fbpx

Ontdek KennelCare tijdens het Next Level Event (8, 9 & 10 november) -> Meld je nu aan!

Logo KennelCare 2020

Geplaatst door

Sanne

op:

12 augustus 2022

Hondenhotel Vlieland: “De klant kan eigenlijk al zijn gegevens zelf invullen en jij hebt daar dus geen werk meer aan.”

Anneke en haar man zijn allebei al hun hele leven gek met honden. Toen ze verkering kregen konden ze die passie met elkaar delen en was er al gelijk een hond in huis. Een paar jaar geleden hebben ze dan ook besloten om samen een hondenhotel te beginnen en deze is in 2020 geopend onder de naam ‘Hondenhotel Vlieland’. Voor Anneke is het belangrijk om te allen tijde de liefde voor de hond uit te stralen, zowel naar de honden als de klanten. Zo maakt ze van Hondenhotel Vlieland de ideale plek voor honden die niet mee op vakantie kunnen, maar wel een vakantie verdienen.

Als je een dag werken zou moeten beschrijven, wat zijn dan dagelijks terugkerende taken? 

“We beginnen met het opendoen van de deuren, zodat de klanten naar binnen kunnen om hun hond op te halen. We geven honden elke dag om dezelfde tijden te eten, laten de honden die uitgelaten moeten worden uit, verschonen de waterbakken en voerbakken, vegen de hokken en halen er een dweiltje door als het nodig is. Deze taken komen eigenlijk elke dag drie keer terug. Dingen die we ook nog doen zijn af en toe hondjes wassen, lekker naar het strand en zwemmen met de hondjes.”

Wat voor tips zou je aan iemand geven die ook van plan is om een dierenpension te beginnen?

“Probeer in ieder geval één op één contact te hebben met de klant. Zorg daarnaast voor een goede website en een goed reserveringssysteem, nette hokken en goede vloeren en goede airco of afvoer van de lucht. En vergeet natuurlijk nooit de liefde voor de hond uit te dragen.”

Wat zijn de leukste momenten die je meemaakt met de honden? 

“Dat de honden weer komen en heel enthousiast naar jou of het hondenhotel toe rennen als ze van de boot afkomen. En dat ze kwispelend hier voor de deur staan en graag naar binnen willen. Dat ze geen trauma hebben opgelopen van de eerste keer en weer helemaal happy naar binnen komen.”

Zijn er ook taken tijdens een werkdag die je minder leuk vindt om te doen?

“Niet echt, maar als er een hond in de kennel heeft geplast of gepoept vind ik dat altijd wel een beetje lastig. Niet zozeer om het op te ruimen, maar dat de hond dus net even te lang in de kennel heeft gezeten of zich toch niet helemaal fijn voelt bij ons.”

“Een hond is altijd eerlijk naar de mens. Hij laat direct zien of hij je mag of niet.”

Anneke Klijnstra – Eigenaresse Hondenhotel Vlieland

Heb je ooit een hond gehad in het hondenhotel met een hele rare of grappige gewoonte?

“Ja zeker, een hond die zijn eigen poep op at.. Zodra hij had gepoept had je niet eens tijd om het op te ruimen en hij had het alweer opgegeten. Dat vond ik wel heel bijzonder. De baasjes wisten het, maar waren het vergeten tegen mij te zeggen. De eerste keer stond ik wel een beetje verbaasd te kijken.”

Hoe lang maken jullie al gebruik van KennelCare? 

“Sinds dat we open zijn. We hebben KennelCare op de Dibevo beurs ontdekt en toen moesten we dus nog starten en we waren opzoek naar een systeem. Ik ben toen bij de jongens langs geweest en het was helemaal fantastisch. Ik ben er heel erg tevreden mee.”

Waren er ook dingen waar je tegenop keek toen je begon met KennelCare? 

“Ik vond het wel spannend toen we het allemaal moesten leren kennen. Ik wilde ook weten of het klantvriendelijk was, of onze klanten ermee overweg konden. Maar eigenlijk is het heel klantvriendelijk en gebruiksvriendelijk voor degene die ermee moet werken.”

