steeds dat ze door mij en door haar hond heeft geleerd om veel zachter te zijn in haar uitingen naar mensen en naar de hond. Als je daar naar kunt kijken, naar wat je van je hond kunt leren, is dat super leuk.” 

Zijn er ook rassen waar je liever niet mee werkt?

“Alles rassen zijn welkom. Een chihuahua is welkom, maar ook een hele grote Deense dog of een pitbull. Ik merk dat in het gebied waar ik zit wel veel honden zoals staffords lopen. Ik hoop die mensen ook juist naar de hondenschool te trekken, want wanneer een stafford niet goed is opgevoed kan dat serieuze gevolgen hebben. Juist ook om die mensen bewust te maken van wat ze aan de lijn hebben lopen en de honden een goede opvoeding te geven vind ik heel erg belangrijk. Ik werk ook samen met een gedragstherapeut die honden behandelt die probleemgedrag vertonen. Wanneer het gedrag van die honden met training opgelost kan worden komen ze ook bij mij. Uiteindelijk is het me bij één hond zelfs gelukt om hem in een groep te laten lopen. Dat vind ik echt gaaf om te doen.” 

Welke cursussen bieden jullie aan?

“Dat zijn er nogal wat. Ik geef puppycursussen en vervolgcursussen. In principe kun je in de gehoorzaamheidslessen van de puppycursus door naar Rally-O en alles wat ertussen zit. Dogdance doen we ook, we geven hoopers, detectie trainingen, sport & spel, hierkom cursussen en privé cursussen. Het is dus echt breed wat je bij ons kunt gaan doen.” 

Hoe zijn jullie ooit in aanraking gekomen met KennelCare? 

“Naar mijn weten hebben we toen gegoogeld op boekingssystemen en zijn we jullie tegengekomen. Ook hebben we informatie gevraagd bij hondenscholen die al gebruik maakten van jullie systeem.”

Wat was uiteindelijk de doorslag om echt over te stappen?

“Mijn collega deed eerder alles nog op papier. Zij gaf ongeveer 3 a 4 lessen per week. Toen ik kwam zijn we naar 15 tot 20 lessen per week gegaan en dat was op papier niet meer bij te houden. Toen hebben we zitten kijken naar een programma dat werk uit handen neemt en kwamen we bij KennelCare uit. Juist omdat je het heel erg breed kunt gebruiken.”

Waren er ook nog dingen waar jullie tegenop keken toen jullie begonnen met het systeem?

“Mijn collega keek er vooral tegenop om het onder de knie te krijgen. Die was niet zo met digitale dingen bezig. Verder liep het eigenlijk vrij soepel over. Natuurlijk heb je van papier naar een digitaal programma altijd een overgangsperiode, maar eigenlijk ging dat vrij goed.”

Wat zijn voor jou de grootste voordelen van het gebruiken van KennelCare?

“Het neemt je echt werk uit handen. Ik geef 15 tot 20 uur per week les en daar zitten de privélessen nog niet eens bij. Mensen kunnen zichzelf inschrijven, waardoor ik dat niet meer hoef te doen. Eigenlijk hoef ik alleen maar een vinkje te geven bij een boeking en een mailtje te sturen en het is klaar. Ook wordt er door mijn klanten veel met IDeal betaald. Dat is ook wel een voordeel, anders moet je dat elke keer voor de les nog regelen. Als er dan drie nieuwe mensen bij een cursus komen neemt dat best veel tijd in beslag. Het systeem neemt je gewoon best wel wat uit handen en zorgt voor meer tempo in je werk. Dat vind ik super fijn.”


Wil je meer interviews lezen met gebruikers van KennelCare of op de hoogte blijven van ons laatste nieuws? Klik hier! Wil je een kijkje nemen op de website van Hondencentrum Dox? Klik dan hier.

