fbpx

Ontdek KennelCare tijdens het Next Level Event (8 juni) -> Meld je nu aan!

Logo KennelCare 2020

Geplaatst door

Sanne

op:

15 april 2022

The Dog Company: “Automatisering van het inschrijfproces en versturen van e-mails zijn grote voordelen voor ons, het bespaart ons enorm veel tijd.”

Een aantal jaar geleden, in 2009, is Kathleen gestart met The Dog Company. Ze is opgegroeid met meerdere honden, dus het is niet gek dat haar liefde voor dieren zo groot is. De interesse om ook daadwerkelijk met dieren te gaan werken ontstond toen zij op de middelbare school zat. De standaard vakken waren niks voor haar, dus na havo 3 besloot ze om een MBO opleiding voor dierverzorging te gaan volgen. Na verschillende stages en een HBO opleiding was haar passie voor honden zo groot, dat ze zeker wist dat ze iets met honden wilde gaan doen. Als klein kind riep Kathleen altijd al: “Ik wil lerares worden!”. Al wist ze toen nog niet dat ze les zou gaan geven in een hondenschool, is die droom voor haar zeker uitgekomen.

Hebben jullie om een specifieke reden voor de locatie gekozen van de hondenschool?

“Ja daar hebben we zeker rekening mee gehouden. Ik heb een aantal jaren een stukje veld en een stukje schuur afgehuurd. Wij zijn 4 jaar geleden verhuisd naar de plek waar we nu zitten, dus ik woon en werk op dezelfde locatie. We hebben wel heel bewust gekeken of er bij ons huis les gegeven kon worden. Ik heb in principe 2 reguliere les velden, 1 groot les veld en een schuur aan huis. Werk aan huis heeft voor- en nadelen, maar over het algemeen is het wel fijn.”

“Wij zijn een eerste stoppunt voor hondeneigenaren.”

Kathleen den Dekker – Eigenaresse The Dog Company

Wat vind je belangrijk dat je hondenschool naar klanten uitstraalt?

“Ik hoop dat we dan toch wel een hoop professionaliteit uitstralen, dat mensen kunnen zien dat we echt wel verstand van zaken hebben. Daarnaast dat we op een positieve manier werken en dat we echt kwaliteit leveren.”

Waarin onderscheidt jouw bedrijf zich van concurrenten?

“In de persoonlijke aanpak, in de net iets andere manier van werken dan de standaard puppycursussen bijvoorbeeld. Daarnaast de rust tijdens de trainingen. We besteden ook heel veel aandacht aan theorie. We hebben namelijk een e-learning waar mensen gebruik van kunnen maken.”

Hoe ziet een dag werken er voor jou over het algemeen uit?

“Elke dag is eigenlijk anders. Dagelijks terugkerende taken zijn natuurlijk een stukje administratie, in de zin van wie hebben er ingeschreven, de e-learning accounts aanmaken en een stukje boekhouding. Verder hebben we natuurlijk ook nog de hondenspeciaalzaak en de webshop, dus ook daar hebben we nog best wel wat werk aan. We moeten bijvoorbeeld veel pakketjes inpakken. En niet te vergeten het lesgeven op zich, zoals groepslessen, privélessen en gedragstherapie.”

Wat voor tips zou je aan iemand willen geven die er ook aan denkt om een hondenschool te starten?

“Ik denk dat je vooral goed moet gaan kijken naar samenwerking, dat je alles goed georganiseerd krijgt en goed communiceert naar de klant. En bijscholing vind ik een hele belangrijke. Er zijn zoveel andere inzichten waar je weer van kan leren en je bent gewoon nooit uitgeleerd.”

Wat zijn de leukste momenten die je over het algemeen meemaakt met de honden?

“Sinds kort maken mensen een filmpje aan het begin van de cursus en eentje aan het eind. Ik vind het dan heel mooi om de vooruitgang te zien tussen de twee filmpjes. Pups zijn natuurlijk altijd heel erg leuk, maar ik vind vooral de toewijding die een mens naar een hond toe kan hebben en andersom, dat ze echt een team worden, de mooiste transformatie die er is.”

Zijn er nog dingen die je zelf hebt geleerd van honden? Dus wat denk jij dat alle mensen van honden zouden moeten leren?

“Doorzettingsvermogen, ik denk dat dat iets is wat ze van nature heel erg hebben en waar het bij mensen af en toe nog wel ontbreekt. Terwijl dat wel heel belangrijk is om een goed team te worden met je hond.”

“Honden zijn trouw, toegewijd en zijn er altijd voor je. Ze zijn heel vergevingsgezind.”

