fbpx

Geplaatst door

Julia

op:

27 mei 2021

Hondenschool Goes: ”Ik ben gewoon super tevreden en dat vertel ik ook aan collega’s van andere hondenscholen!”

Hondenschool Goes is begonnen op 8 januari 2011. Ze zijn destijds gestart als ‘Martin Gaus Hondenschool Goes’, maar ze zijn sinds 1 april 2019 zelfstandig verder gegaan zodat ze hun eigen filosofie nog beter konden vormgeven. Ze werken uitsluitend met belonen van gewenst gedrag, waardoor honden razendsnel leren. Nieuwe wetenschappelijke ontwikkelingen worden door Hondenschool Goes op de voet gevolgd en meerdere keren per jaar worden er bijscholingen gevolgd zodat de nieuwste inzichten gelijk in de lessen geïntegreerd kunnen worden.

Waar komt de passie voor honden vandaan?

”Ja van kinds af aan hebben we altijd al honden, katten, paarden, kippen, konijnen en noem het maar op gehad. Toen ik uiteindelijk op mezelf ging wonen, nam ik mijn eerste echte eigen hond en dat was echt een heel lief beest maar die mankeerde van alles qua gedrag. Die hond kwam ook via de dierenbescherming bij mij terecht, dus die had gewoon een rugzakje. Toen dacht ik nou een hond is niks voor mij, dat gaat niet. Toen kreeg ik later een pup en dat was gewoon helemaal geweldig en toen heb ik allerlei cursussen gedaan en toen ging het vlammetje branden.”

Silke van Hondenschool Goes
Silke Heddema – eigenaar Hondenschool Goes

”Van oorsprong ben ik jeugd- en jongerenwerkster en later ben ik in de re-integratie branche gaan werken en ja die passie voor dieren was er natuurlijk altijd al. Toen eenmaal die tweede hond kwam, die pup, toen ben ik allerlei opleidingen gaan volgen. Instructeursopleidingen, gedragstherapie en noem het maar op. Die combinatie van een hondenschool en de ervaring die ik heb met mensen door mijn vorige banen was denk ik ook heel goed, omdat je op een hondenschool eigenlijk meer met mensen werkt dan met dieren.”

Hoe zou je Hondenschool Goes in één zin omschrijven?

”Een zin is wel weinig haha. Ik denk dat onze kracht wel is dat wij altijd vernieuwen en dat wij altijd op zoek blijven naar vernieuwing. Nu hebben we bijvoorbeeld mappen gemaakt met oefeningen en vóór corona hadden we al filmpjes gemaakt, dus we willen altijd wel verder ontwikkelen. Wat ik belangrijk vind om naar klanten uit te stralen is kwaliteit, enthousiasme, maar ook het ‘mensen’ stukje. Onze instructeurs zijn allemaal ook goed opgeleid en we volgen veel bijscholing, zodat we altijd goed op de hoogte blijven van de nieuwste ontwikkelingen. Ik denk dat wij daar wel echt heel sterk in zijn.”

En even over de corona crisis. Wat gebeurde er toen jullie de eerste maatregelen hoorden?

”Ik ben op het veld gaan zitten huilen. Ja…we moesten natuurlijk ineens ook echt dicht helemaal in het begin. Toen wist je natuurlijk helemaal niet wat er ging gebeuren, ik dacht toen gewoon: ‘Dit is het, dit is einde bedrijf’. Nou goed, dan herpak je jezelf wel weer en ga je nadenken over hoe nu verder. Ik was de eerste die online lessen en e-learning programma’s had, omdat het natuurlijk al klaar lag. Ik had daardoor binnen een week onder andere een online puppycursus klaarliggen. We hadden die video’s al voor corona gemaakt, dus het lijkt haast alsof ik al een soort van voorbereid was.”

