Blog

4 tips om jouw dierenbedrijf hoger in de Google zoekresultaten te krijgen

Google is één van de meest gebruikte zoekmachines op het internet. Wanneer mensen op zoek zijn naar een dierenpension of trimsalon gebruiken zij vaak ook Google om zich te oriënteren. Daarom is het belangrijk dat je met jouw dierenbedrijf zo hoog mogelijk in de zoekresultaten terecht komt. Maar hoe doe je dit zonder dat het je geld gaat kosten? Wij geven je een aantal tips waardoor Google jouw dierenbedrijf zal laten stijgen in de zoekresultaten!

1. Creëer een Google Bedrijfsprofiel

Wanneer je zoekt op bijv. restaurants verschijnen er altijd direct een aantal restaurants bij jou in de buurt met contactgegevens en openingstijden. Wil je dat dit ook gebeurt met jouw dierenbedrijf? Dan is het belangrijk om een Google Bedrijfspagina aan te maken. Vul je bedrijfspagina zo volledig mogelijk in met gegevens zoals je telefoonnummer,  adres,  openingstijden en gezondheids- en veiligheidsmaatregelen en voeg ook wat mooie afbeeldingen toe. Op deze manier komt jouw bedrijf direct naar boven bij mensen in de buurt en kunnen ze ook makkelijker navigeren naar je bedrijf.

2. Post regelmatig op sociale media

De meeste bedrijven maken tegenwoordig gebruik van één of meerdere sociale media accounts. Wanneer  je met jouw dierenbedrijf actief bent op sociale media is het belangrijk om je accounts te koppelen aan je website en regelmatig te posten.

3. Gebruik de juiste zoekwoorden

Over het algemeen zullen jouw klanten uit de buurt komen. Focus daarom met je zoekwoorden op de plaats waarin je dierenbedrijf zich bevindt,  maar ook op de plaatsen die eromheen liggen en de regio. Mensen zoeken namelijk vaak niet alleen op 'trimsalon',  maar op bijv. 'trimsalon Veenendaal' of 'trimsalon regio Utrecht' als ze daar vandaan komen. Daarnaast zijn er nog meer zoekwoorden om je als dierenbedrijf op te focussen,  zoals trimmen,  dierenpension,  hondentraining,  honden,  katten en eventueel andere diersoorten waar je mee werkt. Zo heb je meer kans dat je dierenbedrijf aansluit op de zoekopdracht van iemand en dat je boven in de Google zoekresultaten verschijnt.

4. Plaats eigen website content

Wanneer je eigen content op de website van je dierenbedrijf plaatst zal je SEO (Search Engine Optimization) een enorme boost krijgen. Hierbij kun je denken aan nieuwsberichten over bijv. nieuwe producten in je trimsalon of blogs over ontwikkelingen en trends binnen de branche. Met eigen en unieke content laat je namelijk aan je potentiële klanten zien dat je veel kennis bezit over je beroep en dat merkt Google ook op.                          

De beste keuze voor elke dierprofessional
Ervaar het gemak van aniday!

Verdiep je kennis met aniday