fbpx

Ontdek KennelCare tijdens het Next Level Event (8, 9 & 10 november) -> Meld je nu aan!

Logo KennelCare 2020

Geplaatst door

Sanne

op:

24 juni 2022

Hondenschool Renga: “KennelCare denkt mee en draagt oplossingen en functies aan die mij weer makkelijker met het systeem laten werken.”

De passie voor dieren is jaren geleden ontstaan bij Petra. Zij had een hond die vrij pittig was en vanuit die situatie is zij opleidingen gaan volgen tot kynologisch instructeur en gedragstherapeut. Toen aan haar werd gevraagd of zij een hondenschool wilde starten leek dat haar eigenlijk wel heel erg leuk. Wel was het even een stap in een andere richting, want voordat haar passie voor honden ontstond heeft zij Communicatie gestudeerd. Gelukkig is zij nog steeds erg blij dat ze deze stap heeft gemaakt en runt ze Hondenschool Renga met veel toewijding en enthousiasme.

Wat vind je het leukste aan het werk wat je nu doet?

“Het begeleiden van mensen, zodat ze plezier hebben met hun hond. Dat ze uiteindelijk weer blij worden met hun hond wat soms niet altijd even makkelijk is. Ik vind het fijn dat ik mensen kan helpen om dingen anders te doen, zodat ze de hond goed kunnen opvoeden en blij zijn met hun hond.”

Hoe zou je jouw hondenschool omschrijven in enkele zinnen?

“Gezellig trainen en opvoeden van je hond. Op een leuke, ontspannen manier kun je bij ons trainen en sporten met je hond, zodat je samen een goede band opbouwt en een goed opgevoede hond krijgt. Iedere hond heeft ook zijn eigen behoeften en als je snapt wat die behoeften zijn, krijg je minder snel problemen. Zo is de hond gelukkig en het baasje ook.”

“Wat ik met Hondenschool Renga wil uitstralen is toegankelijkheid en professionaliteit.”

Petra Wouters – Eigenaresse Hondenschool Renga

Waarin denk je dat jouw hondenschool zich onderscheidt van anderen?

“We hebben veel kennis van verschillende rassen en van diverse sporten. Daarnaast kun je op een gezellige, maar ook resultaatgerichte manier trainen.”

Wat zou je voor tips geven aan iemand die ook een hondenschool wilt starten?

“Denk goed na over welke doelgroep je wilt bedienen. Ik heb in het verleden nog meer cursussen gegeven dan dat ik nu doe. Op een gegeven moment werd ik ook te fanatiek daarin, dus dan moet je echt keuzes gaan maken in wat het type klant is die je wilt bedienen en aan welke cursussen zij behoefte hebben. Onderschat ook het administratieve gedeelte niet, want dat slokt een groot deel van je tijd op.”

Wat zijn de leukste momenten die je meemaakt met de dieren zelf?

“Dat ze zo blij zijn om je te zien, en dat je ook hoort van klanten dat ze thuis al merken dat de honden helemaal enthousiast zijn. Wat ik ook erg leuk vindt om te zien is het moment dat een hond met moeilijkheden uiteindelijk de goede keuzes maakt en dat zijn baasje trots is. Dat hij bijv. niet meer uitvalt en rustig blijft. Maar ook bij een pupje dat door een tunnel gaat en dat heel moeilijk vindt, dat hij het uiteindelijk doet en ik en zijn baasje super trots zijn. Daar doe je het wel voor.”

“Honden denken niet aan morgen, niet aan gister, maar leven echt in het moment.”

Petra Wouters – Eigenaresse Hondenschool Renga

Wat denk je dat de meest gemaakte fout is door mensen bij het opvoeden van een hond?

“Te snel teveel verwachten van een hond. Met jonge hondjes vooral dat mensen het opvoedproces veel te snel willen doorlopen, zoals dat ze te snel zindelijk moeten worden en te snel alleen gelaten moeten kunnen worden. Iedere hond is anders en heeft zijn eigen manier van leren. Wij kunnen daarin schakelen en de hond volgt zijn eigen proces.”

Zijn er ook nog tips die je kunt geven aan mensen die een hond willen aanschaffen?