”Toen zijn we drie maanden dicht geweest, maar dat is wel een hele drukke tijd geweest. Alles moest natuurlijk anders en van Zoom had ik nog nooit gehoord, we moesten alles ontdekken. Dat was ook de periode dat ik met KennelCare aan de slag ben gegaan. Het zat namelijk al wel de hele tijd in mijn hoofd en ik was al langer opzoek naar boekingssoftware en de verschillende programma’s ook aan het vergelijken, maar je moet je er wel echt even in verdiepen natuurlijk. Computers zijn ook niet helemaal mijn hobby, dus ik dacht nou dit is hét moment om de overstap te maken. Ik had natuurlijk ook geen overgangsfase, omdat alles stil lag bij de hondenschool. Alles liep af en alles was klaar, dus ik kon gewoon gelijk schoon opstarten toen we na drie maanden weer mochten beginnen met de hondenschool.”

Welke aanpassingen hebben jullie nog meer door moeten voeren door corona?

”De eerste weken in maart toen alles rondom Corona begon, ja toen stopte alles bij ons ineens. Toen was er natuurlijk ook geen optie en was het enige logische om alles online te doen, dus dat was eigenlijk ook geen punt. Al die mensen waren allemaal ook gewoon heel blij dat ze toch verder konden met de cursus. Dat deden we dan een groot deel met alle oefeningen die we al op film hadden en via Zoom sessies elke week.”

”We zijn heel veel online gaan doen en nu zitten we natuurlijk nog steeds met groepsgroottes. Op het terrein zelf (op het veld buiten) mogen we met groepjes van vier. Voorheen was dat bij de meeste cursussen en bij puppycursus met groepjes van zes. We mogen ook geen gebruik maken van onze loods, want binnensport mag niet. Dus we zijn nog niet waar we moeten zijn.”

”Buiten de locatie doen we ook veel andere activiteiten zoals speuren, maar daar mogen we nu maar met twee personen zijn, dus dat gaat gewoon niet en dat ligt nu helemaal stil. Je wilt namelijk iemand bij de auto hebben, iemand die verstopt is in het bos en iemand die met zijn hond loopt, dat redt je niet met z’n tweeën. Dat is ook per gemeente verschillend hoor, ik weet dat er een aantal hondenscholen zijn die dat wel mogen, ik weet ook dat er hondenscholen zijn die helemaal niks mogen, dat is heel vreemd. Dat is ook echt gewoon niet eerlijk. Hier in Zeeland hebben we wel een soort van geluk gehad met de veiligheidsregio, dat we hier dan toch nog iets mogen. Maar goed… er zijn inderdaad regio’s in het land die helemaal dicht zijn.”

Hoe staat het er nu voor, ruim een jaar na de eerste persconferentie?

”De groepen zijn kleiner, dus de lessen moet je iets korter maken omdat je het anders gewoon niet redt. En wat we natuurlijk ook zien is dat er tijdens Corona-tijd heel veel puppy’s zijn gekocht. Door al die nieuwe puppy’s waren er natuurlijk ook heel veel puppycursus aanmeldingen en het was ook winter dus het regende wel eens. Dat was het best wel zuur als je dan naar de loods kijkt en denkt: ‘Ja…daar kunnen we niet in’, dat was natuurlijk jammer. En dan inderdaad al die speur dingen, we deden heel vaak dingen buiten de deur zoals kanoën en allerlei fratsen, maar dat kan nu allemaal nog steeds niet.”

Lessen bij Hondenschool Goes

Zullen er bepaalde veranderingen van jullie werkwijze ook na corona nog zo blijven?

”Nou, wij hebben sowieso e-learning verder uitgebreid. Dat hadden we in eerste instantie dan alleen voor de pups, maar nu hebben we dat uiteindelijk ook voor de vervolgcursussen allemaal erop staan, dat gebruiken we nu dan ook. Die mappen die we hadden gemaakt voor de puppycursus en de basiscursus gaan we ook verder uitbreiden voor de andere cursussen, zodat mensen steeds meer aanvulling krijgen en dus uiteindelijk een map hebben met alles wat ze gedaan hebben. Maar ja… we hopen natuurlijk zodra de vrijheid komt van buitensport, dat we al die andere dingen weer kunnen gaan oppakken.”