Lees meer van KennelCare
Van uitdaging naar oplossing: Het succesverhaal van Op Famke’s Pleats en KennelCare
Hoe KennelCare kan bijdragen aan de groei van jouw dierenbedrijf
3 tips om de bezetting in jouw dierenpension te maximaliseren
4 tips om jouw dierenbedrijf hoger in de Google zoekresultaten te krijgen
Hondenpension Sennyards: “Niet alles meer met de hand te hoeven doen, dat was voor ons de doorslag om te starten met KennelCare.”
4 tips om de marketing voor jouw dierenbedrijf persoonlijk te maken
KennelCare blikt terug op een waardevol & succesvol 2022
5 voordelen van e-mail marketing voor jouw trimsalon
Zo zorg je voor een persoonlijke benadering van je trimsalon klanten
Hondenschool Lingewaard: “Het ideale van KennelCare is dat je alle gegevens door je klanten in kunt laten vullen.”
Tips om de decembermaand speciaal te maken voor jouw trimsalon klanten
Het Next Level Event 2022 was een groot succes!
4 redenen waarom een systeem ervoor zorgt dat jij volgend jaar geen zomerstress meer hebt
KennelCare is verhuisd naar nieuwe razendsnelle servers
KennelCare nu nog simpeler én gebruiksvriendelijker
Dierenpension Excellent: “Ik kan overal mijn afspraken inzien en dat vind ik echt een enorme pré.”
De beste planningstool kiezen voor je dierenbedrijf? Wij helpen je!
5 tips om kosten te besparen voor jouw dierenbedrijf
4 tips om van jouw trimsalon een succes te maken
Hondencentrum Dox: “Het systeem neemt je echt werk uit handen en zorgt voor meer tempo in je werkzaamheden.”
Voordelen van een boekingssysteem voor jouw dierenbedrijf
Hier letten potentiële klanten op wanneer ze op zoek zijn naar een puppycursus
4 effectieve online marketing tips voor jouw dierenbedrijf
Nieuwe prijzen voor KennelCare
5 tips om van jouw dierenpension een succes te maken
Heb je een eigen trimsalon? Probeer dan deze 5 valkuilen te voorkomen
Hondenhotel Vlieland: “De klant kan eigenlijk al zijn gegevens zelf invullen en jij hebt daar dus geen werk meer aan.”
5 tips waarmee je no-shows voorkomt in je trimsalon
Met deze 4 tips maak je van een nieuwe klant een vaste klant
Dierenpension de Bommel: “Waar wij heel blij mee zijn is dat het systeem aangepast wordt als we vragen om nieuwe opties.”
5 redenen om cadeaubonnen in te zetten voor jouw trimsalon
Hier letten jouw potentiële klanten op voordat ze kiezen voor een dierenpension
Voordelen van online boeken voor jouw trimsalon
Hondenschool Renga: “KennelCare denkt mee en draagt oplossingen en functies aan die mij weer makkelijker met het systeem laten werken.”
4 besparingstips voor jouw trimsalon
De voordelen van een krachtige reviewpagina voor jouw dierenbedrijf
Deze 5 tips maken de Instagram pagina van jouw dierenpension succesvol
Omzet verhogen? Dit zijn de 6 beste producten om te verkopen
Zo stimuleer je mond-tot-mond reclame voor je hondenschool
2 tips om nog efficiënter te kunnen werken met de vernieuwde KennelCare versie
Dierenpension ‘t Laarbroek: “De grootste voordelen voor ons zijn dat je niet zelf hoeft te tellen hoeveel honden er zijn en continu kunt zien wat je bezetting is.”
De tips van deze week voor optimaal gebruik van de vernieuwde KennelCare versie
7 essentiële onderdelen voor de website van jouw dierenpension
Het is een feit: De compleet vernieuwde versie van KennelCare is gelanceerd!
7 tips om nieuwe klanten te werven voor je trimsalon
The Dog Company: “Automatisering van het inschrijfproces en versturen van e-mails zijn grote voordelen voor ons, het bespaart ons enorm veel tijd.”
Zo digitaliseer je contracten voor je dierenasiel
Zo mis je nooit meer verjaardagen van je dieren
5 tips om klanten een warm welkom te geven in je pension
10 jaar KennelCare: Hoe het allemaal begon
KennelCare updates februari 2022 met het oplichten van klant- en dieropmerkingen, mogelijkheid van wallet betalingen bij het inchecken en meer!
De 7 beste manieren om je bedrijf in de dierenbranche te promoten
Tip voor alle producten: Documenten uploaden
Tip voor alle producten: Kortingscodes toevoegen
KennelCare updates januari 2022 met een vernieuwde Snelstart koppeling, dagopvang dagen annuleren vanuit ‘Mijn account’ en nog veel meer!
Met deze 5 tips hoeft je hond zich nooit meer eenzaam te voelen
Tip voor alle producten: Formulier velden
Wat kun je verwachten van KennelCare in 2022?