Wat vind je verder van de service vanuit KennelCare? Heb je daar nog tips voor of juist tops?

“Ik vind het heel goed. Het team reageert onmiddellijk wanneer je een chat stuurt, mailt of belt. Ik ben echt heel erg tevreden.”

Wat zijn voor jou de grootste voordelen van het gebruiken van KennelCare?

“Dat de klant eigenlijk al zijn gegevens kan invullen en jij daar geen werk meer aan hebt. Je hoeft niet alles op een papier te schrijven en dan weer in te vullen. Eigenlijk kan de klant alles kwijt wat hij kwijt wilt. Het enige wat nog weleens lastig is, is de inenting. Dat ze de inenting op vandaag zetten en de boeking op volgende maand. Dan kun je geen boeking maken, omdat de entingen niet in orde zijn. Dan bellen klanten meestal en lossen we het telefonisch op. Dat is eigenlijk het enige probleem waar klanten wel eens tegenaan lopen.”

Duurde het lang voordat jij en eventuele andere medewerkers het systeem onder de knie kregen?

“Nee, ik ben de enige die ermee werkt. Ik heb verder geen medewerkers, dus als er een probleem is of als ik ergens tegenaan loop stuur ik een chat en krijg ik meestal direct een antwoord hoe ik het kan wijzigen of wat ik dan moet doen. Het is helemaal prima, ik ben nog niet echt tegen problemen aangelopen.”

Heb je tot slot nog iets wat je kwijt wilt aan het team van KennelCare? 

“Ga zo door, ik ben super tevreden. Wat ik wil kan ik allemaal doen met KennelCare en ik heb nog niet eens het duurste pakket. Ik kan prima uit de voeten met mijn premium pakket.”


Wil je meer interviews lezen met gebruikers van KennelCare of op de hoogte blijven van ons laatste nieuws? Klik hier! Wil je een kijkje nemen op de website van Hondenhotel Vlieland? Klik dan hier.