”Het zal in de toekomst wel iets veranderen natuurlijk, we hebben bijvoorbeeld bij de basiscursus altijd al theorielessen en dat deden we dan in ons theorielokaal, maar dat werkt eigenlijk best prima via Zoom. Mensen hoeven dan niet naar ons toe te komen en ze kunnen het terugkijken wanneer het hen uitkomt, dus ik denk dat het op deze manier best een blijvertje is. Alle cursussen hebben nu een e-learning omgeving waar al die filmpjes en de beschrijvingen van de oefeningen in staan, dat blijven we wel gewoon gebruiken.”

”Wat ik heel belangrijk vind is dat het gaat om het welzijn van de dieren. Je moet kijken naar wat een dier nodig heeft.”

SILKE HEDDEMA – EIGENAAR HONDENSCHOOL GOES

Wat vind jij de leukste momenten met de honden?

”Wat ik het allerleukste vind is bijvoorbeeld Summer School, want dan verzinnen we er gewoon echt op los en doen we allerlei leuke workshops en losse activiteiten. Daar kunnen we ons qua creativiteit helemaal op uitleven, we verzinnen dan echt gewoon de gekste dingen en dat is natuurlijk super leuk om te doen. Daarnaast is dat in de zomervakantie, dat is vrije tijd, dus mensen zijn vrolijk en dan is het niet zo zwaar het opvoeden van de honden maar gewoon echt leuke activiteiten ondernemen. Dat kunnen workshops zijn van een dagdeel, maar dat zijn vaak ook gewoon losse lessen van een uur waar mensen zich dan gewoon voor in kunnen schrijven. We gaan dan bijvoorbeeld kanoën op het meer of bijvoorbeeld een duiker redden met de honden. Dat zijn gewoon super leuke dingen om te doen.”

”Wat ik zelf ook heel leuk vind is detectie, dus dat honden leren om een bepaalde geur op te speuren. Als er geen corona is dan gaan we een keer in de maand, zoals ik het noem, op ‘schoolreisje’. Dan benaderen we een willekeurig bedrijf waar we op bezoek gaan en dan mogen we daar onze geurlapjes verstoppen die de honden dan daarna weer op gaan speuren. Het is gewoon heel leuk omdat het heel laagdrempelig is en alle honden vinden het gewoon leuk, want het ligt natuurlijk dicht bij hun natuur. Dat is weer een stukje welzijn, als je kijkt naar wat een hond van nature doet, dat is zoeken, speuren en snuffelen. Daar worden ze gelukkig van en dan zijn ze tevreden. Dus naast het stukje gehoorzaamheid, ligt daar wel onze grootste focus. We zijn heel veel aan het speuren en bezig met detectie en dat soort dingen.”

Speuren Hondenschool Goes

Wat vind je belangrijk als het gaat om de honden?

”Wat ik heel belangrijk vind is dat het gaat om het welzijn van de dieren. Je moet kijken naar wat een dier nodig heeft. Of het nou een hond, een kat of een paard is… een dier heeft natuurlijk speciale behoeftes. Dat vind ik wel het belangrijkste uitgangspunt, dat je gaat kijken naar wat een hond bijvoorbeeld nodig heeft om goed in zijn vel te zitten. Daarnaast is het belangrijk dat je weet hoe je dat dan zo goed mogelijk in deze samenleving kunt passen, maar wel het welzijn van de hond kunt waarborgen. Dat vind ik wel een stukje wat soms vergeten wordt, zovan: ‘Hij moet maar mee op visite’. De hond moet maar dit en dat doen, maar dan denk ik van: ‘Wordt die hond daar gelukkig van?”

