Blog

5 redenen om cadeaubonnen in te zetten voor jouw trimsalon

Cadeaubonnen zijn ideaal voor verjaardagen en andere gelegenheden. Het is een makkelijk cadeau om te geven en mensen hebben er veel aan. Daarom is het slim om ook voor jouw trimsalon cadeaubonnen in te zetten. Zo kunnen je klanten anderen blij maken met een trimbeurt voor hun viervoeter en breid jij je klantenbestand weer uit. Win-winsituatie dus! Dit is nog maar één van de vele voordelen die cadeaubonnen kunnen hebben voor jouw trimsalon. We zetten de belangrijkste voor je op een rijtje.

1. Vergroot je naamsbekendheid

Tevreden klanten zijn erg belangrijk als je cadeaubonnen wilt verkopen. Zij zorgen ervoor dat hun vrienden, familie of bekenden in aanraking komen met je trimsalon als ze besluiten om hen een cadeaubon te geven. Deze manier van promoten is erg voordelig voor je trimsalon, want als een bekende een cadeaubon geeft van specifiek jouw trimsalon is er direct al meer vertrouwen in de kwaliteit en service. Deze mensen zouden anders misschien nooit in aanraking zijn gekomen met je trimsalon, dus zo zijn cadeaubonnen ideaal om meer bekendheid te creëren.

2. Beloon je vaste klanten

Naast dat je klanten cadeaubonnen aan bekenden kunnen geven, kun je ze ook goed inzetten voor je eigen klanten. Beloon je vaste klanten met een cadeaubon die ze kunnen inzetten bij hun volgende bezoek. Dit kun je doen wanneer klanten een x aantal afspraken hebben gehad in je trimsalon. Ook kun je klanten punten laten sparen voor korting. Als ze dan een x aantal punten hebben gespaard krijgen ze korting op hun volgende bezoek.

3. Lage opstartkosten

Je hoeft cadeaubonnen niet direct fysiek te verkopen in je trimsalon. Tegenwoordig kun je deze ook via je eigen website aanbieden. Dit is erg handig, want zo kan een consument op elk gewenst moment een cadeaubon bestellen en wordt deze direct digitaal aangeleverd. Het enige wat je hier vaak voor nodig hebt is een digitale partij die een integratie aanbiedt voor een cadeaubonnenshop op je website. Op deze manier kun je eerst even kijken of er genoeg animo is voor de cadeaubonnen en kun je later besluiten om ze te laten drukken en fysiek te verkopen in je trimsalon.

4. De ontvanger is minder prijsbewust

Wanneer cadeaubonnen worden ingewisseld, spenderen mensen vaak meer geld dan de waarde die op de cadeaubonnen staat. Voor hun gevoel besparen ze sowieso geld door de cadeaubon, dus is het niet erg om wat extra bij te leggen. Dit is extra voordelig voor je trimsalon, want je hebt er waarschijnlijk al een nieuwe klant bij en diegene geeft ook nog eens extra geld uit!

5. Niet alle cadeaubonnen worden gebruikt

Dit klinkt in eerste instantie misschien niet zo voordelig, want de ontvanger van je cadeaubon komt niet naar je trimsalon en je hebt er dus geen nieuwe klant aan overgehouden. Aan de andere kant heb je geld ontvangen voor de cadeaubon en je hebt hier eigenlijk niks voor hoeven doen. Ook heb je geen tijd verspild aan het voorbereiden van een afspraak en heb je geen producten uit je salon hoeven gebruiken. Zie het dus eigenlijk als gratis geld wat je aan een cadeaubon over hebt gehouden.

[elementor-template id="3413"]

De beste keuze voor elke dierprofessional
Ervaar het gemak van aniday!

Verdiep je kennis met aniday