“Een hond kost veel tijd en het is belangrijk om een hond te kiezen die bij jouw leven past. Het is super leuk, maar je moet er altijd voor zorgen en rekening mee houden. Ook op momenten dat er andere leuke dingen te doen zijn, moet je toch ook weer terug naar je hond. Dat vinden sommige mensen wel heel zwaar. Je merkt dat nu ook na de corona periode. Toen was alles dicht, maar nu moet je nog steeds de hond uitlaten, terwijl het terras ook open is. Een hond is er niet voor gemaakt om heel veel alleen thuis te blijven. Wat ze kunnen en wat goed is voor een hond zijn twee verschillende dingen.”

Kun je een samenvatting geven van de cursussen die jullie aanbieden?

“Wij geven puppy cursussen, basis- en vervolgcursussen. Daarnaast geven we hondensport, zoals behendigheid en jachtcursussen.”

Wat vind je de leukste eigenschappen van dieren in het algemeen?

“De loyaliteit, de onvoorwaardelijke loyaliteit naar de baasjes.”

Hoe zijn jullie ooit in aanraking gekomen met KennelCare?

“Via een collega die er toen de tijd mee bezig was. Ik heb toen een abonnement afgenomen, maar vervolgens kwam ik er niet uit en was ik ermee gestopt. Ik heb toen dus een paar maanden gebruik gemaakt van KennelCare en vervolgens was ik toch overgestapt op een ander systeem. Een andere collega van mij was wel verder gegaan met KennelCare en erg enthousiast, dus heb ik daar toch een tijd mee gezeten en gekeken hoe hij jullie systeem gebruikte. Jullie waren toen ook al verder in de ontwikkeling en er konden meer dingen dan eerst, dus toen ben ik weer overgestapt naar KennelCare. Dat is nu 1,5 a 2 jaar geleden en ik ben erg blij dat ik deze stap heb gezet.”

Wat voor systeem gebruikte je hiervoor en waarom ben je overgestapt?

“DoggyDoggy. Ik ben overgestapt naar jullie, doordat de flexibiliteit in de instroom van puppycursussen veel beter is en dat is voor mij erg belangrijk. En ook het overzicht van de cursussen is bij jullie veel duidelijker. Ik ben gewoon blanco gestart met KennelCare en heb alles opnieuw in het systeem gezet. Ik had er niet voor gekozen om de data automatisch over te zetten, omdat ik veel nieuwe instroom heb en het is een vrij korte cyclus voor 80% van mijn klanten. Het verliep in ieder geval soepel vanuit beide kanten.”

Wat zijn voor jou de grootste voordelen van het gebruiken van KennelCare?

“Dat mensen zichzelf kunnen inschrijven en het duidelijk is wanneer de lessen vol zitten. De automatische bevestigingsmail vind ik ook erg handig en ik merk dat mijn klanten dit ook erg fijn vinden.”

Heb je tot slot nog een boodschap voor KennelCare?

“De snelle antwoorden tijdens werkdagen zijn echt fantastisch. Ook denken jullie mee en dragen jullie oplossingen en functies aan die mij weer makkelijker met KennelCare laten werken, dat vind ik super fijn.” 


Wil je meer interviews lezen met gebruikers van KennelCare of op de hoogte blijven van ons laatste nieuws? Klik hier! Wil je een kijkje nemen op de website van Hondenschool Renga? Klik dan hier.