”Ik vind het ook heel belangrijk in de lessen dat mensen de lichaamstaal van de hond gaan begrijpen en stress signalen of andere signalen gaan herkennen. De hond vertelt het baasje heel veel, maar je moet het wel leren lezen. Op het moment dat je dat beter ziet kun je daar natuurlijk ook makkelijker rekening mee houden, maar je moet het wel eerst zien.”

Wat is de meest gemaakte fout tijdens het opvoeden van een puppy?

”Wat ik heel veel zie is dat mensen soms te makkelijk denken dat een hond gewoon Nederlandse taal begrijpt. Dus als je zegt ‘zit’ dat de hond dan weet dat hij moet gaan zitten. Ik zeg altijd: ‘Hij moet eerst Nederlandse les krijgen’. Hij moet eerst snappen: ‘Oh als ik mijn kont naar beneden doe, dan zegt mijn baasje zit…dus dat zal dan wel zit betekenen’. Je kan dan wel tien keer ‘Zit’ gaan roepen, maar daardoor gaat hij niet zitten, hij moet echt eerst die woorden gaan leren. Het is dan inderdaad heel verleidelijk om je commando’s te gaan herhalen zovan: ‘zit, zit, zit’, maar als hij in China geboren was, dan denkt niemand dat hij meteen Chinees kan, maar mensen denken wel vaak dat een hond vanzelf Nederlands kan.”

Hondenschool Goes blote potenpad

Wat is het lastigste geval wat je mee hebt gemaakt qua het gedrag van een hond bij Hondenschool Goes?

”Dat kan ik zo niet zeggen, want het is nooit één ding. Als je door gaat vragen dan speelt er altijd van alles en dan is het niet dat de hond uitvalt, maar dat het misschien in huis ook onrustig is of dat de hond angsten heeft voor bijvoorbeeld bliksem of onweer. De kunst is dan ook om verder te vragen en te onderzoeken wat er nog meer speelt. Soms zijn dingen vrij snel weer recht te breien, maar sommige dingen zitten natuurlijk ook gewoon in de aanleg van een hond.”

”Het is wel lastig als je de conclusie moet trekken van: ‘Deze hond gaat qua aanleg niet veranderen, want dit is wat hij is’. Als dat niet past in de situatie waarin hij leeft, dan is dat wel lastig. Dan zou het voor de hond wellicht beter zijn om naar een andere plek te gaan, maar ja… dat zijn wel heftige dingen. Dat wil je liever niet, maar soms is het wel beter. Je gaat met die mensen dan een heel traject in en dat kan dan uiteindelijk een conclusie zijn. Het is natuurlijk niet na een gesprek van: ‘oh doe die hond maar weg’, ze moeten wel zelf dat inzicht krijgen van: ‘Ja hij is hier eigenlijk niet op zijn plaats’. Je hebt bij honden natuurlijk net zoals bij mensen dat iedereen zo zijn eigen aanleg heeft. Dat is wie je bent en je kunt niet iemand anders worden.”

”Wat ik heel veel zie is dat mensen soms te makkelijk denken dat een hond gewoon Nederlandse taal begrijpt. Dus als je zegt ‘zit’ dat de hond dan weet dat hij moet gaan zitten.”

Silke Heddema – eigenaar Hondenschool Goes

Heb je nog een tip voor mensen die net een puppy hebben aangeschaft?

”Dat een pup heel veel moet slapen haha. Mensen willen vaak van alles, hij moet socialiseren, hij moet mee ergens naartoe en dan komt er weer ineens visite, maar hij moet ook gewoon 18 tot 20 uur slapen. Ik zie veel pups die heel veel bijten, heel onrustig zijn, heel druk en ongecontroleerd zijn, omdat ze gewoon slaapgebrek hebben.”