Lees meer van KennelCare
Voordelen van een boekingssysteem voor jouw dierenbedrijf
Hier letten potentiële klanten op wanneer ze op zoek zijn naar een puppycursus
4 effectieve online marketing tips voor jouw dierenbedrijf
Nieuwe prijzen voor KennelCare
5 tips om van jouw dierenpension een succes te maken
Heb je een eigen trimsalon? Probeer dan deze 5 valkuilen te voorkomen
Hondenhotel Vlieland: “De klant kan eigenlijk al zijn gegevens zelf invullen en jij hebt daar dus geen werk meer aan.”
5 tips waarmee je no-shows voorkomt in je trimsalon
Met deze 4 tips maak je van een nieuwe klant een vaste klant
Dierenpension de Bommel: “Waar wij heel blij mee zijn is dat het systeem aangepast wordt als we vragen om nieuwe opties.”
5 redenen om cadeaubonnen in te zetten voor jouw trimsalon
Hier letten jouw potentiële klanten op voordat ze kiezen voor een dierenpension
Voordelen van online boeken voor jouw trimsalon
Hondenschool Renga: “KennelCare denkt mee en draagt oplossingen en functies aan die mij weer makkelijker met het systeem laten werken.”
4 besparingstips voor jouw trimsalon
De voordelen van een krachtige reviewpagina voor jouw dierenbedrijf
Deze 5 tips maken de Instagram pagina van jouw dierenpension succesvol
Omzet verhogen? Dit zijn de 6 beste producten om te verkopen
Zo stimuleer je mond-tot-mond reclame voor je hondenschool
2 tips om nog efficiënter te kunnen werken met de vernieuwde KennelCare versie
Dierenpension ’t Laarbroek: “De grootste voordelen voor ons zijn dat je niet zelf hoeft te tellen hoeveel honden er zijn en continu kunt zien wat je bezetting is.”
De tips van deze week voor optimaal gebruik van de vernieuwde KennelCare versie
7 essentiële onderdelen voor de website van jouw dierenpension
Het is een feit: De compleet vernieuwde versie van KennelCare is gelanceerd!
7 tips om nieuwe klanten te werven voor je trimsalon
The Dog Company: “Automatisering van het inschrijfproces en versturen van e-mails zijn grote voordelen voor ons, het bespaart ons enorm veel tijd.”
Zo digitaliseer je contracten voor je dierenasiel
Zo mis je nooit meer verjaardagen van je dieren
5 tips om klanten een warm welkom te geven in je pension
10 jaar KennelCare: Hoe het allemaal begon
KennelCare updates februari 2022 met het oplichten van klant- en dieropmerkingen, mogelijkheid van wallet betalingen bij het inchecken en meer!
De 7 beste manieren om je bedrijf in de dierenbranche te promoten
Tip voor alle producten: Documenten uploaden
Tip voor alle producten: Kortingscodes toevoegen
KennelCare updates januari 2022 met een vernieuwde Snelstart koppeling, dagopvang dagen annuleren vanuit ‘Mijn account’ en nog veel meer!
Met deze 5 tips hoeft je hond zich nooit meer eenzaam te voelen
Tip voor alle producten: Formulier velden
Wat kun je verwachten van KennelCare in 2022?
Tip voor alle producten: Het toevoegen van taken
KennelCare updates december 2021 met alleen de eerste boeking als concept, een extra optie voor het kortingstarief, een grote verrassing… en meer!
KennelCare blikt terug op 2021
Tip voor hondenscholen: De weekkalender
Dierenpension De Driehoek: “Ik ben echt tevreden over KennelCare. Wij hebben heel veel voordelen gekregen met dit systeem en het is makkelijk in gebruik.”
Tip voor trimsalons: De overzichtelijke agenda en het toevoegen van herhaalde afspraken
KennelCare updates november 2021 met een RSS feed waarmee dierenasielen dieren kunnen tonen op de website, herhaalde afspraken voor trimsalons en meer!
Klantcontact verbeteren? Zo doe je dat!
Tip voor dierenpensions: De planningskalender
Hondencentrum Bijndelsveld: “Mijn vaste klanten kunnen zelf een reservering plaatsen, ik merk dat ze dat heel erg fijn vinden.”
KennelCare updates oktober 2021 met een overzicht van integratie tools, het koppelen van documenten aan klanten of dieren en meer!
Hondenschool Jottem: ”Vroeger had ik een planbord, nu heb ik KennelCare. Dat werkt veel overzichtelijker voor mij”
Succesvolle dagen en enthousiaste reacties op de Dibevo Vakbeurs 2021
KennelCare updates september 2021 met herhaalde taken toevoegen aan je agenda, kennelkaarten voor dierenasielen en meer!
5 redenen waarom een digitale agenda je werk als dierprofessional makkelijker maakt
Puppy’s kunnen al vlak na hun geboorte communiceren met mensen
Kom kennis maken met KennelCare op de Dibevo vakbeurs!
5 tips om meer online verkeer naar je website te genereren
Dit waren de populairste kattenrassen van 2020!
KennelCare updates augustus 2021 met eenvoudig nieuwsbrieven versturen, kennelkaarten stijlen naar wens en meer!