Lees meer van KennelCare
Tips om de decembermaand speciaal te maken voor jouw trimsalon klanten
Het Next Level Event 2022 was een groot succes!
4 redenen waarom een systeem ervoor zorgt dat jij volgend jaar geen zomerstress meer hebt
KennelCare is verhuisd naar nieuwe razendsnelle servers
KennelCare nu nog simpeler én gebruiksvriendelijker
Dierenpension Excellent: “Ik kan overal mijn afspraken inzien en dat vind ik echt een enorme pré.”
De beste planningstool kiezen voor je dierenbedrijf? Wij helpen je!
5 tips om kosten te besparen voor jouw dierenbedrijf
4 tips om van jouw trimsalon een succes te maken
Hondencentrum Dox: “Het systeem neemt je echt werk uit handen en zorgt voor meer tempo in je werkzaamheden.”
Voordelen van een boekingssysteem voor jouw dierenbedrijf
Hier letten potentiële klanten op wanneer ze op zoek zijn naar een puppycursus
4 effectieve online marketing tips voor jouw dierenbedrijf
Nieuwe prijzen voor KennelCare
5 tips om van jouw dierenpension een succes te maken
Heb je een eigen trimsalon? Probeer dan deze 5 valkuilen te voorkomen
Hondenhotel Vlieland: “De klant kan eigenlijk al zijn gegevens zelf invullen en jij hebt daar dus geen werk meer aan.”
5 tips waarmee je no-shows voorkomt in je trimsalon
Met deze 4 tips maak je van een nieuwe klant een vaste klant
Dierenpension de Bommel: “Waar wij heel blij mee zijn is dat het systeem aangepast wordt als we vragen om nieuwe opties.”
5 redenen om cadeaubonnen in te zetten voor jouw trimsalon
Hier letten jouw potentiële klanten op voordat ze kiezen voor een dierenpension
Voordelen van online boeken voor jouw trimsalon
Hondenschool Renga: “KennelCare denkt mee en draagt oplossingen en functies aan die mij weer makkelijker met het systeem laten werken.”
4 besparingstips voor jouw trimsalon
De voordelen van een krachtige reviewpagina voor jouw dierenbedrijf
Deze 5 tips maken de Instagram pagina van jouw dierenpension succesvol
Omzet verhogen? Dit zijn de 6 beste producten om te verkopen
Zo stimuleer je mond-tot-mond reclame voor je hondenschool
2 tips om nog efficiënter te kunnen werken met de vernieuwde KennelCare versie
Dierenpension ’t Laarbroek: “De grootste voordelen voor ons zijn dat je niet zelf hoeft te tellen hoeveel honden er zijn en continu kunt zien wat je bezetting is.”
De tips van deze week voor optimaal gebruik van de vernieuwde KennelCare versie
7 essentiële onderdelen voor de website van jouw dierenpension
Het is een feit: De compleet vernieuwde versie van KennelCare is gelanceerd!
7 tips om nieuwe klanten te werven voor je trimsalon
The Dog Company: “Automatisering van het inschrijfproces en versturen van e-mails zijn grote voordelen voor ons, het bespaart ons enorm veel tijd.”
Zo digitaliseer je contracten voor je dierenasiel
Zo mis je nooit meer verjaardagen van je dieren
5 tips om klanten een warm welkom te geven in je pension
10 jaar KennelCare: Hoe het allemaal begon
KennelCare updates februari 2022 met het oplichten van klant- en dieropmerkingen, mogelijkheid van wallet betalingen bij het inchecken en meer!
De 7 beste manieren om je bedrijf in de dierenbranche te promoten
Tip voor alle producten: Documenten uploaden
Tip voor alle producten: Kortingscodes toevoegen
KennelCare updates januari 2022 met een vernieuwde Snelstart koppeling, dagopvang dagen annuleren vanuit ‘Mijn account’ en nog veel meer!
Met deze 5 tips hoeft je hond zich nooit meer eenzaam te voelen
Tip voor alle producten: Formulier velden
Wat kun je verwachten van KennelCare in 2022?
Tip voor alle producten: Het toevoegen van taken
KennelCare updates december 2021 met alleen de eerste boeking als concept, een extra optie voor het kortingstarief, een grote verrassing… en meer!
KennelCare blikt terug op 2021
Tip voor hondenscholen: De weekkalender
Dierenpension De Driehoek: “Ik ben echt tevreden over KennelCare. Wij hebben heel veel voordelen gekregen met dit systeem en het is makkelijk in gebruik.”
Tip voor trimsalons: De overzichtelijke agenda en het toevoegen van herhaalde afspraken
KennelCare updates november 2021 met een RSS feed waarmee dierenasielen dieren kunnen tonen op de website, herhaalde afspraken voor trimsalons en meer!
Klantcontact verbeteren? Zo doe je dat!
Tip voor dierenpensions: De planningskalender