”Als je een druk gezin hebt met kinderen en iedereen loopt in en uit en je neemt je pup overal mee naar toe, dat is natuurlijk super leuk, maar ja… 18 tot 20 uur slaap is best veel. Dat moet je echt indelen in je dag, net zoals een klein kind die je tussen de middag in bed legt, zo moet je dat ook voor een pup regelen.”

Welke cursussen bieden jullie zoal aan bij Hondenschool Goes?

”We beginnen met de puppycursus en dat zijn instroomlessen, dus als je een pup hebt dan meld je je aan en dan kun je mee gaan doen met onze carrousel van lessen met thema’s. De meeste mensen gaan dan daarna door met de basiscursus, waar dan ook die theorielessen in zitten over lichaamstaal en dat soort dingen. Daarna is het een beetje de keuze wat je zelf belangrijk vindt.”

”Mijn insteek in de lessen is dat het welzijn van de hond belangrijk is. Het is natuurlijk heel knap als hij allemaal trucjes kan, maar ik vind het belangrijker dat hij dingen kan om te overleven in deze maatschappij. Daarbij zijn een aantal dingen heel belangrijk, bijvoorbeeld ‘hier komen’, maar ook het stukje focus op het baasje als er bijvoorbeeld een paard of een wielrenner voorbij komt. Na de basiscursus gaan dan ook veel mensen de ‘kom hier’-cursus doen, dus dan werken we met de fluit. Of de aandacht en beheersing cursus, dat doen we dan ook zoveel mogelijk echt op straat om het in het echte leven te oefenen. Dat is natuurlijk waar het om gaat, uiteindelijk willen mensen gewoon met hun hond over straat kunnen wandelen.”

Veld Hondenschool Goes

Hoe zijn jullie in aanraking gekomen met KennelCare?

”Het zat al wel heel lang in mijn hoofd dat ik iets moest gaan doen op dat gebied. Vóór KennelCare had ik een zelfgemaakt Excel bestand. Dat werkte op zich prima hoor, maar het was gewoon veel werk. Ik ben toen ook gaan kijken bij andere bedrijven zoals sportclubs of fitnessclubs, want die hebben natuurlijk allemaal van dat soort appjes. Toen ben ik zo in mijn zoektocht KennelCare tegen gekomen en daar ben ik me toen verder in gaan verdiepen. Toen Corona kwam dacht ik: ‘Nou, we gaan het gewoon proberen’. De overgang was daarom ook niet zo’n heel groot probleem omdat alles stil lag bij ons.”

Tegen welke problemen liep je bijvoorbeeld aan met de planning in het Excel bestand?

”Wat mij voorheen veel tijd kostte in Excel waren die instroomlessen van de puppycursus, want iemand kan zich bij een instroomles nu aanmelden voor aankomende zaterdag. Ik had dan allemaal leuke tabelletjes en dan moest ik gaan zoeken of er een plekje was, dat was allemaal gedoe. Nu is dat natuurlijk veel makkelijker, want mensen zien zelf waar er plek is. Het grappige is…het beschermt mijzelf ook. Voorheen was ik dan wel heel erg geneigd om te zeggen van: ‘Er is eigenlijk geen plek, maar weetje wat…ik verzin wel wat en ik regel wel wat’. Nu zien mensen gewoon waar een plekje vrij is en doen ze het met die mogelijkheden. Ik hoef mezelf nu dus niet meer in allerlei bochten te wringen om mensen ergens tussen te plannen, dus het is voor mezelf veel rustiger ook, dat is heel fijn.”

Wat vind je van de service vanuit KennelCare?

”Echt super, nee dat vind ik echt super! Ja, Martijn heeft gewoon echt heel goed geholpen in het begin en ik heb ook altijd het gevoel dat er goed geluisterd wordt als er iets is. Ik heb nooit het gevoel van: ‘Heb je haar weer met zo’n rare vraag’. Nee, ik vind het echt super.”

Heb je verder nog tips of opmerkingen voor KennelCare?