Kathleen den Dekker – Eigenaresse The Dog Company

Wat is volgens jou de meest gemaakte fout door mensen bij het opvoeden van een hond?

“Een ding waar we nu tegenaan lopen is dat mensen veel te weinig rust geven aan een hond. Ze denken vaak, ik laat hem maar een beetje zijn ding doen. Of mensen denken vaak dat er meer uitdaging nodig is, terwijl het vaak juist andersom is. We zien dat zeker bij honden die al een beetje prikkelgevoelig zijn, zij veel rust nodig hebben. En als zij dan ook nog eens de hele dag de vrijheid krijgen en van elk prikkeltje van de baas denken: ‘Wat gaat hij doen?’, lopen de emmertjes over. Mensen vergeten dat honden echt slaap nodig hebben, niet alleen rust, maar slaap.”

Kun je opnoemen welke cursussen en lessen jullie allemaal aanbieden?

“Wij beginnen natuurlijk met de pups. Op het gebied van opvoeding kunnen mensen de puppy- en beginnerscursus volgen, de basiscursus en we hebben nog een hierkom cursus, speciaal voor het hierkomen. Verder bieden we ook nog Agility en Hoopers in verschillende cursussen aan. Daarnaast organiseren we regelmatig speciale themalessen, zoals focus games, wandelen met een losse lijn en binnenkort hebben we een themales Treibball staan. Maar ook worden er workshops verzorgd door anderen. Zo hebben we een foto workshop gehad en binnenkort hebben we een workshop rally-o. We hebben dus een heel divers aanbod voor jong tot oud.”

Hoe zijn jullie ooit in aanraking gekomen met KennelCare? 

“Een aantal jaar geleden heb ik al een keer een account aangemaakt. Ik ben namelijk al wel eens bezig geweest om te kijken hoe we inschrijvingen, betalingen etc. wat meer konden automatiseren. Alleen toen vond ik niet echt iets wat passend was voor ons. Toen heb ik nog weleens contact gehad met iemand die eventueel iets voor me kon bouwen, maar daar was ook niet echt iets uitgekomen. Toen ben ik zelf maar bezig geweest met Google formulieren, Google Drive en dat soort programma’s. Door de Corona had ik op een gegeven moment wat meer tijd, maar tegelijkertijd ook meer drukte qua aanmeldingen. Ook kwam er een tweede instructeur bij, dus toen moest ik toch wel even gaan kijken waar ik tijd kon gaan besparen. Toen ben ik weer opzoek gegaan naar een systeem en uiteindelijk weer bij KennelCare uitgekomen. Zodoende hebben we toch de stap genomen.”

Heb je nog tips voor KennelCare?

“Dat bepaalde functies nog meer geautomatiseerd kunnen worden. Bijv. dat cursussen automatisch op afgerond worden gezet en dat certificaten automatisch toegekend worden. We besparen al enorm veel tijd en daardoor ook geld, maar ik denk dat er nog meer tijdwinst valt te behalen met nog meer automatisering.”

Wat zijn voor jou de grootste voordelen van het gebruiken van KennelCare? 

“Dat is het automatisch inschrijven, dat de betaling gelijk geregeld kan worden en dat e-mails er automatisch uitgaan. Alle energie die we daar nu niet meer aan kwijt zijn kunnen we gewoon in de trainingen steken. Dus klanten krijgen nog meer kwaliteit op die manier. Dat zijn wel de belangrijkste voordelen.”


Wil je meer interviews lezen met gebruikers van KennelCare of op de hoogte blijven van ons laatste nieuws? Klik hier!
Wil je een kijkje nemen op de website van The Dog Company? Klik dan hier.

Dit interview is afgenomen op 21 maart 2022.

Benieuwd naar wat onze krachtige plannings- en administratie tool voor jouw organisatie kan betekenen? Plan een gratis rondleiding in waarin we jou de belangrijkste functionaliteiten in KennelCare laten zien. We kijken tijdens de rondleiding naar jouw wensen en specifieke behoeften, zodat je goed kunt bepalen of KennelCare ook geschikt is voor jouw organisatie. Daarnaast is er nog de mogelijkheid om ons systeem op je eigen gemak gratis uit te proberen voor 14 dagen.

Vragen?

Wij denken graag mee in oplossingen en helpen jou om de overstap zo gestroomlijnd, eenvoudig, snel en gemakkelijk te laten verlopen. Ons team staat voor je klaar op (+31) (0)24 – 377 37 31 of stuur een e-mail naar info@kennelcare.nl.

