Hondenhotel Vlieland

"De klant kan eigenlijk al zijn gegevens zelf invullen en jij hebt daar dus geen werk meer aan."

Anneke

Anneke en haar man zijn allebei al hun hele leven gek met honden. Toen ze verkering kregen konden ze die passie met elkaar delen en was er al gelijk een hond in huis. Een paar jaar geleden hebben ze dan ook besloten om samen een hondenhotel te beginnen en deze is in 2020 geopend onder de naam 'Hondenhotel Vlieland'. Voor Anneke is het belangrijk om te allen tijde de liefde voor de hond uit te stralen, zowel naar de honden als de klanten. Zo maakt ze van Hondenhotel Vlieland de ideale plek voor honden die niet mee op vakantie kunnen, maar wel een vakantie verdienen.

Als je een dag werken zou moeten beschrijven, wat zijn dan dagelijks terugkerende taken?

“We beginnen met het opendoen van de deuren, zodat de klanten naar binnen kunnen om hun hond op te halen. We geven honden elke dag om dezelfde tijden te eten, laten de honden die uitgelaten moeten worden uit, verschonen de waterbakken en voerbakken, vegen de hokken en halen er een dweiltje door als het nodig is. Deze taken komen eigenlijk elke dag drie keer terug. Dingen die we ook nog doen zijn af en toe hondjes wassen, lekker naar het strand en zwemmen met de hondjes.”

Wat voor tips zou je aan iemand geven die ook van plan is om een dierenpension te beginnen?

“Probeer in ieder geval één op één contact te hebben met de klant. Zorg daarnaast voor een goede website en een goed reserveringssysteem, nette hokken en goede vloeren en goede airco of afvoer van de lucht. En vergeet natuurlijk nooit de liefde voor de hond uit te dragen."

Wat zijn de leukste momenten die je meemaakt met de honden? 

“Dat de honden weer komen en heel enthousiast naar jou of het hondenhotel toe rennen als ze van de boot afkomen. En dat ze kwispelend hier voor de deur staan en graag naar binnen willen. Dat ze geen trauma hebben opgelopen van de eerste keer en weer helemaal happy naar binnen komen.”

Zijn er ook taken tijdens een werkdag die je minder leuk vindt om te doen?

“Niet echt, maar als er een hond in de kennel heeft geplast of gepoept vind ik dat altijd wel een beetje lastig. Niet zozeer om het op te ruimen, maar dat de hond dus net even te lang in de kennel heeft gezeten of zich toch niet helemaal fijn voelt bij ons.”

“Een hond is altijd eerlijk naar de mens. Hij laat direct zien of hij je mag of niet.”

Heb je ooit een hond gehad in het hondenhotel met een hele rare of grappige gewoonte?

“Ja zeker, een hond die zijn eigen poep op at.. Zodra hij had gepoept had je niet eens tijd om het op te ruimen en hij had het alweer opgegeten. Dat vond ik wel heel bijzonder. De baasjes wisten het, maar waren het vergeten tegen mij te zeggen. De eerste keer stond ik wel een beetje verbaasd te kijken.”

Hoe lang maken jullie al gebruik van aniday? 

“Sinds dat we open zijn. We hebben aniday op de Dibevo beurs ontdekt en toen moesten we dus nog starten en we waren opzoek naar een systeem. Ik ben toen bij de jongens langs geweest en het was helemaal fantastisch. Ik ben er heel erg tevreden mee.”

Waren er ook dingen waar je tegenop keek toen je begon met aniday? 

“Ik vond het wel spannend toen we het allemaal moesten leren kennen. Ik wilde ook weten of het klantvriendelijk was, of onze klanten ermee overweg konden. Maar eigenlijk is het heel klantvriendelijk en gebruiksvriendelijk voor degene die ermee moet werken.”

Wat vind je verder van de service vanuit aniday? Heb je daar nog tips voor of juist tops?

“Ik vind het heel goed. Het team reageert onmiddellijk wanneer je een chat stuurt, mailt of belt. Ik ben echt heel erg tevreden."

Wat zijn voor jou de grootste voordelen van het gebruiken van aniday?

“Dat de klant eigenlijk al zijn gegevens kan invullen en jij daar geen werk meer aan hebt. Je hoeft niet alles op een papier te schrijven en dan weer in te vullen. Eigenlijk kan de klant alles kwijt wat hij kwijt wilt. Het enige wat nog weleens lastig is, is de inenting. Dat ze de inenting op vandaag zetten en de boeking op volgende maand. Dan kun je geen boeking maken, omdat de entingen niet in orde zijn. Dan bellen klanten meestal en lossen we het telefonisch op. Dat is eigenlijk het enige probleem waar klanten wel eens tegenaan lopen.”

Duurde het lang voordat jij en eventuele andere medewerkers het systeem onder de knie kregen?

“Nee, ik ben de enige die ermee werkt. Ik heb verder geen medewerkers, dus als er een probleem is of als ik ergens tegenaan loop stuur ik een chat en krijg ik meestal direct een antwoord hoe ik het kan wijzigen of wat ik dan moet doen. Het is helemaal prima, ik ben nog niet echt tegen problemen aangelopen.”

Heb je tot slot nog iets wat je kwijt wilt aan het team van aniday? 

“Ga zo door, ik ben super tevreden. Wat ik wil kan ik allemaal doen met aniday en ik heb nog niet eens het duurste pakket. Ik kan prima uit de voeten met mijn premium pakket.”

Ontdek meer klantverhalen

De beste keuze voor elke dierprofessional
Ervaar het gemak van aniday!