”Nee, ik ben gewoon super tevreden en dat vertel ik ook gewoon aan mijn collega’s. Er zijn ook echt wel collega’s van andere hondenscholen die nu aan het overstappen zijn, omdat ze gewoon bij mij hebben gemerkt dat het goed werkt. Ik heb ook wel eens hondenscholen die ik helemaal niet ken, die mij bellen zovan: ‘We zien dat jij KennelCare gebruikt, kun je daar wat over vertellen en over hoe het werkt?’. Dan help ik ze natuurlijk even.”

Hondenschool Goes

Wil je meer interviews lezen met gebruikers van KennelCare of op de hoogte blijven van ons laatste nieuws? Klik hier! Wil je een kijkje nemen op de website van Hondenschool Goes? Klik dan hier!

Dit interview is afgenomen op 6 mei 2021. In de tekst kunnen dus coronamaatregelen voorkomen die nu niet meer van kracht zijn, maar destijds wel.

Benieuwd naar wat onze krachtige plannings- en administratie tool voor jouw organisatie kan betekenen? Plan een gratis rondleiding in waarin we jou de belangrijkste functionaliteiten in KennelCare laten zien. We kijken tijdens de rondleiding naar jouw wensen en specifieke behoeften, zodat je goed kunt bepalen of KennelCare ook geschikt is voor jouw organisatie. Daarnaast is er nog de mogelijkheid om ons systeem op je eigen gemak gratis uit te proberen voor 14 dagen.

Vragen?

Wij denken graag mee in oplossingen en helpen jou om de overstap zo gestroomlijnd, eenvoudig, snel en gemakkelijk te laten verlopen. Ons team staat voor je klaar op (+31) (0)24 – 377 37 31 of stuur een e-mail naar info@kennelcare.nl.

