Blog

De voordelen van een krachtige reviewpagina voor jouw dierenbedrijf

Je herkent het vast wel, voordat je een restaurant uitkiest check je eerst even de reviews van mensen die het restaurant al een keer hebben bezocht. Dit werkt zo voor veel bedrijven en ook voor jouw dierenbedrijf. Potentiële klanten raadplegen steeds vaker online reviews voordat ze een afspraak inplannen bij jouw dierenpension, trimsalon, hondenschool etc. Mensen zijn zelfs bereid om naar de andere kant van het land te reizen als jouw bedrijf de beste beoordelingen heeft. Wij vertellen je wat voor impact positieve reviews kunnen hebben op jouw dierenbedrijf en geven je tips over hoe je deze optimaal kunt inzetten.

1. Reviews creëren vertrouwen

Wanneer je voldoende reviews op je website hebt staan, kunnen potentiële klanten al snel ontdekken of de service die je aanbiedt bij hun wensen en behoeften past. Daarnaast lezen ze ook de mate van tevredenheid bij andere klanten, dus is het voor hen al snel duidelijk of ze wel of geen afspraak willen maken bij jouw bedrijf. Vooral voor een dierenbedrijf is vertrouwen erg belangrijk, want huisdiereigenaren leggen de verantwoordelijkheid over hun dier in jouw handen.

Positieve reviews zijn natuurlijk geweldig, maar ook de mindere reviews kunnen ervoor zorgen dat iemand een afspraak maakt. Hoe dan? Wanneer je een professionele reactie plaatst onder zo'n review, zien andere mensen dat je feedback van klanten serieus neemt en groeit het vertrouwen bij potentiële klanten ook weer. Je laat namelijk zien dat je goed naar je klanten luistert en de reviews op je website zullen als geloofwaardiger worden beschouwd. Wees daarom niet bang om een aantal negatieve reviews op je website te laten staan, want zo is je reviewpagina een realistische weergave van je bedrijf.

2. Je houdt de controle

Naast een reviewpagina op je eigen website, zijn er ook veel online platforms waar bedrijven beoordeeld worden. Dit is aan de ene kant erg handig, want zo bereik je eenvoudig nieuwe potentiële klanten, maar helaas zijn deze platforms niet gratis. Je betaalt extra geld om beter zichtbaar te worden op het platform of betaalt een bepaald bedrag per nieuwe klant. Het voordeel van je eigen reviewpagina is dat je niet tegen extra kosten aanloopt en je houdt de volledige controle over hoe je reviews worden gepresenteerd. Verder loop je bij betaalde platforms ook het risico dat mensen die helemaal geen klant zijn reviews achterlaten. Dit kan niet gebeuren op jouw eigen reviewpagina, dus zo voorkom je negatieve reviews van mensen die je bedrijf nog nooit hebben bezocht.

3. Meer online afspraken

Wanneer mensen reviews lezen op je website willen ze vaak meer te weten komen over je dierenbedrijf. Aangezien ze toch al op je website zitten, zijn ze sneller geneigd om naar andere pagina's te gaan en meer te lezen. Hierdoor voelen mensen zich al meer verbonden met je bedrijf en is de kans groter dat ze online een afspraak gaan maken. Heb je nog geen online afsprakensysteem voor jouw klanten? Misschien is KennelCare wel wat voor jou! Klik hier om ons plannings- en boekingssysteem 14 dagen gratis uit te proberen.

4. Leer je doelgroep kennen

Naast dat reviews kunnen zorgen voor nieuwe potentiële klanten, zijn ze ook interessant voor je marketingstrategie. Ze kunnen je namelijk helpen om erachter te komen welke doelgroep je met je diensten bereikt. Krijg je veel reviews van van mensen met honden of juist katten? En welke services nemen ze het vaakst bij je af? Zo kom je erachter op welke doelgroep je je het beste kunt focussen en of je diensten daar wellicht op aangepast moeten worden.

Wil je meer interessante blogs lezen? Klik dan hier!

[elementor-template id="3413"]

De beste keuze voor elke dierprofessional
Ervaar het gemak van aniday!

Verdiep je kennis met aniday