Blog

Zo zorg je voor een persoonlijke benadering van je trimsalon klanten

Het persoonlijk benaderen van (potentiële) klanten lijkt misschien eenvoudig, maar het kost behoorlijk wat moeite. Je hebt namelijk gedetailleerde kennis over je klant nodig. Je klant wilt benaderd worden met een aanbod dat bij hun persoonlijke wensen aansluit. Des te gerichter jij jouw doelgroep kunt benaderen met persoonlijke aanbiedingen, des te hoger de kans dat je potentiële klant overgaat op actie. Hoe geef jij je klanten het gevoel dat ze niet slechts een nummer zijn, maar waardevolle personen voor jouw trimsalon? Wij geven je een paar nuttige tips!

1. Wees altijd bereikbaar

Het was vroeger heel normaal dat je alleen bereikbaar was tijdens reguliere openingstijden,  maar tegenwoordig wordt het aanbieden van 24/7 bereikbaarheid steeds populairder. Hierdoor worden bedrijven namelijk klantgerichter en klantvriendelijker gevonden. We begrijpen dat je met jouw trimsalon niet dag en nacht bereikbaar kunt zijn voor telefoontjes en dat is ook niet nodig. Met een planning- en boekingssysteem,  zoals KennelCare,  kunnen jouw klanten dag en nacht afspraken boeken zonder dat ze persoonlijk contact met je hoeven te hebben. De volgende dag staan deze boekingen voor je klaar en hoef je ze alleen nog maar goed of af te keuren! Op deze manier kunnen jouw klanten ook buiten reguliere openingstijden afspraken boeken en zal je zien dat het aantal afspraken en klanten toeneemt.

2. Focus op het gesprek met je (potentiële) klant

Je bent waarschijnlijk een groot deel van de dag bezig met klantcontact,  zowel fysiek,  via mail,  telefoon etc. Hierbij is het belangrijk om te beginnen vanuit deze gedachte: Je probeert klanten te allen tijde zo goed mogelijk te horen en te helpen. Dit geldt zowel voor het fysieke contact,  als het telefonische en online contact. Al kan de klant je niet zien,  heeft diegene het zeker door als je er niet helemaal bij bent tijdens een telefoongesprek of een vage mail verstuurt die niet concreet ingaat op iemands vraag. Geef je klanten dus de volle aandacht wanneer je met hen in contact bent.

3. Geef de juiste antwoorden

Zoals hierboven benoemd is goed luisteren naar je klanten erg belangrijk,  maar een gewenst antwoord geven is de volgende stap. Hierbij is het goed om te weten waar de klant zich ongeveer bevindt in het aankoopproces. Wanneer iemand al eerder een afspraak bij jou heeft gehad en belt met een specifieke vraag,  heeft diegene geen behoefte aan een uitgebreide intro over jouw trimsalon en de diensten die je aanbiedt. Hoe meer je aansluit op de aankoopfase waarin de klant zich bevindt,  hoe meer diegene het gevoel heeft dat hij/zij persoonlijk wordt geholpen.            

De beste keuze voor elke dierprofessional
Ervaar het gemak van aniday!

Verdiep je kennis met aniday