Tip voor alle producten: Het toevoegen van taken
KennelCare updates december 2021 met alleen de eerste boeking als concept, een extra optie voor het kortingstarief, een grote verrassing… en meer!
KennelCare blikt terug op 2021
Tip voor hondenscholen: De weekkalender
Dierenpension De Driehoek: “Ik ben echt tevreden over KennelCare. Wij hebben heel veel voordelen gekregen met dit systeem en het is makkelijk in gebruik.”
Tip voor trimsalons: De overzichtelijke agenda en het toevoegen van herhaalde afspraken
KennelCare updates november 2021 met een RSS feed waarmee dierenasielen dieren kunnen tonen op de website, herhaalde afspraken voor trimsalons en meer!
Klantcontact verbeteren? Zo doe je dat!
Tip voor dierenpensions: De planningskalender
Hondencentrum Bijndelsveld: “Mijn vaste klanten kunnen zelf een reservering plaatsen, ik merk dat ze dat heel erg fijn vinden.”
KennelCare updates oktober 2021 met een overzicht van integratie tools, het koppelen van documenten aan klanten of dieren en meer!
Hondenschool Jottem: ”Vroeger had ik een planbord, nu heb ik KennelCare. Dat werkt veel overzichtelijker voor mij”
Succesvolle dagen en enthousiaste reacties op de Dibevo Vakbeurs 2021
KennelCare updates september 2021 met herhaalde taken toevoegen aan je agenda, kennelkaarten voor dierenasielen en meer!
5 redenen waarom een digitale agenda je werk als dierprofessional makkelijker maakt
Puppy’s kunnen al vlak na hun geboorte communiceren met mensen
Kom kennis maken met KennelCare op de Dibevo vakbeurs!
5 tips om meer online verkeer naar je website te genereren
Dit waren de populairste kattenrassen van 2020!
KennelCare updates augustus 2021 met eenvoudig nieuwsbrieven versturen, kennelkaarten stijlen naar wens en meer!
Dierenpensions volgeboekt, de zomervakantie zorgt voor extreme drukte
Antibioticaresistente bacteriën ontdekt in hondenvoer
KennelCare updates juli 2021 met boekingen samenvoegen een nieuw vaccinatieoverzicht en meer!
Meer online reviews verzamelen doe je zo!
KennelCare updates juni 2021 met de lancering van Dierenasiel v1.0 en meer!
Hondenschool 101: ”Je moet het gewoon doen en het zelf ervaren. Gelukkig konden we ook goed bij KennelCare terecht voor vragen en hulp, dus uiteindelijk werd het alleen maar makkelijker”
Dit waren de populairste hondenrassen van 2020!
KennelCare updates mei 2021 met gecombineerde agenda’s en meer!
Hondenschool Goes: ”Ik ben gewoon super tevreden en dat vertel ik ook aan collega’s van andere hondenscholen!”
Dit waren de populairste kattennamen van 2020!
Hondenhotel de Tatelaarhoeve: ”Het is echt een verrijking dat ik nu gewoon de boekingen op meerdere computers bij kan houden”
KennelCare update april 2021 met: vernieuwde formulieren en velden, filters voor het boekingen overzicht en meer!
Dierenpension De Borgelinckshof: ”Ik kan niks bedenken wat ik mis in het systeem, ik heb KennelCare zelf juist ook aanbevolen aan andere dierenpensions”
6 handige Corona functies van KennelCare die je niet mag missen!
Dierenpension Olieke: ”Wij hadden het vrij snel onder de knie! Het is een kwestie van het durven doen”
KennelCare updates maart 2021 met: nieuwe vormgeving, lancering weekkalender, lancering grootboek en meer!
Is jouw bedrijf ‘mobiel vriendelijk’?
Dit waren de populairste hondennamen van 2020!
KennelCare updates februari 2021 met: Klant rechten, dier eigenschappen, In-en-uitchecken ongedaan maken, verplaatsen privélessen en meer!
Dagelijks nieuwe aanmeldingen voor de puppycursus? Zo houd je de planning overzichtelijk!
Januari 2021 update met: Lancering Dierenoppas product, eenvoudig lesdagen verschuiven, e-mails met bijlagen versturen, BTW grondslag en meer!
Ga zelf aan de slag en start gratis met KennelCare

Probeer KennelCare gratis 14 dagen op proef uit, ervaar het gemak en maak kennis met alle mogelijkheden van ons boekingssysteem.

KennelCare account aanmaken - 14 dagen gratis uitproberen

Nieuw, maar vertrouwd: Welkom aniday!

Wij zijn extra enthousiast om jou te laten weten dat we een nieuw hoofdstuk in ons avontuur zijn begonnen. Op woensdagavond 4 oktober, tijdens ons eigen ‘The Next Step’ klantevent in De Vasim in Nijmegen, hebben wij onze nieuwe naam onthuld: aniday.

Door gebruik te maken van onze website ga je akkoord met ons cookiebeleid