Hondencentrum Bijndelsveld: “Mijn vaste klanten kunnen zelf een reservering plaatsen, ik merk dat ze dat heel erg fijn vinden.”
KennelCare updates oktober 2021 met een overzicht van integratie tools, het koppelen van documenten aan klanten of dieren en meer!
Hondenschool Jottem: ”Vroeger had ik een planbord, nu heb ik KennelCare. Dat werkt veel overzichtelijker voor mij”
Succesvolle dagen en enthousiaste reacties op de Dibevo Vakbeurs 2021
KennelCare updates september 2021 met herhaalde taken toevoegen aan je agenda, kennelkaarten voor dierenasielen en meer!
5 redenen waarom een digitale agenda je werk als dierprofessional makkelijker maakt
Puppy’s kunnen al vlak na hun geboorte communiceren met mensen
Kom kennis maken met KennelCare op de Dibevo vakbeurs!
5 tips om meer online verkeer naar je website te genereren
Dit waren de populairste kattenrassen van 2020!
KennelCare updates augustus 2021 met eenvoudig nieuwsbrieven versturen, kennelkaarten stijlen naar wens en meer!
Dierenpensions volgeboekt, de zomervakantie zorgt voor extreme drukte
Antibioticaresistente bacteriën ontdekt in hondenvoer
KennelCare updates juli 2021 met boekingen samenvoegen een nieuw vaccinatieoverzicht en meer!
Meer online reviews verzamelen doe je zo!
KennelCare updates juni 2021 met de lancering van Dierenasiel v1.0 en meer!
Hondenschool 101: ”Je moet het gewoon doen en het zelf ervaren. Gelukkig konden we ook goed bij KennelCare terecht voor vragen en hulp, dus uiteindelijk werd het alleen maar makkelijker”
Dit waren de populairste hondenrassen van 2020!
KennelCare updates mei 2021 met gecombineerde agenda’s en meer!
Hondenschool Goes: ”Ik ben gewoon super tevreden en dat vertel ik ook aan collega’s van andere hondenscholen!”
Dit waren de populairste kattennamen van 2020!
Hondenhotel de Tatelaarhoeve: ”Het is echt een verrijking dat ik nu gewoon de boekingen op meerdere computers bij kan houden”
KennelCare update april 2021 met: vernieuwde formulieren en velden, filters voor het boekingen overzicht en meer!
Dierenpension De Borgelinckshof: ”Ik kan niks bedenken wat ik mis in het systeem, ik heb KennelCare zelf juist ook aanbevolen aan andere dierenpensions”
6 handige Corona functies van KennelCare die je niet mag missen!
Dierenpension Olieke: ”Wij hadden het vrij snel onder de knie! Het is een kwestie van het durven doen”
KennelCare updates maart 2021 met: nieuwe vormgeving, lancering weekkalender, lancering grootboek en meer!
Is jouw bedrijf ‘mobiel vriendelijk’?
Dit waren de populairste hondennamen van 2020!
KennelCare updates februari 2021 met: Klant rechten, dier eigenschappen, In-en-uitchecken ongedaan maken, verplaatsen privélessen en meer!
Dagelijks nieuwe aanmeldingen voor de puppycursus? Zo houd je de planning overzichtelijk!
Januari 2021 update met: Lancering Dierenoppas product, eenvoudig lesdagen verschuiven, e-mails met bijlagen versturen, BTW grondslag en meer!
10 redenen om juist nu over te stappen naar een online plannings- en boekingssysteem voor dierprofessionals
December 2020 update met: Annuleringsverzekering, periodieke dagopvang (week-/maandfactuur), iCal agenda’s en handige marketing tools
November 2020 update met: Voorkom piekdrukte met ‘Voorkeurstijd’, sneller je klant selecteren bij boeken, prijs per kamer, exporteren naar boekhoudprogramma’s en een flink verbeterd hondenschool product
Oktober 2020 update met: Vernieuwde Mijn KennelCare omgeving, nieuwe abonnementen en automatische incasso
September 2020 update met: Lancering Uitlaatservice product
Augustus 2020 update met: Vernieuwde strippenkaart en snel boeking toevoegen
Juli 2020 update met: Creditfacturen, Wallet en Vergrendelen
Juni 2020 update met: Online trimsalon afspraken boeken, nieuwe boekingen overzichten, nieuwe beheerders mogelijkheden en meer.
Mei 2020 update met: Lancering Trimsalon product
April 2020 update met: Klant wijzigingen aan hun boeking laten indienen, schade functies, nieuwe inlogomgeving, snel wisselen van account én een verbeterde bezettingskalender
Ga zelf aan de slag en start gratis met KennelCare

Probeer KennelCare gratis 14 dagen op proef uit, ervaar het gemak en maak kennis met alle mogelijkheden van ons boekingssysteem.

KennelCare account aanmaken - 14 dagen gratis uitproberen

Door gebruik te maken van onze website ga je akkoord met ons cookiebeleid