Dierenpensions volgeboekt, de zomervakantie zorgt voor extreme drukte
Antibioticaresistente bacteriën ontdekt in hondenvoer
KennelCare updates juli 2021 met boekingen samenvoegen een nieuw vaccinatieoverzicht en meer!
Meer online reviews verzamelen doe je zo!
KennelCare updates juni 2021 met de lancering van Dierenasiel v1.0 en meer!
Hondenschool 101: ”Je moet het gewoon doen en het zelf ervaren. Gelukkig konden we ook goed bij KennelCare terecht voor vragen en hulp, dus uiteindelijk werd het alleen maar makkelijker”
Dit waren de populairste hondenrassen van 2020!
KennelCare updates mei 2021 met gecombineerde agenda’s en meer!
Hondenschool Goes: ”Ik ben gewoon super tevreden en dat vertel ik ook aan collega’s van andere hondenscholen!”
Dit waren de populairste kattennamen van 2020!
Hondenhotel de Tatelaarhoeve: ”Het is echt een verrijking dat ik nu gewoon de boekingen op meerdere computers bij kan houden”
KennelCare update april 2021 met: vernieuwde formulieren en velden, filters voor het boekingen overzicht en meer!
Dierenpension De Borgelinckshof: ”Ik kan niks bedenken wat ik mis in het systeem, ik heb KennelCare zelf juist ook aanbevolen aan andere dierenpensions”
6 handige Corona functies van KennelCare die je niet mag missen!
Dierenpension Olieke: ”Wij hadden het vrij snel onder de knie! Het is een kwestie van het durven doen”
KennelCare updates maart 2021 met: nieuwe vormgeving, lancering weekkalender, lancering grootboek en meer!
Is jouw bedrijf ‘mobiel vriendelijk’?
Dit waren de populairste hondennamen van 2020!
KennelCare updates februari 2021 met: Klant rechten, dier eigenschappen, In-en-uitchecken ongedaan maken, verplaatsen privélessen en meer!
Dagelijks nieuwe aanmeldingen voor de puppycursus? Zo houd je de planning overzichtelijk!
Januari 2021 update met: Lancering Dierenoppas product, eenvoudig lesdagen verschuiven, e-mails met bijlagen versturen, BTW grondslag en meer!
10 redenen om juist nu over te stappen naar een online plannings- en boekingssysteem voor dierprofessionals
December 2020 update met: Annuleringsverzekering, periodieke dagopvang (week-/maandfactuur), iCal agenda’s en handige marketing tools
November 2020 update met: Voorkom piekdrukte met ‘Voorkeurstijd’, sneller je klant selecteren bij boeken, prijs per kamer, exporteren naar boekhoudprogramma’s en een flink verbeterd hondenschool product
Oktober 2020 update met: Vernieuwde Mijn KennelCare omgeving, nieuwe abonnementen en automatische incasso
September 2020 update met: Lancering Uitlaatservice product
Augustus 2020 update met: Vernieuwde strippenkaart en snel boeking toevoegen
Juli 2020 update met: Creditfacturen, Wallet en Vergrendelen
Juni 2020 update met: Online trimsalon afspraken boeken, nieuwe boekingen overzichten, nieuwe beheerders mogelijkheden en meer.
Mei 2020 update met: Lancering Trimsalon product
April 2020 update met: Klant wijzigingen aan hun boeking laten indienen, schade functies, nieuwe inlogomgeving, snel wisselen van account én een verbeterde bezettingskalender
5 tips rondom het Corona-virus voor professionals in de dierenbranche
Onze website is vernieuwd! Zo vind jij als dierprofessional alles nog sneller
Maart 2020 update met: Boekingen terugdraaien, mededelingen tonen in het Mijn account, nieuwe filters in planning tools, én nieuwe rapporten
Februari 2020 update met: Vernieuwde boekingspagina, verbeterde planningstools en sneller boeken
Januari 2020 update met: Nieuw verblijven-overzicht, betalingsoverzicht, tweestapsverificatie, rekeningen en meer…
December update met: Contracten, Productverkoop, Klant reserveringsherinnering en meer…
Grote november update met: verzamelfacturen, vernieuwde manier van in- en uitchecken en meer…
5 redenen om vandaag nog over te stappen!
Bekijk de updates in 2019 tot zover (KennelCare versie 3.39)
Wat kunt u van KennelCare verwachten in 2019?
Blijf op de hoogte van onze producten, handige updates, tips en trends

Meld je nu aan en ontvang per mail informatie over het KennelCare systeem. Daarnaast krijg je handige tips voor jou als dierenprofessional die je kunt toepassen in jouw bedrijf.

[sibwp_form id=1]
Ga zelf aan de slag en start gratis met KennelCare

Probeer KennelCare gratis 14 dagen op proef uit, ervaar het gemak en maak kennis met alle mogelijkheden van ons boekingssysteem.

KennelCare account aanmaken - 14 dagen gratis uitproberen

Door gebruik te maken van onze website ga je akkoord met ons cookiebeleid