Lees meer van KennelCare
Van uitdaging naar oplossing: Het succesverhaal van Op Famke’s Pleats en KennelCare
Hoe KennelCare kan bijdragen aan de groei van jouw dierenbedrijf
3 tips om de bezetting in jouw dierenpension te maximaliseren
4 tips om jouw dierenbedrijf hoger in de Google zoekresultaten te krijgen
Hondenpension Sennyards: “Niet alles meer met de hand te hoeven doen, dat was voor ons de doorslag om te starten met KennelCare.”
4 tips om de marketing voor jouw dierenbedrijf persoonlijk te maken
KennelCare blikt terug op een waardevol & succesvol 2022
5 voordelen van e-mail marketing voor jouw trimsalon
Zo zorg je voor een persoonlijke benadering van je trimsalon klanten
Hondenschool Lingewaard: “Het ideale van KennelCare is dat je alle gegevens door je klanten in kunt laten vullen.”
Tips om de decembermaand speciaal te maken voor jouw trimsalon klanten
Het Next Level Event 2022 was een groot succes!
4 redenen waarom een systeem ervoor zorgt dat jij volgend jaar geen zomerstress meer hebt
KennelCare is verhuisd naar nieuwe razendsnelle servers
KennelCare nu nog simpeler én gebruiksvriendelijker
Dierenpension Excellent: “Ik kan overal mijn afspraken inzien en dat vind ik echt een enorme pré.”
De beste planningstool kiezen voor je dierenbedrijf? Wij helpen je!
5 tips om kosten te besparen voor jouw dierenbedrijf
4 tips om van jouw trimsalon een succes te maken
Hondencentrum Dox: “Het systeem neemt je echt werk uit handen en zorgt voor meer tempo in je werkzaamheden.”
Voordelen van een boekingssysteem voor jouw dierenbedrijf
Hier letten potentiële klanten op wanneer ze op zoek zijn naar een puppycursus
4 effectieve online marketing tips voor jouw dierenbedrijf
Nieuwe prijzen voor KennelCare
5 tips om van jouw dierenpension een succes te maken
Heb je een eigen trimsalon? Probeer dan deze 5 valkuilen te voorkomen
Hondenhotel Vlieland: “De klant kan eigenlijk al zijn gegevens zelf invullen en jij hebt daar dus geen werk meer aan.”
5 tips waarmee je no-shows voorkomt in je trimsalon
Met deze 4 tips maak je van een nieuwe klant een vaste klant
Dierenpension de Bommel: “Waar wij heel blij mee zijn is dat het systeem aangepast wordt als we vragen om nieuwe opties.”
5 redenen om cadeaubonnen in te zetten voor jouw trimsalon
Hier letten jouw potentiële klanten op voordat ze kiezen voor een dierenpension
Voordelen van online boeken voor jouw trimsalon
Hondenschool Renga: “KennelCare denkt mee en draagt oplossingen en functies aan die mij weer makkelijker met het systeem laten werken.”
4 besparingstips voor jouw trimsalon
De voordelen van een krachtige reviewpagina voor jouw dierenbedrijf
Deze 5 tips maken de Instagram pagina van jouw dierenpension succesvol
Omzet verhogen? Dit zijn de 6 beste producten om te verkopen
Zo stimuleer je mond-tot-mond reclame voor je hondenschool
2 tips om nog efficiënter te kunnen werken met de vernieuwde KennelCare versie
Dierenpension ‘t Laarbroek: “De grootste voordelen voor ons zijn dat je niet zelf hoeft te tellen hoeveel honden er zijn en continu kunt zien wat je bezetting is.”
De tips van deze week voor optimaal gebruik van de vernieuwde KennelCare versie
7 essentiële onderdelen voor de website van jouw dierenpension
Het is een feit: De compleet vernieuwde versie van KennelCare is gelanceerd!
7 tips om nieuwe klanten te werven voor je trimsalon
The Dog Company: “Automatisering van het inschrijfproces en versturen van e-mails zijn grote voordelen voor ons, het bespaart ons enorm veel tijd.”
Zo digitaliseer je contracten voor je dierenasiel
Zo mis je nooit meer verjaardagen van je dieren
5 tips om klanten een warm welkom te geven in je pension
10 jaar KennelCare: Hoe het allemaal begon
KennelCare updates februari 2022 met het oplichten van klant- en dieropmerkingen, mogelijkheid van wallet betalingen bij het inchecken en meer!
De 7 beste manieren om je bedrijf in de dierenbranche te promoten
Tip voor alle producten: Documenten uploaden
Tip voor alle producten: Kortingscodes toevoegen
KennelCare updates januari 2022 met een vernieuwde Snelstart koppeling, dagopvang dagen annuleren vanuit ‘Mijn account’ en nog veel meer!
Met deze 5 tips hoeft je hond zich nooit meer eenzaam te voelen
Tip voor alle producten: Formulier velden
Wat kun je verwachten van KennelCare in 2022?
