Blog

Zo stimuleer je mond-tot-mond reclame voor je hondenschool

Met mond-tot-mond reclame creëer je gratis meer bekendheid voor je hondenschool. Daarnaast wordt het als een betrouwbare manier van reclame gezien. Als jij van een bekende hoort dat een hondenschool erg goed is, geloof je het sneller dan wanneer je het in een online of offline advertentie voorbij ziet komen. Mond-tot-mond reclame is dus een erg belangrijk en handig middel om je hondenschool in een goed daglicht te brengen bij potentiële klanten. Echter is het vooral in de begintijd van je hondenschool lastig om invloed uit te oefenen op wat klanten over je bedrijf vertellen tegen anderen. Daarom hebben wij een aantal tips voor je die klanten stimuleren om hun positieve ervaringen met anderen te delen!

1. Zorg ervoor dat je hondenschool makkelijk gevonden wordt

Het is belangrijk dat je een niet al te moeilijke naam hebt voor je hondenschool en een webadres dat niet te lastig is. Laat de naam veel terugkomen in de binnen- en buitenruimtes waar je traint, zodat je naam onbewust beter blijft hangen bij klanten. Zorg ook dat je naam en website duidelijk terugkomen in de online communicatie die je met klanten hebt, dus via nieuwsbrieven en/of sociale media. Zo zullen mensen de naam van je hondenschool nooit vergeten!

Daarnaast kan het helpen om veel visitekaartjes uit te delen en op meerdere plekken neer te leggen bij je hondenschool. Klanten kunnen deze makkelijk meenemen en geven aan bekenden die toevallig op zoek zijn naar een hondenschool. Op die manier wordt je vaker aanbevolen en vindt een potentiële klant je ook makkelijker, zowel offline als online.

2. Positieve reviews

Zorg ervoor dat je klanten de mogelijkheid hebben om online reviews achter te laten. Dit kan op je eigen website zijn, maar je kunt ook gebruik maken van online platforms. Dit zijn namelijk onafhankelijke partijen waar mensen de reviews wellicht meer vertrouwen. Reviews kunnen helpen om die laatste twijfels weg te nemen bij potentiële nieuwe klanten en stimuleren ook mond-tot-mond reclame. Klanten moeten namelijk echt gaan nadenken over waarom ze eigenlijk zo tevreden zijn over je hondenschool en hierdoor is de kans groter dat ze het er op een later moment over hebben met bekenden.

3. Besteed veel aandacht aan sociale media

Sociale mediakanalen zijn tegenwoordig van belang voor ieder bedrijf, dus ook voor je hondenschool. Wanneer je regelmatig content plaatst die aanspreekt bij je doelgroep, zal dit ook mond-tot-mond reclame stimuleren voor je hondenschool. De content kan bestaan uit foto's en video's van wat er allemaal afspeelt binnen je hondenschool, zodat mensen een beeld krijgen bij jou en je manier van trainen. Daarnaast is het ook slim om af en toe een wat algemenere foto of video te plaatsen die aanspreekt bij hondenliefhebbers. Zo heb je een grotere kans dat mensen reageren op je bericht en vrienden gaan taggen. Op die manier komen mensen onbewust in aanraking met je hondenschool en denken ze sneller aan jou wanneer ze wellicht een hondenschool nodig hebben.

4. Zorg voor zeer tevreden klanten

Wanneer je mond-tot-mond reclame verwacht van je klanten, is het natuurlijk wel belangrijk dat zij zelf erg tevreden zijn over je hondenschool. Zorg ervoor dat de trainingen en andere services minstens zo goed zijn als je belooft. Hebben klanten hun eerste training gehad? Geef dan bijvoorbeeld een pakketje mee met snacks voor hun hond, dit laat namelijk een extra goede eerste indruk achter. Communiceer regelmatig met je klanten over wat ze van de trainingen kunnen verwachten en andere zaken die binnen je hondenschool spelen. Valt er een training uit? Communiceer dit duidelijk met je klanten, zodat er geen verwarring kan ontstaan. Door al deze dingen goed te doen, geef je jezelf wat ruimte voor wanneer er wel een keer iets fout gaat.

5. Bedenk een aantrekkelijke actie

We hebben je al een paar tips gegeven voor het stimuleren van mond-tot-mond reclame, maar alsnog kan het lastig zijn om het op gang te brengen. Een actie kan het begin wat versnellen en mensen extra enthousiast maken. Een actie die bij veel bedrijven wordt gebruikt en ook voor je hondenschool kan helpen is een kortingsactie voor zowel een nieuwe klant als je huidige klant. Wanneer je huidige klant ervoor zorgt dat er een nieuwe klant bijkomt, krijgen ze bijvoorbeeld allebei 20% korting op hun trainingspakket. Op die manier worden bestaande klanten aangemoedigd om over je hondenschool te praten en aan te prijzen bij bekenden.

Wil je meer interessante blogs lezen? Klik dan hier!

[elementor-template id="3413"]

De beste keuze voor elke dierprofessional
Ervaar het gemak van aniday!

Verdiep je kennis met aniday