Lees meer van KennelCare
Van uitdaging naar oplossing: Het succesverhaal van Op Famke’s Pleats en KennelCare
Hoe KennelCare kan bijdragen aan de groei van jouw dierenbedrijf
3 tips om de bezetting in jouw dierenpension te maximaliseren
4 tips om jouw dierenbedrijf hoger in de Google zoekresultaten te krijgen
Hondenpension Sennyards: “Niet alles meer met de hand te hoeven doen, dat was voor ons de doorslag om te starten met KennelCare.”
4 tips om de marketing voor jouw dierenbedrijf persoonlijk te maken
KennelCare blikt terug op een waardevol & succesvol 2022
5 voordelen van e-mail marketing voor jouw trimsalon
Zo zorg je voor een persoonlijke benadering van je trimsalon klanten
Hondenschool Lingewaard: “Het ideale van KennelCare is dat je alle gegevens door je klanten in kunt laten vullen.”
Tips om de decembermaand speciaal te maken voor jouw trimsalon klanten
Het Next Level Event 2022 was een groot succes!
4 redenen waarom een systeem ervoor zorgt dat jij volgend jaar geen zomerstress meer hebt
KennelCare is verhuisd naar nieuwe razendsnelle servers
KennelCare nu nog simpeler én gebruiksvriendelijker
Dierenpension Excellent: “Ik kan overal mijn afspraken inzien en dat vind ik echt een enorme pré.”
De beste planningstool kiezen voor je dierenbedrijf? Wij helpen je!
5 tips om kosten te besparen voor jouw dierenbedrijf
4 tips om van jouw trimsalon een succes te maken
Hondencentrum Dox: “Het systeem neemt je echt werk uit handen en zorgt voor meer tempo in je werkzaamheden.”
Voordelen van een boekingssysteem voor jouw dierenbedrijf
Hier letten potentiële klanten op wanneer ze op zoek zijn naar een puppycursus
4 effectieve online marketing tips voor jouw dierenbedrijf
Nieuwe prijzen voor KennelCare
5 tips om van jouw dierenpension een succes te maken
Heb je een eigen trimsalon? Probeer dan deze 5 valkuilen te voorkomen
Hondenhotel Vlieland: “De klant kan eigenlijk al zijn gegevens zelf invullen en jij hebt daar dus geen werk meer aan.”
5 tips waarmee je no-shows voorkomt in je trimsalon
Met deze 4 tips maak je van een nieuwe klant een vaste klant
Dierenpension de Bommel: “Waar wij heel blij mee zijn is dat het systeem aangepast wordt als we vragen om nieuwe opties.”
5 redenen om cadeaubonnen in te zetten voor jouw trimsalon
Hier letten jouw potentiële klanten op voordat ze kiezen voor een dierenpension
Voordelen van online boeken voor jouw trimsalon
Hondenschool Renga: “KennelCare denkt mee en draagt oplossingen en functies aan die mij weer makkelijker met het systeem laten werken.”
4 besparingstips voor jouw trimsalon
De voordelen van een krachtige reviewpagina voor jouw dierenbedrijf
Deze 5 tips maken de Instagram pagina van jouw dierenpension succesvol
Omzet verhogen? Dit zijn de 6 beste producten om te verkopen
Zo stimuleer je mond-tot-mond reclame voor je hondenschool
2 tips om nog efficiënter te kunnen werken met de vernieuwde KennelCare versie
Dierenpension ’t Laarbroek: “De grootste voordelen voor ons zijn dat je niet zelf hoeft te tellen hoeveel honden er zijn en continu kunt zien wat je bezetting is.”
De tips van deze week voor optimaal gebruik van de vernieuwde KennelCare versie
7 essentiële onderdelen voor de website van jouw dierenpension
Het is een feit: De compleet vernieuwde versie van KennelCare is gelanceerd!
7 tips om nieuwe klanten te werven voor je trimsalon
The Dog Company: “Automatisering van het inschrijfproces en versturen van e-mails zijn grote voordelen voor ons, het bespaart ons enorm veel tijd.”
Zo digitaliseer je contracten voor je dierenasiel
Zo mis je nooit meer verjaardagen van je dieren
5 tips om klanten een warm welkom te geven in je pension
10 jaar KennelCare: Hoe het allemaal begon
KennelCare updates februari 2022 met het oplichten van klant- en dieropmerkingen, mogelijkheid van wallet betalingen bij het inchecken en meer!
De 7 beste manieren om je bedrijf in de dierenbranche te promoten
Tip voor alle producten: Documenten uploaden
Tip voor alle producten: Kortingscodes toevoegen
KennelCare updates januari 2022 met een vernieuwde Snelstart koppeling, dagopvang dagen annuleren vanuit ‘Mijn account’ en nog veel meer!