Tip voor alle producten: Het toevoegen van taken
KennelCare updates december 2021 met alleen de eerste boeking als concept, een extra optie voor het kortingstarief, een grote verrassing… en meer!
KennelCare blikt terug op 2021
Tip voor hondenscholen: De weekkalender
Dierenpension De Driehoek: “Ik ben echt tevreden over KennelCare. Wij hebben heel veel voordelen gekregen met dit systeem en het is makkelijk in gebruik.”
Tip voor trimsalons: De overzichtelijke agenda en het toevoegen van herhaalde afspraken
KennelCare updates november 2021 met een RSS feed waarmee dierenasielen dieren kunnen tonen op de website, herhaalde afspraken voor trimsalons en meer!
Klantcontact verbeteren? Zo doe je dat!
Tip voor dierenpensions: De planningskalender
Hondencentrum Bijndelsveld: “Mijn vaste klanten kunnen zelf een reservering plaatsen, ik merk dat ze dat heel erg fijn vinden.”
KennelCare updates oktober 2021 met een overzicht van integratie tools, het koppelen van documenten aan klanten of dieren en meer!
Hondenschool Jottem: ”Vroeger had ik een planbord, nu heb ik KennelCare. Dat werkt veel overzichtelijker voor mij”
Succesvolle dagen en enthousiaste reacties op de Dibevo Vakbeurs 2021
KennelCare updates september 2021 met herhaalde taken toevoegen aan je agenda, kennelkaarten voor dierenasielen en meer!
5 redenen waarom een digitale agenda je werk als dierprofessional makkelijker maakt
Puppy’s kunnen al vlak na hun geboorte communiceren met mensen
Kom kennis maken met KennelCare op de Dibevo vakbeurs!
5 tips om meer online verkeer naar je website te genereren
Dit waren de populairste kattenrassen van 2020!
KennelCare updates augustus 2021 met eenvoudig nieuwsbrieven versturen, kennelkaarten stijlen naar wens en meer!
Dierenpensions volgeboekt, de zomervakantie zorgt voor extreme drukte
Antibioticaresistente bacteriën ontdekt in hondenvoer
KennelCare updates juli 2021 met boekingen samenvoegen een nieuw vaccinatieoverzicht en meer!
Meer online reviews verzamelen doe je zo!
KennelCare updates juni 2021 met de lancering van Dierenasiel v1.0 en meer!
Hondenschool 101: ”Je moet het gewoon doen en het zelf ervaren. Gelukkig konden we ook goed bij KennelCare terecht voor vragen en hulp, dus uiteindelijk werd het alleen maar makkelijker”
Dit waren de populairste hondenrassen van 2020!
KennelCare updates mei 2021 met gecombineerde agenda’s en meer!
Hondenschool Goes: ”Ik ben gewoon super tevreden en dat vertel ik ook aan collega’s van andere hondenscholen!”
Dit waren de populairste kattennamen van 2020!
Hondenhotel de Tatelaarhoeve: ”Het is echt een verrijking dat ik nu gewoon de boekingen op meerdere computers bij kan houden”
KennelCare update april 2021 met: vernieuwde formulieren en velden, filters voor het boekingen overzicht en meer!
Dierenpension De Borgelinckshof: ”Ik kan niks bedenken wat ik mis in het systeem, ik heb KennelCare zelf juist ook aanbevolen aan andere dierenpensions”
6 handige Corona functies van KennelCare die je niet mag missen!
Dierenpension Olieke: ”Wij hadden het vrij snel onder de knie! Het is een kwestie van het durven doen”
KennelCare updates maart 2021 met: nieuwe vormgeving, lancering weekkalender, lancering grootboek en meer!
Is jouw bedrijf ‘mobiel vriendelijk’?
Dit waren de populairste hondennamen van 2020!
KennelCare updates februari 2021 met: Klant rechten, dier eigenschappen, In-en-uitchecken ongedaan maken, verplaatsen privélessen en meer!
Dagelijks nieuwe aanmeldingen voor de puppycursus? Zo houd je de planning overzichtelijk!
Januari 2021 update met: Lancering Dierenoppas product, eenvoudig lesdagen verschuiven, e-mails met bijlagen versturen, BTW grondslag en meer!
Ga zelf aan de slag en start gratis met KennelCare

Probeer KennelCare gratis 14 dagen op proef uit, ervaar het gemak en maak kennis met alle mogelijkheden van ons boekingssysteem.

KennelCare account aanmaken - 14 dagen gratis uitproberen

Nieuw, maar vertrouwd: Welkom aniday!

Wij zijn extra enthousiast om jou te laten weten dat we een nieuw hoofdstuk in ons avontuur zijn begonnen. Op woensdagavond 4 oktober, tijdens ons eigen ‘The Next Step’ klantevent in De Vasim in Nijmegen, hebben wij onze nieuwe naam onthuld: aniday.

Door gebruik te maken van onze website ga je akkoord met ons cookiebeleid