Met deze 5 tips hoeft je hond zich nooit meer eenzaam te voelen
Tip voor alle producten: Formulier velden
Wat kun je verwachten van KennelCare in 2022?
Tip voor alle producten: Het toevoegen van taken
KennelCare updates december 2021 met alleen de eerste boeking als concept, een extra optie voor het kortingstarief, een grote verrassing… en meer!
KennelCare blikt terug op 2021
Tip voor hondenscholen: De weekkalender
Dierenpension De Driehoek: “Ik ben echt tevreden over KennelCare. Wij hebben heel veel voordelen gekregen met dit systeem en het is makkelijk in gebruik.”
Tip voor trimsalons: De overzichtelijke agenda en het toevoegen van herhaalde afspraken
KennelCare updates november 2021 met een RSS feed waarmee dierenasielen dieren kunnen tonen op de website, herhaalde afspraken voor trimsalons en meer!
Klantcontact verbeteren? Zo doe je dat!
Tip voor dierenpensions: De planningskalender
Hondencentrum Bijndelsveld: “Mijn vaste klanten kunnen zelf een reservering plaatsen, ik merk dat ze dat heel erg fijn vinden.”
KennelCare updates oktober 2021 met een overzicht van integratie tools, het koppelen van documenten aan klanten of dieren en meer!
Hondenschool Jottem: ”Vroeger had ik een planbord, nu heb ik KennelCare. Dat werkt veel overzichtelijker voor mij”
Succesvolle dagen en enthousiaste reacties op de Dibevo Vakbeurs 2021
KennelCare updates september 2021 met herhaalde taken toevoegen aan je agenda, kennelkaarten voor dierenasielen en meer!
5 redenen waarom een digitale agenda je werk als dierprofessional makkelijker maakt
Puppy’s kunnen al vlak na hun geboorte communiceren met mensen
Kom kennis maken met KennelCare op de Dibevo vakbeurs!
5 tips om meer online verkeer naar je website te genereren
Dit waren de populairste kattenrassen van 2020!
KennelCare updates augustus 2021 met eenvoudig nieuwsbrieven versturen, kennelkaarten stijlen naar wens en meer!
Dierenpensions volgeboekt, de zomervakantie zorgt voor extreme drukte
Antibioticaresistente bacteriën ontdekt in hondenvoer
KennelCare updates juli 2021 met boekingen samenvoegen een nieuw vaccinatieoverzicht en meer!
Meer online reviews verzamelen doe je zo!
KennelCare updates juni 2021 met de lancering van Dierenasiel v1.0 en meer!
Hondenschool 101: ”Je moet het gewoon doen en het zelf ervaren. Gelukkig konden we ook goed bij KennelCare terecht voor vragen en hulp, dus uiteindelijk werd het alleen maar makkelijker”
Dit waren de populairste hondenrassen van 2020!
KennelCare updates mei 2021 met gecombineerde agenda’s en meer!
Hondenschool Goes: ”Ik ben gewoon super tevreden en dat vertel ik ook aan collega’s van andere hondenscholen!”
Dit waren de populairste kattennamen van 2020!
Hondenhotel de Tatelaarhoeve: ”Het is echt een verrijking dat ik nu gewoon de boekingen op meerdere computers bij kan houden”
KennelCare update april 2021 met: vernieuwde formulieren en velden, filters voor het boekingen overzicht en meer!
Dierenpension De Borgelinckshof: ”Ik kan niks bedenken wat ik mis in het systeem, ik heb KennelCare zelf juist ook aanbevolen aan andere dierenpensions”
6 handige Corona functies van KennelCare die je niet mag missen!
Dierenpension Olieke: ”Wij hadden het vrij snel onder de knie! Het is een kwestie van het durven doen”
KennelCare updates maart 2021 met: nieuwe vormgeving, lancering weekkalender, lancering grootboek en meer!
Is jouw bedrijf ‘mobiel vriendelijk’?
Dit waren de populairste hondennamen van 2020!
KennelCare updates februari 2021 met: Klant rechten, dier eigenschappen, In-en-uitchecken ongedaan maken, verplaatsen privélessen en meer!
Dagelijks nieuwe aanmeldingen voor de puppycursus? Zo houd je de planning overzichtelijk!
Januari 2021 update met: Lancering Dierenoppas product, eenvoudig lesdagen verschuiven, e-mails met bijlagen versturen, BTW grondslag en meer!
Ga zelf aan de slag en start gratis met KennelCare

Probeer KennelCare gratis 14 dagen op proef uit, ervaar het gemak en maak kennis met alle mogelijkheden van ons boekingssysteem.

KennelCare account aanmaken - 14 dagen gratis uitproberen

Door gebruik te maken van onze website ga je akkoord met ons cookiebeleid